Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás
#901
Írta 2005. október 09. - 04:06
Ride everywhere.
.
#902
Írta 2005. október 08. - 20:21
Nem áll szándékomba, csak már nem bízom benne annyira. Okulva saját, és látva/hallva mások (akiknek lehet is hinni) tapasztalatait. Természetesen nem akarok általánosítani, mert jó márka, de vannak gyengébb munkáik is.nem kõ fikázni a shimanót, jóvan?
#903
Írta 2005. október 08. - 20:18
#904
Írta 2005. október 08. - 20:16
Ja ja. Nem vagyok biztos abban, hogy a másik, nagy "S" márkájú váltóm ugyanezt kibírta volna, és mindezek után kézzel helyre tudtam volna pofozni úgy, hogy tökéletesen mûködjön tovább.Mondom általában, kivételek mindig vannak. Öcsém is hajlitotta már a 9.0SL kanalát...
Egyébként meg mi, Serpensesek, tartsunk össze.
#905
Írta 2005. október 08. - 20:11
Nem feltétlenül igaz ez sem. Õsz elején elkapott valamit az X9 váltókanala, de úgy, hogy kb. 45 fokban elhajlott kifelé az egész miskulancia. Semmi más nem sérült meg. A váltókanalat 5 perces melóval, kézzel kiegyengettem, és mentem tovább. Azóta se nyúltam hozzá, és tökéletesen mûködik.
Mondom általában, kivételek mindig vannak. Öcsém is hajlitotta már a 9.0SL kanalát...
#906
Írta 2005. október 08. - 19:56
Nem feltétlenül igaz ez sem. Õsz elején elkapott valamit az X9 váltókanala, de úgy, hogy kb. 45 fokban elhajlott kifelé az egész miskulancia. Semmi más nem sérült meg. A váltókanalat 5 perces melóval, kézzel kiegyengettem, és mentem tovább. Azóta se nyúltam hozzá, és tökéletesen mûködik.Ha a kanál bele tud akadni a küllõk közé, akkor már lehet, hogy csereérett a váltó, ha pedig a kanál akar a sziklába akadni, akkor ott más is beleakad általában.
#907
Írta 2005. október 08. - 19:20
ez így van,,nekem az xt még sosem volt teljesen tökéletes 1ik bringán se, az x9 tavasszal fel lett rakva a coilerre, azóta van benne 3500-4000 km, és tökéletes, még nem kellett hozzányúlniXTR hátsóváltó most vmi 23 rongy a Speedwayben, de ez a forított rugó, szóval alapból nem lefelé tépi a láncot a kisebb fogaskerékre. Nemtom, hogy a Sram X.9 milyen az XTR-hez képest. Nekem X.0 markolatváltóval van Sram 9.0SL hátsóváltóm, és pillanatok alatt át lehet vele váltani a teljes tartomány. Még nem váltott mellé, csak a saját hibámból, amikor a markolat forgó részébe kapaszkodtam. Sokkal igénytelenebb a beállításra mint a Shimano. Mikor felszereltem, beállítottam a két végállapotot, majd jól megfeszítettem a bowdent, és úgy szorítottam be a váltón. NA így nem akart normálisan váltani. Kilazítottam a bowdent, már majdnem hogy lógott, és így már pöccre váltott, oda ahova akartam, azóta hozzá sem nyúltam, pedig mentem vele kb.2500km-t. Szóval a Sramot csak fel kell B@szni és használni, a Shimano macerásabb, mivel fele annyi bowdent mozgat, mint a sram, szóval kis elállítódás a Shimanonál kétszer jobban számit, mint a Sramnál.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#908
Írta 2005. október 08. - 17:06
#909
Írta 2005. október 08. - 16:47
elöl nekem csak két tányér van, szal akko mehet a rövid karos:)asszem ugye?!és ugy is tudommajd használni az összefokozatot.
Jah a truva huss. rockguardra visszatérve:ha elöl a legkisebben van , akkor a hátul csak olyan 4 fogaskereket tudok használni mert ha ha még lejjebb váltok 5-6-7-8 akkor már hozzá ér a tányérhoz(fura de nem a váltóhoz) , mert olyan izé szal olyan érdekesen van megcsinálva tányér (bár ez qrvára nem érdekel mert nagyon jó az a hajtókar, de azért a teljesség jó lenne)
Nem lehet, hogy rövid a középcsapágy tengelye???
#910
Írta 2005. október 08. - 16:45
noh meg a váltós vitát folytatva, megvenném én hátulra az xtr váltót is, mert akkor arra spórolnék össze, csak nem tom h az mennyire strapabíró, ill sár és egyéb nyalánkság bíró.Mert nézegettem a saint-ot de ahhoz meg kéne vennem azt a qrva hátsó agyat is ami 60 ezer:(Az sram x.9 nyújt olyan váltó teljsesítményt, ill tartóságot mint az xtr?És az xtr-hez meg kell mindent venni a palettáról h tökéletesen mûködjön?
XTR hátsóváltó most vmi 23 rongy a Speedwayben, de ez a forított rugó, szóval alapból nem lefelé tépi a láncot a kisebb fogaskerékre. Nemtom, hogy a Sram X.9 milyen az XTR-hez képest. Nekem X.0 markolatváltóval van Sram 9.0SL hátsóváltóm, és pillanatok alatt át lehet vele váltani a teljes tartomány. Még nem váltott mellé, csak a saját hibámból, amikor a markolat forgó részébe kapaszkodtam. Sokkal igénytelenebb a beállításra mint a Shimano. Mikor felszereltem, beállítottam a két végállapotot, majd jól megfeszítettem a bowdent, és úgy szorítottam be a váltón. NA így nem akart normálisan váltani. Kilazítottam a bowdent, már majdnem hogy lógott, és így már pöccre váltott, oda ahova akartam, azóta hozzá sem nyúltam, pedig mentem vele kb.2500km-t. Szóval a Sramot csak fel kell B@szni és használni, a Shimano macerásabb, mivel fele annyi bowdent mozgat, mint a sram, szóval kis elállítódás a Shimanonál kétszer jobban számit, mint a Sramnál.
#911
Írta 2005. október 08. - 16:16
#912
Írta 2005. október 08. - 16:08
Rövidebb kanállal feszesebb a lánc, de ha elõl 3 tányért használsz, akkor ne használj szerintem rövid kanalasat. Nekem középkanalas ...
elöl nekem csak két tányér van, szal akko mehet a rövid karos:)asszem ugye?!és ugy is tudommajd használni az összefokozatot.
Jah a truva huss. rockguardra visszatérve:ha elöl a legkisebben van , akkor a hátul csak olyan 4 fogaskereket tudok használni mert ha ha még lejjebb váltok 5-6-7-8 akkor már hozzá ér a tányérhoz(fura de nem a váltóhoz) , mert olyan izé szal olyan érdekesen van megcsinálva tányér (bár ez qrvára nem érdekel mert nagyon jó az a hajtókar, de azért a teljesség jó lenne)
#913
Írta 2005. október 08. - 13:39
cserébe az össztelósnoknál és a nagyonugribugri merevgépeknél azért a küllõk is veszélyt tudnak jelenteni
persze precízen beállított cuccoknál nincs gond.
#914
Írta 2005. október 08. - 13:37
és össztelsnál ez elég hogy leszakítsa a frászba a váltót:P
fõleg egyforgáspontosnál.
nekem is ilyen 3/4es kanalas xtr-em van, és hááát...
Ja igen, a telós váz az más tészta. Csak CCés aggyal ilyenek nem jutnak eszembe.
#915
Írta 2005. október 08. - 13:35
fõleg egyforgáspontosnál.
nekem is ilyen 3/4es kanalas xtr-em van, és hááát...
móka és kacagás.
#916
Írta 2005. október 08. - 13:34
mer rövidebb, és nem akad be a küllõk közé akkora valószinüséggel. se sziklákba.
viszont nem bír el akkora áttételkülönbségeket.
Ha a kanál bele tud akadni a küllõk közé, akkor már lehet, hogy csereérett a váltó, ha pedig a kanál akar a sziklába akadni, akkor ott más is beleakad általában.
#917
Írta 2005. október 08. - 13:32
a rövid kanalas az jobban feszíti a láncor nem?!Vagy van vmi amitõl jobb a rövif vagy hosszú kanalas??
Rövidebb kanállal feszesebb a lánc, de ha elõl 3 tányért használsz, akkor ne használj szerintem rövid kanalasat. Nekem középkanalas Sram 9.0SL-em van, 11-32es Sram 7.0-ás sorral, elõl 44-32-22-es tányérok. Úgy lõdd be a lánchosszt, hogy elõl-hátul a legnagyobb FOGASKERÉKRE váltasz, ilyenkor feszül legjobban a hátsóváltó. Összefogsz annyi szemet, amitõl még nem szakad le a váltó. Nembaj, ha nagyon elõre áll a kanál, az a dolga, hogyy feszítsen. Láncot leszeded, kiszeded belõle a felesleges szemeket. Így pont olyan hosszú lesz a láncod, hogy semmiképp sem szakad le a váltód, ha nagytányéron túl nagyra váltasz hátul. A kistányérral a legkisebb 2-3 fogaskereket nem tudod majd használni, mert ott már hasa lesz a láncnak, de ki az a barom, aki ilyen áttételekben hajt??? Cserébe kevésbé fog csörömpölni a láncod és a rövidebb lánc és kanál miatt még nyersz is pár grammot a hagyományoshoz képest.
#918
Írta 2005. október 08. - 13:01
viszont nem bír el akkora áttételkülönbségeket.
#919
Írta 2005. október 08. - 12:22
#920
Írta 2005. október 07. - 15:44
teljes kapacitás XTR GS:33fog SGS:43 XT GS:33fog SGS:45fog Deore:43fog
ma már minden S tudja a 34-es nagyot kivéve az alivio
Ja és sztem a PG970 jobb, mint a CSM580