12v taprol megkuldve mindketto jo
aztan vagy ellenallas vagy a ket ic vezerles.
A 20 Wattos halogén az nem rossz de annak meg a fogyasztása nem kevés.
Amit olcsón adnak annak a minõsége sem lehet jó. A leg korszerûbb technikát nem adják olcsón. Általában az ár arányban áll a fényteljesítménnyel, persze lehetnek extra magas árak is mint bárhol a piacon.
Az amit küldtél komplett lámpa adatlapot 9 leddel, azokról nem lehet tudni mekkora fényü és milyen széttartásu ledekkel van szerelve.
Az, hogy autólámpa önmagában nem sokat jelent mert ezt biztosan nem a fényszóró helyére szánják. Gondolom ez egy 15-20Wattos 5% körüli hatásfokkal rendelkezõ izzõnál lehet jobb.
Azt, hogy "ultrafényes" mindíg a raktárkészletben rendelkezésre álló legfényesebb ledre szoták mondani fõleg üzleti szempontból. Az akár lehet 5, 9 candelás is de azt már kevésbé hiszem, hogy 16, 22 candelás lenne de akár 10, 20 30 fokos is lehet benne a led. Ilyen helyre nem tesznek túl kiváló tulajdonságokkal rendelkezõ ledeket, viszont egy amolyan közönséges izzóhoz képest szinte minden jobb ami ledes. na meg mindíg az a "legjobb" amit éppen el kell adni.
Persze ez nem zárja ki, hogy akár tényleg lehet az jó is de annak kicsi a valószinüsége, hogy erre a célra is kiváló legyen. Az viszont már gyanús ha nem közlik a beépített ledek adatait részletesen.
Szerintem mindenképp jobban jársz ha magad megépíted azokból a ledekbõl amit írtam, hogy 16cd 20° =(250,-Ft/db)
Esetleg lehetne még beépíteni a "legitron"-ban kapható 12,5°-os 24 candelás ledekbõl is (450,-Ft/db) valamennyit, hogy messzebbre is világítson a fénye.
Igaz azt még nem vizsgáltam, hogy valóban mit tud de egy fórum tag a forum.terminal.hu -ról jókat írt róla, idézem:
Üdv Mindenkinek!
Régebben Balu1 -el váltottunk pár szót a ledcserérõl és azután kicseréltem a Cateye HL-EL300 as lámpámban az 5 ledet.
Elvileg az eladó szerint 12,5 fokos 24 candelás ledeket kaptam.
(Tehát 24000 mcd-s 12,5° 450 ft a helyes info.)
Nemrég tekertem le 2x100 km-t a Börzsönybe, a táv felét (kb 50 km) sötétben és utcai világítás nélküli részeken haladva tettem meg.
Nekem bevált ez a megoldás mert nem szerettem volna átalakítani a lámpát teljesen.
A tobbiek is ledes lámpával jöttek de amikor felkapcsoltam az enyémet hátranéztek mert azt hitték, hogy valami csendes autó közeleg.
Nekik egy Cateye HL-EL200 és egy Author X-Ray 5 ös volt.
A fehér led meghajtásához ezt találtam de a beszerezhetõségérõl semmit Magyarországon.
http://hirek.prim.hu/cikk_print/34219
Huzal láb kivezetésü ledekbõl az idézett hozzászólás szerint 5 db is elég volt de szerintem, a hatvan ledes fényével összevetve az elég kevés ahhoz, hogy komolyan láss is mellette. 60 db már elég valamire. Szóval azzal már éppen elég jól lehet látni sötátben. Persze annak a duplája ami mindenképp elegendõ túlhajtás nélkül is.
Erre így elsõ hallásra azt mondod, "hu milyen õrültségeket beszél, jóhogy nem szááázak" de akár száz is lehet. Ebbe az irányba érdemes haladni mert ekkor lehet elérni a legjobb megvilágítási és élettartambeli jellemzõket.
