Hát igen, én még most is azt mondom, hogy egy Turbine LP és egy Taper Lock együtt négyszögesben is verhetetlen...
Bár, ha tényleg ár a téma, akkor az Andix féle Holzfeller, és egy ISIS-es FSA Ultimax. 35-böl megvagy.
Ha meg nem vagy sznob, akkor Deore kar (2003-mas lyukas/bordás) egy XT középrésszel. Ez egy tizessel olcsóbb együtt.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás
Started by
Dude
, 2002. November 14. 13:08
#7421
Posted 2003. January 03. - 22:03
#7422
Posted 2003. January 03. - 20:46
#7423
Posted 2003. January 03. - 19:19
Tom: gondolom az árérzékenység miatt nem vágysz valami csúcskategóriás vadi új cuccra. Viszont én akkor is lebeszélnélek a négyszögtengelyrõl, bármennyire is úgy tûnik, hogy marketingfogás a bordázott tengely. Azt se felejtsd el, hogy a középcsapágynak is komoly hatása van a rugalmasságra. Nekem egy Husselfeltem van, amit viszont simán hajtogatok a gagyi monoblokk miatt. Szvsz maradj az Isis/Octalink vonalon Shimano ellenesség fügvényében választva.
#7424
Posted 2003. January 03. - 18:50
Esetleg egy ISISes RF Turbine? :
Én már meg sem merem említeni, hogy nézd meg a 2003as Truvativ holmikat (pl. új középrészek). Meg persze a H*lzf*ll*r hajtómûvet (durvulósak között a legkönnyebb). Na tovább nem is ragozom, mert rámsütik, hogy Holzfeller mániám van. ;D
Én már meg sem merem említeni, hogy nézd meg a 2003as Truvativ holmikat (pl. új középrészek). Meg persze a H*lzf*ll*r hajtómûvet (durvulósak között a legkönnyebb). Na tovább nem is ragozom, mert rámsütik, hogy Holzfeller mániám van. ;D
#7425
Posted 2003. January 03. - 18:13
Tudom nem sok ember rohangal Race Face meg Syncros hajtomuvel... de azert hatha....
Szoval azon gondolkoztam, hogy egy regebbi negyszoges jobb hajtokar lehet -e olyan merev mint egy ujabb ISIS es?
Ill hogy 'normal' hasznalatnal szamit -e? /ugrabugra, de nem buszrol/
Most kint nagy az ISIS/Octalink orulet, de ebben azer nagy marketingfogas is van szerintem.
Szoval konkretan: Adott egy '99 es Syncros kar /7075/ vagy egy uj Truva, vagy egy negyszoges Race Face turbine LP vagy egy ISIS es Prodigy DH...
-A Syncros merevnek tunt, tetszett :) csak nemTom mennyit bir
-A truv ot nem probaltam
-a Race Face-t mar nem latom sehol, sokaknak recsegett/jo-jo zsir de akkor is leveszed parszor azt nezheted- elettartamgari?/
-A Race Face DH nehez -/nekem es csak egy ev gari van ra/
A gond hogy az ISIS osszessegeben sokkal dragabb.
Akinek van osszehasonlitasi tapasztalata az ne tartsa vissza!
Szoval azon gondolkoztam, hogy egy regebbi negyszoges jobb hajtokar lehet -e olyan merev mint egy ujabb ISIS es?
Ill hogy 'normal' hasznalatnal szamit -e? /ugrabugra, de nem buszrol/
Most kint nagy az ISIS/Octalink orulet, de ebben azer nagy marketingfogas is van szerintem.
Szoval konkretan: Adott egy '99 es Syncros kar /7075/ vagy egy uj Truva, vagy egy negyszoges Race Face turbine LP vagy egy ISIS es Prodigy DH...
-A Syncros merevnek tunt, tetszett :) csak nemTom mennyit bir
-A truv ot nem probaltam
-a Race Face-t mar nem latom sehol, sokaknak recsegett/jo-jo zsir de akkor is leveszed parszor azt nezheted- elettartamgari?/
-A Race Face DH nehez -/nekem es csak egy ev gari van ra/
A gond hogy az ISIS osszessegeben sokkal dragabb.
