Hello!
Truvativ I-es láncfeszítõt keresnék! Ha valaki tud, szóljon! Vagy abban az árkategriában valami ilyesmit! Acor kizárva! Köszi!
E-mail: orbanveektor@freemail.hu
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás
Indította
Dude
, 2002. november 14. 13:08
#3741
Írta 2004. szeptember 29. - 09:00
#3742
Írta 2004. szeptember 28. - 22:09
csavart bele
majd pedig egy hozza valo lehuzo szerszam
ugy ertve legkozebbre vegyel hozza valot
(reggel nem tudok irni)
majd pedig egy hozza valo lehuzo szerszam
ugy ertve legkozebbre vegyel hozza valot
(reggel nem tudok irni)
#3743
Írta 2004. szeptember 28. - 19:03
noh, monoblokkcsavar nagynehezen megoldva - Gyapi roolz 500 huf - viszont. új talány számomra, hogy a "hagyományos" hajtókarleszedõvel hogy lehet lekapni az isis-es hajtókart? Hallottam vmi pénzérmés módszerrrõl. egyforintos befigyelt, begyûrte, 2x 1 ft, begyúrte. kettes már nem megy bele szóval eltosztam kemény 3 forintot, de még mindíg rajta van a hajtókar. MI A METÓD SRÁCOK???
#3744
Írta 2004. szeptember 28. - 07:16
Az elmélet télleg mûködhet, de hogy semmilyen szempontból nem könnyebb, az tutiAz egész cucc elõnye az lehet, hogy:
-rövideb lánc (könnyebb)
-két tányérral is négy elsõ fokozat (könnyebb)
-kisebb elsõ tányérok (könnyebb, nehezebben akadsz fel)
de a lényeg:
valamibõl nekik is élni kell, csak azt felejtik el mindig, hogy ez nem autó, villamos, vagy exkavátor, ahol a súly nem számít. ;DÉljenek a gépészmérnökök!
#3745
Írta 2004. szeptember 28. - 01:47
kupos az is.
hogy felcsuszik-e vagy nem azt nemtudom.
de szertem nem mert ott nem csinal mindenki mindenfele meretu kozepcsapit, mint az isis-nel.
/nekem nem esik le az isis karom/
hogy felcsuszik-e vagy nem azt nemtudom.
de szertem nem mert ott nem csinal mindenki mindenfele meretu kozepcsapit, mint az isis-nel.
/nekem nem esik le az isis karom/
#3746
Írta 2004. szeptember 27. - 21:46
#3747
Írta 2004. szeptember 27. - 21:43
Kérdés: Olaszok shimanóból mit gyártanak? (Lx? hajtómû?) És Made In Italy feliraton kívül valami látható külömbség van köztük? Most vettem 20 rugóér 2004es Lx hajtómûvet monoblokkal 20é (a jobb hajtókarnak a középsõ véén vana hollowtech felirat, ami 700al olcsóbb mint a másik^^) Ugyhogy remélem nem lesz vele ilyesmi szívás Csávó eddig trialra használta. Jameg hallottam olyat h az octalinkes hajtókar is fel tud csúszni mer van 1 kis lejtése (sztem nemigyvan vagy nem nagyon hiszem el de szakértõk világosítsanak fel ), persze hussefeltje van
#3748
Írta 2004. szeptember 27. - 15:46
#3749
Írta 2004. szeptember 27. - 10:07
link=board=5;threadid=3668;start=3825#msg208121 date=1096030975]
más: én még mindig nem értem, hogy mi mit forgat és merre, és mindez miért, és pluszba miért jó, ha blokkolható, mechanikus embert ide gyorsan! érteni akarom.
Na szóval... Az én elképzelésem szerint:
A hajtókar a bolygókerekeket forgatja, mégpedig úgy, hogy a hajtókaton vannak kis pöckök, amik a bolygókerekek tengelyéül szolgálnak. A napkerék (ez a középsõ fogaskerék) áll, így ahogy a bolygókerekek gördülnek rajta körbe, forgatják a külsõ, legnagyobb, belsõ fogazású kereket, amihez a lánckerekek vannak rögzítve. Ez így gyorsító áttétel.
Mivel a bolygómû gyakorlatilag úgy mükszik mint egy csapágy, így a dolgot kipróbálhatod úgy is, hogy fogsz egy csapágyat, és álló belsõgyûrû mellet megforgatod a kosarat... Már ha meg tudod fogni... A kosár egy körülfordulására a külsõgyûrû kb. 2,2X fog megfordulni.
Na itt is pont ez a helyzet. Belsõgyûrû = napkerék, golyók = bolygókerekek, külsõgyûrû = belsõ fogazású kerék.
Ha megnézed vagy kipróbálod, akkor rájössz, hogy a forgásirámyok megegyznek... tehát továbbra sem kell majd hátrafelé pedálozni, hogy elõre haladj... :
Blokkolni meg azért jó (hel lehet), mert ilyenkor eltûnik az áttétel, és újra a jó öreg 1:1 módon hajtja a hajtókar a tányérokat (mint pl. bármelyikünk gépén). Így végülis 4 sebességet kapsz elöl a két tányérral.
Az egész cucc elõnye az lehet, hogy:
-rövideb lánc (könnyebb)
-két tányérral is négy elsõ fokozat (könnyebb)
-kisebb elsõ tányérok (könnyebb, nehezebben akadsz fel)
Éljenek a gépészmérnökök! ;D
#3750
Írta 2004. szeptember 25. - 01:15
tehát tök fölösleges..
