Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#3221
Írta 2011. június 01. - 09:52

A rekuba tavaly õsszel pótkeréknek vásárolt kerekeket tettem be, és nem jók, mostanra elhasználtam õket.
Betettem a rendes outi kerekeket, s nagyon élveztem a különbséget.
Viszont a váz 26-os kerekekre épült, amihez van V fék adapter is a villákon.
Eddig még sosem volt 26-os kerekem, de úgy tûnik, bejött a váz, lehet, hogy rendelek egy rendes 26-os kereket max 35-ös nem terep gumikkal a rekumba, ami igaz, hogy másba nem lesz jó, de legalább mûködni fog vele, és még fékeket is tudok hozzá rendeset tenni. (Eddig Campa Vento fékekkel ment, jók azok, csak mennek vissza az outimba, most hogy meghegesztõdtek. Az alternatíva féktüskék átforrasztása, vagy egy ilyen:
V-Brake Adapter for 700c Wheels | Xtracycle, Inc.
De ez drága. Most azon gondolkodom, mennyire leszek lassabb az új kerekekkel... Tegnapig nem volt a kezemben 26-os kerék, nagyon kicsinek tûnt...
Itt felmerült az agyváltó kérdése, és szimplán lemondtam róla, mert elégedett vagyok a mostani megoldással. Minden indulásnál, ahol mondjuk felfelé kell indulni, egy kicsit, két lépés t futok, utána ülök be, teljesen jó.
Ráadásul a kerekek amúgy is drágák, nekem is valahol 50 ezernél van a lélektani határom, ráadásul most akkor a kisebb kerekekhez fogok venni egy nagyobb lánctányért, meg a V fékekeket is, drága mulatság.
Ha van valakinek jobb ötlete, ne tartsa magába, kerékfronton érdekel, váltófronton kevésbé.
A németek még mindig nem válaszoltak.
Hasszan
#3222
Írta 2011. június 01. - 09:43

Gondold át alaposan ha tetszik, mert én csak irkálok itt mindenfélét, viszont a Te pénzed...
Lengõorrú trájk helyett lehetne inkább építeni egy lengõorrú részt, ami az ülésfelfogatás mögött egy szerelõ lapban végzõdik. Ehhez csatlakoztatva ezután vonszolhat maga után
- két egymás melletti kereket, ekkor delta-trike házkörüli élvezkedésre, vagy
- egy darab ferdén elõre csukható hátsó kereket vasúti és egyéb könnyített távolsági szállításhoz.
A szerelõlapnak persze ára van - súlyban is -, de talán megéri.
#3223
Írta 2011. június 01. - 08:16

#3224
Írta 2011. június 01. - 08:01

#3225
Írta 2011. június 01. - 07:45

Megmég nekemse vannak toppon a rekus izmaim...
Egyébként gondolkodom egy 2x27-es lowracer szerüségen, kb amilyet lompi legutóbb csinált, az nagyon tetszetõs:)
Könnyû versenybicikli kerekekkel, 20-23, max 25-ös gumikkal, nem a kényelem lesz a szempont, hanem a sebesség.
Csak nemtudom eldönteni hogy egy 2x9-es Campagnolo sort tervezzek rá vagy inkább egy 8-as agyváltó és egy 34-50-es lántányér párosa legyen. Súlycsökkentés szempontjából a Campa sor lenne ideális, mert ahogy számoltam több mint 1 kiló elõnye van az agy+váltó+fogsor-nak az agyváltóval szemben. De nem lenne állóhelyben váltás. Viszont az áttétel tartomány a 2-es elsõ lánckerékkel és egy jól választott hátsó kislánckerékkel simán növelhetõ 500% fölé, ergo alternaziva lehet a láncváltóval szemben.
Egyébként érdekes a Sturmey Archer 8-as agyváltóm is, mert a legkisebb áttétele 1.00, mig a végáttétel 3.25.
Ezzel ellentétben a Shimano Nexus meg Alfine-ok valahol 0.55 fele indulnak, és 1.8 fele van vége. Mondjuk hozzá kell tenni, hogy a sturmey-hoz 25-ös hátsó lánckerék tartozik, mig a Shimano-ra 16-os is tehetõ.
Lompi vázai egyébként milyen súlyúak lehetnek?
Mertha 3-4 kilóból kihozza, akkor 13-14kg-s lowracert lehetne összehozni, ami acélváz esetén szerintem elég jónak mondható rekus mezõnyben.
Bocs a kicsit hosszú agymenés miatt

#3226
Írta 2011. június 01. - 06:15

Viszont még mindig a fõ gondom, hogy, nem, hogy nem érem el, de meg sem közelítem a montis sebességem!
Én szóltam elõre... Valós, magyar útviszonyok között mindig is gyorsabb leszel montin.
Érdekesség: A Gödöllõ-Kiskunhalas szakaszon az egyéni rekordomat könyöklõs, trekkinghajtómûves montival tartom. Országútival és high racerrel se bírtam jobbat menni.
#3227
Írta 2011. május 31. - 22:40

Megmutatnám, csak nem tudom, hogy és hova lehet egyszerüen képet feltenni.
Na, ez már bennem is felmerült.
Viszont még mindig a fõ gondom, hogy, nem, hogy nem érem el, de meg sem közelítem a montis sebességem!
Talán (én ezt használom) :
http://picasaweb.google.com/home
Szerintem addig amíg (a képek alapján) 1,75-ös méret körüli külsõkkel szerelt a gép nemigen lesz esélyed a sebesség növelésére és ezt még megfejeli a kisebb elsõ kerekek is.
A sebességet visszafogja még a hosszú lánc és súly.
Ha igazán gyors trike-ot akarsz, nagyobb kerekek szükségesek (pl. 26/26/28), lényegesen vékonyabb nagy nyomású külsõvel. Persze ez agyonüti a kényelmet, fõleg ha minél vékonyabb a külsõ.
#3229
Írta 2011. május 31. - 20:51

Megmutatnám, csak nem tudom, hogy és hova lehet egyszerüen képet feltenni.
Na, ez már bennem is felmerült.
Viszont még mindig a fõ gondom, hogy, nem, hogy nem érem el, de meg sem közelítem a montis sebességem!
Jó minõségû gyári trike-ot próbáltál már? Akkor eldöntheted h a trikeban vagy benned van-e a hiba? Rekus izmaid kialakultak már?
#3230
Írta 2011. május 31. - 20:15

Megmutatod a Motyoo féle fényképet ami inspirál?
Nem fogsz túl hosszú utat megtenni a kétkerekûig?
Megmutatnám, csak nem tudom, hogy és hova lehet egyszerüen képet feltenni.
Na, ez már bennem is felmerült.
Viszont még mindig a fõ gondom, hogy, nem, hogy nem érem el, de meg sem közelítem a montis sebességem!
#3231
Írta 2011. május 31. - 18:38

még jó hogy csak a biciklim elejét kell kicserélni:D
#3232
Írta 2011. május 31. - 16:30

#3233
Írta 2011. május 31. - 10:22

Azért nem írok, mert még mindig a válaszra várunk. MA elküldöm egy másik email címre is a kérdésemet, hátha. Holnap újra telefonálok.
Jelentkezem, amint van valami.
Üdv:
Hasszan
#3234
Írta 2011. május 31. - 09:15

Jól látod, de a látszat csal! A zászló szára szab csak határt annak, hogy a csomagtartó akár a vízszintesen álló pedálra feküdjön. Ilyenkor viszont a lánckerék tartja az egészet(van róla képem, az elsõ órában, otthon a szõnyegen). A fõ gondom a szélessége, bár nem több mint 1 normál kormány, de azért nem lehet úgy forgatni szûk ajtónál, mint azt.
Van akkor - a mûfaj határain belül - egy jól összecsukható, jól mûködõ háromkerekûd. Miért gondolod, hogy egy delta elrendezésû könnyebben szállítható? Megmutatod a Motyoo féle fényképet ami inspirál?
Nem fogsz túl hosszú utat megtenni a kétkerekûig?
Ha van hol tárolni, én meghagynám mert igen nagy buli. Hatóköre a nehézkes szállíthatóság miatt háztól-házig kirándulások. Kocsi tetejére persze feltehetõ. De nagyobb túrákra, vasúti szállításra a kétkerekû a jó megoldás mostani meglátásom szerint..
#3235
Írta 2011. május 30. - 22:27

Amit mutatsz az a jelenlegi állapot - ha jól láttam.
Jól látod, de a látszat csal! A zászló szára szab csak határt annak, hogy a csomagtartó akár a vízszintesen álló pedálra feküdjön. Ilyenkor viszont a lánckerék tartja az egészet(van róla képem, az elsõ órában, otthon a szõnyegen). A fõ gondom a szélessége, bár nem több mint 1 normál kormány, de azért nem lehet úgy forgatni szûk ajtónál, mint azt.
#3236
Írta 2011. május 30. - 20:22

Akkor ez nem jött be. És mi újság az Acs10-el?
...
hasszan 2011-05-27 12:26 #10136-10137-10138-10139 bejegyzésénél tart a dolog köszönet érte

#3237
Írta 2011. május 30. - 20:04

Tegnap 60 km alatt 8 rekussal találkoztam Szentendre-Budapest környéken, ami nagyon dicséretes, ráadásul akik szembe jöttek egytõl egyig intettek, nagyon jó volt

#3238
Írta 2011. május 30. - 19:51

Ma egész véletlen vettem észre, hogy Optimáéknál http://www.optimabik...ion20101201.pdf a Ventisit Classic Seat Cover 15EUR + szk!
Tudtok errõl valamit? Gyanúsan olcsó, de ha tényleg ennyi, akkor nem érdemes ACS10-t rendelni.
Igen így van.
Seat Cover= Üléshuzat

#3239
Írta 2011. május 30. - 19:20

Ma egész véletlen vettem észre, hogy Optimáéknál http://www.optimabik...ion20101201.pdf a Ventisit Classic Seat Cover 15EUR + szk!
Tudtok errõl valamit? Gyanúsan olcsó, de ha tényleg ennyi, akkor nem érdemes ACS10-t rendelni.
Az valószínûleg csak a classic formára húzható huzat lehet, nem maga a ventisit.
3. 4. tétel a listában
http://www.recumbent...eat-covers.html
#3240
Írta 2011. május 30. - 19:11

Tudtok errõl valamit? Gyanúsan olcsó, de ha tényleg ennyi, akkor nem érdemes ACS10-t rendelni.