köszi mindenkinek. én is az alufóliás "árnyékolásra" gondoltam.
Igen, azt ki lehet próbálni, de a fóliának hozzá kell fémesen érnie a lámpa burkolatához, hogy testre (a lámpa fém házára és a fém vázra) zárja a zavaró jeleket. Erről jut eszembe, a lámpa általában gumin keresztül van felszerelve a kormány csőre, így a lámpa fém burkolatát is érdemes bekötni az árnyékló körbe ilyen zavarnál egy fém huzalon keresztül valamelyik csavarhoz a kormánynál vagy bilincs alá minél rövidebb vezetékkel, hogy az ne sugározza a zavar jelet, hogy minél nagyobb legyen nagyfrekvenciásan is a közös hideg pont, ami nincs semmilyen zavaró nagyfrekis potenciálon. A kicsit is hosszabb vezeték már antennaként viselkedik ilyen kapcsoló üzemű áramköröknél létrejövő tüskék által létrejövő zavaroknál, ezért kell rövid legyen a hidegítés a fólia árnyékolás, a lámpa fém burkolata és a kormány cső között.
A fém fólia borítás egy kondenzátor fegyverzeteként is csillapítja a zavar jeleket, és hozzá zárja a semleges potenciált képviselő lámpa fém burkolathoz és a kormány csőhöz is jobb esetben, már ha rákötjük fémesen.
Viszont valami vezetővel a vezetékre feltekert alu fóliát is még kívülről át lehet tekerni azon a húsz centi hosszon spirálisan, végig érintkezve a stabilabb elektromos kontaktus miatt, viszont az ne réz legyen, mert a réz és az alumínium (fólia anyaga) nedves környezetben "nem szereti egymást", kémiai reakcióval egy nem jól vezető, szigetelő fém vegyületet hoz létre és "megeszi" lebontja egymást a két fém. Inkább vékony horganyzott kertészeti boltokban kapható csupasz vékony lágyvas kötöző huzal lenne oda jól használható, amit a fóliára kívülről rátekersz. Az mechanikusan is stabilizálja és az elektromos kapcsolatot is tartósan biztosítja. A horganyzott lágyvas huzal lámpához közelebbi végét lehet használni a lámpa fémes bekötéséhez olyan részén ahol nincs szigetelő festék réteg rajta. Esetleg ahol megkaparod a csavarnál, hogy a fémmel érintkezhessen.
Szerintem lehet, hogy ez megoldást jelent.
Aztán a végén ha minden jól működik, akkor az egészet be lehet tekerni még fekete szig.szalaggal, hogy ne legyen olyan feltűnő.
P.S.: Ahogy a képen látom, a lámpa vezetéke mehet egészen szorosan a kormánycső és a stucni fém része mellett amíg lehet, esetleg alu fóliával letakarva és szig.szalaggal leragasztva és a kormány fém részéhez szorítva. Talán már az is elég lehet. Persze a lámpa fém házát is rövid vezetővel rá kell kötni a kormány csőre. A kormány szárnál egy-két lazább menettel lehet a kormányzást követővé tenni és a felület közeli vezeték futás még segíthet. Szóval lehet itt még talán egyszerűbben is "varázsolni", csak próbálkozni kell.
Edited by Balu1, 2015. October 19. - 13:58.