Köszi a tippet, elgondolkodom rajta. Mondjuk az általam linkelt S2+ nak szerintem tűrhető az eloszlása (OP foncsor), ahhoz képest hogy erős fényű.
Amennyiben forgalomban is fogod használni, mindenképpen a korábban említett Lidl vagy hasonló az útra vetítő tükrös lámpát vegyél. Engem konkrétan ledudáltak az útról amikor egy kínai négy ledes fotonágyúval mentem, pedig lefelé volt irányítva. Lidl lámpa teljesen jó. Vettem egy Osram FX 70 lámpát a Lidl lámpa mellé (12k-ra volt leárazva nemrégen). Nagyobbat világít, de a Lidl is bőven elég. Bringásként és autósként is azt mondom, hogy jobbak az autó tompítottjával megegyező fényt vetítő lámpák. Szembe jövő sem vakul meg és kisugárzott fény nagy hányada az útra kerül. Terepen kell a refi, mert volt hogy majdnem lekapott egy belógó ág a bringaúton tekerve.
más:
A fent említett kínai csodának az akkujával nem vagyok kibékülve. Alig használtam, szerintem van benne kb öt ciklus pár év alatt. Ennek ellenére töltőre felrakva kb 15 perc alatt végez és ennyit is bír teljes fényerőn. Ez volt eddig, mert belenéztem és az jött ki, hogy a 2S2P kapcsolásban lévő cellákból az egyik pár üres volt (kb 3V), míg a másik 3.8V-ig feltöltve. Rendeltem egy Skyrc S60 Balancer töltőt és raktam az akkura balancer csatlakozót. Így az első töltés utáni 1.4Ah kapacitást (1A kisütő árammal mérve) több ciklus után sikerült felvinni 2.5Ah-ra. Ennél nem megy tovább. Kisütéskor az egyik soros pár, ami a negatív oldalon van hamarabb merül. Érdemes lenne bontani és kimérni, hogy melyik lehet a gyengébb vagy hagyjam így? Azon gondolkodom, hogy rendelek Panasonic 18650 3.4Ah akkukat és építek egy másik pakkot emellé. Érdekes még kisütéskor (lámpával), hogy a védőelektronika meg sem szólalt, amikor az egyik pár már 2.3V-nál járt. Nem tudom milyen elektronika van benne, de adatlapok szerint itt már le kéne kapcsolnia.
Ez a balanceres töltő jól helyre hozta. Egy óra alatt kb belenyomja a nagyját és utána még 2-3 órát elvan a kiegyenlítéssel és a végső töltéssel. Ahogy néztem kb 5-10% töltőáramnál kapcsol le.
Attól függ mire akarod használni. Az a "996" Lumen jobb esetben 500, ami már bőven elég terepezésre, meg az egész szembejövő forgalom teljes elvakítására. Az Aldi-s lámpa városba tökéletes, ha nem éjfélkor vadulsz a hármas-határ-hegyen máshova is, de csodákat ne várj tőle. Viszont a szembejövő biciklis meg fogja köszönni.
Lehet vele látni. Nem csak a fényerő számít,hanem az eloszlása is. Ha foltosan vetít,vagy spottosan akkor a szemed a legfényesebb részhez alkalmazkodik.
Köszi a tippet, elgondolkodom rajta. Mondjuk az általam linkelt S2+ nak szerintem tűrhető az eloszlása (OP foncsor), ahhoz képest hogy erős fényű.
Lehet vele látni. Nem csak a fényerő számít,hanem az eloszlása is. Ha foltosan vetít,vagy spottosan akkor a szemed a legfényesebb részhez alkalmazkodik.
Sajnos nem, de itt még kapható nálunk. Kicsi, könnyű, vakításmentes optika, talán 30 lux fényerő,meg kerékpározáshoz optimalizált tükör (két téglalap a vetítési képe). Bátyám vett ilyet , elégedett vele.
Be tudnád linkelni? Műszaki paramétereket, stb.
Mondj jobbat, kíváncsi vagyok.
Sajnos nem, de itt még kapható nálunk. Kicsi, könnyű, vakításmentes optika, talán 30 lux fényerő,meg kerékpározáshoz optimalizált tükör (két téglalap a vetítési képe). Bátyám vett ilyet , elégedett vele.
Biciklire ismét keresek lámpát. A szempontjaim: igazi erős fényű legyen, de le lehessen állítani egész gyengére is. 1 db. 18650-es akkuval működjék, és az akku ne vezetékkel csatlakozzék a lámpatesthez - ez azért kell, ha a bringát lelakatolom, a lámpa könnyen leszedhető és zsebbe tehető legyen.
