Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#4761
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
igyál egy KV-t! :) Még nem ébredtél fel vagy én látok duplán?

Az a véleményem, hogy "mászó rekunak" nem a lengõorrú az ideális. A kis súly mindenképpen elõny, de ez azzal a "hátránnyal" jár, hogy máshol is gyorsabb leszel. Ki kellene próbálnod Gergõ barátom gépét. Amikor legutóbb Etyek környékén tekertünk, az volt az érzésem, hogy a Chilivel összehasonlítva az övé jobban mászik. Ennek akkor nem tulajdonítottam különösebben nagy figyelmet, ezért az okát sem kerestem.
Lényeges különbségek vannak a két gép között, bár a homlokcsõszög ennél is 60'. A kerékképlet 700x700. A váltó Campa 2x5 (talán) és 10 cm-el rövidebb a tengelytáv, azaz 110 cm. A hétvégi filmen Õket is láthadod.

#4762
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Murlánál porosodik egy karbon váz üléssel együtt, csak pénz kérdés a könnyû gép, de badarság egy országútival versenyezni az emelkedõn.
... ahogyan nekik sincs esélyük a lejtõn vagy a síkon ...


badarság egy országútival versenyezni az emelkedõn. ... ahogyan nekik sincs esélyük a lejtõn vagy a síkon ...


A lényeg az, hogy tudjak velük együtt menni. Mivel az nem valószínû hogy áttérítem õket rekura, és én se szándékozom visszaállni outira, nincs más választásom. A legegyszerûbb, ha csak olyan körökre megyek velük, amire nálam sokkal gyengébb mászók is mennek, akkor nem énrám kell várni minden buckatetõn. Azért is fontos hogy együtt tekerjek a bandával, mert ha lemaradok, szélárnyék nélkül nem bírom befogni a bolyt. És csak emelkedõkön maradok le. Jellemzõen a rövid emelkedõkön, ahol õk pozíciót váltanak, kiállnak, stb.

Jól mászó reku, ami síkon nem feltétlenül gyorsabb mint egy outi. Nagy kerekeken. Ez a cél.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#4763
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

badarság egy országútival versenyezni az emelkedõn. ... ahogyan nekik sincs esélyük a lejtõn vagy a síkon ...


A lényeg az, hogy tudjak velük együtt menni. Mivel az nem valószínû hogy áttérítem õket rekura, és én se szándékozom visszaállni outira, nincs más választásom. A legegyszerûbb, ha csak olyan körökre megyek velük, amire nálam sokkal gyengébb mászók is mennek, akkor nem énrám kell várni minden buckatetõn. Azért is fontos hogy együtt tekerjek a bandával, mert ha lemaradok, szélárnyék nélkül nem bírom befogni a bolyt. És csak emelkedõkön maradok le. Jellemzõen a rövid emelkedõkön, ahol õk pozíciót váltanak, kiállnak, stb.

Jól mászó reku, ami síkon nem feltétlenül gyorsabb mint egy outi. Nagy kerekeken. Ez a cél.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#4764
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
De gyors a reakcióidõd. 21:00-kor szokott zárni a deca és most 21:30 van..;)
...

#4765
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Voltam Decathlonéknál! A nagyobbik már mejött, elég biztató. Kihajtható esõvédõ, hõtükörrel bélelt kulacstartó, fényvisszaverõ csíkok stb. A kissebbik Március elején várható.

#4766
wariator

wariator

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 284 hozzászólás
Python!

Nyeregtáska ügyben fejlemény?
Felmentem a gyártó honlapjára,onnan a német kínálatra és ott nem hozta ezt a táskátFeltöltött kép
Mondjanak valami biztatót...

#4767
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Murlánál porosodik egy karbon váz üléssel együtt, csak pénz kérdés a könnyû gép, de badarság egy országútival versenyezni az emelkedõn.
... ahogyan nekik sincs esélyük a lejtõn vagy a síkon ...

#4768
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás

Amikor egy emelkedõn olyan cimborák hagynak ott, akik gyengébbek nálam, akkor erõs a késztetés a súlycsökkentésre. Ennek legjobb terepe persze a testsúlyom. Van vagy 4 kiló pluszom... De ezzel párhuzamosan a bringából is jó lenne faragni. Az is lehet, hogy a Bacchettámat fogom országútisítani: karbon villa, outi kerekek, könnyû ülés...


Szerintem a legnagyobbat egy karbon üléssel tudnál harapni a maga 0.6 kg-ával és a bacchetta üléstartó kialakítása alkalmas arra, hogy más plusz súly ne játsszon az ülésnél. 13.5 kg végeredmény reális cél lehetne, de többet már nehéz lesz hozni rajta. 9 kilós országutikkal összevetve lenne 4.5 kiló pluszod, de Te fiatal ember vagy a teljesítményeddel behozod a hátrányt.:)
...

#4769
wariator

wariator

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 284 hozzászólás
súly csökkentés ide-oda,de nálam a szalonna és a kolbász jön be...:)
na nem is ez a lényeg gyerökök ,hanem az hogy le van festve a canga holnap mehetek érte...

