Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#3661
chevy777

chevy777

    vendég

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás
Köszönöm hogy bemásoltad.Az elõnyökkel nagyon egyet tudok érteni, fontos szempont mindegyik.A hátrányoknál az elsõ kerék megcsúszását mennyire kell komolyan venni,-járt már így valaki,a többi hátrányt nem érzem oriási hátráltató tényezõnek, de ez is igazán csak egy próba alkalmával derülne ki.

Szia Chevy !

Próbáld idõpont szerint 2011 03 02 08:56-kor jobb felsõ sarokban 8870.-dik számú.
Bemásoltam:

Szia !

Én a majdnem abszolút LWB-s vonalat képviselem. Amerika a kényelmérõl (is vagy sajnos) híres ezért is terjedtek el és használják elõszeretettel.

Elõnyei :
- hosszú tengelytávjának köszönhetõen nagyon stabil - szerintem - a legstabilabb vonal, kiszámítható az irányítása.
- nem akad be a sarok, mert a hajtómû mögött foglal helyet a kerékpáros
- jól beülhetõ, kevés dolog van útban (kevesebb, mint egy prosztata kerékpáron, vagy a többi fajta rekunál)
- lehet kanyarodás közben is tekerni
- nagyon jól pakolható
- kényelmes, mert a hosszú váz miatt kellõen ruganyos.
- kezdõknek ez ajánlható legbátrabban

Hátrányai :
- méretei miatt nehéz szállítani, elrakni (ha 20" nagyobb kerekei vannak, akkor hajajjj)
- az elsõ keréken kisebb a terhelés ezért könnyebben megcsúszik.
- inkább hátsó keréke jut a jelentõsebb terhelés a kialakításánál fogva
- 180 fokos kanyarhoz kell tér, bár éppen azért mert a sarok nem akad be meglepõen könnyen meg lehet fordulni, de az tény, hogy kell hozzá terület
- a több anyag miatt nagyobb súllyal bír.

Üdv Ok



#3662
chevy777

chevy777

    vendég

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás
Szia .Még nem próbáltam, de mindenki ezt javasolta mielõtt döntenék.Csak itt a környéken (Nyíregyháza )ez ritkább mint az fehér ufó.Az alsó kormányt kényelem szempontjából választanám,gondolom kényelmesebb napokon keresztül azt fogni, vagy a felsõ sem olyan megerõltetõ?A te gépedrõl találok fotót valahol, kíváncsi vagyok.Eredeti célom az lett volna, hogy a túráimat olyan sebességgel tudjam végrehajtani,kis csomaggal, mint az országútival csomag nélkül.

Akkor ahogy Papa is írta nagy kerék 8 baros gumikkal a nyerõ. Az x-stream-el nekem fenntartásaim vannak, mert elég óriási bringa lesz. Bár az én bringám LWB és alsó kormányos, de ha teljesítmény orientált bringát szeretnél az alsó kormány lehetséges, hogy kiesik, mert nagyobb a légellenállása.A hosszú tengelytáv erõsebb szerkezetet igényel ez pedig a súlynak tesz be, ami rontja a teljesítményt.

Kopizásra szerintem valami high racer lenne az igazi ilyesmi kormánnyal. A mókus kormány sokunknak nem jött be a társaság 2 felé szakadt, alsó kormány és nyitott kormány. Teljesítmény orientáció esetében a felsõ nyitott kormány jobb választásnak tûnik (mondom úgy, hogy én alsó kormány hívõ vagyok)

Ha a kényelem is erõs faktor, akkor ilyesmi.

A csípõmagasság, hajtómû magasság arányánál érdemes figyelembe venni azt is, hogy minél lejjebb viszed a hajtómûvet annál nagyobb lesz a légellenállásod. Emellett jobban elõ van feszítve a hátsó lábizom, ha feljebb van a hajtómû, ami segít hatékonyabban tekerni. A 10-15 centi különbség a hajtómû javára (magasabban van) még bevállalható. Az ülés dõlésszöge is egy érdekes kérdéskör. Az országúti masinákon 20-25 fokosak, de szerintem a 35 fok lenne való a leírtak alapján neked.

