Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás
Indította
Dude
, 2002. november 14. 13:08
#2821
vendég_Sugárfertõzött Oposszum_*
Írta 2005. február 26. - 14:21
#2822
Írta 2005. február 26. - 14:11
igen ha ~14mm a tengely akkor negyszoges
ha nagyobb akkor octalinkes
ha nagyobb akkor octalinkes
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2823
Írta 2005. február 26. - 14:09
igen.
ha nem tudod megállapítani, milyen a tengely, akkor nem négyszöges.
ha látod a tengely csonkját, és látod ahogy rá van húzva amennyire rálehet a kar, akkor pedig 4szöges.
és igen, a hollotech régebbi találmány mint az octalink, legalábbis korábban alkalmazták. erre példa pl egy régi deore karom, ezer éve vettem, mondjuk kötöttem is rá egy csomót a használat során(ugye állítólag sokkal merevebb)
na mind1.
ha nem tudod megállapítani, milyen a tengely, akkor nem négyszöges.
ha látod a tengely csonkját, és látod ahogy rá van húzva amennyire rálehet a kar, akkor pedig 4szöges.
és igen, a hollotech régebbi találmány mint az octalink, legalábbis korábban alkalmazták. erre példa pl egy régi deore karom, ezer éve vettem, mondjuk kötöttem is rá egy csomót a használat során(ugye állítólag sokkal merevebb)
na mind1.
#2824
Írta 2005. február 26. - 14:07
Anélkül hogy leszedném a hajtókart (mert nincs lehúzóm) meg tudom állapítani, hogy Octalinkes-e a kicsike v. nem ???
tekerd ki a hajtókar végébõl a csavart [8as imbusz, ha minden igaz], és kukkancs oda. látszani fog, hogy bordás, vagy négyszöges-e.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2825
Írta 2005. február 26. - 14:06
nekem is octalinkes monom van, d eolyan szinten nem használtam még, hogy jajj. Viszont az elõzõ tulaj meg igen, és semmi baja. A monoblokknak. szóval elmondhatom, hogy jó. Szépen simán forog és nem lóg se. Megjegyzem ez egy BB ES30, ami deore, és mégse müanyag csészéje van. soha jobbat :spoko:
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2826
vendég_Sugárfertõzött Oposszum_*
Írta 2005. február 26. - 14:04
Anélkül hogy leszedném a hajtókart (mert nincs lehúzóm) meg tudom állapítani, hogy Octalinkes-e a kicsike v. nem ???
#2827
Írta 2005. február 26. - 13:51
Na, nekem octalinkes xt monom van. Meg vagyok vele elegedve most kb ket ev utan kezdett el kotyogni. Igaz ebben biztos kozrejatszott a sulyom is, (80 kg vagyok) meg a "felhasznalasi terulet" is is. :-) Lenne egy ekrdesem is: Meg a regebbi Hollowtech 1-es XT hajtokarom van es fellazult a csillagja... Lehet ezzel valamit kezdeni vagy kuka?
#2828
Írta 2005. február 26. - 13:11
#2829
Írta 2005. február 26. - 12:52
Szóval ha van valakinek octalinkes monoja az mindenképp írjon!!
#2830
Írta 2005. február 26. - 11:29
Én értem. És van olyan deore hajtókar, igen, ami négyszög-tengelyes, és Hollowtech-es. Úgy tünik az üregesítés hamarabb jutott el a deore családhoz, mint a bordásítás.
tök vicces, hogy ha megnézel egy deore hajtókart, akkor abban általában az egyel elõzõ évi LX-et tisztelgeted, álruhában [átfestve]. Végülis ez nem rossz dolog, csak azt ne akarják elhitetni velem, hogy éjjelnappal fejlesztenek...
tök vicces, hogy ha megnézel egy deore hajtókart, akkor abban általában az egyel elõzõ évi LX-et tisztelgeted, álruhában [átfestve]. Végülis ez nem rossz dolog, csak azt ne akarják elhitetni velem, hogy éjjelnappal fejlesztenek...
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2831
Írta 2005. február 26. - 11:28
Azt hiszem FSA van ami hollowtech rendszert használ és ISIS-es.
