Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#4701
Posted 2011. February 19. - 17:38

Viszem az ülésemet mintát venni.
#4702
Posted 2011. February 19. - 16:19


#4703
Posted 2011. February 19. - 09:48

#4704
Posted 2011. February 18. - 19:48

30 alatti fogszám az nem lesz, csak kereken 30, ugyanis 30/42/52-es a hajtómû.Sajnos nem, meredek emelkedõn én 15% felettit értek, ott ugranak ki a különbségek leginkább. Ez már (nekem) kistányéros kategória, 30 alatti fogszám elöl, hogy egyenletesen tudjak pörgetni.
Node sebaj, mire jó idõ lesz, a marokváltód is meggyógyul, vagy ha nem, hát kikötjük a bowdent és máris kistányérra vált.
Ma olyan jó idõ volt hogy munka után mentem egy kis 30-as karikát. Úgy tûnik a térdem csak a futást nem díjazza, a bringa ellen egy cseppnyi kifogása sem volt

#4705
Posted 2011. February 18. - 19:41

Lompi csinálja és mégegyszer megcsinálja és újból megcsinálja. Óriási tapasztalati tudás halmozódott fel ez alatt a két, három év alatt. Hány gépet csinált eddig? (és mûködnek)
Amikor a Chili villáját csinálta, elmondtam mit és hogyan szeretnék. Hozzá rakta a józan paraszti eszét és az empírikus tudást és csinált egy jobbat.
Én tudom miért jobb, tudom milyen terhelésekkel és hogyan képes megbírkozni, hiszen tanultam.
Õ csak annyit tud: "ez bírja'!
Tehát, szép dolog az elmélet, de a gyakorlat az amivel a bringa készül. (ez nem csak neked szól)
Ahogy mondani szokták, "nekem a kilenc is páros". Idõd és pénzed is van elég, kísérletezz!
Jön a tavasz, én tekerni fogok!
#4706
Posted 2011. February 18. - 19:23

Nagyon teccik, föleg mert vasárnapra ilyen lesz az enyém is.
#4707
Posted 2011. February 18. - 18:21

Egy kicsit odavoltam mostanság, nemsok idõnk akadt hegeszteni, de azért haladunk, csak lassan:D
Most jelenleg igy állunk, a kormánynyak még nincs felhegesztve, csak odatettem, hogy lássam végre 3 keréken...nem birtam már tovább:D


#4708
Posted 2011. February 18. - 18:04

látál temár 5/4 es csövet? mert szerintem elvagy tévedve suj ugyileg
Lehet. Néha tévelygek - sorry.
A háromszögrácsot hasonlóan gondoltam, mint a Motyoo által feltett képeken a fehér pithon oldalán látszik, csak közös gerinccel a gumiabroncs felett.
#4709
Posted 2011. February 18. - 17:21

OK Lompi, de Motyoo nem bontási vállalkozó, hanem bicajozni akar. A beillesztett keskeny nyomtávú síndarab masszív ugyan, de nem az igazi egyéb szempontból.
A tésztahidak analógiájára - csak az elv, a térbeli hálós, küllõs szerkezet vehetõ át, mert itt más jellegû a tehelés - kellene neki valami jó megoldást találni.
Húzás, hajlítás, csavarodás... A kereket bele kell tudni helyezni...
Jó megoldásnak tûnik nekem, túlbonyolítás nélkül, háromszögekbõl - csak néhányból - felépíteni egy Képzeletbeli sárhányó palástját. A tényleges sárvédõ funkciót egy könnyû mûanyag, v alu bicajos holmi beillesztése is megoldja.
látál temár 5/4 es csövet? mert szerintem elvagy tévedve suj ugyileg
#4710
Posted 2011. February 18. - 16:35

Elölnézeti képet linkeltem az elõbb, de van oldalnézeti is, amin látod, hogy ez egész rendszer le van modellezve.Húúúúú Motyoo!
Te nagyon el vagy tévedve!Almát hasonlítasz össze körtével. A statika nem így mûködik. Egyszer, ha összefutunk, akkor majd igyekszem egy alapfokú 10 perces tanfolyamot tartani a számodra.
Nem vonom kétségbe a haverod hozzáértését, de itt megoszló terhelések vannak. Meg kell jegyeznem, hogy nem tudom értelmezni az ábrát, de feltételezem, hogy „õ” lenne a láncvilla. Hol vannak a többiek? Hol adja át a láncvilla a terhelései X részét a villának és a szívószálaknak (amit egyébként a gyenge pontja a szerkezetnek)?

Kattints bele, akkor látod valamivel nagyobban is!
Az elsõ villáról azt feltételeztük, hogy tökéletesen merev - nyilván ez elnyagyolás, de ezért nem modelleztük le.
Nem egészen, mert a recúgbens láncvillája nem normál láncvilla, hanem egy 13x1,2-es csõ, a végein ellapítva. Itt talán látszik:A te esetedben: láncvilla (azonos), elsõ villa (ez erõsebb mint a támvilla) és a gerinc hiányzik. A szívószálak meg képtelenek ellenállni a fellépõ csavarodásnak.
Ezért is merült fel, hogy vagy egy 20-as csövet, vagy egy normál láncvillát megérdemelne...
#4711
Posted 2011. February 18. - 16:28

#4712
Posted 2011. February 18. - 16:23

Egy kérdésem maradt :
Ha Lompi készre gyártja a 24-est le tudnád nekem hozni valamikor?
#4713
Posted 2011. February 18. - 15:35

Te nagyon el vagy tévedve!