Egyébként kipróbáltál már fekvõ biciklit ???



#3663
chevy777

chevy777

    vendég

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás
Szia.Vicces de leg elõszõr ez a letisztult forma ragadott meg , és úgy gondoltam ez vagy semmi (slyway ) de az -tán úgy sikerûlt elkanyarodnom, hogy csak na!Kérhetek priviben árat.De ha már itt tartok ,hogy elsõ vágyam egy trike lett volna, csak ott is sikerûlt elkanyarodni.

hali
jut eszembe
ha mégsem ragaszkodsz az LWB kialakításhoz van elfekvõben egy gépem akár csak vázként vagy egyben:
Blue Lighting
az egyik leggyorsabb gépem, + túráztam vele.
koppintásnak indult:
Slyway team uss
;)



#3664
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 hozzászólás

Az X stream lehet olyan gyors mint egy high racer,valamint a magasabb láb pozició miatt nem zsibbad a lábad?


hali
jut eszembe
ha mégsem ragaszkodsz az LWB kialakításhoz van elfekvõben egy gépem akár csak vázként vagy egyben:
Blue Lighting
az egyik leggyorsabb gépem, + túráztam vele.
koppintásnak indult:
Slyway team uss
;)

#3665
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás

A célom, gyors ,kényelmes, a városi használat nem mérvadó, használat :kevéske csomaggal, csak ami szükséges pár napra, illetve egynapos túrák, teljesítmény orientáltan, a súly annyira nem mivel 100 kg vagyok , itt már pár +kiló szerintem nem zavaró, de 14-15 kg-al számolok.(szerszám, ruha, csoki) , viszont fontosnak tartom hogy a lábam ne legyen magasabban mint a csípõm, állítólag így nem fog zsibbadni a lábam annyira, mivel jobb a vér ellátás.Mozgékonyság szintén csak akkor fontos mig kiérek a városból, de szintén nem lényegi tényezõ.Tehát gyors, kényelmes ,stabil, könnyen kezelhetõ.


Akkor ahogy Papa is írta nagy kerék 8 baros gumikkal a nyerõ. Az x-stream-el nekem fenntartásaim vannak, mert elég óriási bringa lesz. Bár az én bringám LWB és alsó kormányos, de ha teljesítmény orientált bringát szeretnél az alsó kormány lehetséges, hogy kiesik, mert nagyobb a légellenállása.A hosszú tengelytáv erõsebb szerkezetet igényel ez pedig a súlynak tesz be, ami rontja a teljesítményt.

Kopizásra szerintem valami high racer lenne az igazi ilyesmi kormánnyal. A mókus kormány sokunknak nem jött be a társaság 2 felé szakadt, alsó kormány és nyitott kormány. Teljesítmény orientáció esetében a felsõ nyitott kormány jobb választásnak tûnik (mondom úgy, hogy én alsó kormány hívõ vagyok)

Ha a kényelem is erõs faktor, akkor ilyesmi.

A csípõmagasság, hajtómû magasság arányánál érdemes figyelembe venni azt is, hogy minél lejjebb viszed a hajtómûvet annál nagyobb lesz a légellenállásod. Emellett jobban elõ van feszítve a hátsó lábizom, ha feljebb van a hajtómû, ami segít hatékonyabban tekerni. A 10-15 centi különbség a hajtómû javára (magasabban van) még bevállalható. Az ülés dõlésszöge is egy érdekes kérdéskör. Az országúti masinákon 20-25 fokosak, de szerintem a 35 fok lenne való a leírtak alapján neked.

Egyébként kipróbáltál már fekvõ biciklit ???
...

#3666
Oldalkocsis

Oldalkocsis

    vendég

  • fórumtag
  • 73 hozzászólás
Szia Reku Papa !

Elméláztam az oldalakon amit beírtál ide,megtaláltam a bacchette vázát. Klasszak mert egyszerûek, ebbõl kifolyólag könnyû és megbízható is.
Mért ragaszkodom annyira az "S" alakú vázhoz, nem értem magam. Na mindegy.

