Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Please log in to reply
13414 replies to this topic

#2761
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 posts

Sziasztok!
Lompi mester által még tavaly készített gép fényezés után, erõsen félkész állapotban.

Feltöltött kép
Steve


Halló!
Szép bringa, jó bringa csak a Mester és Te is elfelejtkeztetek némi lyukakat készíteni az ülésre, olyanokat mint itt látható,
Feltöltött kép
mégy elõre, fúródsz bele a levegõbe a testedet körbeveszi a menetszél és a vákum hatására igyekszik vissza fordulni, na ekkor találkozik a nyílásokkal ahol az ülés betéten keresztül szellõzteti a hátad. A teli ülésre tehetsz recusitet de nem fogod elérni a kívánt hatást. Ilyen lesz a hátad mint Daninak a jobb oldalon.
Árpi háta majdnem száraz, bár nem látszik. Neki ventisite van.
Feltöltött kép
Ez egy jó megoldás Lompi kezeibõl. Szinte csak lyukból áll az egész ülés. A bringa sem egy utolsó.
Feltöltött kép
...rekut mindenkinek alanyi jogon...
képtár

#2762
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

Amit írtam, az tulajdonképpen fizikai alapfogalom, és naponta megtapasztalható.


Hát éppen errõl van szó. Hogy naponta megtapasztalható. Javaslom, hogy gyere el Gödöllõre, itt egy 20 literes marmon kannát feltöltünk vízzel, felviszem neked a dombtetõre. Elõször legurulsz tekerés nélkül és kanna nélkül, aztán kannával. Magadnak méred a sebességet.

Én megyek utánad, kontroll mérés gyanánt. Az eredményt betesszük ide a topikba.

Melyik nap jó neked?
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#2763
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Az "extrák".

#2764
b zsolt

b zsolt

    vendég

  • fórumtag
  • 43 posts
piton érdeklõdnék mi a különbség az elephant és a többi lengõorrú közt???

#2765
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 posts

én csak a sajátommal vagyok hajlandó kísérletezni. Azt szívesen dokumentálom is.

Szívesen kirakom majd a blogomra a tapasztalataidat - ha már valaki veszi a fáradtságot leírni...

#2766
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 posts

Két utat javaslok, az elmélkedést követõen:
- Próbáld ki!
- Számítsd ki!

Meg fogsz lepõdni, hogy milyen kis sebességnél válik meghatározóvá a légellenállás. Egy elegendõen hosszú, 10%-os lejtõn, ha megszakadsz a bringádon, akkor se éred utol Pythont, aki nem tekeri az Elephantot.


Amit írtam, az tulajdonképpen fizikai alapfogalom, és naponta megtapasztalható.

Ez volt az eredeti felvetésed: "Lejtõn meg nem mindenkit segít oly nagyvonalúan a gravitáció" Erre továbbra is az a válasz: dehogynem.

Ha van két teherautó, az egyik rakott, a másik nem, meggurítod õket, bizony együtt gyorsulnak. Ha mindkettõ zárt vagy ponyvás, nem fogod tudni, melyik rakott, együtt érnek az utca végére.
Ha a gurítón leengednek egy vagont, majd utána hármat egybekapcsolva, nem lesz gyorsabb a három az egynél. Ha az egyik vagon rakott, a másik nem, akkor is együtt gyorsulnak, nem hagyja le a rakott vagon az üreset, hiába kapcsolod szét õket.
Ha bárki ugyanazzal a biciklivel gurul le ugyanazon lejtõn, ugyanolyan szélcsendben, -akár nagy ember, akár kicsi,- ugyanakkor fog leérni, hacsak nem csal.
A nagyobb ember, HA A LEJTÕ ELEJÉN JÓL MEGTEKERI az eleve nagyobb lábizmával, természetesen gyorsabb lesz, mint én, de ha leszereljük a láncot, CSAK gurulunk, meg fog lepõdni...

Légellenállás: NEM azt írtam, nincs, azt írtam, ÉN NEM TUDOK olyan hosszú lejtõt, ahol az ebbõl eredõ sebességkülönbséget jól láthatóan ki tudjuk mérni. És nem két különbözõ kialakítású biciklirõl, hanem ugyanolyanról beszéltünk, kis tömegû és nagy tömegû emberrel.
De meg fogsz ezen is lepõdni: a testesebb ember fajsúlya valamivel kisebb a vékonyénál. A nagyobb felületbõl és kisebb fajsúlyból adódóan Pythont valamivel jobban fogja vissza a szél, mint engem, a hátszél valamivel jobban segíti õt. (Emiatt írtam fentebb, hogy a próbát szélmentes idõben kell végezni.) Tehát igen hosszú lejtõn, lánc nélküli biciklivel (felváltva, mindketten ugyanazzal legurulva) sanszom van, hogy némileg, igen picivel, elõbb érek le.

