Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Görgõ vs. szobabicikli
Started by
Berti
, 2003. January 06. 19:31
#701
Posted 2006. January 29. - 12:54
Hello!
Köccönöm a hozzászólásokat, ezekkel nagyjából tisztában vagyok. Inkább arra lennék íváncsi hogy megalapozott-e a félelmem vagy sem? Oké hogy valszeg kicserélik garanciára, de nem hiányzik hogy rohangáljak pestre egy törött vázzal. Mivel régi acélvázas országutim nincsen, mert mtb-vel keztem.
Köccönöm a hozzászólásokat, ezekkel nagyjából tisztában vagyok. Inkább arra lennék íváncsi hogy megalapozott-e a félelmem vagy sem? Oké hogy valszeg kicserélik garanciára, de nem hiányzik hogy rohangáljak pestre egy törött vázzal. Mivel régi acélvázas országutim nincsen, mert mtb-vel keztem.
#702
Posted 2006. January 27. - 18:11
Persze, ha jogutód nélkül szûnik meg, csak akkor nincs semmi. Ami egy Trek kaliberû cégnél aligha valószínû.
Mindazonáltal én a hazai kereskedõket ismerve nem játszanék az élettartam-garanciára. Nekem a garanciális panaszaim nagyobb hányada nem oldódott meg (van néhány történetem)...
Azért a TREK-nél lehet bízni a gariban, hisz a magyar forgalmazónál sem szoktak gondok lenni a garancia érvényesítéssel (biztos forrásból tudom). Cseréltek már 10éves 9900-as carbon vázat is gariban. De ez már OFF.
#703
Posted 2006. January 27. - 17:19
Persze, ha jogutód nélkül szûnik meg, csak akkor nincs semmi. Ami egy Trek kaliberû cégnél aligha valószínû.Azonos kategóriájú vázat kapsz. Ha megszünik akkor nem.
Mindazonáltal én a hazai kereskedõket ismerve nem játszanék az élettartam-garanciára. Nekem a garanciális panaszaim nagyobb hányada nem oldódott meg (van néhány történetem)...
#704
Posted 2006. January 27. - 13:34
#705
Posted 2006. January 27. - 13:19
Hm sose ertettem amugy az elettartam garis vazaknal hogy is van pontosan.
Ha van egy trek vazam, de 20 ev mulve torik csak el, akkor hogy kapok ujat? Mar reg nincs is olyan vaz. Vagy ilyenkor masfajtat adnak, esetleg penzt?
Es ha addigra megszunik a ceg? Nem ertem en hogy mennek ezek az elettartam garok...
Ha van egy trek vazam, de 20 ev mulve torik csak el, akkor hogy kapok ujat? Mar reg nincs is olyan vaz. Vagy ilyenkor masfajtat adnak, esetleg penzt?
Es ha addigra megszunik a ceg? Nem ertem en hogy mennek ezek az elettartam garok...
#706
Posted 2006. January 27. - 10:10
Sziasztok! A két edzdõ eszköz közt van egy nagy külömbség:
Nekem Ketler Racer-em van (filcfékes). Amit még kipróbáltam görgõ az a Tacx Vr görgõje.
Sokkal nagyobb erõvel fékezhetõ egy filcfékes, mint akármilyen görgõ.
A görgõ nagyon hangos
ha van gyerek, kutya edzés közben zárt ajtó mögött lehet csak.
Én egyébként spiningre járok egy héten 2x 2 órát. az otthoni gépen csak
regeneráló edzést csinálok.
Nekem Ketler Racer-em van (filcfékes). Amit még kipróbáltam görgõ az a Tacx Vr görgõje.
Sokkal nagyobb erõvel fékezhetõ egy filcfékes, mint akármilyen görgõ.
A görgõ nagyon hangos
ha van gyerek, kutya edzés közben zárt ajtó mögött lehet csak.
Én egyébként spiningre járok egy héten 2x 2 órát. az otthoni gépen csak
regeneráló edzést csinálok.
#707
Posted 2006. January 27. - 07:48
Az aluminium merev anyag azt szokták mondani minden döccenõ benne marad tehát az élettartama véges. A TREK-re örökélet garancia van nem? Nem hiszem hogy a görgõzés beletartozna a nem megfelelõ használatból eredõ károsodásba. Persze ez gondolom nem fog vígasztalni ha a szeretett vázad elreccsen, de ha minden jól megy kapsz egy újat.
#708
Posted 2006. January 26. - 21:03
Krisz, ha ennyire aggódsz, fogjál egy régi acélvázas gépet, lényeg, hogy a hátsó kerék és a hajtómû jó legyen, fék nem kell, fogd be a görgõbe, és tekerj azzal. Sztem ennyi.
#709
Posted 2006. January 26. - 17:42
#710
Posted 2006. January 26. - 17:35
Hali!
Lenne egy érdekes kérdésem. Görgõn kopik a meghajtás, a gumi, a fogsor, stb... errõl már volt szó. De hogyan hat ez a vázra? Szerintem itt a legkényesebb dolog a vékonyfalú országuti aluvázaknál van, mivel a görgõ fix helyzetben, függõlegesen a gépet, és látam, hogy hajlik alattam a váz, mint a virsli, a tõlem telhetõ legegyenletesebb tekerésnél is. Az a paranojám, hogy egyszercsak megunja és reccs. Van ennek valami alapja?
Oké, hogy a görgõzés nem tesz jót, hogyanis tenne jót, ha áll a sorokban az kényelmesebb az alkatrészeknek. Léccives ne írjátok azt, hogy "jót biztos nem tesz".