Üdv Ok

#3667
Oldalkocsis

Oldalkocsis

    vendég

  • fórumtag
  • 73 hozzászólás
Szia Chevy !

Próbáld idõpont szerint 2011 03 02 08:56-kor jobb felsõ sarokban 8870.-dik számú.
Bemásoltam:

Szia !

Én a majdnem abszolút LWB-s vonalat képviselem. Amerika a kényelmérõl (is vagy sajnos) híres ezért is terjedtek el és használják elõszeretettel.

Elõnyei :
- hosszú tengelytávjának köszönhetõen nagyon stabil - szerintem - a legstabilabb vonal, kiszámítható az irányítása.
- nem akad be a sarok, mert a hajtómû mögött foglal helyet a kerékpáros
- jól beülhetõ, kevés dolog van útban (kevesebb, mint egy prosztata kerékpáron, vagy a többi fajta rekunál)
- lehet kanyarodás közben is tekerni
- nagyon jól pakolható
- kényelmes, mert a hosszú váz miatt kellõen ruganyos.
- kezdõknek ez ajánlható legbátrabban

Hátrányai :
- méretei miatt nehéz szállítani, elrakni (ha 20" nagyobb kerekei vannak, akkor hajajjj)
- az elsõ keréken kisebb a terhelés ezért könnyebben megcsúszik.
- inkább hátsó keréke jut a jelentõsebb terhelés a kialakításánál fogva
- 180 fokos kanyarhoz kell tér, bár éppen azért mert a sarok nem akad be meglepõen könnyen meg lehet fordulni, de az tény, hogy kell hozzá terület
- a több anyag miatt nagyobb súllyal bír.

Üdv Ok

#3668
chevy777

chevy777

    vendég

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás
Köszi.Erre számítottam.ha kicsivel gyorsabb, azért nem fogom azt választani, mivel nem óriási a differencia, így egy számomra kényelmesebb bringát használhatok.Már csak a váz formáján kell gondolkodnom, lehet egy kicsit egyedi is, de lehet a gyári koppintása.Alsó kormányhoz mit szólsz ennél a típusnál.

Az bentrideronline.com message boardján eléggé kitárgyalták ezt a kérdést, és arra jutottak, hogy a high racer egy picivel gyorsabb, de az X-stream is elég jó volt hogy RAAM-ot nyerjenek vele.

A lábzsibbadás bizony hajtómûmagasság-függõ nálam. A Bacchettám hajtómûve +25 centin van, a lengõorrúmé +10 centin, a hitvesem Bellandarejáé pedig -10 centin. Azon télen se zsibbad. A Bacchettámon pedig nyáron is tud. De nekem vacak a lábam.



#3669
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
varjálrá tépõzárat hoszában a két csikban a másikfelét meg radaszd az ülésre
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#3670
Sinbiciklis

Sinbiciklis

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 256 hozzászólás
Egyébként a rögzitõ fék lehet egy sima tejgumi lesz :D[/QUOTE]

Anno a montinál, vonaton szállításnál nekem bevált;)

#3671
Sinbiciklis

Sinbiciklis

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 256 hozzászólás
Ma yó napom volt. Elõször a Gellért rakparton pacsiztam 1 rekussal, aztán 2x találkoztam Pythonnal, a Luppai úton eszmét cseréltem 1 TW-Bents trájkossal(kicsit gagyibb mint az enyém, de a duplájába kerül), és 1 outista is rám köszönt(Reku papa jelentkezz!)
Viszont +leptem magam 1 AM üléssel. Tényleg nem izzad annyira, kényelmes is, de qrvára csúszik.
Ki, milyen módszerrel rögztette az üléshez?

#3672
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 hozzászólás

Anyám is mindig azt mondta, hogy tudsz te fiam, ha akarsz. Tetszetõs és remélem, hogy a menettulajdonságok is jók.
Sok rekus kilométert vele. A rögzítõ féken még dolgoznod kell egy kicsit a pumpa se rossz de nem az igazi:)
Gratulálok.


Egyenesfutása jó, lendülete a súlya miatt jó, fékek brutálisak, bár még bekell kopniuk...mostmég nagyon húznom kell hogy orra álljon :D
A pumpát meg ki fogom váltani ;) De a nyeregtáska nagyon jó...beletettem vagy 2-3 kilónyi szerszámot biztos ami biztos alapon, meg egy u lakatot....és ez csak az egyik oldal :D
Egyébként a rögzitõ fék lehet egy sima tejgumi lesz :D

#3673
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Az X stream lehet olyan gyors mint egy high racer,valamint a magasabb láb pozició miatt nem zsibbad a lábad?


Az bentrideronline.com message boardján eléggé kitárgyalták ezt a kérdést, és arra jutottak, hogy a high racer egy picivel gyorsabb, de az X-stream is elég jó volt hogy RAAM-ot nyerjenek vele.

A lábzsibbadás bizony hajtómûmagasság-függõ nálam. A Bacchettám hajtómûve +25 centin van, a lengõorrúmé +10 centin, a hitvesem Bellandarejáé pedig -10 centin. Azon télen se zsibbad. A Bacchettámon pedig nyáron is tud. De nekem vacak a lábam.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#3674
chevy777

chevy777

    vendég

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás
Az X stream lehet olyan gyors mint egy high racer,valamint a magasabb láb pozició miatt nem zsibbad a lábad?

Ha nekem címezted a kérdést, én a következõ sorrendet javaslom:
- X-stream
- high racer
- lengõorrú 2x559



#3675
chevy777

chevy777

    vendég

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás
Szia, jó az oldalszám? , ott nem találtam meg,köszi.

Szia Chevy !

Néhány hónapja amikor csatlakoztam, a fiúk segítettek nekem is. Stoki a 444 oldalon 3.hó 2.-án részletezi nekem elõnyt hátrányt, és Zéta is besegít.
Ha jól látom egy "LWB-t akarsz". Hátha neked is segítségedre lesznek a leírtak.

Üdv Ok



#3676
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Köszönöm a választ, javaslat esetleg, állítólag hasonló az érdeklõdésünk:gyors teljesítménytúrák, akár több napra is ,kis csomaggal,mit javasolsz?


Ha nekem címezted a kérdést, én a következõ sorrendet javaslom:
- X-stream
- high racer
- lengõorrú 2x559
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#3677
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás
A gyors rekunak nagy kerekei vannak, kemény gumikkal, erõsen döntött ülése és magas hajtómûve. (Ülés felett min. 10cm.)
Nincs rugózása, nincs sok láncterelõje, nincs lánccsöve.
Ezek afféle ökölszabályok.

De egy ülés alatti hajtómû magasságú bringa se annyira lassú, légellenállásban kb. egy outi, felsõ fogásban.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#3678
chevy777

chevy777

    vendég

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás
Köszönöm a választ, javaslat esetleg, állítólag hasonló az érdeklõdésünk:gyors teljesítménytúrák, akár több napra is ,kis csomaggal,mit javasolsz?

#3679
chevy777

chevy777

    vendég

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás
A célom, gyors ,kényelmes, a városi használat nem mérvadó, használat :kevéske csomaggal, csak ami szükséges pár napra, illetve egynapos túrák, teljesítmény orientáltan, a súly annyira nem mivel 100 kg vagyok , itt már pár +kiló szerintem nem zavaró, de 14-15 kg-al számolok.(szerszám, ruha, csoki) , viszont fontosnak tartom hogy a lábam ne legyen magasabban mint a csípõm, állítólag így nem fog zsibbadni a lábam annyira, mivel jobb a vér ellátás.Mozgékonyság szintén csak akkor fontos mig kiérek a városból, de szintén nem lényegi tényezõ.Tehát gyors, kényelmes ,stabil, könnyen kezelhetõ.

#3680
chevy777

chevy777

    vendég

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás
Köszönöm,megnézem.Remélem okosabb leszek.