De még akkor sem, ha tekerek! :)
Sao! Amit írsz, az abszolútli logikus, még akkor is, ha nem igaz.
Szélvész Tanár Úr írt errõl egy bõvebb értekezést, fizika tanári szemmel. Keresd vissza.


Az enyémen a tiédet lehet hogy nem elõzöm meg. De ugyanazzal a biciklivel, ugyanazon a lejtõn tekerés nélkül, hajtás nélkül, lánc nélkül -nem leszel gyorsabb.
Szélvész ugyanezt fogja mondani, mint én, ha megkérdezed. Nem hiszem, hogy bármikor az ellenkezõjét mondta volna. ;)

Oszt ha nekem nem hisztek, kerestem ilyet is, játsszatok el ezzel:
Bárhogy változtatod a test tömegét, nem fog attól a lejtõn gyorsulása változni. Sok minden mástól tud, a tömege lényegtelen.

#2767
hasszan

hasszan

    vendég

  • fórumtag
  • 71 posts

Ez tényleg jó hir :)
Egyébként milyen felárért csinálnád meg magát az ülést? Mert én biztos nemtudom megcsinálni :) Lehet mást is érdekelne rajtam kivül.


Halihó! Semmilyen felárért, bocs. Ezt annyira ülésfüggõnek találom, hogy valószínûleg mindannyiunknak kicsit máshogy kell megdolgoznia az anyagot az optimális eredmény elérése érdekében. Bár egyébként nem tûnik túl nehéznek, ha valaki vállalkozik rá, rajta,de én csak a sajátommal vagyok hajlandó kísérletezni. Azt szívesen dokumentálom is.

Hasszan

#2768
Sinbiciklis

Sinbiciklis

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 256 posts

Workout Details - SportyPal


Köszi! Azt hittem tudsz valamilyen normális utat.

#2769
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 posts

Sziasztok!
Jó hírek!
ACS10 szállítmány ma 14:00 órától átvehetõ a Gogol utcai üzletben.
Ma nem érek oda, de holnap reggel 9:00-ra, nyitásra ott vagyok.


Ez tényleg jó hir :)
Egyébként milyen felárért csinálnád meg magát az ülést? Mert én biztos nemtudom megcsinálni :) Lehet mást is érdekelne rajtam kivül.

#2770
hasszan

hasszan

    vendég

  • fórumtag
  • 71 posts
Sziasztok!
Jó hírek!
ACS10 szállítmány ma 14:00 órától átvehetõ a Gogol utcai üzletben.
Ma nem érek oda, de holnap reggel 9:00-ra, nyitásra ott vagyok.
A megbeszéltek szerint a következõ méretekre vágás fog megtörténni, általam:
1. Peter1001 95 cm
2. Hasszan 95 cm
3. Tom2 286 cm
4. Balux 95 cm
5. Motyoo 95 cm
6. NagyEmber 95 cm
7. Dartsos 95 cm
8. Steve 95 cm
9. Levi 95 cm

Ez összesen 1046 cm, reméljük tényleg küldtek 1050-et, és akkor minden rendben lesz.
A vágást 100 cm-es egyenes küszöb rátétele mellett szikével tervezem véghezvinni, mondjuk holnap délután.
Azt követõen átvehetõ nálam, vagy indulhat a szervezkedés, hogy kinek, mikor, hogyan.
Kérem felvenni velem a kapcsolatot a fórumon - privátban gondolom jobb, mert akkor nem terheljük az egész listát - vagy a hornyakg kukac gmail címen.
A címem Budapest, XI. ker. Bartók Béla út 132. a kapucsengõ nem mûködik.
Egyébként korrektek voltak, a raktárból teljesen ingyen behozzák a budapesti üzletbe.

Üdv:

Hasszan

#2771
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

Szép bicikli.


Köszi! Megnézik a járókelõk rendesen... :)
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#2772
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Két utat javaslok, az elmélkedést követõen:
- Próbáld ki!
- Számítsd ki!

Meg fogsz lepõdni, hogy milyen kis sebességnél válik meghatározóvá a légellenállás. Egy elegendõen hosszú, 10%-os lejtõn, ha megszakadsz a bringádon, akkor se éred utol Pythont, aki nem tekeri az Elephantot.

De még akkor sem, ha tekerek! :)
Sao! Amit írsz, az abszolútli logikus, még akkor is, ha nem igaz.
Szélvész Tanár Úr írt errõl egy bõvebb értekezést, fizika tanári szemmel. Keresd vissza.

#2773
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 posts

Majdnem! Bemutatkozik az új, munkába járó biciklim:
Felt Scythe

Mert én annyi mindent nem szerettem még!
:)


Szép bicikli.

#2774
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

Majdnem! Bemutatkozik az új, munkába járó biciklim:
Felt Scythe

Mert én annyi mindent nem szerettem még!
:)


"Ízirájder Öcsém! Ízirájder!"

#2775
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

papa sok kelemes munkábajáro kilométert hozzá:)


Köszi! Egysebi a jószág, és 20 kiló. Gondolhatod, hogy a gödöllõi dombokon kikérdezi ám, hogy reggeliztem-e rendesen!
:D
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#2776
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

Nos, igen. A hibát sokan itt követik el:


Két utat javaslok, az elmélkedést követõen:
- Próbáld ki!
- Számítsd ki!

Meg fogsz lepõdni, hogy milyen kis sebességnél válik meghatározóvá a légellenállás. Egy elegendõen hosszú, 10%-os lejtõn, ha megszakadsz a bringádon, akkor se éred utol Pythont, aki nem tekeri az Elephantot.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#2777
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
papa sok kelemes munkábajáro kilométert hozzá:)
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#2778
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

papa belekotortál a csík zsebe és elöhuztál egy carbon rekut :) :D


Majdnem! Bemutatkozik az új, munkába járó biciklim:
Felt Scythe

Mert én annyi mindent nem szerettem még!
:)
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#2779
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
Milyen jól megtudjátok magyarázni, de minek a kocsmánál ugyis megálunk akkormeg nem mindegy ki a gyorsab
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#2780
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 posts

Tévedés. A nagyobb tömegû kerékpáros lejtõn magasabb végsebességre gyorsul, mivel a légellenállása nem annyival nagyobb mint a tömege. Ennek igazságáról könnyen meggyõzõdhetsz, ha rekun a hátad mögé, a csomagtartóra felteszel egy valami húszkilós acélkoloncot.


Nos, igen. A hibát sokan itt követik el: figyelembe veszik a test tömegét.
Pedig hát, kadvas gyarakak, ha egy üvegburából kiszivattyúzzuk a levegõt, és egy vasgolyót meg egy pehelytollat egyszerre bocsátunk útjára, láthattyuk: a pehelytoll ugyanakkor ér földet, mint a vasgolyó, -lehet a tömegük bármekkora, avagy bármennyire különbözõ. Ebbõl padig velágosan következik: a szabadon esõ (avagy: ugyanazon lejtõn külsõ erõhatás nélkül gyorsuló) test a tömegétõl függetlenül azonosan gyorsul.
Ha egy lejtõn elengedünk egy kicsi és egy nagy vasgolyót, azok bizony együtt érnek a lejtõ végére.

(Ha hat rá még légellenállás is, akkor bizony elõfordul, hogy a kisebb tömegû, azonban kisebb légellenállású legyorsulja a nagyobb tömegû, ámde kedvezõtlenebb aerodinamikai tulajdonságokkal bíró társát... Ehhez rohadt hosszú lejtõ kell, hogy látható legyen.)

Ha Python kolléga és én ugyanazon a Chilin, avagy Suhanón gurulunk le ugyanazon a lejtõn megfelelõen szélmentes idõben, és mindketten merjük engedni fékezés nélkül, ugyanazok az idõk fognak kijönni, mert olyan hosszú lejtõt VALÓSZÍNÛLEG nehezen fogunk találni, ahol a testfelületünkbõl adódó légellenállási különbség számottevõen mérhetõ egyszerû eszközökkel.

...könnyen meggyõzõdhetsz, ha rekun a hátad mögé, a csomagtartóra felteszel egy valami húszkilós acélkoloncot.

Ha a hátam mögé kötök egy húszkilós vasat, nem a lejtõn gyorsulásom, nem a végsebességem fog megnõni, csak megállni lesz nehezebb... Mert a nagyobb tömeget nagyobb KÜLSÕ erõvel (mondjuk a lábaddal) kell ugyanakkora gyorsulásra késztetni, akár pozitívan, akár negatívan. Más szóval: a nagyobb tömegû szabadon esõ (vagy még mindig ugyanazon lejtõn guruló) biciklit plusz gyorsulásra késztetni továbbra is nehezebb, mint a kisebb tömegût.
De a felvetésben a gravitációs gyorsulásról volt szó, arról, hogy a lejtõn kinek könnyebb, gyorsabb legurulni...