Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás
#6241
vendég__*
Posted 2003. July 14. - 18:16
egyszer már irtam, hogy 1 jánosegyi "túra" után egyenesen elszakadt a láncom. KMC-51 es volt, tehát nem csodálkoztam. most ma ugyan ez történt, csak éppen sram-59ccel. nem mondm, hogy sûrün kentem volna, de 1 alapszintü ellátást kapott. aztán nem is vagyok olyan erõs, hogy lefelé ha 30nál megtekerem, akkor elszakadjon. arra gondoltam, hogy a nem elég zsirosság és a por miatt szakadt el esetleg? amugy tud itt valaki fékkart kiegyesíteni, mert nem ártana ? ;D
#6242
Posted 2003. July 14. - 11:42
#6243
vendég__*
Posted 2003. July 14. - 07:51
"Ha egy kazettat es l.kereksort 4 ev utan is nyuzol az legyen ma eleg bizonyitasnak..foleg amikor egy szett l.kerek (3) ~kb 21Ft.."
ezt úgy ahogy van nem értem. miaza "I.keréksor"? miaz hogy "egy szett I.kerek (3) ~kb 21ft"???
"szal a dolog lenyege hogy egy szint utan a lanc nyulasa koptatja a fogaskerekeket nem az ero altal kifejtett kopas,valtas stb.. "
aham, hú de tudományos volt!! szóval ha már meg van nyúlva a láncom, és berakom a garázsba a bringát, akkor is kopni fog ha rá sem ülök....nagyszerû, mostmár fel lettem világosítva, eddig ezt nem is tudtam, hogy nem kell erõ a kopáshoz! csodálatos! ;D
nos, elmondom hogy miért kopik a fogaskerék, ha már nyúlt a lánc, figyejjé zsenikém: van egy olyan fogalom, hogy OSZTÁS....ez az azonos fázisban lévõ láncszemek távolsága...ennek meg kell egyeznie a lánckerék osztásával, mert ha nem, akkor a láncnak komoly erõkifejtésébe kerül bele illeszkedni a fogakba. mivel nem tud, de belekényszerül a hajtóerõ által, ezért koptatja azt.
továbbá figyejjé még mindig fõgépészkém: SENKI, hangsúlyozom SENKI nem mondta, hogy a láncnyúlás nem csinál semmit a fogaskerékkel!! szóval belekötöttél a nagy semmibe öcsisajt. én annyit mondtam, hogy minek ennyit tudományozni a dolgon, mind2 csere amikor mán ugrik a lánc. nem eszt mondtam?? ;D persze ez egy nagyvonalú dolog, hiszen abban (az egyben) igazad van, hogy a láncnyúlás figyelésével megmenthetõ a fogaskeréksor.
szóval ahelyett hogy velem kötekecc, kicsit utána tanulhatnál a dolognak, ha már beleszólsz valamibe, amihez csak konyítasz..."hapikám"...
#6244
Posted 2003. July 13. - 20:54
ui: csokolom a szerelodet
#6245
Posted 2003. July 13. - 17:18
#6246
Posted 2003. July 13. - 16:41
az annyibol lehet baj , hogy hajtokar neha tul kozelre sikerul /kislanckerek / es minden mm szamit, .De ha eleg hosszu a monoblock tengely , es jo a lancvonal is, akkor elfer a hajtokar ...majd megszokod, es ok lessz utanna ..
#6247
Posted 2003. July 13. - 14:59
Tehát baj, hogy kilóg a vázból a monoblokk? ???
Tamás
#6248
Posted 2003. July 13. - 06:34
tudod ám hogy ki van lemaradva és hogyan....hadd ne mongyam öregem.....valszeg régebb óta tiprom pedált mint te, és én még értem is hogy mitõl gurul az a tetves bringa.....
na most az hogy te X idelye vagy a szeren, aminek csak orulok, meg nem jelenti azt hogy haladsz is a korral, es ne idegeld fel magad ezen, csak nezz utanna , nekem ne hidd el, meg az is lehet te tudod rosszul ..de valami komoly sajtot keress ahol ertenek is a dolgokhoz
Ha egy kazettat es l.kereksort 4 ev utan is nyuzol az legyen ma eleg bizonyitasnak..foleg amikor egy szett l.kerek (3) ~kb 21Ft..
a nagytányérra kell váltani elöl, hátul a kiskeréke, és ha az osztókörön túlra tudod húzni a láncot akkor már kalap. a fogaskeréksornál pedig ha már a fogprofil .....
amirol irsz az janosbacsinal volt igaz a '70esevekben O meg elkrublizott ez utan is fel evet mire raszanta magat a vasbot meglatogatasara ..
szal az a baj hogy egy dologgal nem vagy tisztaban Mr 'regebb ota '.. szal a dolog lenyege hogy egy szint utan a lanc nyulasa koptatja a fogaskerekeket nem az ero altal kifejtett kopas,valtas stb.. es ez az ami veszes ellene tudsz vedekezni ha idoben cserelsz lancot mielott meg megenne a fogakat ..