Afterburner: üreges, kovácsolt
Afterburner: üreges, kovácsolt
#2832
vendég_Sugárfertõzött Oposszum_*
Írta 2005. február 26. - 11:18
Emberek,
létezik olyan "Sörmanó" hajtókar (vagy más márkájú) ami nem Octalinkes, de Hollowteches? Szerintem a Hollowtech egy "magasabb kategóriájú fejlesztés", tehát értelemszerû lenne az alatta lévõ ("butább/régebbi") fejlesztéseket (mint pl.: Octalink) is belerakni, de manapság sok dolog történik értelmetlenûl, de ezt most hagyjuk....
Szóval az én kis Deore barátomon úgyan rajta díszeleg a Hollowtech jelvény, de az Octalink jel nincs rajta (vagy csak az Octalink már gáznak számít - nem is merik ráírni? ), csak errõl jutott eszembe, hogy vajon gyártanak-e olyan hajtókart, ami nem Octalinkes, de Hollowteches ???
Nem tudom mennyire voltam érthetõ, de gondolo valaki érti majd talán ...
létezik olyan "Sörmanó" hajtókar (vagy más márkájú) ami nem Octalinkes, de Hollowteches? Szerintem a Hollowtech egy "magasabb kategóriájú fejlesztés", tehát értelemszerû lenne az alatta lévõ ("butább/régebbi") fejlesztéseket (mint pl.: Octalink) is belerakni, de manapság sok dolog történik értelmetlenûl, de ezt most hagyjuk....
Szóval az én kis Deore barátomon úgyan rajta díszeleg a Hollowtech jelvény, de az Octalink jel nincs rajta (vagy csak az Octalink már gáznak számít - nem is merik ráírni? ), csak errõl jutott eszembe, hogy vajon gyártanak-e olyan hajtókart, ami nem Octalinkes, de Hollowteches ???
Nem tudom mennyire voltam érthetõ, de gondolo valaki érti majd talán ...
#2833
Írta 2005. február 26. - 11:06
igen, oda csak hülyék írnak:-)
ilyen évi több mint 8000 km-t tekerõ dh fr arcok, kevesebb mint 1000 km-t tekerõ hétvégibringások.
sztem olyat kéne kérdezni, akinek van octalinkes shimano monoja. mert nem sok embernek van.
ilyen évi több mint 8000 km-t tekerõ dh fr arcok, kevesebb mint 1000 km-t tekerõ hétvégibringások.
sztem olyat kéne kérdezni, akinek van octalinkes shimano monoja. mert nem sok embernek van.
#2834
Írta 2005. február 26. - 10:47
Há vazz!! Elnéztem a testbike oldalára és amilyen jókat írnak(meg hallottam)az LX hajtómûrõl,olyan szar a véleményezése a Shimano monoblockoknak.Egyszerûen alig van aki dícséri.Valaki használt ilyet, tud valamit mondani ezekrõl?Mert ok hogy a kar jó, de ha szar a mono?Vagy csak hülyék írnak a testbike-ra?:argue:
www.testbike.hu
www.testbike.hu
#2835
Írta 2005. február 26. - 00:20
Én is így gondoltam,de azért félelmetes tud lenni hogy mekkora erõ kell hozzá.
#2836
vendég_rvilike_*
Írta 2005. február 25. - 22:36
Kifele nem tudsz benne kart tenni,ha nem nyalod el a csavart.Meghuzasnal kell vigyazni.
#2837
Írta 2005. február 25. - 22:19
rendes imbusz kell hozzá, de igen, ki fog jönni erõvel.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2838
Írta 2005. február 25. - 22:15
Tehát azt mondjátok ha kifelé tekerem erõsen, akkor elméletileg nem sok baja lehet?Nem hiszem hogy az imbuszra külön ráhúznék egy vasgerendát,egyelõre megpróbálom kézbõl.
#2839
Írta 2005. február 25. - 22:12
#2840
Írta 2005. február 25. - 22:11
husevo: jah
es ha 2m kar van rajta akkor aranyosan vigyazol vele?
regen mono kulcs satuba vaz ra es homlokcsonel behuz.
iagz soha nem volt muanyag cseszes monom. :-/
es ha 2m kar van rajta akkor aranyosan vigyazol vele?
regen mono kulcs satuba vaz ra es homlokcsonel behuz.
iagz soha nem volt muanyag cseszes monom. :-/
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...