ok, köszi
Kónuszkulcsom sajna 8) nincs
OFF
Látom már nem fáj a botanikuskert ;D
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás
Indította
Dude
, 2002. november 14. 13:08
#4481
Írta 2004. április 26. - 19:30
#4482
Írta 2004. április 26. - 18:48
#4483
Írta 2004. április 26. - 18:23
sztem nem elég erõs ahhoz a váz. de ha tartasz az agy korai halálátol, akko lazítsd meg egy naggyon picit.
#4484
Írta 2004. április 26. - 18:19
tanácsra lenne szükségem:
lesz-e baja a hátsó kerék kónuszos agyának, ha egy régi vázba erõltetem be.
A váz egy kb. 8 éves Schwinn CroMo "monti" (mai szemmel inkább városi bringa) váz és még a 7sebességes régi agyakhoz tervezték.
A 2002es Deore agy bemegy, ha kicsit szétfeszítem a papucsokat mikor berakom.
Kérdés, hogy ez nem fogja-e idõ elõtt kikoptatni a csapágyazást (mármint az extra feszítés)?
lesz-e baja a hátsó kerék kónuszos agyának, ha egy régi vázba erõltetem be.
A váz egy kb. 8 éves Schwinn CroMo "monti" (mai szemmel inkább városi bringa) váz és még a 7sebességes régi agyakhoz tervezték.
A 2002es Deore agy bemegy, ha kicsit szétfeszítem a papucsokat mikor berakom.
Kérdés, hogy ez nem fogja-e idõ elõtt kikoptatni a csapágyazást (mármint az extra feszítés)?
#4485
Írta 2004. április 26. - 14:49
És ha vesz sram 7.0 vagy 9.0 vagy LX fékkart ? Azon állítható a bovdenhúzás.
#4486
Írta 2004. április 26. - 14:22
Jabbar: nem lesz gond.
SoulKiller: honnan szerezted azt a vázat? Amugy: fékkarból inkább kantisat vegyél, mert a véfékkar nem ok. Váltókart meg sramot vegyél, mert az csak azzal passzos. De nem nagyon van Trigger a nagykerben tudomásom szerint (persze kitudja).
SoulKiller: honnan szerezted azt a vázat? Amugy: fékkarból inkább kantisat vegyél, mert a véfékkar nem ok. Váltókart meg sramot vegyél, mert az csak azzal passzos. De nem nagyon van Trigger a nagykerben tudomásom szerint (persze kitudja).
#4487
Írta 2004. április 26. - 12:33
akkor, h én is megértsem gond nélkül menne a hussefelt hajtómû alivió váltórendszerrel? de nem fog ugrálni a lánc a kisebb fogak miatt a tányéron?
kösz
kösz
#4488
Írta 2004. április 26. - 10:27
#4489
Írta 2004. április 26. - 07:02
Boltokban van már a Sram új pöckölõs váltókarja, az X.7. Nem is vészes az ára. Shimano karral nem fog mûködni a váltód mert nem annyi bowdent húz.
A fékes kérdést passzolom.
UI: van meghajtás és V-fékes topic is már...
A fékes kérdést passzolom.
UI: van meghajtás és V-fékes topic is már...
#4490
Írta 2004. április 26. - 06:54
Szevasztok!!
Országútizom, van egy félig-meddig C-record-os Mali Ironman-em. most rátaláltam életem montijára, meg is vettem, most azon gondolkozom, hogy mit kéne rá rakni. Arra gondoltam, hogy egy Sram háccsó váltó szép lenne, meg jó is, de a marokvéltótól frászt kapok, én meg biker-nél még nem találtam trigger váltókart. Sram háccsó váltót lehet használni, mondjuk egy alivio váltókarral??
lehet, hogy nagyon nagy hülyeséget kérdek, de hátha...
A másik: Fékkart is újat szeretnék, ez is valszinûleg SRAM lesz. Mivel a gép (1989-es Easton E9 REFLEX) még kantira van kitalálva, és nekem van is egy pár LX (M550) kantim, gondoltam felrakom õket. V-fékkar+kanti=??? elég bowdent húz a V-fékkar? elõre is kösz szépen
Országútizom, van egy félig-meddig C-record-os Mali Ironman-em. most rátaláltam életem montijára, meg is vettem, most azon gondolkozom, hogy mit kéne rá rakni. Arra gondoltam, hogy egy Sram háccsó váltó szép lenne, meg jó is, de a marokvéltótól frászt kapok, én meg biker-nél még nem találtam trigger váltókart. Sram háccsó váltót lehet használni, mondjuk egy alivio váltókarral??
lehet, hogy nagyon nagy hülyeséget kérdek, de hátha...
A másik: Fékkart is újat szeretnék, ez is valszinûleg SRAM lesz. Mivel a gép (1989-es Easton E9 REFLEX) még kantira van kitalálva, és nekem van is egy pár LX (M550) kantim, gondoltam felrakom õket. V-fékkar+kanti=??? elég bowdent húz a V-fékkar? elõre is kösz szépen
#4491
Írta 2004. április 25. - 19:46
lefelé ok. felfelé elvileg nem. szoval a 9es husivan tudsz 8as rendszert használni. gyakorlatilag meg tökmind1, mert a bmx tányéron is elfér a 9es lánc. (legalábbis már láttam ilyet közelröl)
#4492
Írta 2004. április 25. - 19:32
valszeg volt már róla szó, de nem könnyû szvsz rákeresni: :
a hajtókar tekintetében számit, 8-as vagy 9-es rendszert használok? konkrétabban van olyan, hogy 8-as vagy 9-es cucchoz tervezett hajtókar. még konkrétabban ;D alivio hajtókarhoz (amely rendszer ugyebár alapból 8-as) jó pl deore váltorendszer, illetve pl. hussefelt hajtókarhoz jó az alivio rendszer ???
remélem világos végül is mit akarok
a hajtókar tekintetében számit, 8-as vagy 9-es rendszert használok? konkrétabban van olyan, hogy 8-as vagy 9-es cucchoz tervezett hajtókar. még konkrétabban ;D alivio hajtókarhoz (amely rendszer ugyebár alapból 8-as) jó pl deore váltorendszer, illetve pl. hussefelt hajtókarhoz jó az alivio rendszer ???
remélem világos végül is mit akarok
#4493
Írta 2004. április 25. - 17:33
na akkor így harmadszorra már elkaptam a fonalat
megnéztem az enyémen, és most már látom mirõl van szó
még jó, hogy én akartam segíteni :-X
edit:
jah meg egyébként az elsõ gondolatomat rosszul írtam le, pont fordítva mint kéne, mert nem a régi váltók esetén kell váltó tartó fül az új vázakhoz, hanem a régi vázra kell, hogy fel tudjál rakni egy új féle váltót....
namindegy ez nem az én napom
megnéztem az enyémen, és most már látom mirõl van szó
még jó, hogy én akartam segíteni :-X
edit:
jah meg egyébként az elsõ gondolatomat rosszul írtam le, pont fordítva mint kéne, mert nem a régi váltók esetén kell váltó tartó fül az új vázakhoz, hanem a régi vázra kell, hogy fel tudjál rakni egy új féle váltót....
namindegy ez nem az én napom
#4494
Írta 2004. április 25. - 17:30
ggx te a valtopapucsrol beszelsz.
pternek pedig a valto egy resze kell amit felrakaskor beleakasztasz a valtoppucs kis lepcsos reszebe.
es ott volt/van egy kis csavar amivel a felso csuklo reszt lehet hatra forgatni a felfogato csavar korul.
pternek pedig a valto egy resze kell amit felrakaskor beleakasztasz a valtoppucs kis lepcsos reszebe.
es ott volt/van egy kis csavar amivel a felso csuklo reszt lehet hatra forgatni a felfogato csavar korul.
#4495
Írta 2004. április 25. - 17:05
#4496
Írta 2004. április 25. - 16:51
váltó tartó fület elvileg lehet külön kapni, a régebbi egyszerûbb váltókat pl csak ilyen külön beszerzésével lehet az újabb vázakra szerelni
valaki megmondaná, hogy a 9-es lánc mennyivel vékonyabb a 8-asnál?
Én arra a csavarra gondolok, amivel a váltó helyzetét a kerék síkjával párhuzamosan lehet állítani...az tört le a váltótestrõl.
Péter
#4497
Írta 2004. április 25. - 15:38
#4498
Írta 2004. április 25. - 12:21
váltó tartó fület elvileg lehet külön kapni, a régebbi egyszerûbb váltókat pl csak ilyen külön beszerzésével lehet az újabb vázakra szerelni
valaki megmondaná, hogy a 9-es lánc mennyivel vékonyabb a 8-asnál?
valaki megmondaná, hogy a 9-es lánc mennyivel vékonyabb a 8-asnál?
#4499
Írta 2004. április 24. - 11:26
Hali!
Az lenne a kérdésem, hogy lehet-e külön kapni azt a biz-baszt, ami a hátsóváltót feszíti hátra a kis csavarral, vagy van-e valakinek eltört/kidobásra váró/stb. hátsó váltója, amirõl ezt a valamit le lehetne nyerni. Illetve egyéb ötlet, hogy tudnám rögzíteni ennek hiányában a váltót?! Köszi!
Péter
Az lenne a kérdésem, hogy lehet-e külön kapni azt a biz-baszt, ami a hátsóváltót feszíti hátra a kis csavarral, vagy van-e valakinek eltört/kidobásra váró/stb. hátsó váltója, amirõl ezt a valamit le lehetne nyerni. Illetve egyéb ötlet, hogy tudnám rögzíteni ennek hiányában a váltót?! Köszi!
Péter
#4500
Írta 2004. április 24. - 10:18
mrp kivülre belülre
elsö átdobo NAGYON ráállítva a tányérre
bámilyen láncvezetö (alsó felsö)
acor mrp truva stb stb....
vagy tedd ss-be, akkor nem fog tudni a láncfeszesség miatt leugrálni.... (ss- visszahajlított váltó nélkül)
elsö átdobo NAGYON ráállítva a tányérre
bámilyen láncvezetö (alsó felsö)
acor mrp truva stb stb....
vagy tedd ss-be, akkor nem fog tudni a láncfeszesség miatt leugrálni.... (ss- visszahajlított váltó nélkül)