Jómagam nem kedvelem a „mókus” vagy „hörcsög” kormányt, de nem is szeretnék pártized másodperccel gyorsabb lenni. Más okokból viszont foglalkoztam a kérdéssel és talán segít az, hogy mire jutottam.
Ahhoz, hogy a kormány ne zavarjon a hajtásban több lehetõséged is van:
- -a kormány a lábak elõtt van - ilyen az eddig alkalmazott két kormány variációnk. A klasszikus trekking és az „M” kormány.
- -a kormány a lábak mögött van – ez lehet a „Vendetta” vagy bármely „mókushörcsög” kormány.
- -a kormány a lábak fölött van - akadályozza a kilátást.
- -az ülés alatt, illetve nincs kormány – ezekkel most nem foglalkoznék. (bocs Motyoo).

Amikor a lábak elõtt van a kormány, akkor értelem szerûen ez a mellkas és lábak közötti területet jelenti. Ebbõl alakul ki a szûk, mell elõtti fogás és a „zárt” tüdõ. Ez az egyik ok, amiért nem kedvelem.
A kezek ebbõl adódóan közel, behajlítva „hörcsög szerûen” helyezkednek el. Ez a másik ok, amiért nem kedvelem.
A kormány távol kerül a forgásponttól – homlokcsõtõl, ezért kormányzáskor nagy ívû legyezõ mozgást végez, mint a csónakban a külmotor… Nem mondom, de tudod…

Most jön a lényeg! Minél közelebb kell tenni a kormányt a forgásponthoz, tehát a lehetõ legközelebb kell elhelyezni az ülést a homlokcsõhöz, hogy csökkenjen a „legyezõ” hossza. A másik fontos paraméter a homlokcsõ szöge. Minél laposabb vagy másképpen fogalmazva, minél inkább közelít a mellkasoddal bezárt szöge a 90’-hoz, annál kisebb az oldal irányú kitérése, ami akadályozna a hajtásban a fordulók során. Ez persze nem megvalósítható és ellentétes azzal, hogy egyre inkább fektetett ülés kellene, a kis légellenálláshoz, de talán egy 45’-os szögig el lehetne jutni.
Konklúzió: Egy relatíve kis szélességû, a lábak elõtt elhelyezkedõ kormányhoz lapos homlokcsõ szög és a kormány nyakhoz extrém közel elhelyezkedõ ülés szükségeltetik, meg sok kompromisszum és egy erre optimalizált
ÚJ VÁZ!