Már rájöttem, hogy ha lehet akkor minél több leddel érdemes építkezni. Azzal már nem csak látni lehet de mardandóan tartós is lesz a fénye mert nem kell nagyon túlhajtani.
Persze ha a korábban itt küldött "lány a képen a kezében tartja" laminaceramics "The high output BL-3000 delivers 570 lumens in white (5500°K)" 26Wattos fényforrását nézzük, az már tényleg mindenre elég.
Ezen kívül nem kell mindíg nagy árammal járatni. Az árát viszont nem tudom de meg kell kérdezni Mesterházy Csabától a luxeon magyarországi forgalmazójától e-mailben mennyiért tudja beszerezni. Tulajdonképp õ hívta fel a figyelmem rá.
Nem lehet nagyon olcsó.
Ledium Kft.
6720 Szeged, Szentháromság u. 34.
Telefon: 06-62/436-344, 06-30/678-5497
Fax: 06-70/903-39-83
Ügyvezetõ: Mesterházy Csaba
E-mail:luxeon@ledium.hu
Ha viszont maradnál a huzallábas ledeknél akkor abban a formában tartom célszerünek mechanikailag kivitelezni a ledes fényforrást amit kitaláltam korábban sok kisérlet végsõ letisztulásaként. Küldtem én arról fotót azt hiszem.
Tervezés közben azt tartottam szem elõtt, hogy ne vakítsa a szembejövõket a fényforrás és ne vesszen el a felfele kilépõ fény sem. Nem vész el mert egy tükrös felület levetíti az útra.
Ezen kívül függõlegesen billenthetõre érdemes építeni egy-két zsanérral és lefelé nyomó rugóval aminek ellene dolgozik a külön kormányra szerelt váltókar bowdenje. Így oda irányítod a fényt ahova éppen kell.
Ha 12 V-ról használod akkor 3 db ledet lehetne sorosan kapcsolni de itt adódik egy másik probléma a hûtés. Ebben az esetben nem köthetõ azonos hûtõfelületre a ledek negatív kivezetése amit célszerü lenne hûteni.
Szóval neked tényleg a kapcsolóüzemü táp kellene mert akkor párhuzamosan lehet kötni mindent és szinte bármilyen magasabb feszütségrõl jelentõs veszteség nélkül beáll a szükséges áram. Azt viszont Ros-Co. közölte le néhány jótanács kiséretében. Ebben õ a nagy játékos.
Ide írom az oldal címét ahol errõl beszélgettünk mert abból többet tudsz leszûrni mint amit én fel tudnék idézni belõle.
A szükséges 2 IC ezresen belül kijön. Alig kell még valami bele, néhány alaktrész és kész. Viszont az IC smd méretü. Az egyik mindenképp. Amikor elkészült és minden jól mûködik akkor érdemes átlátszó lakkal bevonni a nedvesség kizárása érdekében. Lehet sziloplasztot is használni vízmentesítésre de akkor utólag már nem lehet bele nyúlni na meg nem is olyan mutatós a darab. Szóval az nem szinpi megoldás, akkor nem látható a technika csodája.
http://forum.terminal.hu/viewtopic.php?t=19959&postdays=0&postorder=asc&start=200
Ezen az oldalon a fele után kezdõdik a mostani téma szempontjából a lényeges rész és a következõ lapon is lehet még olvasni róla.
Ha a hozzászólások idõpontja szerint keresel akkor a következõ idõpontot keresd amit ROS-CO. küldött: "Elküldve: Pént. Júl. 08, 2005 8:54 am"
Ez az elsõ hozzászólás ami érdemben érinti a kapcsoló üzemü táp témát.
Egyébként feltett egy kapcsolási vázlatot a következõ címen:
http://www.hvlabs.hu/tmp/aramgenya.gif
Helyette nem tudok nyilatkozni de ha beszélsz vele talán segít is benne.
persze ezt csak gondolom, hogy meg lehet vesztegetni

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére









