okés, én életemben nem láttam közelrõl (1,5 méter ) xtr agyat, szóval csak a "kedvenc" boltom (x traktor)ban halott infot hangoztattam.
de ha az ipari rulez akkor a shímanó mér nem gyárt olyat? vagy shímanó nem rulez agyban? ;D
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás
Started by
Dude
, 2002. November 14. 13:08
#5961
vendég__*
Posted 2003. August 13. - 22:59
#5962
Posted 2003. August 13. - 21:01
#5963
Posted 2003. August 13. - 18:56
#5964
Posted 2003. August 13. - 18:04
Szerintem azért lehet mert mind1, milyen cuccot raksz mivel össze. Shimano 1:1.5öt húz, minden váltókarnál/váltónál. Nekem pl Alivio kar van Sora váltóval, ami ugye outi pláne.
#5965
Posted 2003. August 13. - 17:48
Kéne egy kis info tegnapra...
lehet használni XTR FD-M952 elsõváltót Acera fék/váltókarral ? ???
UI.: most ne fírtassátok, hogy miféle párosítás ez...
lehet használni XTR FD-M952 elsõváltót Acera fék/váltókarral ? ???
UI.: most ne fírtassátok, hogy miféle párosítás ez...
#5966
vendég__*
Posted 2003. August 13. - 17:19
megvan az agy. kiderült, hogy csak a kónuszok lazultak ki, de hát ezt én agyat nem ismerõ emberként nem tudtam felismerni 8) 8) ;D nekem a zoggie agyak szimpatikusak, de ha azt mondjátok, h a trinity sem rossz, akkor gondolkodom
szvsz a dt agyak nagyon coolak csak drágák és nem mind sikerül valami szépre. én nem fogom egy ideig lecserélni a deoremat, mert szvsz jo mindenre, de ha komolyan gondolod se ccre se dualra nem az igazi.
én úgy halottam, hogy az XTR az iparis, de nem biztos. az acorral kapcsolatban meg nem vagyok túl bizakodó egy szétment mono és korm csapágy miatt. bár az utóbbi megjavult csak hát akkor is. már mind2 csere áldozata lett. köszi mindenkinek a helpet.
szvsz a dt agyak nagyon coolak csak drágák és nem mind sikerül valami szépre. én nem fogom egy ideig lecserélni a deoremat, mert szvsz jo mindenre, de ha komolyan gondolod se ccre se dualra nem az igazi.
én úgy halottam, hogy az XTR az iparis, de nem biztos. az acorral kapcsolatban meg nem vagyok túl bizakodó egy szétment mono és korm csapágy miatt. bár az utóbbi megjavult csak hát akkor is. már mind2 csere áldozata lett. köszi mindenkinek a helpet.
#5967
Posted 2003. August 13. - 16:39
a vitát elindító, kalapáccsal szétszedett és összerakott agynak az volt a baja, hogy picit kotyogott a szabadonfutója...
egyébként meg az agyba berakáskor még jó hogy nem a belsõ gyûrûket kell ütni, és a másikat is csak érzéssel...
de én nem vagyok gépészmérnök
egyébként meg az agyba berakáskor még jó hogy nem a belsõ gyûrûket kell ütni, és a másikat is csak érzéssel...
de én nem vagyok gépészmérnök
#5968
Posted 2003. August 13. - 12:51
#5969
Posted 2003. August 13. - 12:47
Hááát,a Trinityrõl csak annyit,h Vole-tól vettem egy elsõ tfékes darabot,amit végülis haverom használ a dirt gépében kb 1 éve lassan,és semmi baja,nagyon jól forog!
#5970
vendég__*
Posted 2003. August 13. - 12:26
szerintem egyértelmû voltam lor, nem kívánok hozzáfûzni semmit.
az viszont tény, abban igazad van, hogy tömeggyártásnál tutira nem kalapálgatnak a melósok hosszú kilóméteres sorokban, hanem van egy présgép ami benyomja oszt csá. viszont ez hatékonység növelés, és nem azért préselik, mer kalapálással nem menne be.
az ipari tekintetben vett préselést csak nagy terhelésû csapágyaknál kell végezni, mert ott a terhelések miatt nagyobb fedéssel kell illeszteni a gyûrûket.
az viszont tény, abban igazad van, hogy tömeggyártásnál tutira nem kalapálgatnak a melósok hosszú kilóméteres sorokban, hanem van egy présgép ami benyomja oszt csá. viszont ez hatékonység növelés, és nem azért préselik, mer kalapálással nem menne be.
az ipari tekintetben vett préselést csak nagy terhelésû csapágyaknál kell végezni, mert ott a terhelések miatt nagyobb fedéssel kell illeszteni a gyûrûket.
#5971
Posted 2003. August 13. - 12:23
arra gondolsz, hoyg a gepeszetileg hibasan tervezett csapagyazasba meg kalapaljak is a csapagyat?!
hat
en inkabb a preselesre tippelnek.
(mivel egy kep a DT-bol is ezt mutatja)
bar lehet ying yang-ek kalapaljak.
de ketlem
persze nyilvan ha csak a preselni kivant cseszet utik akkor nincs gond.
hat
en inkabb a preselesre tippelnek.
(mivel egy kep a DT-bol is ezt mutatja)
bar lehet ying yang-ek kalapaljak.
de ketlem
persze nyilvan ha csak a preselni kivant cseszet utik akkor nincs gond.
#5972
Posted 2003. August 13. - 11:36
Hi!
Nekem meg megadta magát a duplán tömített Acera elsõ agyam, az egyik oldalon bement a víz, berozsdáltak a golyók, megkopott a csésze is. És a kónusz is, mindkét oldalon. Nem hittem volna, hogy ez az agy ennyire kaka. Azelõtt Favorit-om volt, de állítom, hogy tovább bírta. Legalábbis km-ben.
A Trinity "iparis" agyakról tudtok még valamit? Most olyannal rakatok össze egy kereket. Ha tönkremegy benne a csapágy, akkor kapok bele újat?
Azt tudom, gogy dög nehezek, de mennyire erõsek?
:
Nekem meg megadta magát a duplán tömített Acera elsõ agyam, az egyik oldalon bement a víz, berozsdáltak a golyók, megkopott a csésze is. És a kónusz is, mindkét oldalon. Nem hittem volna, hogy ez az agy ennyire kaka. Azelõtt Favorit-om volt, de állítom, hogy tovább bírta. Legalábbis km-ben.
A Trinity "iparis" agyakról tudtok még valamit? Most olyannal rakatok össze egy kereket. Ha tönkremegy benne a csapágy, akkor kapok bele újat?
Azt tudom, gogy dög nehezek, de mennyire erõsek?
:
#5973
vendég__*
Posted 2003. August 13. - 08:57
#5974
Posted 2003. August 13. - 08:41
Egyetértek gyacival . Mindent úgy kell csinálni ahogy leírta. Én má sokszor csináltam. Még annyit hogy beütés elõtt egy kicsit zsirozzuk be a csapágyak helyét, úgy sokkal könnyebben bemegy.
#5975
Posted 2003. August 13. - 08:20
ugyanez. ACOR iparis, es tok jol birja majd 2 metereket sikra.. meg lepcsoket ivbe bla-bla-bla. mindemellett olyan feszes a lanc, ami siman kinyirhatna a racsnit.. de megsincs baja, csak neha kiugrik a kerek a vazbol... de az agy birja birja birja...
#5976
Posted 2003. August 13. - 08:16
Fruitfly!
Ha jól tudom, az XTR sem ipari csapágyas...
Én használtam a TRINITY iparis agyait men tárcsás kivitelben. CC-re jók voltak, nem volt semmi problémám velük.
Tárcsafékesben csak hátsó agyam volt, de valami kattogás beleállt a kazettába, máig nem derült ki, hogy mi csinálta.