Nem vonom kétségbe a haverod hozzáértését, de itt megoszló terhelések vannak. Meg kell jegyeznem, hogy nem tudom értelmezni az ábrát, de feltételezem, hogy „õ” lenne a láncvilla. Hol vannak a többiek? Hol adja át a láncvilla a terhelései X részét a villának és a szívószálaknak (amit egyébként a gyenge pontja a szerkezetnek)?
De, ha csak gondolj bele! Egy „mezei” háromszögekbõl összerakott kerékpár váz hátsó tarktusa mibõl áll? Láncvilla, támvilla, ülésgerinccsõ. A te esetedben: láncvilla (azonos), elsõ villa (ez erõsebb mint a támvilla) és a gerinc hiányzik. A szívószálak meg képtelenek ellenállni a fellépõ csavarodásnak.
Ez egy rendszer! Ezt, csak egyben lehet vizsgálni!
#4714
Posted 2011. February 18. - 15:01


A felsõ merevítõn kívül azért van ám egy másik fontos szempont is: az alsó szárak (a láncvilla) kimerevítése. Pl. ezen a képen látszik (egy cimbim lemodellezte)

jól látszik, hogy jelenleg ez a gyenge pont.
Na de nem kellett mindenkinek felsõ bika merevítõ, hogy megakadályozza a csavarodást. Sok-sok pythonnál pl. nincs erre lehetõség, aztán mégsem panaszkodtak ilyen problémára (vagy igen???), pl.

Na azt mondjuk nehezen tudom elképzelni, hogy ez nem csavarodik:

Persze az ellenkezõjére is van példa, mármint olyanokra, aki a felsõ mervítõre szavazott (ugyebár az összes Lompibájk is ilyen...)

#4715
Posted 2011. February 18. - 14:59

A mûhely sarkában talált 1-es vaslemezbõl vágtam egy csíkot.
A kistányér egy régi, ötcsavaros monti hajtómûbõl való.
Köszönöm szépen.
#4716
Posted 2011. February 18. - 14:49

... aj bocsi, feltettem egy dadaista mûvészeti galéria honlapjára. Már jött rá ajánlat. (a kubistákat nem érdekelte)Fel nem foghatom, hogy jött össze 3500 megnézés...
Sok a bizonytalansági faktor, de ha már tudod mikor érkeztek, illetve Lompi is tudja mennyi még a szükséges idõ, akkor abból már lehet kalkulálni egy indulást. Szerintem 10 és 12 között kellene megejteni az indulást. Kényelmesen számolva is két és fél óra alatt visszaérünk.Mikor indulnánk,mert Lompinak még lenne egy kis dolga az új 24-es KLÓNÓN?
Pisti bizonytalan,de már fûtõm..
Akkor most én tenném fel a kérdést: mikor induljunk?
Lásd fent...Ha száraz idõ lesz, szívesen betársulnék!
Amennyiben a Pisti nem jön, de a Chili érkezik, akkor már annak sincs jelentõsége, hogy Gergõ jön-e vagy sem, hiszen mindenkinek jutt bringa.
Lompinál hagytam a tetõtartót és az Elephantot, a Gergõ gépe is ott van. Lompinak most csak egy gépe van és Viktor meg a saját gépéért jön, ami szintén Lompinál van+ (meg Pisti?) hozza a Chilit.
Kezdek belezavarodni, úgyhogy beszéljünk még szombaton. Addig eldõl az hogy ki jön és ki marad és az is látható, hogy a következõ nap (vasárnap) milyen idõre számíthatunk.
Amennyiben kegyes lesz hozzánk az idõ és van szállító eszköz, akkor szívesen látunk másokat is. Most aztán lehet csere-berélni és próbálgatni.
#4717
Posted 2011. February 18. - 13:37

Milyen anyagból készült a felhegesztett bõvítés? A 24-es lánckerék gyári, kereskedelmi portéka?
A mûhely sarkában talált 1-es vaslemezbõl vágtam egy csíkot.
A kistányér egy régi, ötcsavaros monti hajtómûbõl való.
#4718
Posted 2011. February 18. - 12:37

https://picasaweb.go...800626731042338
Gond nélkül mûködik. Hátul nyilván hosszúkanalas váltó kell, hogy a láncot meg bírja feszíteni.
Szuper! Köszönöm.
Két kérdés még:
Milyen anyagból készült a felhegesztett bõvítés?
A 24-es lánckerék gyári, kereskedelmi portéka?
#4719
Posted 2011. February 18. - 12:36

Mikor indulnánk,mert Lompinak még lenne egy kis dolga az új 24-es KLÓNÓN?Az eddigi létszám: Lompi, Wariátor-Viktor, Pisti, Gergõ(?) és jómagam.
Pisti bizonytalan,de már fûtõm..
#4720
Posted 2011. February 18. - 12:28

Egy országútis barátom még tavaly nyáron kátyút fogott, átrepült a kormány felett, és összetörte a nyakát, koponyáját. Sisak volt rajta, jó minõségû. Azóta is kórházban fekszik, lehet hogy soha többé nem lesz tiszta a tudata. Nyár elején ugrattam, hogy át kellene állnia rekura...
Ha Istyura gondolsz, akkor egy picit már bejjebb van a felgyógyulása tekintetében. Én úgy gondolom, hogy inkább szerencsén múlik egy baleset megúszása. Persze vannak elõnyei egy rekunak, de ha jön egy kátyú és telibe találja rekuval az emberfia ott is lehetnek érdekes dolgok. Tavaly pl. elfeküdtem bringával az egyik karom eltört a másik valószínûleg elrepedt. A sebességem 2 km/h volt magamon röhögtem mégis gipsz lett belõle.