Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
7585 hozzászólás a témában

#6241
vendég__*

vendég__*
  • vendég
hello, lenne 1 kérdésem. mitöl tud elszakadni a lánc?
egyszer már irtam, hogy 1 jánosegyi "túra" után egyenesen elszakadt a láncom. KMC-51 es volt, tehát nem csodálkoztam. most ma ugyan ez történt, csak éppen sram-59ccel. nem mondm, hogy sûrün kentem volna, de 1 alapszintü ellátást kapott. aztán nem is vagyok olyan erõs, hogy lefelé ha 30nál megtekerem, akkor elszakadjon. arra gondoltam, hogy a nem elég zsirosság és a por miatt szakadt el esetleg? amugy tud itt valaki fékkart kiegyesíteni, mert nem ártana ? ;D

#6242
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
khmmm!! :-)
lánckeréksor!!!!!!!!!!!!!!!!

#6243
vendég__*

vendég__*
  • vendég
bombrider

"Ha egy kazettat es l.kereksort 4 ev utan is nyuzol az legyen ma eleg bizonyitasnak..foleg amikor egy szett l.kerek (3) ~kb 21Ft.."

ezt úgy ahogy van nem értem. miaza "I.keréksor"? miaz hogy "egy szett I.kerek (3) ~kb 21ft"???


"szal a dolog lenyege hogy egy szint utan a lanc nyulasa koptatja a fogaskerekeket nem az ero altal kifejtett kopas,valtas stb.. "
aham, hú de tudományos volt!! szóval ha már meg van nyúlva a láncom, és berakom a garázsba a bringát, akkor is kopni fog ha rá sem ülök....nagyszerû, mostmár fel lettem világosítva, eddig ezt nem is tudtam, hogy nem kell erõ a kopáshoz! csodálatos! ;D

nos, elmondom hogy miért kopik a fogaskerék, ha már nyúlt a lánc, figyejjé zsenikém: van egy olyan fogalom, hogy OSZTÁS....ez az azonos fázisban lévõ láncszemek távolsága...ennek meg kell egyeznie a lánckerék osztásával, mert ha nem, akkor a láncnak komoly erõkifejtésébe kerül bele illeszkedni a fogakba. mivel nem tud, de belekényszerül a hajtóerõ által, ezért koptatja azt.
továbbá figyejjé még mindig fõgépészkém: SENKI, hangsúlyozom SENKI nem mondta, hogy a láncnyúlás nem csinál semmit a fogaskerékkel!! szóval belekötöttél a nagy semmibe öcsisajt. én annyit mondtam, hogy minek ennyit tudományozni a dolgon, mind2 csere amikor mán ugrik a lánc. nem eszt mondtam?? ;D persze ez egy nagyvonalú dolog, hiszen abban (az egyben) igazad van, hogy a láncnyúlás figyelésével megmenthetõ a fogaskeréksor.

szóval ahelyett hogy velem kötekecc, kicsit utána tanulhatnál a dolognak, ha már beleszólsz valamibe, amihez csak konyítasz..."hapikám"... :P






#6244
KillerTom

KillerTom

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.570 hozzászólás
ott akkor nem a haz szelesseggel van baj , hanem a tengely hosszal .. szal uj monobblokk kell , ne legy felenk told el a gepet neki , es kerdezd meg miert ilyen monoblokkot rakott bele , es miert ..

ui: csokolom a szerelodet ;)

#6245
ftomi

ftomi

    vendég

  • fórumtag
  • 27 hozzászólás
Nincs közel a hajrókar, a kisláckerék akár egy cenctivel is jöhetne közelebb a vázhoz. A probléma pont az ellenkezõ: az elsõ váltóm nem tudja feldobni a láncot a legnagyobb lánckerékre, tehát túl távol van neki. :-\ 3 mm már valszeg segítene.

#6246
KillerTom

KillerTom

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.570 hozzászólás
ftomi

az annyibol lehet baj , hogy hajtokar neha tul kozelre sikerul /kislanckerek / es minden mm szamit, .De ha eleg hosszu a monoblock tengely , es jo a lancvonal is, akkor elfer a hajtokar ...majd megszokod, es ok lessz utanna ..

#6247
ftomi

ftomi

    vendég

  • fórumtag
  • 27 hozzászólás
Hali! A vázamba vettem, és berakattam egy monoblokkot . Persze kértem, hogy olyat adjon, ami a vázhoz és a hajtómûhöz is stimmel. (bár gondolom ez természetes) De a monoblokk 2,5-3mm-el kilóg mindkét oldalon. (a szerelõ el is szólta magát, de amikor kérdeztem, azt mondja semmi) Gondoltam nem nagy baj, egészen mostanáig, amikor próbálom beálllítani az elsõ váltómat. Már így is nagyon feszes a bowden, és ha nem lógna ki a dolog, vagy talán egy kicsit beljebb is lenne, minden ok lenne.

Tehát baj, hogy kilóg a vázból a monoblokk? ???

Tamás

#6248
KillerTom

KillerTom

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.570 hozzászólás

tudod ám hogy ki van lemaradva és hogyan....hadd ne mongyam öregem.....valszeg régebb óta tiprom pedált mint te, és én még értem is hogy mitõl gurul az a tetves bringa.....



na most az hogy te X idelye vagy a szeren, aminek csak orulok, meg nem jelenti azt hogy haladsz is a korral, es ne idegeld fel magad ezen, csak nezz utanna , nekem ne hidd el, meg az is lehet te tudod rosszul ..de valami komoly sajtot keress ahol ertenek is a dolgokhoz

Ha egy kazettat es l.kereksort 4 ev utan is nyuzol az legyen ma eleg bizonyitasnak..foleg amikor egy szett l.kerek (3) ~kb 21Ft..


a nagytányérra kell váltani elöl, hátul a kiskeréke, és ha az osztókörön túlra tudod húzni a láncot akkor már kalap. a fogaskeréksornál pedig ha már a fogprofil .....


amirol irsz az janosbacsinal volt igaz a '70esevekben O meg elkrublizott ez utan is fel evet mire raszanta magat a vasbot meglatogatasara ..

szal az a baj hogy egy dologgal nem vagy tisztaban Mr 'regebb ota '.. szal a dolog lenyege hogy egy szint utan a lanc nyulasa koptatja a fogaskerekeket nem az ero altal kifejtett kopas,valtas stb.. es ez az ami veszes ellene tudsz vedekezni ha idoben cserelsz lancot mielott meg megenne a fogakat ..

#6249
tikshow

tikshow

    vendég

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás
az alavio hajtókaron a tárcsák természetesen hajlonganak?? ???

#6250
vendég__*

vendég__*
  • vendég
jah még azt hozzátenném a lánckerekek kopásához, hogy ha a kihegyesedés is bekövetkezik, ez általában a kisebb kerekekre vonatkozik, akkor is csere és sux ... :-X

#6251
vendég__*

vendég__*
  • vendég
bigzero

háppersze, én is így szokom cserélni. ha már sz*r...;D ;D
há mit nem értesz? ;D ;D ehh ezt mutogatni kéne, leírni nehéz.... :-[

#6252
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Gyaci:
Én akkor cseréltem láncot, amikor már egyik-másik hátsó lánckereken ugrott. Ezek a bizonyos kerekek már kopottabbak voltak a többinél. Gondolom a nyúlott lánc ette meg õket.
Kérdés:
Ha mérem a nyúlást és hamarabb cserélek láncot, elkerülhetõ lett volna a kerékkopás, vagy sem? Mert ha igen, akkor az költségmegtakarítás, és egy jobb sor valóban 5000 fölöt van...
Más:
Leírnád kicsit (számomra) érthetõbben ezt a kopás-nyúlás meghatározós dolgot?

#6253
vendég__*

vendég__*
  • vendég


drága barátaim szerintem ennek semmi értelme. méregetni a láncot, meg ijenek.... :P felrakod, nyomod amíg szét nem esik, utána meg lecseréled! ha már ugrik, megnézed hogy a lánc mennyire nyúlt meg, utána a fogaskeréksort, ha mind2 halott, akkor szemétre velük, nincs mit ezen tudományozni szerintem. :-X


hapsim nagyon , de nagyon levagy maradva technologailag , de te uszod meg a levet forintba vagy az isten tudja .. amibe fizetsz


tudod ám hogy ki van lemaradva és hogyan....hadd ne mongyam öregem.....valszeg régebb óta tiprom pedált mint te, és én még értem is hogy mitõl gurul az a tetves bringa, szal ne mongyál ijeneket mer berágok b*szki!
tudod van két olyan tényezõ hogy: pénz+"már nem érdekel"! nem fogok pöcsölni már holmi nyúlásmérésekkel meg ijenekkel, mer ha már sz*rul mûxik akkor ráköpök és a szemétrevágom. képzeld: tudom hogy kell megállapítani egy lánc életének végét, meg tudom állapítani mikor döglött egy lánckeréksor.. amúgy még véletlenül sem kell méregetni 1mm-t sem a láncon, a nagytányérra kell váltani elöl, hátul a kiskeréke, és ha az osztókörön túlra tudod húzni a láncot akkor már kalap. a fogaskeréksornál pedig ha már a fogprofil hajtott oldali éle és az agy közepének vonalán belül esik a kopás mértéke az akkor halott.
ó hogy b*szki, mér kellett kora reggel berágatni??

#6254
KillerTom

KillerTom

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.570 hozzászólás
egyebkent ne legyetek mar ennyire 'fakem' varosiak .. ugy altok ennek a lancnyulas temanak neki mint aki UFO-t lat .. az aki szaxszervizbe tolja a gepet lancnyulas ugyileg .. mit mondjak ... erdekes

van specko erre gyartott szerszam szo se rolla ... de egy ki#szott meroszalagot mindenki talal otthon nem ..? /mondjuk nem art a hitelesitett fele/ aztan egy asztalon szepen lemerni 12 lancszemet es 1/8 ami kb 4mm nyulas fole ne menjunk ..

de hanyszor leirtam ma ezt is..

#6255
KillerTom

KillerTom

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.570 hozzászólás

drága barátaim szerintem ennek semmi értelme. méregetni a láncot, meg ijenek.... :P felrakod, nyomod amíg szét nem esik, utána meg lecseréled! ha már ugrik, megnézed hogy a lánc mennyire nyúlt meg, utána a fogaskeréksort, ha mind2 halott, akkor szemétre velük, nincs mit ezen tudományozni szerintem. :-X


hapsim nagyon , de nagyon levagy maradva technologailag , de te uszod meg a levet forintba vagy az isten tudja .. amibe fizetsz

#6256
KillerTom

KillerTom

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.570 hozzászólás
en meg 700-800 km erenkent cserelem a lancot , es nem azert mert kedvem van, hanem azert mert kell .. a kazetta es a l.kerekek pedig 4 evesek .. ez mind 9 spd viszonylatban

#6257
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
rob
van az kb 5-8ekm/ev
kenes van, de..

#6258
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
Én úgy csinálnám (ha nem lennék lusta tisztítani), hogy a használat mértékétõl és a terepviszonyoktól (sár, agyag, hínár, homok, cement, stb.) függõen adott idõközönként leszedném, kiáztatnám Brigéciolban, aztán jó kis Rohloff zsírgübirceket ültetnék rája. Hetente pedig vmi TF2 szerû dolog, és kész.

#6259
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Amúgy ez a karbantartás sem egyértelmû dolog...Van aki azt mondja no lánctisztító, csak kenõanyag. Van aki lefújja tisztítóspray-vel, aztán kenny, van aki vízzel mossa, törlés, szárítás, olaj...

#6260
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
lor

Ilyen sokat tekersz? 2-3 x csere az legalább 5000 km. Egy évben ez azért elég kemény. Ha jól emléxem, Te nem cc-s vagy....
Ha meg hagyod kopni õket kenés nélkül, akkor legalább 850 ft-ot áldozz, annyi a Sonax lánczsír.