kaptam kölcsön 17-35 f2.8 nikon-t, nem nagyon szeretném visszaadni
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Digitális vs. hagyományos fotózás
Started by
thommey
, 2002. November 27. 18:05
#3121
Posted 2007. January 15. - 18:47
általában egy-egy pixel szokott lenni...legalábbis amit én láttam..
kaptam kölcsön 17-35 f2.8 nikon-t, nem nagyon szeretném visszaadni
olyan jól beleül az ember kezébe.
kaptam kölcsön 17-35 f2.8 nikon-t, nem nagyon szeretném visszaadni
/// Demalgon /// mert balul ütött be az élet, pedig jobbat vártam ///
de hiszen mindeki tudja, h az életet nem érdemes végigélni
Expinálom a pinarámát.
de hiszen mindeki tudja, h az életet nem érdemes végigélni
Expinálom a pinarámát.
#3122
Posted 2007. January 15. - 14:23
Erre a "pöttyre" azért visszakérdezek. Csoportosan sok pixel, ami ilyen lesz? Valahova felrakhatnál egy sapkás képet (raw-ban)..
Mert ha jól rémlik, akkor a hotpixelek általában nem csoportosak. Vagy rosszul tudom?
Mert ha jól rémlik, akkor a hotpixelek általában nem csoportosak. Vagy rosszul tudom?
#3123
Posted 2007. January 14. - 11:43
lõttem párat, melynek az eredménye: a legszembetûnöbb pötty 0'5-ön semely izóval nem tünik elõ, 2'-nél 100nál nem, 800 és 1600on már igen.
ennél hosszabb exponálás mellett pedig mindenhol.
mondjuk ahhoz nincs nagyon kedvem hogy folyton ezeket tüntessem el a képekbõl... (már ha épp kitünik)
ennél hosszabb exponálás mellett pedig mindenhol.
mondjuk ahhoz nincs nagyon kedvem hogy folyton ezeket tüntessem el a képekbõl... (már ha épp kitünik)
#3124
Posted 2007. January 14. - 11:12
csinálj jó pár képet sapkával, magasabb iso-val és több záridõvel. ha rengeteg sok pettyet látsz akkor mutasd meg a camera kft-nek..
ha csak pár darab akkor teljesen normális, van egy tolerancia küszöb mint pl. a monitoroknál. kimappelni kilehet ha nagyon zavar.
Milyen érzékenységnél, milyen idõnél jelennek meg?
ha csak pár darab akkor teljesen normális, van egy tolerancia küszöb mint pl. a monitoroknál. kimappelni kilehet ha nagyon zavar.
Milyen érzékenységnél, milyen idõnél jelennek meg?
/// Demalgon /// mert balul ütött be az élet, pedig jobbat vártam ///
de hiszen mindeki tudja, h az életet nem érdemes végigélni
Expinálom a pinarámát.
de hiszen mindeki tudja, h az életet nem érdemes végigélni
Expinálom a pinarámát.
#3125
Posted 2007. January 13. - 23:31
ok, köszönöm. ezzel kapcsolatosan az lenne a kérdésem hogy ezt le kell nyelni, vagy érdemes azért szakembernek megmutatni?
(nincs egy hónapos a masina)
(nincs egy hónapos a masina)
#3126
Posted 2007. January 13. - 22:39
Jelentheti azt is, de akár lehet egy porszem is.
Általában ccd hibák pixel szerûek szoktak lenni, a por "hibák" homályos, halványuló pöttyök..
Ha tudsz, akkor exponálj sapkával az elején és ha a "fekete" képen hosszú expóval is látszik, akkor nem porszem.
Ha csak néhány pixel, akkor az még lehet "normális". Egyrészt hosszú expóval jobban melegszik a ccd, ami vezethet ilyen hibához, másrészt elõfordulhat, hogy egy-két pixel meghal. Ki lehet mappelni valahogy a gépbõl (legalábbis bizonyos típusoknál), vagy a képkezelõ progi is tudhatja..
Általában ccd hibák pixel szerûek szoktak lenni, a por "hibák" homályos, halványuló pöttyök..
Ha tudsz, akkor exponálj sapkával az elején és ha a "fekete" képen hosszú expóval is látszik, akkor nem porszem.
Ha csak néhány pixel, akkor az még lehet "normális". Egyrészt hosszú expóval jobban melegszik a ccd, ami vezethet ilyen hibához, másrészt elõfordulhat, hogy egy-két pixel meghal. Ki lehet mappelni valahogy a gépbõl (legalábbis bizonyos típusoknál), vagy a képkezelõ progi is tudhatja..
