én csak 2féle 4szög tengely szabványt ismerek, a sh!mano félét (amit mindenki használ) és a campagnolo félét.
a kettõ között csak a kúpszögben van eltérés.
van 3dik szabvány is?
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás
Started by
Dude
, 2002. November 14. 13:08
#4701
Posted 2004. March 26. - 18:51

#4702
Posted 2004. March 26. - 18:33

üdv!
nah, van nekem egy kis problemam :'(
sajna a minap a hegyszogtengelyes truvatic hajtokarom lepottyant a helyerol, es korformat vett fel. fel kart nemigen tudnek venni, ezert ha valaki ugyjart mint en, es esetleg meg megvan a feles hajtokarja, es raadasul nem is hasznalja igazan felajanlhatna nekem ;D
amugy baloldalirol van szo.
masfajta baloldalim van itthon csak ott mashogy van a 4szöge ezert csak truva jo :-\
nah, van nekem egy kis problemam :'(
sajna a minap a hegyszogtengelyes truvatic hajtokarom lepottyant a helyerol, es korformat vett fel. fel kart nemigen tudnek venni, ezert ha valaki ugyjart mint en, es esetleg meg megvan a feles hajtokarja, es raadasul nem is hasznalja igazan felajanlhatna nekem ;D
amugy baloldalirol van szo.
masfajta baloldalim van itthon csak ott mashogy van a 4szöge ezert csak truva jo :-\
#4703
Posted 2004. March 26. - 17:52

tipikus esete annak, hogy a monoblokk rövid.
a msáikon biztos hoszabb volt, vagy a 2 kar nem egyforma felépítésû.
a msáikon biztos hoszabb volt, vagy a 2 kar nem egyforma felépítésû.
#4704
Posted 2004. March 25. - 13:49

Szerintem inkább a monoblokk hosszával lehet a probléma, de majd jönnek a szakik és felhomályosítanak...

#4705
Posted 2004. March 25. - 13:44

Hi új vagyok a listán s még nem ismerem ki magam rajta tökéletesen, de azért remélem jó helyen keresem a választ a problémámra... A lényeg hogy a bicomon eddig Deore cucc volt kivéve a hajómûvet ami egy suntor volt de nem voltam vele megelégedve és vettem egy Deore LX hajtómûvet meg hozzá új középcsapágyat octalinkest. Be is szereltem nagy vidáman s itt látszik feltûnni egy probléma. Mintha a deore elsõ váltó nem lenne kompatibilis az LX hajtómûvel a váltó hiába van a legalsóbb állásba amibe csak lehet nem vált le legkissebb tányérra de még ha lerakom a láncot kis kis tányérra ott beleér a váltó. A végállást szabályzó csavart természetesen kitekertem. Szóval nem stimmel jól érzem hogy kell vennem egy lx-es elsõ váltót??? a tengely amúgy 115 mm.
Kérlek titeket valaki segítsen akinek van már ilyen tapasztalata! Mire megjön a jó idõ addigra szeretném össze rakni a bringát....
Kérlek titeket valaki segítsen akinek van már ilyen tapasztalata! Mire megjön a jó idõ addigra szeretném össze rakni a bringát....
#4706
Posted 2004. March 24. - 18:07

A lánccsap hossza mutatja milyen fokozatú sorhoz kell használni! pl.7.1mm-es kifejezetten=8
6.5mm-es=9 természetesen van valami átfedés is :ode a tökéletesség határát súrolni csak a gyár által javasolt összeállítással javasolt 8)
6.5mm-es=9 természetesen van valami átfedés is :ode a tökéletesség határát súrolni csak a gyár által javasolt összeállítással javasolt 8)
#4707
Posted 2004. March 24. - 18:04

Szóval elképzelhetõ, hogy nem lesz gond. :
Ha viszont igen, akkor a beruházáshoz hozzájön még a hajtómû monoblokkal is... :-[

#4708
Posted 2004. March 24. - 16:17

haver használ aliviot 9-es lánccal és jobban megvan vele elégedve, mint a korábbi 8-assal.
v.mi van benne, ha már letekert 2000km -et és még semmi baja a láncnak...
v.mi van benne, ha már letekert 2000km -et és még semmi baja a láncnak...
#4709
Posted 2004. March 24. - 15:30

nekem anno váltáskor "szorulásom volt" amikor a 7-es (8-as) alivio hajtómûvet 9-es lánccal és kazival próbáltam összehozni.
persze lehet, hogy valami profibb hajtómûvel nem lesz gond :
persze lehet, hogy valami profibb hajtómûvel nem lesz gond :

#4710
Posted 2004. March 24. - 15:02

9-nek mi nem befolyasolja az elettartamat?
meg raszorulhat attol meg csk kicsi az eselye.
meg raszorulhat attol meg csk kicsi az eselye.
#4711
vendég_luongo_*
Posted 2004. March 24. - 14:59

Az élettartamára nem sok befolyással van, a 9-es lánc ígyis-úgyis jóval hamarabb meg nyulik mint a 8-as ;D De én azt ajánlom, vegyél hozzá 9-es hajtomûvet, akkor mûködik rendesen ;D
#4712
Posted 2004. March 24. - 13:49

Ez kissé megnyugtat, de továbbra sem tudom milyen hatással van a 8-as hajtómû a 9-es lánc élettartamára... :

#4713
Posted 2004. March 24. - 13:45

#4714
Posted 2004. March 24. - 13:41

A lánc miatt lehet jelentõsége a dolognak, a 9 sebességes ha minden igaz keskenyebb, és nem örülnék ha rászorulna a hajtómû lánckerekeire...
#4715
Posted 2004. March 24. - 13:33

Ha belegondolsz, elvileg mind1, elöl mi van. Hátul a lánc ugyanolyan szélességben vándorol, legyen szó 8 vagy 9 sebességrõl. Lánc azért más, mert valahogy vékonykább, vagy jobban mozog oldalirányban.
#4716
Posted 2004. March 24. - 13:22

Naszóval. Sok gyártó megkülönbözteti a 8, ill. 9 fokozat kompatibilis hajtómûveit. A kérdésem az lenne, hogy ha áttérek a 9-es rendszerre (váltó, lánc, váltókar) kell-e hajtómûvet cserélnem? Egy Shimano TS31-rõl van szó, ami ugyan nem nagy szám, de eddig még nincs bajom vele.
Köszönöm elõre is.
X.
Köszönöm elõre is.
X.
#4717
Posted 2004. March 24. - 09:16

RF-et sztem nyugodtan vehetsz hasznaltan, nem szoktak eltörni, bár ez attól is függ hogy mire akarod hasznlani
#4718
Posted 2004. March 24. - 01:21

#4719
Posted 2004. March 23. - 11:30

az en 93/94-es xtr-m vitte a 3*8-at
pontosabban
42/22 11-28
mivel ot nem erdekli hogy 8 vagy 9
pontosabban
42/22 11-28
mivel ot nem erdekli hogy 8 vagy 9
#4720
Posted 2004. March 23. - 11:18

a rövid kanalas váltó nem jó 3*9-hez.
sõt 3*8-hoz sem. sõt nem árt azt is megnézni mi az a legnagyobb fogszám amit a fogsoron még kezelni tud.
sõt 3*8-hoz sem. sõt nem árt azt is megnézni mi az a legnagyobb fogszám amit a fogsoron még kezelni tud.