Sziasztok!
Kb. 2 napja vettem egy Magellan Serpens alu Deore 2004-et, a probléma a következõ lenne középrõl a hajtómû (Truvativ Firex-SX ISIS Drive) felõl amikor tekerek "enyhe" recsegés hallatszik (amikor erõsebben ráterhelek), van egy barátom aki versenyzett meg minden õ azt mondta hogy ez elõfordúl fél milliós biciglinél is (neki is volt ilyen problémája), a kérésem az lenne ha tudtok erre valami megoldást akkor azt írjátok meg légyszi!
Köszi
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás
Started by
Dude
, 2002. November 14. 13:08
#4001
Posted 2004. July 23. - 22:29
#4002
Posted 2004. July 22. - 14:03
ott csavarodik.
es ja kepes akkorat csavarodni.
ezt megelozve jobb topswinges vagy a kozepcsapira szerelt valto
es ja kepes akkorat csavarodni.
ezt megelozve jobb topswinges vagy a kozepcsapira szerelt valto
#4003
Posted 2004. July 22. - 12:09
He-he, XTR-t, hogy valami komoly cucc legyen...
Nem azért, hogy komoly legyen, hanem azért, hogy jó... Annyira nem vagyok sznob...
Pl. (ha kompatibilis lenne, de mint kiderült nem az), akkor sem írnám rá a vázra, hogy "XTR BB inside" ;D
Ez a váz merevség dolog (ezzel az esettel kapcsolatban) még eszembe sem jutott... Gondolod, hogy azon a viszonylag kis távon ami a mono és az elsõváltó bilincse között van képes lenne ekkorát csavarodni bármilyen váz? Gepida Karaton. Tudom, tudom, gagyi meg minden, de nekem tényleg bevált. Bár lehet, hogy tényleg komolyabb váz kellene az LX/XT szett és az TITEC / Ritchey WCS kiegészítõk mellé. ;D Csak eddig nem láttam értelmét lecserélni...
Kellett szóbahoznod... Ebbõl megint balhé lesz otthon... ;D Asszony megöl....
#4004
Posted 2004. July 22. - 12:06
és a láncnak meg nem sok köze van ahhoz, hogy hajlik ill. beleér a cucc az átdobóba, márha jól gondolom
#4005
Posted 2004. July 22. - 11:23
#4006
Posted 2004. July 22. - 10:26
az xtr regi kozepresz a dura ace-el azonos. (ha joltom)
hogy ne lehessen olcsobbat hozzarakni.
hogy ne lehessen olcsobbat hozzarakni.
#4007
Posted 2004. July 22. - 09:52
He-he, XTR-t, hogy valami komoly cucc legyen...
Az XTR verseny cucc, és nem feltétlen merevebb, bár ez sem ritka, inkább kisebb súly (és jóval magasabb ár) jellemzi, merevség kompromisszum nélkül. Amúgy az új (2003tól) XTR már integrált tengelyes, tehát régi XTRhez van csak monoblokk, viszont az sem kompatibilis a többi MTB szettel (asszem az outis octalinket használja, mert az könnyebb). Az XTR tehát felejtõs.
XT-t vehetsz, bár az idei évtõl az is integrált tengeyles (Hollowtech II), de még kapható a régi szethez monoblock, bár nem esküdnék meg rá, hogy nem ugyan azt az ES71-t adják mind a két szetthez (kérdés, van-e olcsóbb középrész, ami belülrõl is kezelt, hogy a lyukon befolyó víztõl ne rozsdásodjon)
Ugyanakkor kizártnak tartom, hogy az LX+octalink, ha rendesen fel van rakva (nem nyöszörög), akkor ilyen rugalmas legyen, bár ha jó erõben vagy, minden hajlítható.
Az új XT 56 ropiért (hajtómû és középrész) még merevebb, de én fogadnék rá, hogy a váz lesz a gyenge pont, nem a hajtómû... :
ui: és ha lenne XTR mono, az vaszeg többe kerülne, mint az LX hajtómû ;D
Az XTR verseny cucc, és nem feltétlen merevebb, bár ez sem ritka, inkább kisebb súly (és jóval magasabb ár) jellemzi, merevség kompromisszum nélkül. Amúgy az új (2003tól) XTR már integrált tengelyes, tehát régi XTRhez van csak monoblokk, viszont az sem kompatibilis a többi MTB szettel (asszem az outis octalinket használja, mert az könnyebb). Az XTR tehát felejtõs.
XT-t vehetsz, bár az idei évtõl az is integrált tengeyles (Hollowtech II), de még kapható a régi szethez monoblock, bár nem esküdnék meg rá, hogy nem ugyan azt az ES71-t adják mind a két szetthez (kérdés, van-e olcsóbb középrész, ami belülrõl is kezelt, hogy a lyukon befolyó víztõl ne rozsdásodjon)
Ugyanakkor kizártnak tartom, hogy az LX+octalink, ha rendesen fel van rakva (nem nyöszörög), akkor ilyen rugalmas legyen, bár ha jó erõben vagy, minden hajlítható.