#3127
Posted 2007. January 13. - 22:37
igen, azok a hotpixelek, hosszú exponál szoktak elõjönni (minden ccd-n van pár, a gáz az, ha elkezdenek szaporodni)
ha dslr-ed van, azokban szokott lenni annyi (bekapcsolható) segítség, hogy hosszú expo után exponál még egyet ugyanolyan záridõvel, csak csukott tükörrel (ebben nem vagyok biztos), és a két képet kivonja egymásból, így eltûnnek a hotpixelek.
[ITT] van egy egészen használható progi, amivel szoftveresen lehet eltüntetni õket.
ha dslr-ed van, azokban szokott lenni annyi (bekapcsolható) segítség, hogy hosszú expo után exponál még egyet ugyanolyan záridõvel, csak csukott tükörrel (ebben nem vagyok biztos), és a két képet kivonja egymásból, így eltûnnek a hotpixelek.
[ITT] van egy egészen használható progi, amivel szoftveresen lehet eltüntetni õket.
#3128
Posted 2007. January 13. - 22:01
én azt kérdezném ha hosszú exponálási idõ mellett minden kép egy fix pontján van egy kék pötty(pár pixel), az valszeg a ccd betegségére utalhat?
#3129
Posted 2007. January 11. - 20:24
Daverider: biztos egy objektívval szeretnél letudni "mindent"?
ez abszólut nem jó objektív, de legalább nem olcsó..
ezért az árért használtan kapsz egy tokina 20-35 f2.8 ( vagy nikon 18-70kitobit, ami tök jó ) + nikon 70-210 f4-5.6
ez abszólut nem jó objektív, de legalább nem olcsó..
ezért az árért használtan kapsz egy tokina 20-35 f2.8 ( vagy nikon 18-70kitobit, ami tök jó ) + nikon 70-210 f4-5.6
/// Demalgon /// mert balul ütött be az élet, pedig jobbat vártam ///
de hiszen mindeki tudja, h az életet nem érdemes végigélni
Expinálom a pinarámát.
de hiszen mindeki tudja, h az életet nem érdemes végigélni
Expinálom a pinarámát.
#3130
Posted 2007. January 11. - 19:31
bácsik,
nikon D50-hez kéne valami olyan objektív, amivel eléggé jól együtt tud mûködni a gép, (nincsenek fénymérési fókuszálási problémák), viszonylag szép képet ad és olyasfajta utazóobinak lehet használni mondjuk nyaraláshoz. ez mondjuk milyen?
http://www.tripont.h...black_af_nikkor
nikon D50-hez kéne valami olyan objektív, amivel eléggé jól együtt tud mûködni a gép, (nincsenek fénymérési fókuszálási problémák), viszonylag szép képet ad és olyasfajta utazóobinak lehet használni mondjuk nyaraláshoz. ez mondjuk milyen?
http://www.tripont.h...black_af_nikkor
#3131
Posted 2007. January 11. - 19:20
Én portréhoz meg tárgyfotóhoz(közgyûrûvel esetleg még kisebb makrót is lehet vele) vennék 50/1.8 Canont. 30e alatt megvan. És akkor legalább egy jó optikád már van, kurvajó fényerõvel...
#3132
Posted 2007. January 11. - 18:56
tokina 12-24 f4 az árához viszonyítva ( is ) egy elég jó objektív. ( perverzeknek van a sigma, mert az "teljes" kört rajzol. így analóg képen elég bepisálós képeket lehet tsinálni )
sigmák, tokinák, tamronok között lehet találni nagyon jó objektíveket. és természetesen vannak kevésbé jók is.
személy szerint én nem vennék 135-400sigmát, de nem a minõsége miatt ( nem tudom igazából h milyen ) csak nincsen szükség ekkora és erre az átfogásra nekem.
ha canonom lenne és nem végtelen pénztárcám, akkor ezeket választanám:
- 400d+grip
- 17-40/4
- 70-200/4
- vaku (430,550)
sigmák, tokinák, tamronok között lehet találni nagyon jó objektíveket. és természetesen vannak kevésbé jók is.
személy szerint én nem vennék 135-400sigmát, de nem a minõsége miatt ( nem tudom igazából h milyen ) csak nincsen szükség ekkora és erre az átfogásra nekem.
ha canonom lenne és nem végtelen pénztárcám, akkor ezeket választanám:
- 400d+grip
- 17-40/4
- 70-200/4
- vaku (430,550)
/// Demalgon /// mert balul ütött be az élet, pedig jobbat vártam ///
de hiszen mindeki tudja, h az életet nem érdemes végigélni
Expinálom a pinarámát.
de hiszen mindeki tudja, h az életet nem érdemes végigélni
Expinálom a pinarámát.