Az ACOR agyakról csak jót tudok mondani. Igaz, nem grammhuszároknak valók, de én szerintem jó minõséget képviselnek.
December óta vannak a bicajban és a hótol kezdve mindent kaptak már. Problémamentesek jelenleg is.
Ha jól tudom, az XTR sem ipari csapágyas...
Én használtam a TRINITY iparis agyait men tárcsás kivitelben. CC-re jók voltak, nem volt semmi problémám velük.
Tárcsafékesben csak hátsó agyam volt, de valami kattogás beleállt a kazettába, máig nem derült ki, hogy mi csinálta.
Az ACOR agyakról csak jót tudok mondani. Igaz, nem grammhuszároknak valók, de én szerintem jó minõséget képviselnek.
December óta vannak a bicajban és a hótol kezdve mindent kaptak már. Problémamentesek jelenleg is.
#5977
vendég__*
Posted 2003. August 13. - 07:34
az ipari csapágyak behelyezésének szokásos módja a kalapálás, nem értem mit kell ezen okoskodni feleslegesen. nézzetek meg egy SKF szerelési kézikönyvet és meglátjátok.
na viszont az már más helyzet, hogy nem az egész csapágyat kell ütni, hanem ha:
-egy házba kell berakni, akkor a külsõ gyûrût
-egy tengeéyre, akkor a belsõ gyûrût.
na és persze nem közvetlenül a gyûrût kell ütni, hanem egy megfelelõ átmérõjû csõvel, ill. vannak direkt erre készített ütõszerszámok is (szerelõsapka a neve).
aztán persze soknak sajtolni, meg mittomén még mit, keríccsetek egy SKF katalógust, abban benne van minden, de az tutifix, hogy egy ijen, ipari tekintetben kis terhelésû csapágyat, mint egy bringa agy csapágya, azt kalapáccsal teszik helyre, és nem szöszölnek hidraulikus préssel.
na viszont az már más helyzet, hogy nem az egész csapágyat kell ütni, hanem ha:
-egy házba kell berakni, akkor a külsõ gyûrût
-egy tengeéyre, akkor a belsõ gyûrût.
na és persze nem közvetlenül a gyûrût kell ütni, hanem egy megfelelõ átmérõjû csõvel, ill. vannak direkt erre készített ütõszerszámok is (szerelõsapka a neve).
aztán persze soknak sajtolni, meg mittomén még mit, keríccsetek egy SKF katalógust, abban benne van minden, de az tutifix, hogy egy ijen, ipari tekintetben kis terhelésû csapágyat, mint egy bringa agy csapágya, azt kalapáccsal teszik helyre, és nem szöszölnek hidraulikus préssel.
#5978
Posted 2003. August 13. - 07:12
hat:) deore jo, meg nem sokat lattam tonkremenni... de vannak pl a b+ uj agyai.. negy ipari csapaggyal, es meg nem is olyan csunyak, ahhoz kepest h untangyartott marka... igaz, tobbe kerul mint az atlag, de jobban is birja.
vagy acor/b+ iparis agyak(regebbi bikemagban volt roluk szo shopping guide) igaz, h eleg belulvannak a felfekvo feluletek, de birjak a kikepzest...
vagy acor/b+ iparis agyak(regebbi bikemagban volt roluk szo shopping guide) igaz, h eleg belulvannak a felfekvo feluletek, de birjak a kikepzest...
#5979
vendég__*
Posted 2003. August 13. - 01:29
okés, hát trinity agyat nem szívesen vennék, lehet a deore nem iparis de sztem nem véletlen, h igy is annyiba kerül amugy köszi az infót. most elvittem vhova mert nincs fogsor leszedõm -és erre most jöttem rá ;D- holnapra jó lesz. de mivel amugy is gondolkodom egy másik, dualos gép építésen abba majd megy zoggie símanóba csak az xtr iparis? mer' olyat nem veszek
kalap ács? én félek ettöl az egyébként hasznos szerszám alkalmazásától. ty
kalap ács? én félek ettöl az egyébként hasznos szerszám alkalmazásától. ty