Az új XT 56 ropiért (hajtómû és középrész) még merevebb, de én fogadnék rá, hogy a váz lesz a gyenge pont, nem a hajtómû... :
ui: és ha lenne XTR mono, az vaszeg többe kerülne, mint az LX hajtómû ;D
#4008
Posted 2004. July 22. - 08:52
Hali!
Nekem LX hajtómûvem (2003-as, LX monoblokk) van idén, és elég vegyesek a tapasztalataim. Igyekszem õket összefoglalni...
Elõnyök:
-Szép, fõleg abban a kékes-szürkés szinben, amiben nekem is van 8)
-Nagyon vaddisznó módon néz ki a hajtókar
-Nagyon könnyû, csak a kistányér acél
-Imádom, hogy átlátok a monoblokkon 8)
Hátrányok:
-Kicsit drága
-a 80 kg-os súlyommal simán meghajlítom annyira, hogy keményebb tekerésnél, a leggyorsabb fokozatban belever a lánc (PC 99 HollowPin) az átdobóba. Gyári lánccal (Shimano Ch 7701) is ugyan ez volt... :'(
Valszeg a monoblokk rugalmas kissé... Nem tudjátok véletlenül, lehet bele venni komolyabb, mondjuk XTR monoblokkot is? Az volna ám csak a tuti... ;D
Nekem LX hajtómûvem (2003-as, LX monoblokk) van idén, és elég vegyesek a tapasztalataim. Igyekszem õket összefoglalni...
Elõnyök:
-Szép, fõleg abban a kékes-szürkés szinben, amiben nekem is van 8)
-Nagyon vaddisznó módon néz ki a hajtókar
-Nagyon könnyû, csak a kistányér acél
-Imádom, hogy átlátok a monoblokkon 8)
Hátrányok:
-Kicsit drága
-a 80 kg-os súlyommal simán meghajlítom annyira, hogy keményebb tekerésnél, a leggyorsabb fokozatban belever a lánc (PC 99 HollowPin) az átdobóba. Gyári lánccal (Shimano Ch 7701) is ugyan ez volt... :'(
Valszeg a monoblokk rugalmas kissé... Nem tudjátok véletlenül, lehet bele venni komolyabb, mondjuk XTR monoblokkot is? Az volna ám csak a tuti... ;D
#4009
Posted 2004. July 21. - 23:56
Richie,sharkany:szerintem az Octalinkes Deore kar is megfontolandó alternatíva valamilyen drágább monoblokkal de lehet már 5000ért is kapni Octalinkes monoblokkot.25000bõl simán kijön és lehet vele zúzni is.Minõségben meg szerintem nem hagy maga után kívánnivalókat
Hali!
Köszi a tippet!
Körülnéztem a neten és azt írják,hogy nem annyira merev a Deore.Esetleg neked van tapasztalatod?
Szívesen meghallgatom:)
uff
#4010
Posted 2004. July 21. - 23:40
Richie,sharkany:szerintem az Octalinkes Deore kar is megfontolandó alternatíva valamilyen drágább monoblokkal de lehet már 5000ért is kapni Octalinkes monoblokkot.25000bõl simán kijön és lehet vele zúzni is.Minõségben meg szerintem nem hagy maga után kívánnivalókat
#4011
Posted 2004. July 21. - 18:09
csak cöcöre kéne.nem ugrálok egyáltalán csak amit muszálly,nem zúzok mint a fordított fékbekötésû FATCAT (ugye Rave?).truva?nemtom,vki monta hogy nyekereg stb. tudom hogy a RF sok a név miatt de az 100%hogy 10 év múva is RF.shimanoban sem csalódtam még sose.FSA se rossz.szóval bökjek rá vmelyikre oszt jó van.minõségre azért kb egyformák.azé kösz majd lesz mvi. sikondáig kiderül. 8)
#4012
Posted 2004. July 21. - 10:05
Csak egy hajlás volt benne, az is fogaké, kihajolt a síkból 4-5 fog. A furcsa, h a többi keréken nem volt elváltozás és nem emlékszem, mikor kaphatta.Igaz, elõtte volt a váltócsere, amit uitt végeztek, talán ekkor? >
Köszi a hozzászólásokat!
Köszi a hozzászólásokat!
#4013
Posted 2004. July 21. - 08:16
Richie: 25e van a mono + hajtókar párosra? és ugrálni is akarsz vele? meleg helyzet!
szvsz. inkább ISIS, talán husi DH ( ha nem akarsz 3 tányért) + FSA vagy RF SRX monóval ez kijön ~25-bõl
Nem kell cserélned a láncot és a fogsort is vele együtt, de azért jobban fogja koptatni a tányért, mintha vennél hozzá újat.
sharkany: zúzni is akarsz? FSA vagy Truva (RF-nél sokat tesznek rá a név miatt, viszont Race Face hajtókarod van !!!)
szvsz. inkább ISIS, talán husi DH ( ha nem akarsz 3 tányért) + FSA vagy RF SRX monóval ez kijön ~25-bõl
Nem kell cserélned a láncot és a fogsort is vele együtt, de azért jobban fogja koptatni a tányért, mintha vennél hozzá újat.
sharkany: zúzni is akarsz? FSA vagy Truva (RF-nél sokat tesznek rá a név miatt, viszont Race Face hajtókarod van !!!)