#4770
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

papa vastag karbon csõbõl jó bakhetát lehetne alkotni olcson mármint
trörött karbon hajo árbocbol ;)


Érdeklõdj Levinél.

#4771
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Már a szezon végén is be volt építve a 8-as Nexus? Milyen hajtómû fogszámokkal használod? (26-os felni, és 20-as Nexus lánckerék mellett?)

Mik a tapasztalataid? Milyen gyakran hagyod el - váltasz el róla - a középsõ lánckereket a hajtómûvön?

A nagy részére nem tudom a választ, a gépet Lompinál hagytam. A Nexus 8 már az elsõ merevvázasomban is szolgált az LX trekking hajtómûvel együtt. A kistányért nagyobbra cseréltem, a középsõt leszereltem, így lett 2x8. Az eredeti kistányér feleslegesen kis áttételt eredményezett, a mostanit is ritkán használom.

#4772
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
papa vastag karbon csõbõl jó bakhetát lehetne alkotni olcson mármint
trörött karbon hajo árbocbol ;)
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#4773
Zéta

Zéta

    vendég

  • fórumtag
  • 140 hozzászólás

... Ennek legjobb terepe persze a testsúlyom. Van vagy 4 kiló pluszom....

Igen, ez nekem is probléma csak nem négy kilóról van szó hanem a háromszorosáról, ha ezt a bicajból akarnám lefaragni, akkor végül csak a kormánnyal a kezemben szaladnék az úton. :D

#4774
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Ha ennyire komolyan gondolod a súlycsökkentést,


Amikor egy emelkedõn olyan cimborák hagynak ott, akik gyengébbek nálam, akkor erõs a késztetés a súlycsökkentésre. Ennek legjobb terepe persze a testsúlyom. Van vagy 4 kiló pluszom... De ezzel párhuzamosan a bringából is jó lenne faragni. Az is lehet, hogy a Bacchettámat fogom országútisítani: karbon villa, outi kerekek, könnyû ülés...
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#4775
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 hozzászólás

- Az emelkedõ, amit a szezon végén még harmadikban toltam, most egyben is nehéz volt.


Már a szezon végén is be volt építve a 8-as Nexus? Milyen hajtómû fogszámokkal használod? (26-os felni, és 20-as Nexus lánckerék mellett?)

Mik a tapasztalataid? Milyen gyakran hagyod el - váltasz el róla - a középsõ lánckereket a hajtómûvön?
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#4776
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 hozzászólás

Stoki,
jó ötlet a MTB kormányból kiindulni, mert a súlycsökkentés is fontos szempont.


Ma vettem 22 x 2 mm alu csövet 81cm 276gramm. Az ára nettó 440Ft/m volt.
(A fiaim tönkretettek egy rollert, annak a kormánya alu, hosszában állítható, a feje 22mm-es furatú, egyenes kormányként belehúzom a csövet. Kétkerekû, felsõkormányos, hátul hajtott, hordozható rekut tervezgetek, és szedegetem össze hozzá a cuccot...)

Ha ennyire komolyan gondolod a súlycsökkentést, akkor lehet elõbb acélból kialakítani a kívánt formát, kipróbálni, beállítani, és aztán aluból elkészíteni a véglegeset - nuku csavar, fixre hegesztve.
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#4777
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

A tapadás szempontjábó a nagyobb homlokcsõszög lenne a megfelelõ, az meg van Beninek. Talán 70'!


Beni, ha kisüt a nap egyszer, nincs kedved meginni egy forró teát nálunk? Közben kipróbálnám a gépedet az utcánkban... Vagy ha Kistarcsán tudsz egy kemény emelkedõt, odamennék én.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#4778
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Az elsõ lengõorrúm, ami Szélvésznél volt, most pedig Hasszannál van 65'-os volt. A mostaniak meg már 60'-ak. Az emelkedõ szempontjából ennek túl sok jelentõsége nincs. Befolyásolja a kormány "billenését", az utánfutást, egyesfutást, de a trakció szempontjából inkább az számít, hogy a súlypontod mekkora terhelést (?) biztosít az elsõ keréknek. A tapadás szempontjábó a nagyobb homlokcsõszög lenne a megfelelõ, az meg van Beninek. Talán 70', de az sem elhanyagolható, hogy az ülés távolsága és dõlésszöge hogyan viszonyul a homlokcsõhöz.
Modellezd le!

#4779
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás
Másik kérdés:
Van közülünk valakinek 65 fokos villaszögû Lompibike-ja? Ki szeretném próbálni erõs emelkedõn.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#4780
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Megérkeztünk! :)

Alacsony üléspozíciójú, de magas kerék méretû gépet ezzel a módszerrel csak így lehet építeni. A homlokcsõ magassága csak a kerék méretével és a homlokcsõ szögével változtatható. A legegyszerûbb megoldás, ha a kormány a lábak fölött van.
Feltöltött kép
Nekem eddig pont az okozta a problémát, hogy az alacsonyabb üléspozíció mellett is alacsonyan tarthassam a kormányt.
Feltöltött kép