feherje amiket leirtal
.. nem tudok belekotni csupa okossag .. hogy kinel mennyi a lanc elettartam az szamit a hogy a racsni 7 / vagy esetleg alatta/ 8, v. 9 spd, stilustol , karbantartastol ,es hogy hol hasznalja az ember
es ugyan en incsben tom, de kb ott vagy a 12 szemnel az 1/8 nyulas az mi mar cserere erett .. es erdemes is foleg ha egy vagyon a racsni es a lanckerek ..
jo tippek
eso utan hagyjuk kiszaradni rendesen a lancot es utanna nekiesni mosni vagy kenni .
szaraz kenoanyag ha elerheto valahol, de extremebb esetekben is tekeres utan olajozni vagy jo idovel elotte hogy legyen ideje a felesleges olajnak lecsopognie stb .. mert teleszedi a lanc porral magat es az nem hasznal ..
benzinnel ne tisztitsunk mert attol csak kiszarad ..
most igy hirtelen ennyi ..
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás
Started by
Dude
, 2002. November 14. 13:08
#6281
Posted 2003. July 10. - 04:26
#6282
Posted 2003. July 09. - 21:32
kösz, hogy figyelmeztettél, Fruitfly!
bár magam sem terveztem 2. láncnak KMC-t venni (a jelenlegi a biciklivel érkezett). már valahogy az sem volt túl bíztató, hogy a Neten alig találtam a cégrõl valamit. 10000km után valamely Shimano CN-HG-xx-re szándékoztam cserélni. a sram láncok kompatibilisek a shimanoval (remélem csak a váltóknál van különcködés)? ha igen, egy 7x3-sebességes rendszerhez melyik illik? lehetõleg a legjobb minõségû érdekelne, "pénz, emberélet nem számít" ;D
lehet egyébként, hogy mindössze sz*rul volt egyesítve a te gépeden a lánc két vége, és az a láncszem durrant el...
bár magam sem terveztem 2. láncnak KMC-t venni (a jelenlegi a biciklivel érkezett). már valahogy az sem volt túl bíztató, hogy a Neten alig találtam a cégrõl valamit. 10000km után valamely Shimano CN-HG-xx-re szándékoztam cserélni. a sram láncok kompatibilisek a shimanoval (remélem csak a váltóknál van különcködés)? ha igen, egy 7x3-sebességes rendszerhez melyik illik? lehetõleg a legjobb minõségû érdekelne, "pénz, emberélet nem számít" ;D
lehet egyébként, hogy mindössze sz*rul volt egyesítve a te gépeden a lánc két vége, és az a láncszem durrant el...
#6283
vendég__*
Posted 2003. July 09. - 19:02
fehrje: aldas van rajtad! nekem is olyan lancom volt, de 1szer, 1 bizonyos paller utcaban azt ereztem, hogy valamiert nehez tekerni. hat fogtam magam es ratehenkedtem a lancra es az 1 szep nagy reccsenessel megadta magat. en XCsnek tartom magam, de egy 2 honapos lancot meg nem is volt idom gyotorgetni. ez van. most sramot hasznalaok es tok jo. ezzel nem fokazni akarom a lancot, csak azt mondom, hogy vigyazz vele!
#6284
Posted 2003. July 09. - 15:34
Bigzero!
...inkább a "pörgõsebb" tekerés híve vagyok: 75-90 rpm közt szoktam tekerni. ezek szerint ez nem csak a lábat kíméli... a lánc meg nem valami húdenagyon jó minõségû: KMC-Z50.
A sólével meg az 1500-2000km-rel mindenesetre megnyugtattál, az én keróm még szinte esõt se látott Csak tavasztó-õszig használom a gépet, futás helyett, lustaságdiból...
...inkább a "pörgõsebb" tekerés híve vagyok: 75-90 rpm közt szoktam tekerni. ezek szerint ez nem csak a lábat kíméli... a lánc meg nem valami húdenagyon jó minõségû: KMC-Z50.
A sólével meg az 1500-2000km-rel mindenesetre megnyugtattál, az én keróm még szinte esõt se látott Csak tavasztó-õszig használom a gépet, futás helyett, lustaságdiból...
