Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás
#6321
Írta 2003. július 05. - 20:22
#6322
Írta 2003. július 04. - 19:21
Nem használom agyon a bringámat, egy évben max 2000-et nyomok + karbantartás is van. Ja, és nem vagyok az a durvulós fajta.
(Az elsõ váltómat megazért kell kicserélnem, mert nem jó a 22-32-44-es új hajtómûvemhez :'( :'( )
jóbringázást
Prefi
#6323
Írta 2003. július 04. - 12:59
#6324
vendég__*
Írta 2003. július 04. - 12:25
Bocsi kicsit rosszul fogalmaztam. Annak idején egyszerre futott az ESP rendszer mint 9.0 SL, 9.0... és a D.I.R.T. széria. Nézz rá egy mai ESP-s 9.0-ra. Szerintem jobban hasonlít a régi Dirt-ökre mint az ugyancsak régebbi "váltó" formájú, ESP rendszerû 9.0 -ra. Erre értettem én a továbbfejlesztést. Ugyanakkor mára a Dirt teljesen eltûnt.
lementem a pincébe és ránéztem: valóban!! ;D ;D a viccet félretéve igazad van, de csak a közvetlen bowden becsatlakozás miatt hasonlít amúgy.
#6325
Írta 2003. július 04. - 10:52
#6326
Írta 2003. július 04. - 10:50
#6327
vendég__*
Írta 2003. július 04. - 10:26
Váltó: 2000-ben még létezett a Sramnak a D.I.R.T váltócsaládja ami Shimano kompatibilis volt. Ezeket továbbfejlesztve alakultak ki a mai Sram váltók. A neveiket még a Sachs korszakból vették át.
Kanál:
A rövid kanál a Felsõ kategóriás alkatrészek kiváltsága (XTR, XT) ahol szétszedés után feszesebb állásba állítható a rugó. Szerintem is jobban feszíti a láncot, vagyis a lánc kevésbé csapdos a rázkódástól, ugyanis a rövid kanál miatt kevesebb láncot vesz fel a váltókanál. Na meg rövidebb lánc is elegendõ. . Viszont a keresztbe váltásokat nem igazán tolerálja.
Én is rövidet használok.
öö, talán annyival egészíteném ki a Sram történeti hozzászólást, hogy az ESP-k nem a Dirt-bõl alakultak ki, mivel a Dirt egyetlen tulajdnosága a közvetlen bowdenbeveztés volt, de 2:1 arány bowdenhúzással rendelkeztek. Az ESP ezzel szemben 1:1 arányú behúzással bírtak/nak, viszont ezeknél is közvetlen bowden becsatlakozás volt.
#6328
Írta 2003. július 04. - 10:21
Kanál:
A rövid kanál a Felsõ kategóriás alkatrészek kiváltsága (XTR, XT) ahol szétszedés után feszesebb állásba állítható a rugó. Szerintem is jobban feszíti a láncot, vagyis a lánc kevésbé csapdos a rázkódástól, ugyanis a rövid kanál miatt kevesebb láncot vesz fel a váltókanál. Na meg rövidebb lánc is elegendõ. . Viszont a keresztbe váltásokat nem igazán tolerálja.
Én is rövidet használok.
#6329
Írta 2003. július 04. - 10:02
Prefi: mennyit tekersz egy évben? És ápolgatod? Lehet hogy azt nem kellett volna...
Lor: Kifejtenéd ezt a kanálhossz-dolgot bõvebben?
#6330
vendég__*
Írta 2003. július 04. - 09:27
És az nem jó, hogy kevesebb láncot vesz fel? Jut eszembe, a Sram szerint a jó lánchossz: elöl-hátul nagy tányér+2 szem (1+PowerLink). Ez nagy görgõs váltónál is áll, vagy azt a szem-mennyiséget rá kell számolni, amennyiel több foga van?
jaja, az úgy korrekt meg6ározása a lánchossznak. írják is sram-ék, hogy azé így, meg ennyi, mer ezzel elkerülhetõ a véletlenszerû vagy akarattal történõ keresztbe váltás, amit elsõsorban a lánc sínyli meg, aztán a váltó, aztán a pénztárcánk... :-X
#6331
Írta 2003. július 03. - 21:36
bye
Prefi
#6332
Írta 2003. július 03. - 10:30
ez a elol hatul nagy +...
szertem faszsag!
de ki hogy szereti
#6333
Írta 2003. július 03. - 10:27
#6334
Írta 2003. július 03. - 10:25
#6335
Írta 2003. július 03. - 10:18
rovid kanal jobban fesziti a lancot, viszont kevesebb lancot tud felvenni
nagy gorgo csendesebb futas, jobb vezetes
#6336
Írta 2003. július 03. - 10:03
MTB-on is használnak rövid kanalas váltókat? Ezeknek mi az elõnye/hátránya a hosszú kanalasokkal szemben? És annak mi a jelentõsége, hogy az alsó váltógörgõ normál méretû, vagy nagyobb?