Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás

- - - - -

  • This topic is locked This topic is locked
7585 replies to this topic

#3741
Sanya

Sanya

    vendég

  • fórumtag
  • 78 posts
Hello!
Truvativ I-es láncfeszítõt keresnék! Ha valaki tud, szóljon! Vagy abban az árkategriában valami ilyesmit! Acor kizárva! Köszi!
E-mail: orbanveektor@freemail.hu

#3742
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
csavart bele

majd pedig egy hozza valo lehuzo szerszam
ugy ertve legkozebbre vegyel hozza valot
(reggel nem tudok irni)

#3743
KeX

KeX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,292 posts
noh, monoblokkcsavar nagynehezen megoldva - Gyapi roolz 500 huf - viszont. új talány számomra, hogy a "hagyományos" hajtókarleszedõvel hogy lehet lekapni az isis-es hajtókart? Hallottam vmi pénzérmés módszerrrõl. egyforintos befigyelt, begyûrte, 2x 1 ft, begyúrte. kettes már nem megy bele :( szóval eltosztam kemény 3 forintot, de még mindíg rajta van a hajtókar. MI A METÓD SRÁCOK???

#3744
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,125 posts

Az egész cucc elõnye az lehet, hogy:
-rövideb lánc (könnyebb)
-két tányérral is négy elsõ fokozat (könnyebb)
-kisebb elsõ tányérok (könnyebb, nehezebben akadsz fel)

Az elmélet télleg mûködhet, de hogy semmilyen szempontból nem könnyebb, az tuti

de a lényeg:

Éljenek a gépészmérnökök!

valamibõl nekik is élni kell, csak azt felejtik el mindig, hogy ez nem autó, villamos, vagy exkavátor, ahol a súly nem számít. ;D

#3745
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
kupos az is.
hogy felcsuszik-e vagy nem azt nemtudom.
de szertem nem mert ott nem csinal mindenki mindenfele meretu kozepcsapit, mint az isis-nel.

/nekem nem esik le az isis karom/

#3746
Ranger^41

Ranger^41

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 953 posts
Huhh izé nehéz eza magyar :D Aki nem érti kérdezzen :/

#3747
Ranger^41

Ranger^41

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 953 posts
Kérdés: Olaszok shimanóból mit gyártanak? (Lx? hajtómû?) És Made In Italy feliraton kívül valami látható külömbség van köztük? Most vettem 20 rugóér 2004es Lx hajtómûvet monoblokkal 20é (a jobb hajtókarnak a középsõ véén vana hollowtech felirat, ami 700al olcsóbb mint a másik^^) Ugyhogy remélem nem lesz vele ilyesmi szívás :) Csávó eddig trialra használta. Jameg hallottam olyat h az octalinkes hajtókar is fel tud csúszni mer van 1 kis lejtése (sztem nemigyvan vagy nem nagyon hiszem el de szakértõk világosítsanak fel :D), persze hussefeltje van :D

#3748
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
ohh, köszönöm szépen. mostmár értem. fel vagyok homályosodva. ;D

#3749
ThufirHawat

ThufirHawat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 516 posts

link=board=5;threadid=3668;start=3825#msg208121 date=1096030975]

más: én még mindig nem értem, hogy mi mit forgat és merre, és mindez miért, és pluszba miért jó, ha blokkolható, mechanikus embert ide gyorsan! érteni akarom.


Na szóval... Az én elképzelésem szerint:
A hajtókar a bolygókerekeket forgatja, mégpedig úgy, hogy a hajtókaton vannak kis pöckök, amik a bolygókerekek tengelyéül szolgálnak. A napkerék (ez a középsõ fogaskerék) áll, így ahogy a bolygókerekek gördülnek rajta körbe, forgatják a külsõ, legnagyobb, belsõ fogazású kereket, amihez a lánckerekek vannak rögzítve. Ez így gyorsító áttétel.
Mivel a bolygómû gyakorlatilag úgy mükszik mint egy csapágy, így a dolgot kipróbálhatod úgy is, hogy fogsz egy csapágyat, és álló belsõgyûrû mellet megforgatod a kosarat... Már ha meg tudod fogni... A kosár egy körülfordulására a külsõgyûrû kb. 2,2X fog megfordulni.
Na itt is pont ez a helyzet. Belsõgyûrû = napkerék, golyók = bolygókerekek, külsõgyûrû = belsõ fogazású kerék.

