ja, még én is tartom a 8-ast emig lehet..
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás
Started by
Dude
, 2002. November 14. 13:08
#4921
Posted 2004. February 17. - 06:48
#4922
Posted 2004. February 17. - 02:59
hehe lassu voltal!
ez az egyenes agi kieses!!!
:-)
ahh csak most jottem haza aztan meg furge ujjakat jatszik a kezem.
vegulis a lenyeg 8s lanchoz hasznalhatsz 9s lanckeret elol hatul bar nem bizti az eredmeny.
legjobb a full 8s.
meg olcsobb is.
az meg nem baj!
$ $
|
\___/
ez az egyenes agi kieses!!!
:-)
ahh csak most jottem haza aztan meg furge ujjakat jatszik a kezem.
vegulis a lenyeg 8s lanchoz hasznalhatsz 9s lanckeret elol hatul bar nem bizti az eredmeny.
legjobb a full 8s.
meg olcsobb is.
az meg nem baj!
$ $
|
\___/
#4923
Posted 2004. February 17. - 02:25
pont úgy. az agyak 8-9-esek. u.a helyen több fokozat -> kisebb táv a lánckerekek között, szûkebb lánc.
hopp lori gyõzött:)
hopp lori gyõzött:)
#4924
Posted 2004. February 17. - 02:25
jol mondod az igazsagot thez!
ugyanarra a kazetta tesre megy fel a 9s is, mint a 8s.
tehat veknyabb tavatartok es lanckerekek.
ezert keskenyebb lanc.
amibol kov, hogy veknyabb lanctanyer van elol is.
...
ugyanarra a kazetta tesre megy fel a 9s is, mint a 8s.
tehat veknyabb tavatartok es lanckerekek.
ezert keskenyebb lanc.
amibol kov, hogy veknyabb lanctanyer van elol is.
...
#4925
Posted 2004. February 17. - 01:39
ense. mondjuk ha elgondoljuk...
9es rendszer:
ugyananniy helye van a racsnin elvileg mint a 8-asnak8mondom elivileg, ugytudom ugyanarra az agyra ramegy mind2, de most elbizonytalanodtam). tehat keskenyebb lanckerek, vekonyabb lanc: ez nem lesz utana viszont jo egy jo vastag lanckerekes 8as hajtomure...
9es rendszer:
ugyananniy helye van a racsnin elvileg mint a 8-asnak8mondom elivileg, ugytudom ugyanarra az agyra ramegy mind2, de most elbizonytalanodtam). tehat keskenyebb lanckerek, vekonyabb lanc: ez nem lesz utana viszont jo egy jo vastag lanckerekes 8as hajtomure...
#4926
Posted 2004. February 17. - 01:34
igazad van thez!
bár én sose gondoltam volna, hogy a lánc szorulhat a hajtómûvön, mert olyan vékony...
bár én sose gondoltam volna, hogy a lánc szorulhat a hajtómûvön, mert olyan vékony...
#4927
Posted 2004. February 17. - 01:09
en nemtudom, mert singlespeed rulez, de ez az oldal tanulsaga szerint van ilyen
truvativ karok, es fel van tuntetve, melyik 8as es melyik 9es.
persze midneki hasznal mindent mindenre, de ez nem garantal hosszu eletet feltetlenul(de az is lehet, h csak parasztf(v?)akitas)....
truvativ karok, es fel van tuntetve, melyik 8as es melyik 9es.
persze midneki hasznal mindent mindenre, de ez nem garantal hosszu eletet feltetlenul(de az is lehet, h csak parasztf(v?)akitas)....
#4928
Posted 2004. February 17. - 00:54
van külön ilyen, hogy nyolcas rendszerhez való hajtómû? ezt nem is tudtam....
de hogyhogy szorult rajta a lánc?
annyira csak nem szélesek a fogaskerekek... vagy nem?
de hogyhogy szorult rajta a lánc?
annyira csak nem szélesek a fogaskerekek... vagy nem?
#4929
Posted 2004. February 16. - 23:55
tovább bonyolítom ,mert úgy emléxem raktam már olyasmit össze kényszerbõl, hogy 9-es lánc 8-as hajtókar-tányér és egy kicsit szorult rajta a lánc, úgyhogy lehet tányérokat is kell cserélned. :'(
#4930
Posted 2004. February 16. - 22:40
hollywood: vegyel egy alap outi valtot aztan tsa. a legtobben olyan hasznalnak.
ha nemvagy shimano ellenes ;D akkor SORA 2-3 ezr kozott.
ha nemvagy shimano ellenes ;D akkor SORA 2-3 ezr kozott.
#4931
Posted 2004. February 16. - 22:38
#4932
Posted 2004. February 16. - 21:56
;D ;D ;D ;D ;D
Amúgy milyen görgõk?Mert,ha rendes csapágyazás van bennük,akkor zsírral,ha meg nem,akkor felesleges bármivel is,mert idõvel csak rosszabb lesz tõle,simán tisztíccsad néha:)
Amúgy milyen görgõk?Mert,ha rendes csapágyazás van bennük,akkor zsírral,ha meg nem,akkor felesleges bármivel is,mert idõvel csak rosszabb lesz tõle,simán tisztíccsad néha:)
#4933
Posted 2004. February 16. - 21:47
Hali! Lehet hogy kiröhögtök de azt szeretném megtudni, hogy a h.váltón lévõ gõrgõket zsírral, vagy szilikonnal kenyem be?
#4934
Posted 2004. February 16. - 19:33
hajtómûvet nem kell cserélned...
viszont 8-as sorhoz a 9-es váltókar nem túl szerencsés... van olyan aki használ ilyet, de szerintem mázli is kell hozzá, meg jól be kell lõni!
ugynis 9-es váltókar kisebbeket júz a bowdenen, mivel ugyanazt a távolságot nem 8, hanem 9 apró szakaszra bontja...
emiatt nehéz lesz úgy beállítani, hogy minden fokozatban simán fusson...
szal egyedül az a fontos szerintem, hogy a fogsor, és a váltókar ugyanannyi sebességre legyen tervezve...
a többi nem érdekes....
viszont 8-as sorhoz a 9-es váltókar nem túl szerencsés... van olyan aki használ ilyet, de szerintem mázli is kell hozzá, meg jól be kell lõni!
ugynis 9-es váltókar kisebbeket júz a bowdenen, mivel ugyanazt a távolságot nem 8, hanem 9 apró szakaszra bontja...
emiatt nehéz lesz úgy beállítani, hogy minden fokozatban simán fusson...
szal egyedül az a fontos szerintem, hogy a fogsor, és a váltókar ugyanannyi sebességre legyen tervezve...
a többi nem érdekes....
#4935
Posted 2004. February 16. - 19:17
Akkor részletezem:
1. Ha 8-as rendszerrõl 9-esre váltok, kell-e cserélnem a hajtómûvet?
2. Ha nem, és anyagi megfontolásból a fogsor+lánc (8-as) marad ameddig bírja, fog-e mûködni 9-es váltóval+karral?
1. Ha 8-as rendszerrõl 9-esre váltok, kell-e cserélnem a hajtómûvet?
2. Ha nem, és anyagi megfontolásból a fogsor+lánc (8-as) marad ameddig bírja, fog-e mûködni 9-es váltóval+karral?
#4936
Posted 2004. February 16. - 18:54
az a lényeg, hogy a sor, és a váltókar megegyezõ legyen (ebben az esetben mindkettõ 8-as)...
a váltó lehet bármilyen, a váltókar szabályozza a húzott bowden mennyiségét, a váltó csak engedelmeskedik neki
tam amit mondtál a 9-es elsõ átdobókról...
szal elvileg ja kompatibilis visszafele, 8-as lánc stb, de azt néztem, hogy a shimano az oldalán külön kiemeli, hogy ezek a 9-es átdobók speciálisan a vékony 9-es lánchoz lettek tervezve...