Akinek van osszehasonlitasi tapasztalata az ne tartsa vissza!
#7426
Posted 2003. January 01. - 11:33
robe
koszi hogy a feloldal begepelt infomat igy koszonod meg "nem lettel okosabb "...torom en itt magam a semminek .. :
koszi hogy a feloldal begepelt infomat igy koszonod meg "nem lettel okosabb "...torom en itt magam a semminek .. :
#7427
Posted 2002. December 30. - 19:54
számomra is az a lényeg hogy a lehetõ legrövidebb tengelyt használjam. nincs annál egészségteleneb /számomra/ mint terpeszben tekerni. a háromtányérost 110-es középrésszel raktam össze és még így is zavaró a 105-ös hajtómûvemhez képest annyival nagyobb a Q faktora a deorenak is meg a régi stx-rcnek is. szóval minél rövidebb amit elbír a láncvilla.
#7428
Posted 2002. December 30. - 10:12
Robe:
Nem kell próbálgatni,az csak ellenõrzésképpen van...
Én is nemrég szereltem össze a bringám és elõször én is pröblémáztam ezen,de aztán megnyugodtam,mert nagyon egyszerû volt.
A csapágyszélesség valóban adott,azok a legelterjedtebbek,amiket Lor is írt,68-70-73,azt vagy megkérdezed ott,ahol a vázat vetted,vagy leméred,vagy bele van ütve valahol... ;D
A tengelyhossz a következõ: A hajtómûveknek általában adott,hogy milyen tengelyhosszal kell használni.Ez vagy le van írva,ha adtak hozzá valami papírt,vagy megmondják,ahol veszed.Szvsz a 113 és a 118 a legelterjedtebbek.
Ez a dolog nagy általánosságban úgy néz ki,hogy amelyik hajtómûnél a legkisebb lánckeréknek süllyesztett a közepe,oda nyilván hosszabb tengely kell,hogy ugyanabban a síkban legyen,mint az,amelyiknek nem süllyesztett.
Van még a menet,ahol nagyon nem lehet elcseszni a dolgot,mert észrevételem szerint a csapágyházon fel van tüntetve,hogy melyik a bal és jobb oldala.Aztán megnézed a menetemelkedést és egyszerûen a jó irányba hajtod be... ;D
igazából ennyi
Nem kell próbálgatni,az csak ellenõrzésképpen van...
Én is nemrég szereltem össze a bringám és elõször én is pröblémáztam ezen,de aztán megnyugodtam,mert nagyon egyszerû volt.
A csapágyszélesség valóban adott,azok a legelterjedtebbek,amiket Lor is írt,68-70-73,azt vagy megkérdezed ott,ahol a vázat vetted,vagy leméred,vagy bele van ütve valahol... ;D
A tengelyhossz a következõ: A hajtómûveknek általában adott,hogy milyen tengelyhosszal kell használni.Ez vagy le van írva,ha adtak hozzá valami papírt,vagy megmondják,ahol veszed.Szvsz a 113 és a 118 a legelterjedtebbek.
Ez a dolog nagy általánosságban úgy néz ki,hogy amelyik hajtómûnél a legkisebb lánckeréknek süllyesztett a közepe,oda nyilván hosszabb tengely kell,hogy ugyanabban a síkban legyen,mint az,amelyiknek nem süllyesztett.
Van még a menet,ahol nagyon nem lehet elcseszni a dolgot,mert észrevételem szerint a csapágyházon fel van tüntetve,hogy melyik a bal és jobb oldala.Aztán megnézed a menetemelkedést és egyszerûen a jó irányba hajtod be... ;D
igazából ennyi
#7429
Posted 2002. December 29. - 23:03
Shimano FC-M440:
az én gépemben is ilyen van, de még csak pár hónapja, ezért a tapasztalatait remélem majd is más megosztja.
Amit tudok róla: Ez az Alivio-nak megfelelõ hajtómû, nem tudom, miért kapott mülön számozást. Tehát tök ugyan az, mint az
FC-MC20, tehát:
4 karú
asszem négyszög tengelyes (nem octalink)
nem üreges a karja (nem hollowtech)
a kinézete és eddigi használat alapján jó merev (XC, 85kg), de gondolom elég súlyos darab is
az én gépemben is ilyen van, de még csak pár hónapja, ezért a tapasztalatait remélem majd is más megosztja.