#6249
Posted 2003. July 11. - 13:57
#6250
vendég__*
Posted 2003. July 11. - 09:15
#6251
vendég__*
Posted 2003. July 11. - 09:07
háppersze, én is így szokom cserélni. ha már sz*r...;D ;D
há mit nem értesz? ;D ;D ehh ezt mutogatni kéne, leírni nehéz.... :-[
#6252
Posted 2003. July 11. - 09:02
Én akkor cseréltem láncot, amikor már egyik-másik hátsó lánckereken ugrott. Ezek a bizonyos kerekek már kopottabbak voltak a többinél. Gondolom a nyúlott lánc ette meg õket.
Kérdés:
Ha mérem a nyúlást és hamarabb cserélek láncot, elkerülhetõ lett volna a kerékkopás, vagy sem? Mert ha igen, akkor az költségmegtakarítás, és egy jobb sor valóban 5000 fölöt van...
Más:
Leírnád kicsit (számomra) érthetõbben ezt a kopás-nyúlás meghatározós dolgot?
#6253
vendég__*
Posted 2003. July 11. - 07:36
drága barátaim szerintem ennek semmi értelme. méregetni a láncot, meg ijenek.... felrakod, nyomod amíg szét nem esik, utána meg lecseréled! ha már ugrik, megnézed hogy a lánc mennyire nyúlt meg, utána a fogaskeréksort, ha mind2 halott, akkor szemétre velük, nincs mit ezen tudományozni szerintem. :-X
hapsim nagyon , de nagyon levagy maradva technologailag , de te uszod meg a levet forintba vagy az isten tudja .. amibe fizetsz
tudod ám hogy ki van lemaradva és hogyan....hadd ne mongyam öregem.....valszeg régebb óta tiprom pedált mint te, és én még értem is hogy mitõl gurul az a tetves bringa, szal ne mongyál ijeneket mer berágok b*szki!
tudod van két olyan tényezõ hogy: pénz+"már nem érdekel"! nem fogok pöcsölni már holmi nyúlásmérésekkel meg ijenekkel, mer ha már sz*rul mûxik akkor ráköpök és a szemétrevágom. képzeld: tudom hogy kell megállapítani egy lánc életének végét, meg tudom állapítani mikor döglött egy lánckeréksor.. amúgy még véletlenül sem kell méregetni 1mm-t sem a láncon, a nagytányérra kell váltani elöl, hátul a kiskeréke, és ha az osztókörön túlra tudod húzni a láncot akkor már kalap. a fogaskeréksornál pedig ha már a fogprofil hajtott oldali éle és az agy közepének vonalán belül esik a kopás mértéke az akkor halott.
ó hogy b*szki, mér kellett kora reggel berágatni??
#6254
Posted 2003. July 11. - 06:12
van specko erre gyartott szerszam szo se rolla ... de egy ki#szott meroszalagot mindenki talal otthon nem ..? /mondjuk nem art a hitelesitett fele/ aztan egy asztalon szepen lemerni 12 lancszemet es 1/8 ami kb 4mm nyulas fole ne menjunk ..
de hanyszor leirtam ma ezt is..
#6255
Posted 2003. July 11. - 06:02
drága barátaim szerintem ennek semmi értelme. méregetni a láncot, meg ijenek.... felrakod, nyomod amíg szét nem esik, utána meg lecseréled! ha már ugrik, megnézed hogy a lánc mennyire nyúlt meg, utána a fogaskeréksort, ha mind2 halott, akkor szemétre velük, nincs mit ezen tudományozni szerintem. :-X
hapsim nagyon , de nagyon levagy maradva technologailag , de te uszod meg a levet forintba vagy az isten tudja .. amibe fizetsz
#6256
Posted 2003. July 11. - 05:57
#6257
Posted 2003. July 10. - 14:27
#6258
Posted 2003. July 10. - 14:25
#6259
Posted 2003. July 10. - 14:16
#6260
Posted 2003. July 10. - 14:06
Ilyen sokat tekersz? 2-3 x csere az legalább 5000 km. Egy évben ez azért elég kemény. Ha jól emléxem, Te nem cc-s vagy....
Ha meg hagyod kopni õket kenés nélkül, akkor legalább 850 ft-ot áldozz, annyi a Sonax lánczsír.