#4014
Posted 2004. July 20. - 23:09
#4015
Posted 2004. July 20. - 23:07
#4016
Posted 2004. July 20. - 20:51
remélem nincs még tele a hasonló kérdésekkel az a bizonyos.visszaolvastam kicsit de nem találtam a témában kielégítõ szaxöveget,szóval szerintetek 30000 körül milyen hajtmüt vegyek? LX,alap recefice or FSA? ??? ;D
#4017
Posted 2004. July 20. - 20:50
Mélyen tisztelt Riderek!!
Segítséget szeretnék kérni!
Elhatároztam,hogy lecserélem a meghajtásomat./kockáról ISIS-re v.OCALINK-re/
Városi vagánykodáshoz enyhe ugrálás,néha terep.
Kérdés:
1.Elég-e egyszerre /csak../a monoblockot és a hajtókart megvenni vagy muszály hozzá vennem láncot is meg fogaskoszorút is?
2.ISIS v.OCTALINK?
3.Melyik gyártótól érdemes /van rá kb.:25e./
Elõre is köszi
Segítséget szeretnék kérni!
Elhatároztam,hogy lecserélem a meghajtásomat./kockáról ISIS-re v.OCALINK-re/
Városi vagánykodáshoz enyhe ugrálás,néha terep.
Kérdés:
1.Elég-e egyszerre /csak../a monoblockot és a hajtókart megvenni vagy muszály hozzá vennem láncot is meg fogaskoszorút is?
2.ISIS v.OCTALINK?
3.Melyik gyártótól érdemes /van rá kb.:25e./
Elõre is köszi
#4018
Posted 2004. July 20. - 17:11
a sh!mano lánctányérok szoktak "görbék" lenni, de ott is csak annyira, hogy segítse felszedni a láncot. általában jól beazonosítható "görbületek" azaz egyformák, 2 van belõlük egymással szemben a lánctányér két oldalán (úgymint a 0. fognál és a 16-ik fognál egy 32-es középsõ tányér esetében) és ettõl a fogak egy síkban vannak.
az a szerelõ, aki ezt kikalapálja, annk én a fejét kalapálnám ki.....
de ha csak meg volt hajolva egy helyen (azaz a fogak nem síkban voltak) akkor jogos a ténykedés.
az a szerelõ, aki ezt kikalapálja, annk én a fejét kalapálnám ki.....
de ha csak meg volt hajolva egy helyen (azaz a fogak nem síkban voltak) akkor jogos a ténykedés.
#4019
Posted 2004. July 20. - 10:19
nem csináltál hülyeséget, a tányéroknak elvileg egyenesnek kéne lenniük, az a szakszerü kinézetük, amúgy ha nem olyanok, hamar a lánc agyára mennek, azaz kikésziti a láncot.
a váltást pedig a tányér oldalán levõ kis karmok, és bemélyedések segítik.
a tányért meg megnyugodhatsz, levette, mert elég nehezen hozzáférhetõ a hajtókaron összerakott állapotban.
a váltást pedig a tányér oldalán levõ kis karmok, és bemélyedések segítik.
a tányért meg megnyugodhatsz, levette, mert elég nehezen hozzáférhetõ a hajtókaron összerakott állapotban.
#4020
Posted 2004. July 20. - 10:09
Sziasztok!Segítséget, tanácsot szeretnék kérni: tavaly október óta nyúzok egy összepakolt kerót(Deore agyak,fékkarok,alivio váltószett).Az elsõ váltót most ki is cserélték: az átdobó kotyogni kezdett, csörgött:nyúzom...És ekkor vettem észre, h a középsõ lánctányérban van egy elhajlás. Gondolom, eddig nem volt ott, észrevettem volna, ütést viszont nem kaphatott, az a többin is látszódott volna. A szerelõ srác szörnyülködött, és õ sem értette a dolgot, végül kalapáccsal a kezében hátravonult, és néhény perc múlva hozta a bicajt egyenes lánctányérral(remélem, nem vázon ütötte ki).Azóta viszont olyan infót is kaptam, h ez a váltást hivatott könnyíteni.Igaz lehet ez?
A váltáskönnyítést nem a tányér oldalmarásai és bütykei segítik?
Mi az igazság?Tud vki segíteni?Hülyeséget csináltam? ???
A váltáskönnyítést nem a tányér oldalmarásai és bütykei segítik?
Mi az igazság?Tud vki segíteni?Hülyeséget csináltam? ???