Ha megnézed vagy kipróbálod, akkor rájössz, hogy a forgásirámyok megegyznek... tehát továbbra sem kell majd hátrafelé pedálozni, hogy elõre haladj... ::)

Blokkolni meg azért jó (hel lehet), mert ilyenkor eltûnik az áttétel, és újra a jó öreg 1:1 módon hajtja a hajtókar a tányérokat (mint pl. bármelyikünk gépén). Így végülis 4 sebességet kapsz elöl a két tányérral.

Az egész cucc elõnye az lehet, hogy:
-rövideb lánc (könnyebb)
-két tányérral is négy elsõ fokozat (könnyebb)
-kisebb elsõ tányérok (könnyebb, nehezebben akadsz fel)

Éljenek a gépészmérnökök! ;D

#3750
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts
tehát tök fölösleges..
értettem.

majd tolok neki akkor kilo zsirt aztán reménykedem h sokáig nem kell pedált cserélnem ::)

#3751
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
sehogy.

#3752
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
nayo,de az alátét mennyiben oldja meg ezt a problémát?

#3753
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
azért is h ne marja szét a kart(bemaródásgátló),
csakhogy a husiban van egy acél persely.
amivel nekem sikeresen összerohadt a pedál, így csak ezzzel a persellyel együtt jön ki. másnak meg igaz 4 imbuszkulcsába került, de sikerült kiszednie. ja, kb 1 hónapja volt még csak benne a pedál... ::) hamar rohadós típus lehetett.

#3754
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
az az alátét nem azért kell,hogy az acél tengely ne pofozza szét az alu kart?
csak mert az RFnél ezt a célt szolgálja...
mást nagyon nem is tud,mert a síkból nem áll ki az alátét,bele van süllyesztvea helye

#3755
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts
husselfelt lúzersz manuáljába az van írva hogy rakjak a hajtókar meg a pedál közé alátétet. télleg kell vagy tök mind1 mer' igyisugyis ki fog jönni majd a persely amiko' tekerem ki a pedált?

szal rakjak, ne rakjak? milegyen szerintetek?

#3756
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,125 posts
ja a Rotor télleg vmi más...

annyi új szar van... ;)

#3757
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
ki
milyen az a mechanikus?

bennem vannak meg ilyen izmok (valahol biztos)
meg mindenfele elo szervezetek mint belfereg ... virus
+ha kinyijtom a kezem nem hallom a fogaskerekeket.
remelem meggyoztem mindenkit, hogy nem vagyok gep.
na megyek olajszintet ellenorizni. :-P
on

ezek a bolygomuvek bonyolult dolgok am.
foleg igy koran reggel.
amugy harom ilyen van egy rohloffban.
abbol jon ki sok fokozat, es az atfedesek miatt 14 hasznalhato.
;-)

#3758
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
ha maga a hajtómû egy kiló, akkor jó, a saint is egy kiló monoblokkal... ;)

más: én még mindig nem értem, hogy mi mit forgat és merre, és mindez miért, és pluszba miért jó, ha blokkolható, mechanikus embert ide gyorsan! érteni akarom.

#3759
ThufirHawat

ThufirHawat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 516 posts
Ez ám a szerkezet...
Ez egy "sima" bolygómû a pedál tengely és a tányérok között. Hogy mi értelme lehet, azt nem tudom... Ha blokkolható valahogy, akkor így elöl rögtön lesz 2x2 azaz 4 fokozatod. Ha blokkolható...
Ha jól látom a pedál a bolygókerekeket hajtja, így a hajtómû gyorsít (nagyjából 2X). Ezzel mondjuk elérhetsz kisebb tányérokat elöl, amivel megspórolhatsz vagy 10g-ot. A kihagyott kistányér további cca. 50g minusz.
Amúgy szerintem csak maga a hajtómû legalább 1 kg. Nem tudom elképzelni, hogy ez egy praktikus megoldás lenne...
De baromi izgalmas, az tuti... ;D


#3760
CD-málna

CD-málna

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 902 posts
te sztem a bikedrive ra vagy mire gondolsz, amikor kis rugók vannak, és ha abbahagyod a pedálozást, azok még kicsit rásegítenek... de e szvsz más.