#3133
Posted 2007. January 11. - 18:18
Igazából a Sigmára vonatkozott a kérdés, mert a Tokinák általában jó obik (optikailag), csak lassúak (vagy nem?), ami abban a tartományban és makrónal szerintem nem érdekes. Széleslátószögben a 4-es érték normális, úgy értem általános?
#3134
Posted 2007. January 11. - 17:39
vannak olyan jók.
/// Demalgon /// mert balul ütött be az élet, pedig jobbat vártam ///
de hiszen mindeki tudja, h az életet nem érdemes végigélni
Expinálom a pinarámát.
de hiszen mindeki tudja, h az életet nem érdemes végigélni
Expinálom a pinarámát.
#3135
Posted 2007. January 11. - 15:00
És ezek vannak olyan jók, hogy érdemes õket megvenni?
Mondjuk portréhoz, akkor már inkább az 50-est kéne, mert 1.6-tal már sok lesz 85, nem? Lehet, hogy az 50-es olcsóbb is, nem néztem most árakat.
Mondjuk portréhoz, akkor már inkább az 50-est kéne, mert 1.6-tal már sok lesz 85, nem? Lehet, hogy az 50-es olcsóbb is, nem néztem most árakat.
#3136
Posted 2007. January 11. - 10:15
Háát, ha nem túl gagyik azok az obik, akkor több is az, mint fél milla.. Bár lehet, hogy összevadászható..
Tokina makro 2,8/100
Tokina 4,0/12-24
Sigma 4,5-5,6/135-400
Canon 1,8/85
Ez jön ki pont fél millából.
#3137
Posted 2007. January 11. - 09:55
Háát, ha nem túl gagyik azok az obik, akkor több is az, mint fél milla.. Bár lehet, hogy összevadászható..na baszics már fél millánál tartunk aztán még a vázra sincs meg a teljes összeg ;o)
#3138
Posted 2007. January 11. - 08:43
tjah. eszembe jutott, h a 400d-bõl még az hiányzik a barátom szerint, h nem lehet úgy fehér egyensúlyt mérni, h keress egy fehér lapot ( bármit ) és a gép arra állítsa be..
objektívben én nem tudok segíteni, kellõ ismeret anyag hiányában...
objektívben én nem tudok segíteni, kellõ ismeret anyag hiányában...
/// Demalgon /// mert balul ütött be az élet, pedig jobbat vártam ///
de hiszen mindeki tudja, h az életet nem érdemes végigélni
Expinálom a pinarámát.
de hiszen mindeki tudja, h az életet nem érdemes végigélni
Expinálom a pinarámát.
#3139
Posted 2007. January 11. - 01:16
a 400d lenne jó én is azt nézem. jó lesz nekem kezdetben 1-2 olcsóbb teszkós objektív. egy olyan kell ami jó tárgyfotózásra (1-2cm-tõl 1-2m-ig) aztán meg egy olyan ami jó portrézni bár az elõbbi arra is jó. na meg kell egy széleslátószögû ami nem fix hanem kb 2-3xos zoomos. ja meg egy kb. 100-400as természetfotózni (az elõbbi is arra kell) na baszics már fél millánál tartunk aztán még a vázra sincs meg a teljes összeg ;o) azt' az fz20-at meg meghagyom partyfotózásra.
aláírás szerkesztése
#3140
Posted 2007. January 10. - 18:25
Régebben sokat makróztam, de szinte soha nem használtam az autófókuszt. Egyrészt, Zenitnél nem volt..
Másrészt, annak ellenére, hogy a Canon 100 mm makrója iszonyú gyors fókusszal van megáldva, egy csomó esetben nem tudtam állványt, vagy valami egyéb letámasztást használni, és ebben az esetben jobb a manuál fókusz beállítva optimálisra és egy kilégzési ciklusban közelíteni a témához és "jókor" elsütni.. Sajnos a Zenittel ellentétben itt nem sok minden segíti az optimális élesség állítást, ez van..
Egyébként telére (70-210 körül volt) is használtam közgyûrût a Zenithez és volt, amikor hasznos volt. Volt egy pók, ami közelítésre nagyon szaladt és az 50-es obival és közgyûrûvel képtelenség volt közel menni hozzá..
Egyébként telére (70-210 körül volt) is használtam közgyûrût a Zenithez és volt, amikor hasznos volt. Volt egy pók, ami közelítésre nagyon szaladt és az 50-es obival és közgyûrûvel képtelenség volt közel menni hozzá..

Sign In
Create Account

Back to top