És az ára ne legyen több 5 ezer forintnál - ezért külföldi rendelésre gondoltam, a kedvező ár érdekében.
Többnyire városi használatra kell, néha közvilágítás nélküli terepen.
Jó volna, ha a lámpát kézilámpaként is tudnám használni máshoz.
(Van erős fényű, szúró (távolra kis terítésű) fényű T6-os fejlámpám, ha szükséges (pl. erdőben) azzal kiegészíthetem.)
Kimondottan bringás lámpákat kerestem, de azok vagy nagyon drágák voltak, vagy elemes működésűek voltak, vagy külön mértes akkupakkjuk volt, vagy ezek kombinációja.
Ez ugyanaz, mint az előbb linkelt, csak egy fokkal sárgásabb fényű.
Alapjában elégedett voltam vele. 3 erősségi fokozata volt, és többnyire a legerősebbet csak ritkán használtam, többnyire a 1-2. fokozaton volt. Országútra is elég volt nekem a 2. Szerintem nem melegedett túl.
Napjában 1-1.5 órát használtam bringán, és arra elég volt 1 feltöltés. Minden alkalommal cseréltem töltéshez az akkut, mert 2 menetet már biztos, hogy kibírt volna.
A vetítési képe szerintem jó volt, bár bizonyára mégsem olyan, mint a profi bringás lámpáké.
De szomorú dolog történt vele: nem volt megfelelő bicikliskonzolom, és a múlt év nyarán a lámpa fényes nappal (működésen kívül volt) bicikliúton nagy zajban kiesett belőle és nem vettem észre. Fémből van, tehát koppant, de azt hittem, egy faágra hajtottam rá. 10 perc múlva visszamentem, de már hűlt helye volt.
Kedves Balu1, köszönöm az eddigi alapos hozzászólásaid és várom a további véleményed.
"Az adaptív, a változó közlekedési körülményekhez alkalmazkodó lámpa mellett a jövő az interaktív lámpatesteké, amely nem csak alkalmazkodik a körülményekhez, a látási viszonyokhoz, hanem a vezető vagy a többi közlekedő számára információt küld.
A lézerfény a jármű szélességét felrajzolja az aszfaltra egy útszűkületnél vagy egy sávszűkítésnél, egy másik figyelmeztető fény pedig a járdáról lelépni készülő gyalogos elé húz egy vörös vonalat stop felirattal. A rendszer lelke egy milliónál is több tükörből álló panel, amely hasonlóan a ma is használatos projektorokhoz (vetítőkhöz) bármilyen információt meg tud jeleníteni, így részben vagy egészben engedve át a lézer fényt."
"Autó hátsó lézeres ködlámpa. Automatikus fékezés és várakozást jelző figyelmeztető lámpa.
Fő funkciója:
Hatékonyan figyelmezteti a mögötte haladó járművet, hogy elkerülje közlekedési baleseteket (esőben, ködben, hóviharban).
Figyeljünk az alábbiakra:
1. Úgy telepítse, hogy ne világíthasson szembe.
2. Ne árnyékolja le.
3. A termék csak autókhoz, teherautókhoz és motorkerékpárokhoz használható, 12V feszültséggel."
(megj, 6 Voltról már működik!)
Közben ha már hivatalosan is árulják itthon és beépítik új autókba is, felteszek róla fotót :
Naplementekor, még világosban is kipróbáltam, mennyire látszik a fénye :
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
Ez a lézer egy egy 1300 mm hosszú, (1 méter 30 centis) vonalat rajzol az útra,
ami 8 mm széles. Ezt el kell osztani a pupilla méretével, ami kitágulva kb 6-8 mm körüli.
Vagyis egyszerre ekkora "ablakon" rekeszen, íriszen keresztül juthat a retinára,
az energiájában nagy felületű vonallá elosztott, így kis felületen gyengévé tett fény kis töredéke a lézerből.
Ha pl. eldől a kerékpár, akkor is csak egy kis töredéke juthat a szembe, amit ki tud védeni a szem pislogási reflexe, mivel ez nem pontszerű fény.
Ennél erősebb lézer fény nyalábokkal pásztázzák a szórakozó helyeken az ott táncolókat, de az a fény annyira szét van húzva, (mint itt is), hogy az már nem okozhat szem sérülést, pedig szépen látszik a levegőben.
Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy a 200 mW 1/162-ed része az ami a kerékpár nyereg és talaj távolságából, vagy egy ledöntött kerékpárnál ennél még távolabbról még nagyobb eloszlásban be juthat a retinára.
