Jelentkezz be Regisztrálj

Látni & látszani!
#6981
Írta 2006. május 20. - 15:02

ha minden alkalommal lemerítjük az éjszaka folyamán.
Azért a Nimh jobban nézne ki mert az néhány rátöltést jobban kibír.
Igaz, azt sem árt idõnként az alsó feszültség határig kimeríteni lassu kisütéssel.
Ez azt jelenti, hogy kis árammal hosszú ideig.
Nagyon jól megfelelnek kisütõ terhelésnek a ledek mert az egyre merülõ akkut folyamatosan csökkenõ árammal terheli.
Bekapcsoljuk és világít napokis egyre halványulóan.
Amikor alig van fénye azután fullra töltjük és jónéhány kisütés-feltöltésig nem lesz vele gond.
Egy ilyen formázó kisütés akár több napig vagy egy hétig is eltarthat.
Ezt csak érdekességnek írtam, mert biztosan már elõfordult valakinél, hogy töltés után nem terhelhetõ az akku,
bekapcsoláskor rövidesen leesik a feszültsége (a lámpa fényereje).
Akkor segíthet a fent leírt lassú formázó kisütés.
Csak Nimh v. NiCd akkuknál !
#6982
Írta 2006. május 20. - 14:26

Viszont amit ide beillesztettem képet az jóval kisebbnek látszik mint a kézbe fogható lámpa lehet.
Ezért igyekeztem az eredeti weblapon szereplõ elgondolást követni.
Na meg egyébként is monitor függõ, hogy mekkorának látjuk.
Nekem sem tetszett igazán a kifejezés, de ha már ott volt a képen...
#6983
Írta 2006. május 20. - 13:22

NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#6984
Írta 2006. május 20. - 10:55

(Igaz, a legtöbb gyári lámpát ilyesmivel szerelik)
Másrészt 'ötszörös fényü' led csere után, napelemmel tölthetõ lámpaként elég jól használható is lehet.
(legalább 50 candelás ledekre érdemes cserélni a benne lévõt)
Egyszer valaki nekem megjegyezte, hogy gyári lámpát csak azért érdemes venni, hogy
legyen mibe beépíteni az erõs fényü ledeket.
Elég találó megjegyzés volt, mert a gyári lámpák általában nem a legújabb és legfényesebb ledekkel vannak felszerelve.
>>Méretarányos fotó, ha rákattintasz a kicsire<<

>>WEBLAPJA ITT<<
Ott lefelé gördítve jutunk el az adatokhoz.
Ettõl nem kell csodákat várni de led csere után még valamennyi fénye is lesz.
Kicsivel több mint a gyári leddel szerelt lámpáknak, másrészt
el lehet felejteni az elemcsere gondot, ha nappal világos helyen tartjuk.
#6985
Írta 2006. május 15. - 00:28

fehér+zöld+piros színkiegészítõ ledekkel az egyébként teljesen sötét folyosón.
Azért látszik a különbség!
Közben megnéztem pontosan, a képen látható folyosó szakasz nem 30 hanem 46 méteres.


A piros arányán külön tudok még változtatni a legjobb szín elérése érdekében.
Itt a fotón a ledek 30mA alatt mennek kicsivel.
Azt viszont már így félig összerakva is érzem pár perc üzem után,
hogy kell neki valami hõleadó felület.
Majd a korábbi, felsõ fényterelõvel ellátott alumínium bordára teszem fel úgyis.
Ez a lámpa végleges állapotának a 66%-ban elkészült része,
illetve itt annak a fénye látható.
#6986
Írta 2006. május 12. - 15:53

Li-ion akkucsomaggal. Itt lent:Durva....
Mivel hajtod?

Ez 16-szor 1,4 A/h 3-4,1V között töltéstõl fõggõen változó fesz. akku.
Az össz. teljesítmény ~80W/h .
Azt még elfelejtettem mondani, hogy mennyi a fogyasztása.
Közelítõleg 180db led lesz beépítve összesen. Ledenként számolj 20-25mA-t (0,02A).
Ennél jobban is meg lehet hajtani mert hûtõfelületre kerül de akkor már a hatásfoka lecsökken a powerledek szintjére.
Ez azt jelenti, hogy a fényerõ igaz, hogy növekszik de az energia igénye jóval nagyobb.
Kétszeres fényerõhöz már kb. háromszoros fogyasztás tartozik.
Itt egy grafikon amibõl a fent leírtakat lehet pontosan figyelemmel kisérni:

#6987
Írta 2006. május 12. - 15:40

Lesz egy néhány ledes csopot amit külön be tudok kapcsolni, hogySzerintem városban ezt ne kapcsold be ! ;-))) Megáll a forgalom Budapesten !
városban a "látszani" elvnek eleget tegyek, látni ott úgyis látok.
Egyébként a legfelsõ sor nem fog vakítani.
Kössz szépen..De nagyon dúrván néz ki ! Minden elismerésem !
Egyébként ez még csak kb 60%-a a véglegesnek.
A harmadik sor még hátra van, és a piros színkiegészítõ ledek (a zöld már benne van).
A néhány szines azért kell, hogy ne legyen az a ronda lilás,
sárgás v. koszos-zöldes szine mint általában a fehér ledeknek szokott lenni.
Egyébként a majdani három ledsorból a kicsi néhány ledes alibi-fényen kívül a felsõ sor lesz a
kultúrált városi világítás mert az fölött van olyan fényterelõ ami felül éles határvonalig engedi kilépni a fényt,
ami még magasabbra menne az a tükrözõ lapba ütközik és az az elsõ kerék elé a földre vetíti.
Ez olyan mint amikor simléderes sapkát veszel fel.
Elõre kilátsz de a nap nem süt a szemedbe, vagy ha igen akkor lejjebb hajtod a fejed.
Ennek a lámpának is kormányról szabályozható lesz a magassága, úgy mint az elõdjének volt.
Szóval ahol nem szabad ott nem fog vakítani.
Viszont ha a másik kettõt is bekapcsolom akkor issten irgalmazzon..:scared: :okularnik
Na nem.., arra mindíg oda figyeltem, hogy ne vakítsak senkit ha szembe jön.
Ekkora fénynél (még a korábbinál is) az fontos.
Ezt már úgy kell kezelni mint egy gépjármû világítást.
#6988
Írta 2006. május 12. - 12:32

De nagyon dúrván néz ki ! Minden elismerésem !
#6989
Írta 2006. május 12. - 12:16

...háát úgy könnyü mert még jó is van benne:cool2:
Tegnap melóhelyen a teljesen sötét folyosón kipróbáltam.
Kézben tartott kamerával készítettem képet a kb. 30 méteres folyosóról a ledsor fényénél.
Az expozíciós idõ 1 sec volt, automatára bíztam.
Ilyenre sikerült:
...szóval alakul.
A vörös szín hiánya még látszik, viszont rövidesen azokat is beépítem és
majd vasárnap úgy is készül fotó hasonló körülmények között.
Durva....

#6990
Írta 2006. május 12. - 11:01

...háát úgy könnyü mert még jó is van benne:cool2:Na vegre!! baratnom segitsegevel sikerult vegul osszedobnom a lampat!
Közben én meg végre erõt vettem a lustaságomon és
már részben összeraktam azt a ledsort amit jó régóta tervezek.
Kettõ ledsort építettem fel egyelõre, színkiegészítõ ledekkel.
Egymáshoz képest függõlegesen is kissé megdöntve és
a végein 10-10 ledet oldalirányban is kifelé billentettem, hogy
majd az út szélére is valamivel több fény jusson.
Ami eddig elkészült abban van 17-szer 5 fehér és mindegyik csoport
mellett egy-egy zöld meg a pirosaknak egyelõre csak a helye.
Itt látható:

Még egy sor ugyanilyen összeállításban jön alá.
Tegnap melóhelyen a teljesen sötét folyosón kipróbáltam.
Kézben tartott kamerával készítettem képet a kb. 30 méteres folyosóról a ledsor fényénél.
Az expozíciós idõ 1 sec volt, automatára bíztam.
Ilyenre sikerült:

...szóval alakul.
A vörös szín hiánya még látszik, viszont rövidesen azokat is beépítem és
majd vasárnap úgy is készül fotó hasonló körülmények között.
#6991
Írta 2006. május 11. - 22:28

Este 8kor tali a Batthyany-in.
#6992
Írta 2006. május 09. - 01:49

Arra is érdemes figyelni, hogy a különbözõ ledeket nem lehet közvetlen párhuzamosan kötniSzetszedtem a Cateye EL200-as lampat. lekaptam a gyari cuccot a panelrol.
Kikaptam 3 ledbol 2ot, 2 szelsot, s kicsereltem oket 125 cd-s ledekre.
mert eltérõ lehet az üzemi áramon a nyitófeszültségük.
Az azonos fajtákat össze lehet kötni de
a különbözõ fajtájuak áramát külön csoportban, külön-külön ellenálláson kell beállítani.
A forrasztó pasztát amit írtam a józsef körúti vegyszerboltban lehet kapni, (a sarkon).
Az nagyon megkönnyíti a forrasztást.
...tudod melyik az, most azúrnak vegyianyag kereskedelmi... izének hívják.
..mozi van a másik sarkon.
Forrasztást meg úgy ahogy írtam.
#6993
Írta 2006. május 08. - 23:10

Szetszedtem a Cateye EL200-as lampat. lekaptam a gyari cuccot a panelrol.
Kikaptam 3 ledbol 2ot, 2 szelsot, s kicsereltem oket 125 cd-s ledekre. Mindezt azutan, hogy lereszeltem a kis muanyagot meretre, hogy a 125 cds ledek beleferjenek az optikaba. Minden okes, franko...
A neheze megvan, mar csak vissza kell forrasztani a 2 vezeteket a panelra...erre...kicsi a vezetek, na akkor vagjunk a muanyag szigetelesbol, s akkor oda tudom rakni a cint...de erre elvagom nagy igyekezetemben az egeszet..meg kisebb a vezetek....erre vagok a sajat tartalekombol, ondvan megtoldom..
aztan 10 perc forrasztasi probalkozas utan feladtam.
baromi gyenge vagyok a vezetekelesben..utolso lepes.
Holnap ujra megprobalom, mert ha sikerul, akkor elvileg a 110 cds lampambol lenne kb 500-650cds lampa.
Az optik amiatt ez eleg sokat jelentene, ugyanis a fejlampam 205 cd-s, s nem sokkal erosebb a 110 cd-s eredeti cateye-nal.
Mindenesetre most merges vagyok.. ma mar kesz lehettem volna.
#6994
Írta 2006. április 21. - 03:31

20mA-en tesztelve, Jeled gyártmányu bal és
....... korábbi_szintén 50cd-jobboldali:

6mA-en tesztelve, Jeled gyártmányu bal és
....... korábbi_szintén 50cd-jobboldali:

A tesztfotó önmagáért beszél. A mostani (készleten lévõ)
lednek egyenletesebb a fénye és nagyobb területet világít meg, vagyis
nagyobb a széttartása, mégis megvan a fényerõ.
Talán azért nevezhetõ azonos fényerejünek mindkettõ mert a régebbi
közepén egy kicsit erõsebbnek tûnt a kékes rész.
Viszont az új az jóval egyenletesebb és fehérebb.
#6995
Írta 2006. április 11. - 00:04

Annak is van hátránya.Egy regulátor tényleg nem lenne rossz beléjük, mindkettõ fénye csökken, ha gyengül az elem.
Amikor az elem (ceruza akku gazdaságosabb), szóval az áramforrás merül akkor az elektronika egyre jobban igyekszik a maradék energiát úgy szabályozni, hogy azzal is biztosítsa a teljes energia ellátást.
Így igazán észre sem veszed mikor jut el az energia forrás a kimerülés határáig.
Vagyis mész a sötét erdõ közepén és minden elõjel nélkül hirtelen elmegy a fény.
Annyira talán nem hirtelen de perceken belül..
Persze lehet vinni tartalék akkukat és mégegy lámpát, hogy mindíg maradjon valami.
Akkor nem is rossz ez a megoldás.
A ledes lámpáknak éppen az az elõnye, hogy minél jobban merül az elem annál kisebb a led fogyasztása.
Egy izzónál még jókora áramok folynak de a funkciója már nem jön létre, vagyis nem világít, a leddel szemben.
Egy ilyen szabályozás ezt a tulajdonságot szüntetné meg.
Végülis egyrészt jó, másrészt pedig hátrány is lehet.
#6996
Írta 2006. április 10. - 16:27

Egy regulátor tényleg nem lenne rossz beléjük, mindkettõ fénye csökken, ha gyengül az elem.
#6997
Írta 2006. április 10. - 10:38

Habár aki nem akar lámpát használni (valami megmagyarázhatatlan okból) annak mondhatjuk bármennyiszer.
Az is igaz, a kivilágítatlan bringások lassan úgyis elfogynak.
Errõl a KAMA3 nagyteherautók gondoskodnak (igaz szándék nélkül), persze a többi jármû is besegít.

#6998
Írta 2006. április 10. - 10:18

#6999
Írta 2006. április 09. - 23:24

#7000
Írta 2006. április 01. - 18:47

Különbözõ forrásokból hallottam, hogy a villogó fényt könnyebb észrevenni, persze nem mindíg, amint a példa is mutatja....gondoltam, hogy csak valami csillogás lehet, de visszanéztem. Hát nem egy bicajos villogó lámpájánál láttam, amint éppen elalszik a fény?! A frász jött rám. Ha folyamatosan világított volna, sokkal hamarabb kiszúrom...
Amikor távolabbról van idõ meglátni a kivilágított bringát akkor a szemet szinte vonzza a mozgó villogó változó látvány.
Viszont amikor csak annyi idõd van felmérni a viszonyokat mint egy villogó elalvási periódusa az valóban veszélyt okozhat.
Mindíg azt hangoztatják, hogy a körülmények határozzák meg a relatív gyorshajtás mértékét, ami igaz is,
de (szerintem) a kerékpárnak legalább anyira erõs szaporán villogó v. folyamatosan világító (ahogy a kreszben áll)
fényforrással kell rendelkeznie ami biztosítja minden körülmények között a jó láthatóságot.
Igaz, ez is jobb volt mint a semmi mert legalább megláttad.