#6285
Posted 2003. July 09. - 15:13
Nem tudom, de az utolsó bekezdés megérdemelné hogy nyiss neki egy "Kerékpáros parajelenségek" címû topic-ot... ;D
Szerintem a láncnyúlás mindenképpen függ a kerékpározási szokásoktól, attól, hogy kisebb áttétellel pörgõsebben, vagy hogy nagy áttétellel, erõbõl tekersz-e. De megeshet az is, hogy egy jó láncnak nem árt az sem, ha 44/11-es áttétellel gyûrsz le egy 4 km hosszú, 15 %-os emelkedõt...
Aszfalton tekerve lényegesen kevesebb koszt szed össze a hajtáslánc, és szvsz a kosz jobban árt a fémnek, mint az ha ritkábban kened. Én dobtam már el láncot 1500-2000 km-rel, de ebben benne van az is, hogy télen is használtam és hagytam dolgozni rajta a sólét.
Hát, remélem írtam valami okosat is...
Szerintem a láncnyúlás mindenképpen függ a kerékpározási szokásoktól, attól, hogy kisebb áttétellel pörgõsebben, vagy hogy nagy áttétellel, erõbõl tekersz-e. De megeshet az is, hogy egy jó láncnak nem árt az sem, ha 44/11-es áttétellel gyûrsz le egy 4 km hosszú, 15 %-os emelkedõt...
Aszfalton tekerve lényegesen kevesebb koszt szed össze a hajtáslánc, és szvsz a kosz jobban árt a fémnek, mint az ha ritkábban kened. Én dobtam már el láncot 1500-2000 km-rel, de ebben benne van az is, hogy télen is használtam és hagytam dolgozni rajta a sólét.
Hát, remélem írtam valami okosat is...
#6286
Posted 2003. July 09. - 15:09
#6287
Posted 2003. July 09. - 14:37
...tapasztaltabb bringásoktól kérdezném: mennyire függ a lánc/fogasdkoszorú elhasználódás a használat módjától (város, enyhe terep, nehezebb terep sok emelkedõvel)? no csak azért, mert sok helyen 1000-1500km-enkénti lánc-cserérõl olvasok, meg hasonló szörnyûségekrõl.
jelenleg úgy vagyok vele, hogy inkább megmérem a láncnyúlást és figyelem a fogaskerek kopását, mint hogy a futott km alapján cseréljek. 7x3-sebességes MTB-t használok, de vérlázító módon ;D betonon és nagyrészt 10m-es szintemelkedésen... monti alkalmazására egyedül a balatoni bringakörút "kiváló" állapota lehet mentség.
naszóval havi 1000km-t tekerek, nem túl megerõltetõ 27-28-as tempóban. a hátsó fogaskerék sorból a tekerések során 95%-ban a 15-ös, 3%-ban a 17-es és 13-as és 1%-ban a 19-es fogszámú fogaskereket használom, de szinte észrevehetetlen a kopás a fogakon...
eleddig 8000km van a láncban és fogaskerék, és ha rátehénkedek a hajtókarra, akkor is csak 1mm nyúlást mérek 12 pár láncszemen (306mm). 1,5mm-nél tervezem a cserét. a hajtásláncból eddig csak a hátsó váltót cseréltem, mivel a C-050-es "váltó" alig 2500km-után betegeskedni kezdett, majd 3000-nél totál bizonytalanná vált. az alivioval nincs ilyen gond, 5000km-óta tökéletesen, utánállítás nélkkül teszi a dolgát.
naszóval a kérdésem veleje az lenne, hogy csupán az átlagostól eltérõ kímélõ használat miatt bírják ennyire a komponensek, vagy netán áldás van a biciklimen?
jelenleg úgy vagyok vele, hogy inkább megmérem a láncnyúlást és figyelem a fogaskerek kopását, mint hogy a futott km alapján cseréljek. 7x3-sebességes MTB-t használok, de vérlázító módon ;D betonon és nagyrészt 10m-es szintemelkedésen... monti alkalmazására egyedül a balatoni bringakörút "kiváló" állapota lehet mentség.
naszóval havi 1000km-t tekerek, nem túl megerõltetõ 27-28-as tempóban. a hátsó fogaskerék sorból a tekerések során 95%-ban a 15-ös, 3%-ban a 17-es és 13-as és 1%-ban a 19-es fogszámú fogaskereket használom, de szinte észrevehetetlen a kopás a fogakon...
eleddig 8000km van a láncban és fogaskerék, és ha rátehénkedek a hajtókarra, akkor is csak 1mm nyúlást mérek 12 pár láncszemen (306mm). 1,5mm-nél tervezem a cserét. a hajtásláncból eddig csak a hátsó váltót cseréltem, mivel a C-050-es "váltó" alig 2500km-után betegeskedni kezdett, majd 3000-nél totál bizonytalanná vált. az alivioval nincs ilyen gond, 5000km-óta tökéletesen, utánállítás nélkkül teszi a dolgát.
naszóval a kérdésem veleje az lenne, hogy csupán az átlagostól eltérõ kímélõ használat miatt bírják ennyire a komponensek, vagy netán áldás van a biciklimen?
#6288
Posted 2003. July 09. - 13:23
#6289
Posted 2003. July 08. - 10:33
Van egy B+ ipari csapagyas hatsoagyam, es haldoklik benne a csapagy. A szervizben azt mondtak, nekik nincs hozza szerszamuk, menjek autoszerelohoz, azoknak van csapagylehuzojuk. Tudtok ajanlani valakit, aki szobaall bringasokkal is ? (Esetleg tapasztalat, hogy mennyibe kerul a csapagy/szereles ?)
#6290
Posted 2003. July 07. - 14:16
#6291
Posted 2003. July 07. - 14:16
#6292
Posted 2003. July 07. - 14:08
#6293
Posted 2003. July 07. - 14:04
Most le fogtok ugatni, de az XT és az XTR közt tényleg van annyi különbség mint amennyi az ár különbség? Amúgy az 5.0, meg a 7.0 ami 8 sebességes csak, meg az outi sor.
#6294
vendég__*
Posted 2003. July 07. - 12:19
Az 5.0 nem sírt hogy baja lenne:) Tekerni ugyanúgy kell mindegyik gépet, mind1 hogy lefele szaggatsz vele, vagy mászol!
hát igen, csak nem véletlenül vannak minõségi és árbeli difik a kazik között nem?
#6295
Posted 2003. July 07. - 11:35
nos
a lanckereksor nem attol fog elkopni, hogy 1, 2 vagy akarmennyi eves!
ellentetben a fogsoroddal ami viszont az ido mulasaval megy tonkre!
orszaguti menne lenne jo neked?!!!
ha az attetel megfelel akkor az kell!! nem?!
ha elkopott akkor meg lehet reszelni.
(hogyan? nezd vissza! valoszinuleg mar leirtam)
inkabb vegyel egy uj lanckereksort es hozza ket lancot.
azokat pedig cserelgesd hetente vagy hasonlokeppen.
a lanckereksor nem attol fog elkopni, hogy 1, 2 vagy akarmennyi eves!
ellentetben a fogsoroddal ami viszont az ido mulasaval megy tonkre!
orszaguti menne lenne jo neked?!!!
ha az attetel megfelel akkor az kell!! nem?!
ha elkopott akkor meg lehet reszelni.
(hogyan? nezd vissza! valoszinuleg mar leirtam)
inkabb vegyel egy uj lanckereksort es hozza ket lancot.
azokat pedig cserelgesd hetente vagy hasonlokeppen.
#6296
Posted 2003. July 07. - 10:35
Várható volt, azok a legkopotabb kerekek. Nem tudom össze fog-e kopni, vagy hogy mit lehetne csinálni vele, mindenesetre ha ugrál tényleg gáz vele közlekedni. Hátha a többieknek van valami használható ötlete...
#6297
Posted 2003. July 07. - 10:03
A legkisebb 2n nem ugrik, utána 3on megint ugrik, aztán mókuskerékben megint nem ugrál. Pont azokon ugrál amiket használnék:)
#6298
Posted 2003. July 07. - 09:58
Akkor az lehet, bár egy 1 éves 5.0 még nem lehet kaka...Minden fokozaon ugrik, vagy csak 1 (-2) fokozatnál?
#6299
Posted 2003. July 07. - 09:48
Nemtom mennyi van benne. Elég sok, de annyira mégse:) Sram 5.0 1 éves, megnézem majd közelebbrõl. Régi lánccal nem ugrált. Lehet hogy azok összekoptak?
#6300
Posted 2003. July 07. - 09:04
Zolle: Szerintem nézd meg alaposan a sort, hogy milyen állapotban van! Lehet hogy az is cserés...Amúgy milyen tipusú? Mennyi van benne?