Ja: az érintett cuccok egyépként Trek 1500, és Tacx cycle force one. Várom a hozzászólásokat
Lenne egy érdekes kérdésem. Görgõn kopik a meghajtás, a gumi, a fogsor, stb... errõl már volt szó. De hogyan hat ez a vázra? Szerintem itt a legkényesebb dolog a vékonyfalú országuti aluvázaknál van, mivel a görgõ fix helyzetben, függõlegesen a gépet, és látam, hogy hajlik alattam a váz, mint a virsli, a tõlem telhetõ legegyenletesebb tekerésnél is. Az a paranojám, hogy egyszercsak megunja és reccs. Van ennek valami alapja?
Oké, hogy a görgõzés nem tesz jót, hogyanis tenne jót, ha áll a sorokban az kényelmesebb az alkatrészeknek. Léccives ne írjátok azt, hogy "jót biztos nem tesz".
Ja: az érintett cuccok egyépként Trek 1500, és Tacx cycle force one. Várom a hozzászólásokat
#711
Posted 2006. January 26. - 11:09
szeretek szerelni. ha nem szeretnék, akkor meg a konkurensét választanám, szerintem ezek túl vannak bonyolítva.Én speciel a Minoura katalógust használtam + a konkurensekét.
#712
Posted 2006. January 25. - 23:44
#713
Posted 2006. January 25. - 15:52
tervezek összerakni egy szabadgörgõt, de a kérdésem nem szigorúan a görgõhöz tartozik, csak közben merült fel, aztán nem tudtam hol tegyem fel, szóval bocs a féloffért!
Mûszaki segédletet keresek. Régen volt a Mûszakiak zsebkönyve, kötõelemek, szelvények, stb. nagyon szerettem, de most nincs kéznél. keresgéltem egy kicsit a neten. Csapágyak, anyagok (skf, matweb) megvan. szelvények, kötõelemek (még) nincs.
Tudtok segíteni? Ki milyen tervezési segédleteket használ?
Mûszaki segédletet keresek. Régen volt a Mûszakiak zsebkönyve, kötõelemek, szelvények, stb. nagyon szerettem, de most nincs kéznél. keresgéltem egy kicsit a neten. Csapágyak, anyagok (skf, matweb) megvan. szelvények, kötõelemek (még) nincs.
Tudtok segíteni? Ki milyen tervezési segédleteket használ?
#714
Posted 2006. January 25. - 15:20
#715
Posted 2006. January 25. - 13:28
Üdv!
Nálam is csúszik a gumi a gögõn (Tacx Magnatic). Lehet, hogy keményebbre kéne fújni a gumit, de nem merem jobban felfújni az slick gumit (IRC Metro) 40 PSI-nél (mert ez van ráírva max értéknek), viszont így nem tûnik elég keménynek. Merjek még fújni bele, vagy nyomjam rá jobban a görgõt a gumira?
Nálam is csúszik a gumi a gögõn (Tacx Magnatic). Lehet, hogy keményebbre kéne fújni a gumit, de nem merem jobban felfújni az slick gumit (IRC Metro) 40 PSI-nél (mert ez van ráírva max értéknek), viszont így nem tûnik elég keménynek. Merjek még fújni bele, vagy nyomjam rá jobban a görgõt a gumira?
#716
Posted 2006. January 23. - 10:52
...így van akinek a 170 a max pulzusa, és van akinek a 170 csak épp az aerob zóna kezdete.
Ugye anaerob;)?
"Give me a chance to shine and I'ma blind the world..."
SS Ultimate 2013 YZ0 Flamethrower 2011 Penge 2011.
#717
Posted 2006. January 20. - 18:09
300at vegigtekerted?Hm, az eleg jo!Plane igy ev elejen!
#718
Posted 2006. January 20. - 17:05
ma voltam CONCONI teszten.
valami ilyesmi erednményel
300 Watt teljesítmény ,18'04" ; 186os max pulzus
valahoyg igy
15 perc görgõzés 90es pedálfordulaton, ekkor kb.112-114 a pulzusom
mayd a teszt 95ös pedálfordulaton
állítolag ez türhetõen szép eredmény.én meg nem értek hozzá
sayna 1-2 nap amig küldik a zónáimat..
de decemberben is voltam és akkor pl. 240 Watt lett 15'13" alatt...
szoval feylõdtem vagy mi...
de azert a zónák is változnak az edzettséggel ! hisz ez a lényeg. nem?
valami ilyesmi erednményel
300 Watt teljesítmény ,18'04" ; 186os max pulzus
valahoyg igy
15 perc görgõzés 90es pedálfordulaton, ekkor kb.112-114 a pulzusom
mayd a teszt 95ös pedálfordulaton
állítolag ez türhetõen szép eredmény.én meg nem értek hozzá
sayna 1-2 nap amig küldik a zónáimat..
de decemberben is voltam és akkor pl. 240 Watt lett 15'13" alatt...
szoval feylõdtem vagy mi...
de azert a zónák is változnak az edzettséggel ! hisz ez a lényeg. nem?
#719
Posted 2006. January 20. - 10:04
Néha azt is kell, mert a szervezet ellustul, a keringés lelassul, ha nem hajtod meg magad néha magas pulzuson is. Ja és mindenkinek más és más pulzuszónái vannak, így van akinek a 170 a max pulzusa, és van akinek a 170 csak épp az aerob zóna kezdete.