értettem.
majd tolok neki akkor kilo zsirt aztán reménykedem h sokáig nem kell pedált cserélnem :
értettem.
majd tolok neki akkor kilo zsirt aztán reménykedem h sokáig nem kell pedált cserélnem :
#3751
Írta 2004. szeptember 25. - 01:13
#3752
Írta 2004. szeptember 25. - 00:11
#3753
Írta 2004. szeptember 25. - 00:05
azért is h ne marja szét a kart(bemaródásgátló),
csakhogy a husiban van egy acél persely.
amivel nekem sikeresen összerohadt a pedál, így csak ezzzel a persellyel együtt jön ki. másnak meg igaz 4 imbuszkulcsába került, de sikerült kiszednie. ja, kb 1 hónapja volt még csak benne a pedál... : hamar rohadós típus lehetett.
csakhogy a husiban van egy acél persely.
amivel nekem sikeresen összerohadt a pedál, így csak ezzzel a persellyel együtt jön ki. másnak meg igaz 4 imbuszkulcsába került, de sikerült kiszednie. ja, kb 1 hónapja volt még csak benne a pedál... : hamar rohadós típus lehetett.
#3754
Írta 2004. szeptember 24. - 23:53
az az alátét nem azért kell,hogy az acél tengely ne pofozza szét az alu kart?
csak mert az RFnél ezt a célt szolgálja...
mást nagyon nem is tud,mert a síkból nem áll ki az alátét,bele van süllyesztvea helye
csak mert az RFnél ezt a célt szolgálja...
mást nagyon nem is tud,mert a síkból nem áll ki az alátét,bele van süllyesztvea helye
#3755
Írta 2004. szeptember 24. - 21:57
husselfelt lúzersz manuáljába az van írva hogy rakjak a hajtókar meg a pedál közé alátétet. télleg kell vagy tök mind1 mer' igyisugyis ki fog jönni majd a persely amiko' tekerem ki a pedált?
szal rakjak, ne rakjak? milegyen szerintetek?
szal rakjak, ne rakjak? milegyen szerintetek?
#3756
Írta 2004. szeptember 24. - 18:45
#3757
Írta 2004. szeptember 24. - 17:59
ki
milyen az a mechanikus?
bennem vannak meg ilyen izmok (valahol biztos)
meg mindenfele elo szervezetek mint belfereg ... virus
+ha kinyijtom a kezem nem hallom a fogaskerekeket.
remelem meggyoztem mindenkit, hogy nem vagyok gep.
na megyek olajszintet ellenorizni. :-P
on
ezek a bolygomuvek bonyolult dolgok am.
foleg igy koran reggel.
amugy harom ilyen van egy rohloffban.
abbol jon ki sok fokozat, es az atfedesek miatt 14 hasznalhato.
;-)
milyen az a mechanikus?
bennem vannak meg ilyen izmok (valahol biztos)
meg mindenfele elo szervezetek mint belfereg ... virus
+ha kinyijtom a kezem nem hallom a fogaskerekeket.
remelem meggyoztem mindenkit, hogy nem vagyok gep.
na megyek olajszintet ellenorizni. :-P
on
ezek a bolygomuvek bonyolult dolgok am.
foleg igy koran reggel.
amugy harom ilyen van egy rohloffban.
abbol jon ki sok fokozat, es az atfedesek miatt 14 hasznalhato.
;-)
#3758
Írta 2004. szeptember 24. - 15:02
ha maga a hajtómû egy kiló, akkor jó, a saint is egy kiló monoblokkal...
más: én még mindig nem értem, hogy mi mit forgat és merre, és mindez miért, és pluszba miért jó, ha blokkolható, mechanikus embert ide gyorsan! érteni akarom.
más: én még mindig nem értem, hogy mi mit forgat és merre, és mindez miért, és pluszba miért jó, ha blokkolható, mechanikus embert ide gyorsan! érteni akarom.
#3759
Írta 2004. szeptember 24. - 09:28
Ez ám a szerkezet...
Ez egy "sima" bolygómû a pedál tengely és a tányérok között. Hogy mi értelme lehet, azt nem tudom... Ha blokkolható valahogy, akkor így elöl rögtön lesz 2x2 azaz 4 fokozatod. Ha blokkolható...
Ha jól látom a pedál a bolygókerekeket hajtja, így a hajtómû gyorsít (nagyjából 2X). Ezzel mondjuk elérhetsz kisebb tányérokat elöl, amivel megspórolhatsz vagy 10g-ot. A kihagyott kistányér további cca. 50g minusz.
Amúgy szerintem csak maga a hajtómû legalább 1 kg. Nem tudom elképzelni, hogy ez egy praktikus megoldás lenne...
De baromi izgalmas, az tuti... ;D
Ez egy "sima" bolygómû a pedál tengely és a tányérok között. Hogy mi értelme lehet, azt nem tudom... Ha blokkolható valahogy, akkor így elöl rögtön lesz 2x2 azaz 4 fokozatod. Ha blokkolható...
Ha jól látom a pedál a bolygókerekeket hajtja, így a hajtómû gyorsít (nagyjából 2X). Ezzel mondjuk elérhetsz kisebb tányérokat elöl, amivel megspórolhatsz vagy 10g-ot. A kihagyott kistányér további cca. 50g minusz.
Amúgy szerintem csak maga a hajtómû legalább 1 kg. Nem tudom elképzelni, hogy ez egy praktikus megoldás lenne...
De baromi izgalmas, az tuti... ;D
#3760
Írta 2004. szeptember 23. - 22:39
te sztem a bikedrive ra vagy mire gondolsz, amikor kis rugók vannak, és ha abbahagyod a pedálozást, azok még kicsit rásegítenek... de e szvsz más.