Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
#1761
Posted 2013. June 04. - 15:44
#1762
Posted 2013. June 04. - 09:11
Kössz! :R
Ugyanezt használom két éve, amikor nem bicón van, zseblámpaként. Nem fogsz csalódni benne.
#1763
Posted 2013. June 04. - 08:32
#1764
Posted 2013. June 03. - 23:31
#1765
Posted 2013. June 03. - 11:23
Elsõ lámpát keresek bringára.
A lényeg, hogy olcsó legyen, sokat bírjon egy töltéssel, és vízálló legyen, annyira, hogy egy kiadós esõt lazán kibírjon.
Ez tetszett meg az ebike-ról: Blackburn Voyager 2.0. Legalábbis design-ban ez tetszik, de nem feltétlenül ragaszkodom hozzá, fõleg, hogy nem írják, hogy vízálló lenne.
Van valami legjobb vétel ebben a kategóriában?
A fényerõ csak annyira számít, hogy messzirõl is jól lássanak, és lehetõleg kissé oldalra is világítson.
Köszi!
#1766
Posted 2013. May 31. - 20:51
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1767
Posted 2013. May 31. - 17:05
Persze egy túlterheléstõl felforrósodott cella azért még képes összeolvasztani maga körül dolgokat, égési sérülést okozni... :mad:
Laptop akksiknál gyakori tönkremenetel, hogy a soros cellacsoportból az egyik "magától" bezárlatosodik. Nemigen hallottam, hogy ez valaha tüzet okozott volna... :confused:
#1768
Posted 2013. May 26. - 21:39
Ilyen cellákból épült össze 2 cella sorosan, méghozzá hétszer. Az összes kettõs soros csoportot párhuzamosan kötöttem és kettõ fõ cella csoportként töltöm. Ez éppen bele fér egy csavaros tetejû, kulacs formájú szerszám tároló dobozba.
Az akku pakk kivezetéseit bárhogy össze köthetem rövidzárba is, semmi nem történik.
Ilyenkor mûködésbe lép minden cellánál a multifuse "öngyógyuló biztosíték" és annyira leveszi az áramot, mintha csak egy lámpa lenne rajta terhelésnek.
Amikor próbaként zárlatba viszem, akkor elõször kicsit szikrázik, azután már azt sem, mivel aktív a védelem még másodpercekig ami lekapcsolta az áramot. Az átfolyó zárlati áram sem nagyobb így lekapcsolás után, mint az üzemi érték környéke. Viszont mielõtt eléri azt, hogy lekapcsoljon, még legalább az üzemi tízszeresét is elviseli.
Igaz, ez nem véd a túltöltéstõl. Arra való egy jó töltõ. Egyébként az akku védõ panel az akku végén is szerintem csak a mély kisüténél kapcsol le. Azt viszont úgyis látom a fényén, ha kicsit is követi a fényerõ a meglévõ töltést. Már pedig az enyém mindig követi. Igaz, nem mindegyik ilyen.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1769
Posted 2013. May 26. - 18:04
#1770
Posted 2013. May 26. - 10:47
Itt elmagyarázza: 18650 Li-ion akkumulátorok összehasonlító mérése - YouTube
De túl van lihegve ez az egész. A telefonodban, a tabletedben, és a notitban is liion akku van, oszt mégsem robbant fel még gondolom egyik sem.
A telefonnál és a számítógépnél egy dolgot nem árt figyelembe venni:
ott az akksik egy relatíve szabotázsbiztos eszközbe vannak beépítve. Kicsi az esély, hogy a készülékház annyira megrongálódjon, hogy zárlat keletkezzen a nagyáramú részekben.
Viszont az ilyen lámpafélékben vastag vezetékek vannak, a kábel folyamatosan erõhatásoknak van kitéve.
A gagyibb lámpáknak a csatlakozója is egyszerû, fennálhhat a zárlat veszélye.
A kocsiba való GPS adapterem nemrég megadta magát. Addíg gyúrtam a vezetkét, amíg a töltõnél, a törésgátló mellett el nem tört a szigetelés. A vezetékek zárlatot csináltak. Egy nismerõshöz mentem el kocsival, mire visszaszáltam a verdába, tiszta büdös volt a kocsi a melegedõ töltõ miatt. A kapcsolóüzemû elektronika szerencsére nem ment tönkre, bár a készülékház egy kicsit megolvadt. A hibás szakasz kivágásával helyreállt a rend, de egyet megtanultam; ezeket a kábeleket idõnként át kell vizsgálni.