Vagyis az expozíciós teljesítmény a 200mW 1/162-ed része ami így a szembe jutva,
az 1,2 milliWatt teljesítményű, még biztonságos lézer teljesítményt jelent. Ez kb azonos azzal, amikor az 1-2 mW-os lézer pointer egyetlen kicsi pontszerű fényével valakinek a szemébe világítunk.
Vagyis az 1-2 mW-os pointer pontszerű, egy kis helyre irányuló fényével egyenlő, ami a vonalból a szembe juthat, 1 méter távolságból.
Fél méterről bele nézve már kb 5 mW-os kicsi kulcstartó lézer pontjával azonos teljesítményű a fénye.
Volt régebben egy munkatársam, akinek még a régi viszonylag gyenge kis pár mW-os vörös fényű pointert mutattam, ami 3-5 mW körüli lehetett. kérte, hogy adjam oda, hadd próbálja ő maga. Egy villanásnyi idő alatt a saját szeméhez emelte és bele világított tartósan. El akartam venni tőle, de mondta, már ki ne vegyem a kezéből, mert ő tudja mit csinál (hát kétlem..). Mondtam neki, hogy az mennyire veszélyes "játék", de azt mondta, hogy az ilyen kicsi kulcstartó lézerekkel mindig el szokta "játszani" a saját szemével, ezzel lepi meg az embereket, mert az még eddig nem ártott meg neki.
Azért senkinek nem ajánlom, hogy a saját vagy mások szemével játsszon.
Ezt a kerékpár oldal fény csíkot én is végig gondoltam, de a gyakorlatban nincs kockázata ha figyelmesen használjuk és nem engedünk álló helyzetben senkit bele nézni alulról és közelről. Ha kicsi gyerek van a közelébe álló helyzetben, akkor ki kell kapcsolni, de menet közben nem kerülhet olyan közel, hogy az szembe jusson, mert akkor nagyobb a valószínüséggel inkább, hogy elüthetjük az illetőt.
Persze nyilván gondolhatunk arra, mi van akkor, ha valaki bele kukucskál mint egy távcsőbe. Annyira a fék karral valakinek a szemébe dőlve még komolyabb sérülést okozhatunk.
De ha nem is lézert "csak" egy csak egy 1000 lumenes fejlámpát veszünk alapul, amivel véletlenül ránézünk és bele világítunk közelről a másik arcába, az se veszélytelen dolog, de azt kivédi a szemünk pislogási reflexe, így ösztönös szembecsukással pislogással és félrenézéssel elkerüljük a hosszabb expozíciót kisebbre elosztott felületi fénysűrüség mellett ugyanúgy, mint amikor felpillantunk a déli égboltra és véletlenül a látóterünk közepébe kerül egy villanásnyi időre a nap korong képe. Ez ellen ösztönösen védekezik a szem és becsukjuk, elkapjuk róla..
A LED lámpákra is komolyabb gyártók ráteszik a sárga háromszög figyelmeztető matricát, hogy ne nézzünk bele.
Az nyilvánvaló, hogy pontszerű lézer fénybe nem szabad távolabbról se bele nézni, mert az majdnem ugyanolyan veszélyes távolról is mint közelről, mert távolodva is alig tágul valamennyit.
Viszont ha azt keressük, a környezetünkben mi hordoz veszélyeket, akkor a varrótű is veszélyes, hasonlóan a hegyes kisollóhoz, hogy a nagy ollót vagy a kést már ne is említsem. Sőt a közlekedés még veszélyesebb. Ha valaki nagyon akarja (vagy épp nem akarja de ügyetlenkedik,) akkor is kiszúrhatja saját vagy a másik szemét, vagy a konyhakést is be lehetne tiltani, mert már állt az is bele emberbe véletlenül és szándékosan is.
Szóval valós a probléma, de mivel itt nagy felületen eloszlik, így a gyakorlati jelentősége inkább elméleti.
Sőt, ha azt nézzük, akkor mindenben lehetnek veszélyek, ha nem tudja valaki hogyan kell és hogy szabad használni.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
Épp nézem a vele kapcsolatos képeket és ott bele tették egy pohár vízbe.
Elég rossz ötlet, mert szétszedtem. Kivettem a kínai módra, benne lötyögő és szabadon elforgolódó lézer modult
a tokjából és alul, ahol a vezetékek csatlakoznak a félvezető lézer led chip kivezetéseire szigetelés nélkül van ráforrasztva a bekötő huzal, ami a kis közbenső műanyag dobozocskában lévő kontroll elektronikán keresztül megy az akkura.
