Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
7585 hozzászólás a témában

#901
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
A shimano montis váltói Xt-ig hatalmas nagy kakik! De nevezhetjük finoman szarnak is ;) . Az országúti váltóik erõsebbek és pontosabbak. Csak nézd meg a rugó erejét, aztán azonnal észreveszed. (És mennek mtb fogsorral is!!)

Ride everywhere.

.


#902
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

nem kõ fikázni a shimanót, jóvan?:)

Nem áll szándékomba, csak már nem bízom benne annyira. Okulva saját, és látva/hallva mások (akiknek lehet is hinni) tapasztalatait. Természetesen nem akarok általánosítani, mert jó márka, de vannak gyengébb munkáik is.


#903
zolle

zolle

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.703 hozzászólás
nem kõ fikázni a shimanót, jóvan?:)

#904
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

Mondom általában, kivételek mindig vannak. Öcsém is hajlitotta már a 9.0SL kanalát...

Ja ja. Nem vagyok biztos abban, hogy a másik, nagy "S" márkájú váltóm ugyanezt kibírta volna, és mindezek után kézzel helyre tudtam volna pofozni úgy, hogy tökéletesen mûködjön tovább.

Egyébként meg mi, Serpensesek, tartsunk össze.


#905
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

Nem feltétlenül igaz ez sem. Õsz elején elkapott valamit az X9 váltókanala, de úgy, hogy kb. 45 fokban elhajlott kifelé az egész miskulancia. Semmi más nem sérült meg. A váltókanalat 5 perces melóval, kézzel kiegyengettem, és mentem tovább. Azóta se nyúltam hozzá, és tökéletesen mûködik.


Mondom általában, kivételek mindig vannak. Öcsém is hajlitotta már a 9.0SL kanalát...

#906
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

Ha a kanál bele tud akadni a küllõk közé, akkor már lehet, hogy csereérett a váltó, ha pedig a kanál akar a sziklába akadni, akkor ott más is beleakad általában.

Nem feltétlenül igaz ez sem. Õsz elején elkapott valamit az X9 váltókanala, de úgy, hogy kb. 45 fokban elhajlott kifelé az egész miskulancia. Semmi más nem sérült meg. A váltókanalat 5 perces melóval, kézzel kiegyengettem, és mentem tovább. Azóta se nyúltam hozzá, és tökéletesen mûködik.


#907
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

XTR hátsóváltó most vmi 23 rongy a Speedwayben, de ez a forított rugó, szóval alapból nem lefelé tépi a láncot a kisebb fogaskerékre. Nemtom, hogy a Sram X.9 milyen az XTR-hez képest. Nekem X.0 markolatváltóval van Sram 9.0SL hátsóváltóm, és pillanatok alatt át lehet vele váltani a teljes tartomány. Még nem váltott mellé, csak a saját hibámból, amikor a markolat forgó részébe kapaszkodtam. Sokkal igénytelenebb a beállításra mint a Shimano. Mikor felszereltem, beállítottam a két végállapotot, majd jól megfeszítettem a bowdent, és úgy szorítottam be a váltón. NA így nem akart normálisan váltani. Kilazítottam a bowdent, már majdnem hogy lógott, és így már pöccre váltott, oda ahova akartam, azóta hozzá sem nyúltam, pedig mentem vele kb.2500km-t. Szóval a Sramot csak fel kell B@szni és használni, a Shimano macerásabb, mivel fele annyi bowdent mozgat, mint a sram, szóval kis elállítódás a Shimanonál kétszer jobban számit, mint a Sramnál.

ez így van,,nekem az xt még sosem volt teljesen tökéletes 1ik bringán se, az x9 tavasszal fel lett rakva a coilerre, azóta van benne 3500-4000 km, és tökéletes, még nem kellett hozzányúlni
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#908
zé rider

zé rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 452 hozzászólás

Nem lehet, hogy rövid a középcsapágy tengelye???


113-as

#909
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

elöl nekem csak két tányér van, szal akko mehet a rövid karos:)asszem ugye?!és ugy is tudommajd használni az összefokozatot.


Jah a truva huss. rockguardra visszatérve:ha elöl a legkisebben van , akkor a hátul csak olyan 4 fogaskereket tudok használni mert ha ha még lejjebb váltok 5-6-7-8 akkor már hozzá ér a tányérhoz(fura de nem a váltóhoz) , mert olyan izé szal olyan érdekesen van megcsinálva tányér (bár ez qrvára nem érdekel mert nagyon jó az a hajtókar, de azért a teljesség jó lenne)


Nem lehet, hogy rövid a középcsapágy tengelye???

#910
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

noh meg a váltós vitát folytatva, megvenném én hátulra az xtr váltót is, mert akkor arra spórolnék össze, csak nem tom h az mennyire strapabíró, ill sár és egyéb nyalánkság bíró.Mert nézegettem a saint-ot de ahhoz meg kéne vennem azt a qrva hátsó agyat is ami 60 ezer:(Az sram x.9 nyújt olyan váltó teljsesítményt, ill tartóságot mint az xtr?És az xtr-hez meg kell mindent venni a palettáról h tökéletesen mûködjön?


XTR hátsóváltó most vmi 23 rongy a Speedwayben, de ez a forított rugó, szóval alapból nem lefelé tépi a láncot a kisebb fogaskerékre. Nemtom, hogy a Sram X.9 milyen az XTR-hez képest. Nekem X.0 markolatváltóval van Sram 9.0SL hátsóváltóm, és pillanatok alatt át lehet vele váltani a teljes tartomány. Még nem váltott mellé, csak a saját hibámból, amikor a markolat forgó részébe kapaszkodtam. Sokkal igénytelenebb a beállításra mint a Shimano. Mikor felszereltem, beállítottam a két végállapotot, majd jól megfeszítettem a bowdent, és úgy szorítottam be a váltón. NA így nem akart normálisan váltani. Kilazítottam a bowdent, már majdnem hogy lógott, és így már pöccre váltott, oda ahova akartam, azóta hozzá sem nyúltam, pedig mentem vele kb.2500km-t. Szóval a Sramot csak fel kell B@szni és használni, a Shimano macerásabb, mivel fele annyi bowdent mozgat, mint a sram, szóval kis elállítódás a Shimanonál kétszer jobban számit, mint a Sramnál.

#911
zé rider

zé rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 452 hozzászólás
noh meg a váltós vitát folytatva, megvenném én hátulra az xtr váltót is, mert akkor arra spórolnék össze, csak nem tom h az mennyire strapabíró, ill sár és egyéb nyalánkság bíró.Mert nézegettem a saint-ot de ahhoz meg kéne vennem azt a qrva hátsó agyat is ami 60 ezer:(Az sram x.9 nyújt olyan váltó teljsesítményt, ill tartóságot mint az xtr?És az xtr-hez meg kell mindent venni a palettáról h tökéletesen mûködjön?

#912
zé rider

zé rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 452 hozzászólás

Rövidebb kanállal feszesebb a lánc, de ha elõl 3 tányért használsz, akkor ne használj szerintem rövid kanalasat. Nekem középkanalas ...


elöl nekem csak két tányér van, szal akko mehet a rövid karos:)asszem ugye?!és ugy is tudommajd használni az összefokozatot.


Jah a truva huss. rockguardra visszatérve:ha elöl a legkisebben van , akkor a hátul csak olyan 4 fogaskereket tudok használni mert ha ha még lejjebb váltok 5-6-7-8 akkor már hozzá ér a tányérhoz(fura de nem a váltóhoz) , mert olyan izé szal olyan érdekesen van megcsinálva tányér (bár ez qrvára nem érdekel mert nagyon jó az a hajtókar, de azért a teljesség jó lenne)

#913
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
CC-re igazad van amiben kivajítottál:)

cserébe az össztelósnoknál és a nagyonugribugri merevgépeknél azért a küllõk is veszélyt tudnak jelenteni

persze precízen beállított cuccoknál nincs gond.

#914
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

és össztelsnál ez elég hogy leszakítsa a frászba a váltót:P

fõleg egyforgáspontosnál.
nekem is ilyen 3/4es kanalas xtr-em van, és hááát...
:P


Ja igen, a telós váz az más tészta. Csak CCés aggyal ilyenek nem jutnak eszembe.:)

#915
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
és össztelósnál meg ez elég hogy leszakítsa a frászba a váltót

fõleg egyforgáspontosnál.
nekem is ilyen 3/4es kanalas xtr-em van, és hááát...
móka és kacagás.

#916
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

mer rövidebb, és nem akad be a küllõk közé akkora valószinüséggel. se sziklákba.

viszont nem bír el akkora áttételkülönbségeket.


Ha a kanál bele tud akadni a küllõk közé, akkor már lehet, hogy csereérett a váltó, ha pedig a kanál akar a sziklába akadni, akkor ott más is beleakad általában.

#917
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

a rövid kanalas az jobban feszíti a láncor nem?!Vagy van vmi amitõl jobb a rövif vagy hosszú kanalas??


Rövidebb kanállal feszesebb a lánc, de ha elõl 3 tányért használsz, akkor ne használj szerintem rövid kanalasat. Nekem középkanalas Sram 9.0SL-em van, 11-32es Sram 7.0-ás sorral, elõl 44-32-22-es tányérok. Úgy lõdd be a lánchosszt, hogy elõl-hátul a legnagyobb FOGASKERÉKRE váltasz, ilyenkor feszül legjobban a hátsóváltó. Összefogsz annyi szemet, amitõl még nem szakad le a váltó. Nembaj, ha nagyon elõre áll a kanál, az a dolga, hogyy feszítsen. Láncot leszeded, kiszeded belõle a felesleges szemeket. Így pont olyan hosszú lesz a láncod, hogy semmiképp sem szakad le a váltód, ha nagytányéron túl nagyra váltasz hátul. A kistányérral a legkisebb 2-3 fogaskereket nem tudod majd használni, mert ott már hasa lesz a láncnak, de ki az a barom, aki ilyen áttételekben hajt??? Cserébe kevésbé fog csörömpölni a láncod és a rövidebb lánc és kanál miatt még nyersz is pár grammot a hagyományoshoz képest.

#918
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
mer rövidebb, és nem akad be a küllõk közé akkora valószinüséggel. se sziklákba.

viszont nem bír el akkora áttételkülönbségeket.

#919
zé rider

zé rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 452 hozzászólás
a rövid kanalas az jobban feszíti a láncor nem?!Vagy van vmi amitõl jobb a rövif vagy hosszú kanalas??

#920
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás
az, hogy minden váltóhoz meg van adva, hogy mekkor fogszámot tud átfogni..., és mekkora a max...
teljes kapacitás XTR GS:33fog SGS:43 XT GS:33fog SGS:45fog Deore:43fog
ma már minden S tudja a 34-es nagyot kivéve az alivio
Ja és sztem a PG970 jobb, mint a CSM580