szal ha 8-as lánccal nyomja az ember nem lehet, hogy hamarabb elkezd zörögni a szélsõ állásokban emiatt???
csak azért is érdekel, mert gondolkodtam egy xt átdobón, mert akciós volt, csak a 8-as láncom miatt nem mertem beleszállni...
a váltó lehet bármilyen, a váltókar szabályozza a húzott bowden mennyiségét, a váltó csak engedelmeskedik neki
tam amit mondtál a 9-es elsõ átdobókról...
szal elvileg ja kompatibilis visszafele, 8-as lánc stb, de azt néztem, hogy a shimano az oldalán külön kiemeli, hogy ezek a 9-es átdobók speciálisan a vékony 9-es lánchoz lettek tervezve...
szal ha 8-as lánccal nyomja az ember nem lehet, hogy hamarabb elkezd zörögni a szélsõ állásokban emiatt???
csak azért is érdekel, mert gondolkodtam egy xt átdobón, mert akciós volt, csak a 8-as láncom miatt nem mertem beleszállni...
#4937
Posted 2004. February 16. - 18:46
Serviceman!
Nemtudom segít-e, amit írok, de én kb hasonló helyzetben vagyok, csak mindeenból vegyél el egyet: 7es hajtómû, elõl 7es, hátul 9es váltó, 8as fogsor átalakítva 7esre, PC 58 (8as) lánc és tök jól megy. Sztem a Te konfigod mûködne, de várd meg az okosabbak hozzászólását!!!
Nemtudom segít-e, amit írok, de én kb hasonló helyzetben vagyok, csak mindeenból vegyél el egyet: 7es hajtómû, elõl 7es, hátul 9es váltó, 8as fogsor átalakítva 7esre, PC 58 (8as) lánc és tök jól megy. Sztem a Te konfigod mûködne, de várd meg az okosabbak hozzászólását!!!
#4938
Posted 2004. February 16. - 18:34
Prodigy dh hajtókarról azt írta mindenki az mtbr-en, hogy vajból van és kiszakad belõle a pedál. Vidd vissza, mert a prodigyre is van 1év gari. Ha lehet, akkor viszont a pénzt kérd vissza, mert elképzelhetõ, hogy a másik sem bírja tovább.
Azt meg kicsit körül kéne írnod, hogy pontosan mi az a minden, amit a hátsóváltónak ki kéne bírnia. Külsõ fizikai behatásra sajna mindegyik elég érzékenyen reagál. Esetleg agyváltóval kéne próbálkoznod, ha nagyon szétbasz a pénz.
Azt meg kicsit körül kéne írnod, hogy pontosan mi az a minden, amit a hátsóváltónak ki kéne bírnia. Külsõ fizikai behatásra sajna mindegyik elég érzékenyen reagál. Esetleg agyváltóval kéne próbálkoznod, ha nagyon szétbasz a pénz.
#4939
Posted 2004. February 16. - 18:13
hmmm... olvass vissza. a 8as váltókar is kell a dologhoz. a hajtókar meg az elsõváltó az gyakorlatilag mindegy hogy 8as/9es. a fogsoron a lánc kompatibilisnek kö lenni, nomeg a váltókarnak se árt, ha annyit kattan amennyi sebesség van hátul. mitnemértesz?
#4940
Posted 2004. February 16. - 15:51
tamaska: akkor most mi is van? A 8-as sor csak 8-as lánccal fut, ezt értem. De ha egy full 8-as rendszerben fogsort és láncot cserélek (9-esre) akkor a hajtómû, a váltó és a v.kar maradhat? A 9-es soron a kerekek távolsága megegyezik a 8-as váltó+kar kombináció által húzott bowdenmennyiséggel? Vagy akár a 8-as váltó is kombinálható 9-es karral? És a hajtómû? Miért van abból is többféle fokozatú?