Thez: gratula! ;D
Én Sram sort (5.0) használok Shimano váltóval (stxrc) és Sram lánccal, Alivio váltókarokkal.
Kérdés:
Monnyuk az alsó-közép kategóriánál maradva, mitõl függ inkább a váltás minõsége? A váltótól, vagy a váltókartól, ha a lánc, meg a fogsor adott? Tehát jelen esetben akkor lenne jobb, ha az Alivio karok mellé beszereznék pl egy Deore váltót, vagy ha az Stxrc váltó mellé egy jobb kart?
Ez szigorúan elméleti kérdés, eszem ágában sincs most Sh-t venni, ha fejlesztek, akkor inkább kipróbálnám a Sramot (monnyuk egy 7.0 rencert)
Tehát?
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás
Started by
Dude
, 2002. November 14. 13:08
#5261
Posted 2004. January 20. - 12:36
#5262
Posted 2004. January 20. - 10:10
#5263
Posted 2004. January 20. - 07:25
#5264
Posted 2004. January 20. - 02:10
#5265
Posted 2004. January 19. - 23:09
hmm.
megyek reggel bicoval, mondom, ugyis kesesben vagyok, 1.5 km a vonat, busz meg elment, mondom most az egyszer nem futok, es nem kesek el..
ezzel szemben 2 oras keses, mert vizszintes aszfalton, csak a sebesseg megtartasa celjabol tekerve elemeire bomlott a kedvenc shimano lancom...hangos reccs, es kesz.
egy cseh szar tobbet bir mint egy shimano
ami mellesleg 1 hetes volt :-X
szar most total semmi shimano a gepemen LOL :-X
erre varta, es vegre!
(jo, a valtorendszere jo, de a lanc :-X)
megyek reggel bicoval, mondom, ugyis kesesben vagyok, 1.5 km a vonat, busz meg elment, mondom most az egyszer nem futok, es nem kesek el..
ezzel szemben 2 oras keses, mert vizszintes aszfalton, csak a sebesseg megtartasa celjabol tekerve elemeire bomlott a kedvenc shimano lancom...hangos reccs, es kesz.
egy cseh szar tobbet bir mint egy shimano
ami mellesleg 1 hetes volt :-X
szar most total semmi shimano a gepemen LOL :-X
erre varta, es vegre!
(jo, a valtorendszere jo, de a lanc :-X)
#5266
Posted 2004. January 19. - 22:48
#5267
Posted 2004. January 19. - 21:30
#5268
Posted 2004. January 19. - 21:28
#5269
Posted 2004. January 18. - 02:25
szerintem szinte bármire ajánlható, de túl sokat nem kell várni tõle, nekem is az van, szerintem ha még nincs meg a váltókarod és választhatsz a shimano vs sram kérdésben én inkább egy sram 5.0 vagy 7.0-át ajánlanék, olcsóbb, és tudja azt mint egy shimano
#5270
Posted 2004. January 18. - 02:05
#5271
Posted 2004. January 17. - 18:15
Igen, tekerni kell - tegnap is voltam.
De meg ket vizsga, es utana szereles :>
Mivel a masik bicajt is restauralnom kell, ezert egy teljes valtast kell ugyis vegyek.
Ezert lehetoseg van a regi lecserelesere.
/800-as gripko, LX/
De meg ket vizsga, es utana szereles :>
Mivel a masik bicajt is restauralnom kell, ezert egy teljes valtast kell ugyis vegyek.
Ezert lehetoseg van a regi lecserelesere.
/800-as gripko, LX/
#5272
Posted 2004. January 17. - 18:12
A bowdeneket mindenkepp cserelem, es majd rakok ra mindenfele szivoszalakat..
Tudom nehez igy mit mondani ra, de azert koszi, mar sokat segitettetek!
Jelenleg egy LX negyszoges monoblokk van, ami a pedalnal nezve kotyog vagy fel centit. A hajtokar egy Sachs Quarz, 34 es Vuelta tanyer kozepen. Tehat kozepre van belove a sorhoz kepest.
Tudom nehez igy mit mondani ra, de azert koszi, mar sokat segitettetek!
Jelenleg egy LX negyszoges monoblokk van, ami a pedalnal nezve kotyog vagy fel centit. A hajtokar egy Sachs Quarz, 34 es Vuelta tanyer kozepen. Tehat kozepre van belove a sorhoz kepest.
#5273
Posted 2004. January 17. - 17:56
Rovidkanalast ne vegyel, ha elol is akarsz valtani szerintem.
Nem lehet hogy a hajtokar es a nagytanyer nagyon kint van, ezert a lancvonal nem jo, es oldalra feszul a lanc, ezert a valto neha nem tudja tartani, es lejjebb valt magatol? Erdemes lenne megnezni a lancot, mennyire nyult meg.
11-32 hatul jo. Ha nem akarsz lefele 60-nal meg tekerni, akkor erdemes elolre egy 36 vagy 38-as tanyer, es akkor mar 36-32 -vel tudsz tekerni felfele is, persze nem tul meredek emelkedokon. A 32-es elolre mar lehet hogy kicsi, ha csak az van.
Lancfeszitovel nehezebb a tekeres, igy a maszas is, a nagyobb surlodasok miatt.
Ha mindenaron akarsz felfele is tekerni, es lefele tovabbra is dongetni, akkor elolre 3 tanyer legyen, azzal felmesz barhol, es ha jol beallitod az elso valtot, akkor nem fog annyiszor leesni lefele. ( Ez volt regebben a Freeride, nem az ugralgatas... : )
Nem lehet hogy a hajtokar es a nagytanyer nagyon kint van, ezert a lancvonal nem jo, es oldalra feszul a lanc, ezert a valto neha nem tudja tartani, es lejjebb valt magatol? Erdemes lenne megnezni a lancot, mennyire nyult meg.
11-32 hatul jo. Ha nem akarsz lefele 60-nal meg tekerni, akkor erdemes elolre egy 36 vagy 38-as tanyer, es akkor mar 36-32 -vel tudsz tekerni felfele is, persze nem tul meredek emelkedokon. A 32-es elolre mar lehet hogy kicsi, ha csak az van.
Lancfeszitovel nehezebb a tekeres, igy a maszas is, a nagyobb surlodasok miatt.
Ha mindenaron akarsz felfele is tekerni, es lefele tovabbra is dongetni, akkor elolre 3 tanyer legyen, azzal felmesz barhol, es ha jol beallitod az elso valtot, akkor nem fog annyiszor leesni lefele. ( Ez volt regebben a Freeride, nem az ugralgatas... : )
#5274
Posted 2004. January 17. - 17:54
en egy alapos bowden tisztitassal kezdenem , es ha szukseges csere ..nem varnek tavaszig hisz most rengeteg ido van az ilyen,es hasonlo dolgokra ..
tavasszal tekerni kell !!
van egyebkent rengeteg ok,igy nehez mit mondani ra, interneten nehez bringat szerelni..
tavasszal tekerni kell !!
van egyebkent rengeteg ok,igy nehez mit mondani ra, interneten nehez bringat szerelni..
#5275
Posted 2004. January 17. - 17:15
Sziasztok!
Van egy problemam. Sokat agyalok rajta.
Szoval adott egy dual vaz, amolyan brutalkodosabb fajta. A gumik es egyeb dolgok jelenleg inkabb a DHzashoz valok,mint dualhoz. De mivel szeretek lefele dongetni /sziklas helyeken/ ezert ezek letfontossaguak. Kezdetben a cucc SS volt (amolyan gyakorlos bicaj), BMX racsni meg minden. Nagyon kiray volt, de valahogy a hegyre fel is kell maszni ... a tolast meguntam. Fogas kisbusz meg ilyenek nincs...
Elso - hatso valto tehat felrak, viszonylag jol ment a maszas, persze a geometria miatt iszonyat gaz...
Menet kozben a fogaskerekek elkoptak. Anyagi okokbol csak ugy tudtam megoldani, hogy elol csak egy tanyer maradt, hatul uj sor. Mivel a hegyre meg mindig ugyanott kellett felmennem, muszaly volt hatul tagabb hatarok kozt valtanom. Mostanaban akarhogy allitom be a hatsovaltot, van ugy hogy spontan lejjebb valt eggyel. Ez iszonyat idegesito tud lenni. Lehet hogy a keresztben futo lanc miatt amortizalodott le gyorsabban a meghajtas?
Vagy esetleg a hatsovalto kotyogasa a ludas?
Vagy a bowden koszos?
Nem buktam, igy nem serulhetett meg a hvalto. Mi lehet az oka?
Tavasszal rendbe szeretnem tenni. A tekeresi /gurulasi/ szokasaim miatt jo lenne egy lancvezeto, hogy ne legyen problema a lejto aljan...
Viszont akkor megintcsak kistanyert vagyok kenytelen nelkulozni, ami nagyon gaz!
Vagy marad a jol bevalt elol hatul nagytanyer, es feszitsen a hatsovalto modszer?
A Truvativ Hussefelt DH n gondolkoztam barati ara miatt. De lehet hogy a haromtanyeros kellene...
Ja a lancvillara teheto kis feszites kilove, legalabbis az Acor biztos. Mivel negyszog alaku a lancvilla, igy nem megy fel...
Van valami megoldas amit harom lanctanyernal tudok alkalmazni? Regen a MBAH ban lattam egy megoldast, ami egy rugobol es egy kis pocokbol allt. A hatsovalto rugoerejet novelte.... nem igazan terjedt el...
A masik hogy milyen kazettat vegyek?Most jelenleg egy 11-32 es sram van.