Ezt teszem majd a bringalámõámmal is.
A védelmet csak azért kérdeztem az akupakkra, mert egy ismerõsöm szeretne rendelni az EX-tõl.
#1771
Posted 2013. May 24. - 20:51
Ezt amit az akkuról korábban itt bõségesen kitárgyaltunk, azért tartottam fontosnak ennyire kifejteni, mert a lítium akku legalább annyira tûzveszélyes mint a gyufa és valami jól éghetõ anyag közelsége. Vagyis nem veszélyes, csak tüzet okoz bizonyos körülmények együtt állása esetén.De túl van lihegve ez az egész. A telefonodban, a tabletedben, és a notitban is liion akku van, oszt mégsem robbant fel...
Gyufa vagy öngyújtó mindenhol van a lakásban, esetleg a ruha zsebében, mégse félünk tõle, illetve nem okoz tüzet amikor nem akarjuk.
Viszont a gyufát ismerjük. Tudjuk, hogy mire kell vigyázni. Minden részletét pontosan tudjuk, hogy mit kell tenni, ha bármi okból fel lobban egy láng a tûzgyújtó eszköznél, hogy ne okozzon pánikot és balesetet. Mindenki tudja, hogy mi a teendõ akkor ha mégis elindul egy tûzgyújtó eszköz mûködése. Közismert dolog, hogy mit kell tenni, ha el akarjuk kerülni a bajt, a katasztrófát.
Az akkunál sem nagyobb az esély és nem bonyolultabb sokkal a teendõ. Viszont amíg a tûzgyújtó eszközök kezelését már gyerek korban megtanuljuk és készség szinten ismerjük, az akkumulátorokat és az elektronikus eszközöket már kevésbé ismeri mindenki. Ezért könnyebben elõfordul, hogy pánikba esünk ha valami történik, mert nem tudjuk mire kell vigyázni és mit kell tenni, hogy elkerüljük a bajt. Esetleg valaki szétszedi és megfelelõ ismeretek és elõvigyázatosság nélkül köti és szereli. Aztán ha bekövetkezik a baj, akkor....
Szóval arról szól ez a sok kitárgyalt dolog, hogy ne legyen az, hogy a mi hibánkból bekövetkezik bármi elkerülhetetlen. Aki nem tudja, az enélkül a sok témába vágó szöveg nélkül esetleg nem is feltétlenül tudhatja, mi történhet ha... Ezért esett ennyi szó errõl. Pl aki nem tudja, hogy vízzel nem oltható az bevágja a csap alá, ahol a sérült burkolatú Lítium a vízzel érintkezve még inkább lángra lobban és spricceli az olvadt fémet.
Ha nem tudjuk a vadállatról, hogy leharaphatja a kezünket, akkor oda megyünk, mondjuk hogy lefotózzanak vele, miközben meglepetésként leharapja a fejünket. Ezt a vadállatról tudjuk. A Lítium akkuról is már tudjuk a leírtakból, hogy veszélyes lehet bizonyos körülmények között, fõleg ha szereljük vagy kötjük megfelelõ szakértelem nélkül. Viszont ha nem esett volna róla ennyi szó, akkor sokan nem is gondolnának rá és elõvigyázatlanul kötögetnék áramkörbe a barkácsoló kedvûek. Persze lehet, de nem mindegy hogyan.
A statisztika szerint nem sok vadállat harapja le embernek bármijét, mert nem megyünk közel hozzá, ugyanis azokat ismerjük, miután kitárgyaltuk, ezért a lítium akkuval (és egyáltalán az energia tárolókkal) már óvatosabban bánik aki valahol olvasott v. hallott már róla.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1772
Posted 2013. May 24. - 14:04
De túl van lihegve ez az egész. A telefonodban, a tabletedben, és a notitban is liion akku van, oszt mégsem robbant fel még gondolom egyik sem.
#1773
Posted 2013. May 24. - 13:57
Honnan tudom kisilabizálni, hogy egy DX-es lámpaszett akkupakkja védelemmel el van-e látva, vagy sem?
50USD alatti szettek érdekelnének.
