A váltópapucs egyengetéshez:
Tudtommal egy shimano agy tengelye pont megfelelõ menettel rendelkezik a váltópapucsba. Betekered és már kellõképpen nagy az erõkarod a feszítgetéshez. Azért a vázat talán érdemes lenne valamivel rögzíteni (satu?) és még ekkor is finoman adagolva a dolgot, mert egyes vázak elég ropi váltópapuccsal készülnek.
Üdv!
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás
Indította
Dude
, 2002. november 14. 13:08
#3881
Írta 2004. augusztus 13. - 08:28
#3882
Írta 2004. augusztus 13. - 08:23
#3883
Írta 2004. augusztus 13. - 08:22
#3884
Írta 2004. augusztus 13. - 07:53
egyenesítsd ki a váltópapucsot.
hogy a manóba lehet eztet elvégezni?? mert én a föld összes módszerével próbálkoztam, de semmi (föld összes módszere: 1. fogó ill. 2. rátettem valamit és ugráltam rajta ;D)
#3885
Írta 2004. augusztus 12. - 23:12
Freestyler: Mindenképp venned kell egy nagyobb lánctányért mert így a láncvezetõ terelõlemezei beleérnének a hajtõmû csillagjába ha egyáltalán be lehetne állítani!
#3886
Írta 2004. augusztus 12. - 20:39
gyárilag függõleges, de a legelsõ csoffasztás valamilyen irányba hajtja el majd jól..
ja meg nem is állítható
szereld fel, ha nagyon áll valamerre, akkor egyenesítsd ki a váltópapucsot.
ja meg nem is állítható
szereld fel, ha nagyon áll valamerre, akkor egyenesítsd ki a váltópapucsot.
#3887
Írta 2004. augusztus 12. - 20:20
Lenne egy olyan kérdésem, hogy a váltókanálnak pontosan függõlegesen kell állnia, vagy befelé kell dõlnie a kerék felé?
#3888
Írta 2004. augusztus 12. - 14:34
Köszi szépen, du. beugrok egy boltba és veszek, meg veszek egy ricsi rízert is valami 4e Ft-ért.
#3889
Írta 2004. augusztus 12. - 13:23
A kérdésedben már benne is volt a válasz! 9-es sorral nem megy a 8-as lánc, mert a 9-es soron a tányérok közelebb vannak egymáshoz,hogy beférjen a 8-as helyére. Nameg keskenyebbek is a tányérok. A 8-as lánc viszont 4 tizeddel vastagabb mint a 9-es lánc és ezért állandóan hozzá fog érin valamelyik tányérhoz.
Cseréld 9-esre a láncot és nem lesz problem.
Cseréld 9-esre a láncot és nem lesz problem.
#3890
Írta 2004. augusztus 12. - 11:58
Nos adva van egy sram x.7-es váltórendszer (hátsó 9sebességes)+egy deore 9-es sor és hozzá egy pc 48-as 8sebességes lánc. Van egy kis bajom: nem tudom soha jól beállítani a váltót, valahol mindig kihagy egyet a lánc. Én arra gondoltam, hogy mivel 8s-es lánc van a rendszerben ezért ugrál. Valaki segítsen, hogy meg tudjam oldani!
#3891
Írta 2004. augusztus 12. - 08:29
Hát ez elég sz@rul hangzik... :'(
Nem lehet, hogy valami a láncvonallal nem stimmel? Milyen hajtómû ez?
Valamilyen Sunrace csoda. Elég sz@r, már akkora nyolcasok vannak a tányérokban, hogy alig forog el a terelõlemezek közt. És cserélni sem lehet, mert szegecselt. Caprine-okon láttam ilyet, csak ott rajta virít a Trinity felirat. A szezon végéig akarom kibekkelni vele, aztán majd jövõ tavasszal beújítok valamit.
#3892
Írta 2004. augusztus 11. - 22:30
Udv!
Ismet irok,mert senki nem reagalt az elsore!
Szal, adott egy 32es tanyer, ami a RF prodigy hajtomuvon van,es erre akarom feleszkabalni a roox chainanimals-ot. A manual szerint 36os tanyer a legkisebb, szal akkor most csere, vagy jo lesz, csak nem 100%os, hanem csak 75? Hol lehet venni olyan cseh tanyerokat, es mennyibe vannak? A truva DH 5e korul van, de valahogy a cseh jobbnak tunik nekem... :-\
Ismet irok,mert senki nem reagalt az elsore!
Szal, adott egy 32es tanyer, ami a RF prodigy hajtomuvon van,es erre akarom feleszkabalni a roox chainanimals-ot. A manual szerint 36os tanyer a legkisebb, szal akkor most csere, vagy jo lesz, csak nem 100%os, hanem csak 75? Hol lehet venni olyan cseh tanyerokat, es mennyibe vannak? A truva DH 5e korul van, de valahogy a cseh jobbnak tunik nekem... :-\
#3893
Írta 2004. augusztus 11. - 16:14
azon belul, hoyg 8s 9s
Hát nem tom...
Nekem 8as racsnim van (HG70) és LX hajtómûvem (mega 9), XT hátsó váltom (mega 9), Deore elsõ (mega 9) és PC99HollowPin láncom. Tök jól fut a lánc a racsnin. Semmi ugrálás, bénázás... Pedig még a patentszemet sem vettem ki. Nem is fogom.
Szóval a 9es lánc megy 8as racsnival. És a márka SRAM-Shimano difi sem gond, ahogy írtad is...
#3894
Írta 2004. augusztus 11. - 16:03
Hát ez elég sz@rul hangzik... :'(
Nem lehet, hogy valami a láncvonallal nem stimmel? Milyen hajtómû ez?
Nem lehet, hogy valami a láncvonallal nem stimmel? Milyen hajtómû ez?
#3895
Írta 2004. augusztus 11. - 13:55
Vettem egy új LX elsõváltót, és mint lelkes amatör nekiálltam felrakni.
Bállítottam a váltót úgy, hogy az párhuzamos legyen a hajtómû tányérjaival, illetve hogy a legnagyobb tányér és a terelõ között 1mm legyen a hézag. Ekkor azt a furcsa dolgot produkálta, hogy amikor fel akartam rakni a láncot a legnagyobb tányérra, a terelõ belsõ lemeze nekiért a középsõ tányérnak. Ez mitõl lehet? A hajtómûvem 42-34-24, de attól, hogy 34-es tányér van középen még nem nõ meg az átmérõje annyival a 32-eshez képest, amekkora átfedés volt nálam. Most jobb híjján úgy állítottam be,hogy addig emeltem felfelé a váltót, míg az nem érte el a középsõ tányért. Így az 1mm hézag helyett csináltam 10mm-t.
Tipp?
Bállítottam a váltót úgy, hogy az párhuzamos legyen a hajtómû tányérjaival, illetve hogy a legnagyobb tányér és a terelõ között 1mm legyen a hézag. Ekkor azt a furcsa dolgot produkálta, hogy amikor fel akartam rakni a láncot a legnagyobb tányérra, a terelõ belsõ lemeze nekiért a középsõ tányérnak. Ez mitõl lehet? A hajtómûvem 42-34-24, de attól, hogy 34-es tányér van középen még nem nõ meg az átmérõje annyival a 32-eshez képest, amekkora átfedés volt nálam. Most jobb híjján úgy állítottam be,hogy addig emeltem felfelé a váltót, míg az nem érte el a középsõ tányért. Így az 1mm hézag helyett csináltam 10mm-t.
Tipp?
#3896
Írta 2004. augusztus 11. - 13:21
annyit javitanek, hoyg inkabb minden lanc minden lanckereksorral kompatible.
azon belul, hoyg 8s 9s
egyedul a conexx patetnt szemmel van par embernek gondja (tul szeles)
hajtomu tanyerjai?
azon belul, hoyg 8s 9s
egyedul a conexx patetnt szemmel van par embernek gondja (tul szeles)
hajtomu tanyerjai?
#3897
Írta 2004. augusztus 11. - 12:30
Köszi ez nagyon részletes volt.
hát kilõve amiket írtál sajnos mindet lecsekkoltam
másik kerékkel ugyanolyan 9-es lx racsnival szintén csak a 2. fokozat ugrál.
Valószínü hogy a lánccal, váltóval lehet a bibi. A racsni az ok.
Váltóbeállítással lehet esetleg valamit variálni.
hát kilõve amiket írtál sajnos mindet lecsekkoltam
másik kerékkel ugyanolyan 9-es lx racsnival szintén csak a 2. fokozat ugrál.
Valószínü hogy a lánccal, váltóval lehet a bibi. A racsni az ok.
Váltóbeállítással lehet esetleg valamit variálni.
#3898
Írta 2004. augusztus 11. - 12:14
Láncugrálás témában:
Összeszedtem gondolataimat, az általam ismert lehetséges hibalehetõségeket, végig kell zongorázni:
-9-es sornak 9-es lánc.
-a lánc és a sor nem "teljesen" kompatibilis, sram sor shimano lánccal s fordítva, esetleg más cég lánca e kettõ soron. Lehet shimanon belül is kisebb probléma, bár úgy tudom ez a századforduló körül okozott gondokat (IG vs. HG stb.).
-összerakás során a patentszem nagyon összeszorul, ettõl is ugorhat. Ekkor egy kis csavarhúzóval kell lazítani, amíg rendesen követi a fogakat.
-a fogsor felszerelésekor kimaradt egy alátét, esetleg nem a megfelelõ helyre került be. Ekkor az adott fogak közelebb ill. távolabb kerülnek egymáshoz.
-elkopott fogsor, lánc,
-váltóbeállítás, mocskos sor, lánc
-felsõ váltógörgõ közelsége
-váltó állapota (laza rugó), helyzete (görbe váltótartó)
Nagyjából ennyi, majd a többiek még kiegészítik. Új bringa és alkatrészek esetén egy csomó kilöhetõ, bár kitudja ki és milyen tudással pakolta össze az alkatrészeket.
Üdv!
Összeszedtem gondolataimat, az általam ismert lehetséges hibalehetõségeket, végig kell zongorázni:
-9-es sornak 9-es lánc.
-a lánc és a sor nem "teljesen" kompatibilis, sram sor shimano lánccal s fordítva, esetleg más cég lánca e kettõ soron. Lehet shimanon belül is kisebb probléma, bár úgy tudom ez a századforduló körül okozott gondokat (IG vs. HG stb.).
-összerakás során a patentszem nagyon összeszorul, ettõl is ugorhat. Ekkor egy kis csavarhúzóval kell lazítani, amíg rendesen követi a fogakat.
-a fogsor felszerelésekor kimaradt egy alátét, esetleg nem a megfelelõ helyre került be. Ekkor az adott fogak közelebb ill. távolabb kerülnek egymáshoz.
-elkopott fogsor, lánc,
-váltóbeállítás, mocskos sor, lánc
-felsõ váltógörgõ közelsége
-váltó állapota (laza rugó), helyzete (görbe váltótartó)
Nagyjából ennyi, majd a többiek még kiegészítik. Új bringa és alkatrészek esetén egy csomó kilöhetõ, bár kitudja ki és milyen tudással pakolta össze az alkatrészeket.
Üdv!
#3899
Írta 2004. augusztus 11. - 11:29
Pliz segítség. Oda minden elképzelésem.
Történet röviden: Bükkmarcin a dzsuvában ugrált a lánc nem váltott rendesen. Mosás, tisztitás. Ugrálás kisebb, de megmaradt a 2. fokozatban, ezért gondoltam veszek egy újat.
Az új egy HG 73-as lánc (LX), ami elõtte rajta volt HG 53-as (Deore szetthez).
Az új lánc hossza nem stimelt kivettem belõle 4 szemet. Úgy tudom egyébként ezek kompatibilisek egymással. (?)
A bicajban kb 400 km lehet. (új)
Na a láncugrálás megmaradt. Kb 10-12 láncszemenként ugrik egyet.
A váltót már össze-vissza állítgattam. Mattot kaptam.
Hogyan tovább? Mi lehet a hiba?
Történet röviden: Bükkmarcin a dzsuvában ugrált a lánc nem váltott rendesen. Mosás, tisztitás. Ugrálás kisebb, de megmaradt a 2. fokozatban, ezért gondoltam veszek egy újat.
Az új egy HG 73-as lánc (LX), ami elõtte rajta volt HG 53-as (Deore szetthez).
Az új lánc hossza nem stimelt kivettem belõle 4 szemet. Úgy tudom egyébként ezek kompatibilisek egymással. (?)
A bicajban kb 400 km lehet. (új)
Na a láncugrálás megmaradt. Kb 10-12 láncszemenként ugrik egyet.
A váltót már össze-vissza állítgattam. Mattot kaptam.
Hogyan tovább? Mi lehet a hiba?
#3900
Írta 2004. augusztus 11. - 08:15
LX-bõl és XT-bõl van gyári 48-36-26-os. Másbõl is lehet, de olyat még nem láttam.