Amit tudok róla: Ez az Alivio-nak megfelelõ hajtómû, nem tudom, miért kapott mülön számozást. Tehát tök ugyan az, mint az
FC-MC20, tehát:
4 karú
asszem négyszög tengelyes (nem octalink)
nem üreges a karja (nem hollowtech)
a kinézete és eddigi használat alapján jó merev (XC, 85kg), de gondolom elég súlyos darab is
#7430
Posted 2002. December 29. - 23:02
robe a csapagyhazszelesseg az adott (68,70,73)
a tengelyhossz pedig ugy jon ki, hogy a leheto legrovidebbet kell valasztani ami meg elfer. hmu es vaz kerdese!
menet: a javitas nem nagy gond ha tomito ragasztoval csinaljak meg. de azert ez a menet nem vesz fel nagy terhelest!!!!!!!!
a tengelyhossz pedig ugy jon ki, hogy a leheto legrovidebbet kell valasztani ami meg elfer. hmu es vaz kerdese!
menet: a javitas nem nagy gond ha tomito ragasztoval csinaljak meg. de azert ez a menet nem vesz fel nagy terhelest!!!!!!!!
#7431
Posted 2002. December 29. - 22:56
Egyébként az elcseszett középcsapágyházat is helyre lehet hozni .
Itt nálunk egy srácnak lement az összes menete a házból és felküldte BP-re és ott egy ragasztószerû anyagot raktak a helyébe és az mikor megszilárdult akkor menetet is vágtak bele.
Ja már több mint egy évvel ezelõtt történ és még mindig müxik.
Itt nálunk egy srácnak lement az összes menete a házból és felküldte BP-re és ott egy ragasztószerû anyagot raktak a helyébe és az mikor megszilárdult akkor menetet is vágtak bele.
Ja már több mint egy évvel ezelõtt történ és még mindig müxik.
#7432
Posted 2002. December 29. - 22:44
koszi, bar nem lettem okosabb. abban bizatm, hogy nem kell probalgatni, hogy mikor lesz egyenes a lancvonal, hanem letezik valami Egyszeru Modszer, amivel rovidre lehet zarni a kerdest. Sebaj, a tapasztalat majd megadja a valaszt...
--r
--r
#7433
Posted 2002. December 29. - 21:49
vDAni!
Nekem a 73-as helyett 68-as monoblokkom van TRUVATIV. Én boltban szereltettem be, így a láncvonalat is ott helyben ellenõrizték (tük)
Javaslom, hogy ha monoblokkot cserélsz, érdemes az ISIS drive-os tengelyeket részesíteni elõnyben, mert néhány négyszögtengelyesrõl már hallottam, hogy kikopott.
Monoblokkokról és még sok másról olvashatsz a www.testbike.hu lapon.
A menet az egyik oldalon valóban balos, nem érdemes összekeverni, mert a vázban lévõ menet károsodik és még egyszer nem hajtasz bele semmit!
Nekem a 73-as helyett 68-as monoblokkom van TRUVATIV. Én boltban szereltettem be, így a láncvonalat is ott helyben ellenõrizték (tük)
Javaslom, hogy ha monoblokkot cserélsz, érdemes az ISIS drive-os tengelyeket részesíteni elõnyben, mert néhány négyszögtengelyesrõl már hallottam, hogy kikopott.
Monoblokkokról és még sok másról olvashatsz a www.testbike.hu lapon.
A menet az egyik oldalon valóban balos, nem érdemes összekeverni, mert a vázban lévõ menet károsodik és még egyszer nem hajtasz bele semmit!
#7434
vendég_vdani_*
Posted 2002. December 29. - 21:37
#7435
Posted 2002. December 29. - 21:29
hogy milyen szeles..??
elosszor is , gondolom a tengelyhoszra kerdezel ra itt ugye..?
bar letezik monoblokk(MB) haz hossz is ,amit a vazon a MB a'gy szelessege adja..itt figyelni kell az atmeore amibol szinten tobb van ..pl 68, 73 (ismertebbek) .. es az ember ha nem figyel belehajtja ..amig tudja ! a menet sem mindegy asszem a hajtas oldalon normal menetes../jobbos./
a kerdesedre valaszolva .. a tengelyhosszt a MB agy hossza , es a lanckerek fajtata korlatozza..ez utan csak a lanckerek a kazettahoz valo igazodasra kell figyelni ..es hozzaigazitani a MB hosszat
( 9 sebessegesnel a kozepso tanyeron es 4. fokozatban levo lanc a vazzal parhuzamost alkot .)
ajanlom a jobb monoblokk -k vasarlasat erosebb , es ez mellett belelehet tekerni a 68 , 73 hazba igazitani lehet finomallitaskent a kazettahoz ..stb..
legegyszerubb ha megnezed a vaz gyarto milyen monoblokkal ajanlja , neten valahol ..
elosszor is , gondolom a tengelyhoszra kerdezel ra itt ugye..?
bar letezik monoblokk(MB) haz hossz is ,amit a vazon a MB a'gy szelessege adja..itt figyelni kell az atmeore amibol szinten tobb van ..pl 68, 73 (ismertebbek) .. es az ember ha nem figyel belehajtja ..amig tudja ! a menet sem mindegy asszem a hajtas oldalon normal menetes../jobbos./
a kerdesedre valaszolva .. a tengelyhosszt a MB agy hossza , es a lanckerek fajtata korlatozza..ez utan csak a lanckerek a kazettahoz valo igazodasra kell figyelni ..es hozzaigazitani a MB hosszat
( 9 sebessegesnel a kozepso tanyeron es 4. fokozatban levo lanc a vazzal parhuzamost alkot .)
ajanlom a jobb monoblokk -k vasarlasat erosebb , es ez mellett belelehet tekerni a 68 , 73 hazba igazitani lehet finomallitaskent a kazettahoz ..stb..
legegyszerubb ha megnezed a vaz gyarto milyen monoblokkal ajanlja , neten valahol ..
#7436
Posted 2002. December 29. - 15:33
Nem olvastam vegig az egesz topicot, ha volt mar ilyen kerdes, batran flameljetek: hogyan kell meghatarozni, hogy milyen szeles monoblokkot tegyen az ember a vazba?
--r
--r
#7437
Posted 2002. December 19. - 23:08
privi csekk.
Most nem tudok,bringával legalábbis nem,mert nincs hozzá megfelelõ ruházatom,nem vagyok felkészülve téli tekerésre.
Meg hát a telóm egy RST Gamma El,ami köztudottan nem szereti a hideget... >
De egyébként is jobban szeretek jó idõben tekerni...
Most nem tudok,bringával legalábbis nem,mert nincs hozzá megfelelõ ruházatom,nem vagyok felkészülve téli tekerésre.
Meg hát a telóm egy RST Gamma El,ami köztudottan nem szereti a hideget... >
De egyébként is jobban szeretek jó idõben tekerni...
#7438
Posted 2002. December 19. - 23:01
#7439
Posted 2002. December 19. - 22:53
elöl egy FSA Powerpro van. 22-32-44
Szeretek könnyen mászni.
Megyek Hollóstetõre tavasszal élvezkedni az új géppel,akkor megnézhetjük azt a kertet... ;D ;D ;D
Szeretek könnyen mászni.
Megyek Hollóstetõre tavasszal élvezkedni az új géppel,akkor megnézhetjük azt a kertet... ;D ;D ;D
#7440
Posted 2002. December 19. - 22:44
Bagi!
Elõl mi lesz?
Mert ha 22-32 lesz a mászófokozat, két dolog biztosan bejön:
Fölfelé a gyalogos megelõz, illetve meghívlak apámék kertjébe szántani! (ezzel már lehet!) ;D ;D ;D
Elõl mi lesz?
Mert ha 22-32 lesz a mászófokozat, két dolog biztosan bejön:
Fölfelé a gyalogos megelõz, illetve meghívlak apámék kertjébe szántani! (ezzel már lehet!) ;D ;D ;D