Buy RUSTU D6S Cree XM-L T6 800lm 3-Mode White Bicycle Headlamp - Deep Grey (4 x 18650)
#1774
Posted 2013. May 13. - 21:17
Ahogy tapasztalom, a távol-keleti akkuk sokszor gyengébbek, de nem zárlatosak egykönnyen.
Az lehet, hogy aki leírta az úgy gondolja, hogy az olcsó akku az oka, de inkább a kötésnél a szigetelés megbízhatóságával,
a házi kötéssel lehetett baj, hiszen az házi barkács bringa volt, ha jól emlékszem.
"egyedileg átalakított Bullitt teherbicikli kapott lángra."
Ha zárlatba kerül attól könnyen elszáll.
Felforrósodik hatvanvalahány celziusz fölé, és ha nem szûnik meg a túlterhelés rövid idõn belül, akkor bumm.
Épp ezért írogattam múltkor errõl, nehogy valaki szakszerûtlenül kezelje az akkut és baj legyen belõle.
Szóval nem veszélyes, ha rendesen, biztonságosan van kötve és védelem van beépítve.
Na meg ha nem szereli senki szakszerûtlenül.
Olyan mint a gyufa, nem veszélyes, csak ha valaki nem ismeri, mire kell vigyázni.
Tudom, a gyári szerelésnél is volt már ritkán akku tûz és robbanás, na de hiszen csak az hibázik aki dolgozik!
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1775
Posted 2013. May 13. - 13:00
Felrobbant aksi Lítiumos akkumulátor veszélyei | hatszel.hu
Ennek igazából ez a lényege: "Nem hiába van háromszoros árkülönbség a neves európai és a névtelen távol-keleti gyártók termékei között…" Túlmelegedett, leolvadt. De, hogy mitõl, arról nem szól a cikk.
#1776
Posted 2013. May 13. - 08:56
Felrobbant aksi Lítiumos akkumulátor veszélyei | hatszel.hu
régebben a sony laptop aksik gyulladtak ki, meg nemrég egy opel ampera is leégett a garázsban egy törésteszt után
mondjuk a telefonok milliárdjai bizonyítják, hogy kisebb méretben nincs para, de azért litium aksit mondjuk lehet, én nem a dx-rõl rendelnék, noname kivitelben
#1777
Posted 2013. May 13. - 07:38
#1778
Posted 2013. May 02. - 20:24
Már én is ragasztottam régebben fény visszaverõ matricát egy kivilágítatlan fü sávon, az út mellé belógó sötétzöld fém terelõre, mert még én is a lámpámmal éppen csak észre vettem és ha netán valami okból a füvön mennék, kerülnék valakit, akkor
neki mentem volna, bele akadtam volna. Ez a Római-parton volt a É.ö.k. híd felöli végén.
Azóta már volt ott árvíz is és akkor eltûnt onnan a korlát a matricával együtt.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1779
Posted 2013. May 02. - 20:16
Ezt kicsit azért is írtam most mert láttam hogy rémületet okozott egy korábbi hasonló téma.Csak abba gondoljunk bele, hogy..
Megpróbáltam megvilágítani olyan szempontból, hogy sok teljesen természetessé vált hasonlóan veszélyes eszköz is rejthet veszély forrást,
pedig minden nap használjuk. NEM kell mindentõl félnünk. Pl ha tudjuk, hogy a meggyújtott gyufát nem tesszük a függöny alá,
vagy a ruhák tetejére, akkor abba is bele gondolhatunk, hogy pl. egy lítium akkut sem szoktunk rövidre zárni vagy
rákötni olyasmire, ami nem a megfelelõen biztonságosan van bekötve. Máris biztonságossá válik a dolog.
Csak azt a néhány feltételt kell teljesíteni, ami a biztonság egyedi feltétele egy adott veszély forrásnál.
Írhatnám, hogy a bicikli is nagyon veszélyes eszköz, amivel nem szabad behajtani a mély, függõleges szakadékba,
de a száguldó kamion elé sem, de az álló kamion már nem okoz kárt benne. Ezt mindenki tudja.
Szóval ezek mind magától értetõdõ dolgok, de amíg az egyik témakörben szinte mindenki jártas, a másikkal esetleg még egyáltalán nem foglalkozott,
így tapasztalata sem lehet vele kapcsolatban. Ezért taglalom ennyire a témát. Veszélyes, mint nagyon sok minden a környezetünkben,
viszont ha tudjuk mire kell vigyázni, akkor biztonságos.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..