Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Please log in to reply
13414 replies to this topic

#3081
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Az elmúlt kb. fél évben szerepelt itt a fórumon egy youtube link nagyon laza trike-osokról akik megállnak pihenni, lábukat felteszik a hajtómûre és majszolják a szendvicset. Nem találom, elmentette vki azt a linket? Nagyon örülnék neki. :)


Sajnos én nem :(, de Murla igen! :)!
Rekumbens - Annyira Más Bringa: humor

#3082
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 posts
Az elmúlt kb. fél évben szerepelt itt a fórumon egy youtube link nagyon laza trike-osokról akik megállnak pihenni, lábukat felteszik a hajtómûre és majszolják a szendvicset. Nem találom, elmentette vki azt a linket? Nagyon örülnék neki. :)

#3083
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 posts

Az Alfi és a Nexus még zsírral kent rendszer. ..


megtévesztett az olajos flakon :)
http://cycle.shimano...69830714875.pdf
:)

#3084
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 posts

Az Alfi és a Nexus még zsírral kent rendszer. A kettõ között (azon kívül, hogy az Alfi jobb) az a különbség, hogy az Alfi már tûgörgõs, ezért nehezebb is 50 grammal.

Ha vettél egyett, add át Lompinak egy karbantartásra. Nem tudom mennyi idönként kell szétdobni, de Lompi kitisztítja, lezsírozza.


oksa
még nincsen csak erõsen tervezem, és rendíthetetlenül haladok a cél felé :)

#3085
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Tisztára mint az autóknál ;)
Az alfi 8 nál mikor kell olajat cserélni ? Lehet hogy hozzájutok. :)

Az Alfi és a Nexus még zsírral kent rendszer. A kettõ között (azon kívül, hogy az Alfi jobb) az a különbség, hogy az Alfi már tûgörgõs, ezért nehezebb is 50 grammal.

Ha vettél egyett, add át Lompinak egy karbantartásra. Nem tudom mennyi idönként kell szétdobni, de Lompi kitisztítja, lezsírozza.

#3086
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts

Egy újabb Oris? Úgy tûnik, márka hû vagy! :) Én próbálom, nem bõvíteni a létszámot, bár a legutóbb vettem egy Tissot Le Locle-t a hátlapja miatt...


Szép ez a részlet.
Maradok oris-os, mert az a kategória amit bár nehezen, de ki tudok gazdálkodni. A régebbi carlos coste meg régi vágyálom, amit 1 hete majdnem megszereztem, de hát ez a k*va spam-ra tevés.

Az alfit még próbálgasd jónak kell lennie.
...

#3087
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 posts

Alfine SG-700 SAGA Part 3.

...
Elsõ olajcsere ezernél. ..


Tisztára mint az autóknál ;)
Az alfi 8 nál mikor kell olajat cserélni ? Lehet hogy hozzájutok. :)

#3088
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

egy limitált carlos coste-ról maradtam le

Egy újabb Oris? Úgy tûnik, márka hû vagy! :) Én próbálom, nem bõvíteni a létszámot, bár a legutóbb vettem egy Tissot Le Locle-t a hátlapja miatt...

#3089
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Alfine SG-700 SAGA Part 3.

Szeretném elõrebocsájtani, hogy a garancia megõrzésének érdekében és annak lejáratáig a váltó tesztelése egy ciklámen színû nõi komfort bringába van beszerelve. Különös ismertetõ jegye a rózsaszín kosárka a kormányon. Amennyiben a mai napon valaki ilyet látott Szentendre felé 40-el száguldani, az én voltam. Azt a nagydarab, kopasz rekust nem ismerem.

A tegnapi balatoni kör levezetésére, délutáni szunyókálást követõen legurultam Szentendrére. Az esetleges hibák kiszûrésére a váltó beállításának elõzetes ellenõrzése. A beállítási jelek nem a gyári értéken voltak! Gondolom a váltó-bowden zárókupak még kicsit beljebb csúszott…
A tegnapi hibák megszûntek! Szuper!
Most már a hat és kilenc dobja el a fokozatot… A láncváltóknál már bevált beállítás menet közben. Leváltok 11-re, bowden fellazít majd váltás tízre és addig feszítem, míg felveszi a fokozatot. Szentendréig nem történik semmi, mígnem egy döcinél kidobja a kilencest, de legalább a hatos már fix.
Újabb finomhangolás menet közben. A gyári jelek nem fedik egymást, de legalább mûködik. Terhelés alatt is! Visszafelé Budakalász közelében megint eldobja a kilencest. Persze elõzés közben…
Már nem állítok rajta, hanem váltok tízre és vissza kilencre. Így már stabilan tart! Aha, szóval ezért kellett a lehetõség, hogy lehessen egyszerre kettõt is váltani.
Haladok komótos negyvennel és csöngetem le a trendi bicajosokat az útról, majd muszáj fékeznem. A hüvelykujjammal pumpálom a váltót és visszasírom a „dedós” markolat váltót. Fingom sincs melyik fokozatban vagyok, annyi eszem meg nincs, hogy ránézzek a kijelzõre. Hazáig még párszor eldobja a kilencest, de a föl-le váltás megoldja a problémát.
300 Km.-nél tartok és határozottan javul a cucc, bár ennyi pénzért már elsõre is jó lehetne!
Elsõ olajcsere ezernél. Ilyen ütemben, addig összeáll.

#3090
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts
Más !
Egy kis tapasztalat. Ha külfölddel leveleztek (vagy bárkivel, ami/aki fontos) és valamiért nem nagyon jön válasz, akkor kerítsétek elõ a levelezõ SPAM könyvtárát és vizslassátok azt is serényen. Gmail-es felületen valami beállítás módosítás során sikeresen elrejtettem, vártam csak vártam a választ ami meg is jött. Csak éppenséggel nem láttam, ezért le is maradtam egy évek óta várt üzletrõl. (Pythonnak üzenem egy limitált carlos coste-ról maradtam le, pedig már sínen volt és sima ügy is lett volna.Hát nem kicsit voltam pipa...)
...

#3091
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts

Bevan álitva jól ez biztos láttam:)

Picit nehezen hihetõ, hogy a japánok olyat adnak ki a kezükbõl, aminél ilyen alapvetõ kapcsolási problémák vannak.
...

#3092
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
Bevan álitva jól ez biztos láttam:)
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#3093
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts
Tökéletesen be van állítva az a váltó ? A bowdenek megfelelõen csúsznak ott nincs valami gigszer?
...

#3094
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Alfine 11 - part 2.
Lompival Balatont kerültünk, a részemrõl elsõsorban összeszokás, összekopás célzattal.
Pozitívum:
- elõkerült a sebességem :). Síkon könnyedén tartottuk a 30-32 Km/h. túratempót. Némikép demoralizáló volt, hogy mind e közben sûrûn hallottam magam mögött Lompi DD-jének racsniját. Tehát nem teker és itt van a nyakamon!?
- még mindig szépen gurul! Hajtás nélkül, mint egy csapágyazott elsõ agy. Csendben, símán siklik.
- vagy én tanultam meg használni a váltót, vagy kezdenek összekopni az alkatrészek. A lassabb fokozatokra könnyen kapcsol, a gyorsító fokozatokon még csökkenteni kell a hajtást, de talán már nem annyira...
- a két karos váltó gyorsító fokozata mind húzásra, mind tolásra egyformán és érzékenyen kapcsol, akár kettesével. Ezt eddig nem tudtam... A lassító -hüvelykes- csak nyomásra.
- a fokozatok kiosztása ideális mind mászásra, mind lejtõzésre. A régebbi balos, két gangos Alfine váltó kiválóan együttmûködik az XT átdobóval, fügettlenül attól, hogy terhelés alatt van-e vagy sem.

Negatívumok:
7-es és 10-es fokozat... A hatról hétre váltva, sokszor nem veszi át. Várni kell egy másodpercet és akkor reteszel.
A 10-es. Na ezt nem értem! Váltok, átveszi majd két három pedál fordulat után kidobja. Kb. mint ha közé váltana, nincs hajtás. "Szalajt". Ilyenkor 4-5 másodpercet (!) is várni kell, hogy reteszeljen. Amennyiben ilyenkor visszarakom kilencre, majd ismét tízre, már semmi gond, mûködik. Ki érti ezt?
Akkor most egy kis számtan: Egy 8-as Alfi nagyker ára 52 pénz, plusz 2,5 a váltókar. Az Alfi-11 nagyker ára 99,9 és még 16 a 11-es váltókar. Több mint két Alfi 8-as ára! Na ennyivel nem jobb!
Montizásra nyílvánvalóan alkalmatlan. (ja és rekura sem ajánlják...) Még mindig úgy gondolom, hogy nem éri meg!
Ha figyelembe veszem, hogy a 8-as a megjelenésekor 84 körüli árral kezdett, akkor nem kizárt a 70 körüli ár a 11-esnél. Na ennyit már érdemes adni érte, de inkánbb a második generációért. Ennek még vannak gyermek betegségei. Remélem, kinövi!

#3095
chevy777

chevy777

    vendég

  • fórumtag
  • 29 posts
Sziasztok.Régen írtam, bár rendszeres olvasó vagyok.Megtörtént a túra , amire a Lompi Bike készítetett.Minden felkészülés nélkül indultink neki, egy barátommal, õ egy túra bringával, én a már említett bicóval.A letekert táv 660 km 3 nap alatt 15 kg - os csomaggal 26 -os átlaggal, sokkal jobb lett volna , ha nem kell egy hagyományos bringa tempójához alkalmazkodnom.Elsõ nap 270km , második, 230 km harmadik a balaton körüli bringás út egy megmaradt része 160 km , itt jól belassultunk, egyrészt bámészkodtunk, másrészt sikerült néha eltévedni.Összességében véve jó volt , de nagyon elfáradtunk, a bringa tökéletesen tette dolgát, nagyon gyors és kényelmes, amire készült arra csodás.Emelkedõn kissé lassú, de nem lassúbb , mint a barátom túra gépe.Síkon, gyors , lejtõn leggyorsabb.A hét végén megyek vele egy váltó triatlonra, ahol én bringázok, meglátom mit hozok ki belõle verseny körülmények között.Tehát a bringa tökéletes.Köszi Lompi.

#3096
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts
Reku reklámom:
YouTube - Recumbent vs varicose veins
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#3097
wariator

wariator

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 284 posts

(Öregszünk, a francba!)
:)

a mankókerék jó ötlet mindenkinek,mert nem az öregség érve áll mellette
hanem az hogy hány sört tudsz meginni mankókerékkel...:D:cool2:
toljad neki!!!

#3098
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

Nem is biztos h akkora butaság ez az ötlet.


Csinálok egy provizor mankókereket, a váz hegesztése nélkül. Csõbilincs, 20x40-es zártszelvény, rollerkerék. Itt az utcában tudom tesztelni, majd beszámolok. (Öregszünk, a francba!)
:)
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#3099
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 posts

Téves a kiindulás. Az idõ másodlagos, a leadott teljesítmény a szûk keresztmetszet. Amikor már le vagyok amortizálódva, az 5 km/h is igénybe vesz, mondjuk 12%-os emelkedõn, hátul 12 kilós pakkal, órákon át. A leadott teljesítmény 95% ilyenkor emelkedési munkára fordítódik. Ha 5 km/h helyett 4 km/h-val tudnék menni, akkor 25%-kal kisebb teljesítményt kellene leadnom. A két kiló (nincs az annyi!) csupán 1,5% túlsúly, ennyivel növeli a teljesítményigényt.

Hosszasan elgondolkodtam a dolgon, és számításaid fizikatanárként és öreg hágógyûjtögetõként ellenõrizve is hihetetlenül korrektek. Nem is biztos h akkora butaság ez az ötlet.

#3100
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 posts

Rákerestem az Aba napokra, de áprilistól - szeptemberig van dátum. Mikor lesz?


Június 17-18-19, Aba napok. Kattints a kis kék keresztre és választásod szerint vagy letöltöd vagy csak megtekinted a programot.
...rekut mindenkinek alanyi jogon...
képtár