Lehet hogy jobban jarok egy kiskanalas, es vele egyutt egy orszaguti hatsovaltoval? De ebben az esetben mar biztos hogy kell min. a kistanyer elol..
Szoval mit ajanlotok?
THX!
T
Van egy problemam. Sokat agyalok rajta.
Szoval adott egy dual vaz, amolyan brutalkodosabb fajta. A gumik es egyeb dolgok jelenleg inkabb a DHzashoz valok,mint dualhoz. De mivel szeretek lefele dongetni /sziklas helyeken/ ezert ezek letfontossaguak. Kezdetben a cucc SS volt (amolyan gyakorlos bicaj), BMX racsni meg minden. Nagyon kiray volt, de valahogy a hegyre fel is kell maszni ... a tolast meguntam. Fogas kisbusz meg ilyenek nincs...
Elso - hatso valto tehat felrak, viszonylag jol ment a maszas, persze a geometria miatt iszonyat gaz...
Menet kozben a fogaskerekek elkoptak. Anyagi okokbol csak ugy tudtam megoldani, hogy elol csak egy tanyer maradt, hatul uj sor. Mivel a hegyre meg mindig ugyanott kellett felmennem, muszaly volt hatul tagabb hatarok kozt valtanom. Mostanaban akarhogy allitom be a hatsovaltot, van ugy hogy spontan lejjebb valt eggyel. Ez iszonyat idegesito tud lenni. Lehet hogy a keresztben futo lanc miatt amortizalodott le gyorsabban a meghajtas?
Vagy esetleg a hatsovalto kotyogasa a ludas?
Vagy a bowden koszos?
Nem buktam, igy nem serulhetett meg a hvalto. Mi lehet az oka?
Tavasszal rendbe szeretnem tenni. A tekeresi /gurulasi/ szokasaim miatt jo lenne egy lancvezeto, hogy ne legyen problema a lejto aljan...
Viszont akkor megintcsak kistanyert vagyok kenytelen nelkulozni, ami nagyon gaz!
Vagy marad a jol bevalt elol hatul nagytanyer, es feszitsen a hatsovalto modszer?
A Truvativ Hussefelt DH n gondolkoztam barati ara miatt. De lehet hogy a haromtanyeros kellene...
Ja a lancvillara teheto kis feszites kilove, legalabbis az Acor biztos. Mivel negyszog alaku a lancvilla, igy nem megy fel...
Van valami megoldas amit harom lanctanyernal tudok alkalmazni? Regen a MBAH ban lattam egy megoldast, ami egy rugobol es egy kis pocokbol allt. A hatsovalto rugoerejet novelte.... nem igazan terjedt el...
A masik hogy milyen kazettat vegyek?Most jelenleg egy 11-32 es sram van.
Lehet hogy jobban jarok egy kiskanalas, es vele egyutt egy orszaguti hatsovaltoval? De ebben az esetben mar biztos hogy kell min. a kistanyer elol..
Szoval mit ajanlotok?
THX!
T
#5276
Posted 2004. January 16. - 23:55
bagi ..gondolom meg volt az oka..
de a kerdesre valasz .. en nem kevernem a 8 ast 9 essel ..
de a kerdesre valasz .. en nem kevernem a 8 ast 9 essel ..
#5277
Posted 2004. January 16. - 19:37
Rob: Valóban. Kevertelek az öcséddel. Neki intéztem volna a kérdést,de mindegy ;D
Bomb: Azért ilyen bonyolult, mert jelenleg pc 58 láncom és 5.0 sorom van, shimano karral, meg váltóval. De szeretnék sram váltást csinálni és itt az apróban volt egy lehetõség, hogy 9.0 sl karok, meg x.7 hv. Ennyi.
Bomb: Azért ilyen bonyolult, mert jelenleg pc 58 láncom és 5.0 sorom van, shimano karral, meg váltóval. De szeretnék sram váltást csinálni és itt az apróban volt egy lehetõség, hogy 9.0 sl karok, meg x.7 hv. Ennyi.
#5278
Posted 2004. January 16. - 19:26
heheheee,ha jól tojik a nyúl, véégre vehetek magamnak SRAM kazihoz SRAM csattogtatót, ha már mindenáron rapidfájer kell..... s nem kell buzizni a markolatváltóval, meg a shimano "nemisvagyokolyanolcsómintamilyen" sorokkal
http://www.sram.com/...fters/index.asp
http://www.sram.com/...fters/index.asp
#5279
Posted 2004. January 16. - 16:41
Konkrétan 9s 9.0 SL gripkó PC58 lánccal, 8s 5.0 fogsorral, X.7 hv-val.
nem lehetne ez egy kicsit meg komplikaltabb ..???
#5280
Posted 2004. January 16. - 16:23
bagi: te keversz engem valakivel... az öcsémmel tán?
8 speed menni fog 9-cel, de itt-ott lesznek pontatlan váltások.
8 speed menni fog 9-cel, de itt-ott lesznek pontatlan váltások.