Nem is beszélve arról, hogy a lézer led egy fém lemez darabbal van bele szorítva a tokjába és a víz ott be tudna jutni az optikai rendszer belsejébe is.
Ezeket mind le kell szigetelni házilag, mert ez eredeti "occó" kínai kaki, de amire kell arra azért jó ha a gyermekbetegségeit kikezeljük.
Úgy oldottam meg, hogy a külső fém tokban lötyögő lézer modul oldal palástját vékonyan bekentem gumi pasztával, ami miután már annyira megkötött, hogy nem kenődött és nem ragadt hozzá, bele préseltem a rögzítő füllel ellátott fém burkolatába.
Mivel nem ragasztottam bele fixen ezért még állítgatható ahogy szükséges.
Ezzel még a hő átadását is megoldottam ezzel a lézer modul és a külső burkolat között.
Még a vezérlő panelt kell leszigetelnem, hogy vízálló legyen az is, és mehet a nyereg alá és még az esőben se lehet így már baja.
(Azt az oldalt amit tegnap linkeltem, most nem találom azon a címen.)
Balu1 módosította - 2016. július 30. - 23:03
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
Én a táblázatból a 2000mA-hez tartozó értéket (692lm) olvastam ki, de való igaz, fel tud venni több áramot és ezzel nagyobb fényáramot is generál.
Mindenesetre ez nagyon szépen egybávág azzal, ahonnan indult a dolog, az állításom, hogy a Cree X-ML ledek max 900lm körül tudnak, hiába adnak meg a kínai gyártók irreális értékeket (mint pld az én 2 LED-es lámpámra 5000lm-t írtak )
Kicsit bonyolultan lehet kiolvasni a max értéket.
a ledet 3 Amperrel lehet megtáplálni.
Az értéket úgy lehet jól kiolvasni, hogy...
"Minimum Luminous Flux
___@ 700 mA__
_Group _ Flux (lm)
___T6 ____ 280 az 910 lm
___U2 ____ 300 az 975 lm
Vagyis
a T6-os LED 700 mA mellett 280 lument ad le.
Ezt veszik alapként 100 %-nak, amit a lenti táblázatban így értelmezhetünk.
A táblázatból grafikusan az olvasható ki, hogy különböző áramok melett mennyi fényt ad le a led.
Ez nem lineáris adat, hanem látszik a görbén, hogy a teljesítmény függvényében csökken a hatásfok.
Vagyis a CREE XM-L T6-os LED 3A áramon 910 lumen fényáramot képes lesugározni.
Ezzel a fény mennyiséggel lehet gazdálkodni a különböző optikai fényt irányító rendszerek, tükrök, lencsék használatával.
Mind kb olyan erősen világítja meg az aszfaltot, mint az Aldis - Lidl-ös lámpák, csak sokkal nagyobb területet világítanak meg. Viszont most az egyik este kipróbáltam, hogy a hármat egyszerre használtam.
Majdnem olyan volt az összhatás, mint a régi Opel Omegákon, hogy azért van annyi lámpa rajta, hogy a tulaj éjszaka is napszemüvegben tudjon vezetni Elképesztő. Mondjuk az ára is
Ezek már mind a spéci számítógép tervezésű tükrökkel vannak megépítve, az azért jó mert a led felülről világítja meg a speciális formájú tükröt és így egy bizonyos szint alatt tudják tartani a fényt és felfelé nem vakít, ha jól be van állítva a kormányon.
Egyébként múltkor éjszaka éppen jöttem haza a Pilisből és rám sötétedett.
A Lidles lámpa meg ott volt a kormányon a másik mellett tesztelésre várva.
Ezt a képet fotóztam róla a budakalászi tavaknál a parkban :
Jól világít az de csak a teljes sötétségben látszik jól a fénye, mert az 1 Watt az csak 1 Watt, de nagyon jól van elosztva.
Az üzem ideje meg korlátlan, ha menet közben rácsatlakoztatunk egy powerbankot. Akkor belső akku töltöttsége nem csökken, amíg a powerbank csomagban van töltés. A csatlakozó a felerősítés előtt található meg az alján és menet közben is elérhető, nem úgy mint a Blacburn-Flea-nál. Így nincs "beépítve" a csatlakozó a felerősítés alá, vagyis nincs beépítve üzemidőben korlátozó tényező.
--- KATT a képre a nagyobb nézethez! ---
Balu1 módosította - 2016. július 10. - 14:39
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !