Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Keréképítés
Indította
Winethoo
, 2003. január 28. 15:35
#1942
Írta 2005. február 10. - 15:08

Üdv ! 20 és 24"os országuti (vagyis vékonyka)kerkeket itthon nem lehet kapni tudomásom szerint,, de viszont nekem kõ, tudtok ? hol,milyen...ár az annnyira nem számít
ONE F**KING SPEED ! ! !
#1943
vendég_rvilike_*
Írta 2005. február 10. - 14:05

Hat,nem akkora tulzas az.Ha megnezed a regi kullotesztben,DT pl 210 kilora nyulik 1mm-t.70-80 kiloval vannak megfeszitve a kullok kb a kerekben.Ha mondjuk azt veszed,hogy 2-1.5os vekonyitott kulloid vannak,es beleteszel egy szep kis 8ast a kerekbe,hat sztem 1mm nyulas realis.Tarcsafekkel boven.Az nagyon szetszedi idovel a kulloket,plane a vekonyitottat.Mondom az en regi kerekemet amikor szetszedtem,szemmel lathato kulonbsegek voltak az azonos oldali kullok kozott is.Nem nagy persze,de sztem 1mm megvolt.
#1944
Írta 2005. február 10. - 13:50

szerintem 1mm nyúlás az rohadt nagy túlzás. Nem turbó rágóból van ám a küllö... :I
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1945
Írta 2005. február 10. - 12:11

Uraim! Jól néznénk ha a küllö nyúlna ilyen mértékben
Kerék lényege a helyes megépités,hossz,megfelelõ füzés,fesz.mentesités stb.
Ezért kell sokat gyakorolni
Szakmunka inyenceknek.





#1946
vendég_rvilike_*
Írta 2005. február 10. - 11:57

Hat konkretan arra gondoltamhogy 1mm-t siman nyulnak a kullok,es az meg mar nem mindegy.Ugye 2mm-enkent lehet kullot kapni,tehat az mar egy meretbeli kulonbseg.Eleg nehez ugy jo,egyenletes kullofeszessegu kereket epiteni,hogy olyan kullokbol csinalod,ahol az egyoldaliak se ugyanolyan hosszuak.Egyik 262,masik 263.Siman lehet ebbol is kereket csinalni persze,csak sokkal nehezebb egyenletesen,meg szepen megcsinalni.
Tarcsafek meg plane nagyon szetszedi a kulloket,foleg a bal oldali elore nezoket.Azok sokkal tobbet nyulnak mint a tobbi.Bar lehet am hogy aki nalam tapasztaltabb kerekepites teren(nem nehez
) az igy is siman tud tokeletes kereket epiteni.
Tarcsafek meg plane nagyon szetszedi a kulloket,foleg a bal oldali elore nezoket.Azok sokkal tobbet nyulnak mint a tobbi.Bar lehet am hogy aki nalam tapasztaltabb kerekepites teren(nem nehez

#1947
Írta 2005. február 10. - 11:51

aham..végülis rövidíteni lehet õket..
csak az pénzbe kerül..
meg tökönszúrom magam, ha hosszabb kéne...

meg tökönszúrom magam, ha hosszabb kéne...

Van állásom...:bananadan
#1948
Írta 2005. február 10. - 11:48

úgy tudom igen. de a peremek közti szélesség viszont valószínüleg nem. Szóval nem bizti hogy jók lesznek a küllõk.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1949
Írta 2005. február 10. - 11:44

hát mondjuk most fûztem kia hátsó kerekem, és elég gányak már a küllõk..szépen meg vannak hajolva a kereszteknél...ezeket lehetett volna vágni is..
viszont ami az új kerekem lesz:vettem egy komplett elsõt, kifûztem, veszek egy hátsó agyat, és jól befüzetem a harckocsisokkal. az a kerék/küllõk olyan szupi állapotban vannak, mintha dobozból vettem volna ki...
edit: tényleg, az elsõ és hátsó novatech agyaknak megegyezik a peremmagassága?

viszont ami az új kerekem lesz:vettem egy komplett elsõt, kifûztem, veszek egy hátsó agyat, és jól befüzetem a harckocsisokkal. az a kerék/küllõk olyan szupi állapotban vannak, mintha dobozból vettem volna ki...
edit: tényleg, az elsõ és hátsó novatech agyaknak megegyezik a peremmagassága?
Van állásom...:bananadan
#1950
Írta 2005. február 10. - 11:40

jah, valami ilyesmi. Ez a küllõvágás nekem nagyon horrorisztikus dolog. olyan mintha a vázcserét ugy kezdenéd, hogy: fogj egy flexet...
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1951
Írta 2005. február 10. - 11:36

szerintem rra gondol tam, hogy ha tényleg annyit nyúlnának a küllõk, akkor 5 év alatt már használhatatlan hosszúságúra nyúlnának.
Van állásom...:bananadan
#1952
vendég_rvilike_*
Írta 2005. február 09. - 18:37

#1953
Írta 2005. február 09. - 17:38

és aki nem cserél kereket szezononként, hanem ugyanazt használja vagy 5 évig? és közben centirozgatja is? Mert tudok ilyen kerékrõl. És tökéletesen müködik.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1954
vendég_rvilike_*
Írta 2005. február 09. - 15:32

Lehet vele kereket epiteni,csak igazan jot nem...Nezz mneg egszer egy olyan kereket,amit hasznalata soran 1-2x mar kellett centirozni.Ha szetszeded es megnezed a kulloket,siman van elteres az azonos oldaliak kozott is.Ahol az utest kapta a kerek ott szepen nyulnak a dolgok
Sajat regi kerekemnel tapasztaltam ezt,en is a regi kulloket akartam hasznalni.

#1955
Írta 2005. február 09. - 11:32

csúnya lenne, ha egy küllõ annyit nyúlna, hogy nem tudod utána felhasználni még egyszer.... szóval a szétvágást csak nagyon összerohadt küllõk esetében alkalmaznám, ahol már semmi nem segít.
szétfûzni egyszerû: veszel egy küllõkulcsot, és mindegyiket elkezded lazítani. egy fordulat minden egyes küllõn kifelé. miután körbeértél, megint egy fordulat. 2 teljes fordulat után olyan lazák, hogy felülrõl a felni felöl csavarhúzóval ki tudod lazítani. és voilá. az agyperemnek semmi baja nem lesz. és ha most nagyon belelóg a küllõanyába a küllõ (tehát nem fér beéle a csavarhúzó felülrõl most, hogy még meg van szorítva) akkor elképzelhetõ, hogy a köv. agynál is jó lesz még. van egy bizonyos tûrés, amivel még lehet kereket fûzni. bár ezt a luongosok jobban tudják.
a másik témára meg: mivel a felnid szélesebb, a guminak nagyobb felülete érintkezik a talajjal. kevéssé félkör alakja lesz a guminak. emiatt a jobb tapadás. meg szélesebb felnin kisebb a felütéses defekt esélye, ezért lehet kisebb nyomáson is használni, ami megint növeli a tapadást. ezért van 36 mm széles felnim
szétfûzni egyszerû: veszel egy küllõkulcsot, és mindegyiket elkezded lazítani. egy fordulat minden egyes küllõn kifelé. miután körbeértél, megint egy fordulat. 2 teljes fordulat után olyan lazák, hogy felülrõl a felni felöl csavarhúzóval ki tudod lazítani. és voilá. az agyperemnek semmi baja nem lesz. és ha most nagyon belelóg a küllõanyába a küllõ (tehát nem fér beéle a csavarhúzó felülrõl most, hogy még meg van szorítva) akkor elképzelhetõ, hogy a köv. agynál is jó lesz még. van egy bizonyos tûrés, amivel még lehet kereket fûzni. bár ezt a luongosok jobban tudják.
a másik témára meg: mivel a felnid szélesebb, a guminak nagyobb felülete érintkezik a talajjal. kevéssé félkör alakja lesz a guminak. emiatt a jobb tapadás. meg szélesebb felnin kisebb a felütéses defekt esélye, ezért lehet kisebb nyomáson is használni, ami megint növeli a tapadást. ezért van 36 mm széles felnim

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1956
Írta 2005. február 09. - 00:19

azt mondom azért mert jóval szélesebb a felni igy a gumi is jobbban szét tud terülni
ha valaki alakított már át agyat kónuszost vagy iparit akkor küldjön már róla valmit hogy a kell pontosan csinálni,ill csináltatni.
ha valaki alakított már át agyat kónuszost vagy iparit akkor küldjön már róla valmit hogy a kell pontosan csinálni,ill csináltatni.
Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..
BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz!
#1957
Írta 2005. február 09. - 00:03

Most fûzettem egy hátsó kereket, eddig egy átlagos szélességû (2cm) felnim volt, de most már (duplatrekk) (4cm) . Hihetetlen, mennyire stabilan tartja a gumit. Egy kopott 2.35maxxis mofo-t használtam eddig, már úgy voltam vele, megérett a cserére, de most hogy felraktam erre a felnire...nem is tudom... valahogy minta jobban tapadna. Azért, mert annyira fixen tartja a felni a gumit, vagy mitõl ez az érzés?
http://kep.tar.hu/fuckbkv <frissítve: márc. 5> <Sportkiállítás képek is vannak>
#1958
vendég_rvilike_*
Írta 2005. február 08. - 23:57

Hat ha regi a kerek es egyszer se centiroztad,akkor szepen osszerohad a kullo meg az anya,ez a legegyszerubb...Agyperemnek nem lesz semmi baja ettol az tuti
#1959
Írta 2005. február 08. - 23:48

na azért elõtte illik meglazítani!
nem ám lövöldözni!
amúgy szerelõ lazán átfûzi ugyanazokkal a küllõkkel ha pont ugyanolyan kell és úgy kéred...
nem ám lövöldözni!
amúgy szerelõ lazán átfûzi ugyanazokkal a küllõkkel ha pont ugyanolyan kell és úgy kéred...
Autist Team:)
#1960
vendég_rvilike_*
Írta 2005. február 08. - 23:46

A kulloidet ne sajnald,azt ugyse lehet ujra folhasznalni.Nyulnak a hasznalat soran,nem lehet mar veluk meg1x jo kereket epiteni.
Kerekszetszedes:megmondom az en modszeremet,bar lehet h kisse barbár
-->bowdenvago szepen viszi a kullot is....
Csak vigyazz mert a felnibol kilonek a kullok
Kerekszetszedes:megmondom az en modszeremet,bar lehet h kisse barbár

-->bowdenvago szepen viszi a kullot is....


