A tiédnek nem ilyen a szórtja?

Ez elégnek látszik közelre is.
Balu1 módosította - 2016. október 11. - 13:57
A tiédnek nem ilyen a szórtja?

Ez elégnek látszik közelre is.
Balu1 módosította - 2016. október 11. - 13:57
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Én is vettem 4 rugóért egy "Aldis" Bikemate lámpaszettet hasonlóan néz ki.
-A hátsó lámpába 4db AAA elem való, 1db powerled van benne, viszonylag széles / magas téglalapban, közepes fényerővel világít, folyamatos fénnyel. A háza nem túl szuper kidolgozású... ![]()
-Az első lámpa viszont nekem is nagyon tetszik!
Lámpa adatai szerint CREE Led van benne (1,4W= Úgy nézem, hogy XP-C led lehet). A kis chipméret, és a jó fél-tükör miatt nagyon jó fényerőt / fényeloszlást biztosít távolra (~téglalapot vetít), ugyanakkor egyáltalán nem vakít! ![]()
Beépített (900mAh-s?) Líthium akksis, és alul van rajta egy szabvány micro USB csatlakozó alj (lehajtható gumi-védőfedéllel), beépített töltőáramkör (feltöltve kigyullad a led).
-Mindkét lámpához jár felerősítő bilincs, és többféle átmérőhöz való gumialátétek; a hátsóhoz 4db AAA elem, az elsőhöz egy rövid normál / micro USB kábel -töltéshez-.
Eddigi lámpám elég halvány, szórt fényt csinál. Oldalt, meg előttem 6-8 méterig elfogadható a fénye, és 20+ méterig lehet sejteni vele az utat. Ez a kis lámpa pedig pont jó föléje: együtt kb. 30 méterig egyenletesen világítják meg előttem az utat, és így már 100+ méterig sejtem az utat -még a kisebbik fokozatban is-. Így már nagyobb tempónál, vagy szembe forgalomnál sem kell úgy meresztgetni a szememet. ![]()
A lámpának magában, közelre szerintem nem elég a szórt fénye, ezért én mindenképp javaslok mellé egy egész közeli lámpát (akár néhány huzallábas, szórtabb fényű ledes akármit), -hogy szembejövő autók fényein keresztül is látható maradjon az útpadka széle-. ![]()
Biciklire ismét keresek lámpát.
Kedves Balu1, köszönöm az eddigi alapos hozzászólásaid és várom a további véleményed.
Az első lámpád milyen színhőmérsékletű?
És hogy van a madarad?
Az az aldis lámpa vagy Lidl-es? ..már nem is tudom, lehet mindegyikben azt árulták,
szerintem is jó lenne neked, mert akku van benne. Sőt a felerősítési pont előtt van egy mikro USB csatlakozó a töltéshez és ha ráteszel akár menet közben egy jókora powerbankot, akkor több éjszakán keresztül végig világíthat a folyamatos külső powerbankról, csak egy kis váz táskába kell tenni a tápot, de ha leveszed a lámpát és kikapod a tápot isd akkor egyben mobilizálható a bicajtól függetlenül. Na meg nem kell annak mindig rajta lenni, azért van benne a 4 órás belső akku.
Ha jól emélékszem 4 óra üzemidőt bír azzal teljes fényen. Kisebb fokozaton többet is, de szerintem az igényeknek megfelelően ki lehet tolni a végtelenségig is az üzemidőt ha hosszabb túrára indulsz.
A beépített tükör számítógép tervezésű és nagyon jó a fény elosztása!
Ezen lehet, hogy meg fogsz lepődni, de nekem az erős jól ismert lámpám mellé felszereltem egy ilyen kicsi 1 Wattos lámpát ami maximum 100 lumenes lehet. A távoli fénye még amellett az erős lámpa mellett is jól jön időnként, mert annak a szúró fénye hagy kívánni valót, a nagy inkább 50-100 méteren belül világít jól és szélesen.
Tettem én fel erről a kicsi lámpa fényéről egy teszt fotót nemrég. Minden más első fényemet lekapcsoltam. A következő linken megláthatod:
http://forum.bikemag...ani/?p=1223168
Egyébként volt amikor kipróbáltam, hogy ment a kicsi is teljes fényen az 1 Wattjával és látszott a távolban a fénye, még jobban is mint a 30 Wattosé, mert az nem kimondottan szúrófényre készült, inkább csak 50-100 méteren belül széles út megvilágításra. Ez a kicsi viszont közelre csak annyit világít ami éppen közelre szélesen kell és távolabb, sőt egészen távol is van bőven fénye.
.
Off. Kérdezed a galambomat, megvan jól a kis drága, köszöni az érdeklődést, itt pihenget mellettem. ![]()

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Ott tetted tönkre TE az aksikat és nem a kínaiak rontották el !
A li-ion aksiban az anyagot MOZGATNI kell ! Tehát ha nem használod sokáig, leülepszik (nyilván nem ez a szakszerű kifejezés ide) a cucc benne és meghal a belsősége. Ha nem használod, akor is néha illik lemeríteni és feltölteni. Csak így marad életben egy aksi.
Én kb 2 havonta lemerítem-töltöm az aksis cuccaim. Amiknél nem így tettem, azok mind tönkre is mentek.
Köszi a jótanácsot.
Folyamatosan refreshelem az akkuimat én is évek óta. Ezt kicsit ritkábban sikerült. Ez tény. Ettől még nem dől össze a világ szerencsére. Most pár nap alatt elég jól visszajött 1.4->2.5Ah-ra.
(Szerintem a kínai lumen mellett létezik kínai Ah is. Erre gondoltam. 2S2P 18650 konfigban írnak 8.8Ah-t is némelyikre, míg a legjobb kaphatóak valahol 3.4Ah kapacitásúak)
más:
A fent említett kínai csodának az akkujával nem vagyok kibékülve. Alig használtam, szerintem van benne kb öt ciklus pár év alatt. Ennek ellenére töltőre felrakva kb 15 perc alatt végez és ennyit is bír teljes fényerőn. Ez volt eddig, mert belenéztem és az jött ki, hogy a 2S2P kapcsolásban lévő cellákból az egyik pár üres volt (kb 3V), míg a másik 3.8V-ig feltöltve. Rendeltem egy Skyrc S60 Balancer töltőt és raktam az akkura balancer csatlakozót. Így az első töltés utáni 1.4Ah kapacitást (1A kisütő árammal mérve) több ciklus után sikerült felvinni 2.5Ah-ra. Ennél nem megy tovább. Kisütéskor az egyik soros pár, ami a negatív oldalon van hamarabb merül. Érdemes lenne bontani és kimérni, hogy melyik lehet a gyengébb vagy hagyjam így? Azon gondolkodom, hogy rendelek Panasonic 18650 3.4Ah akkukat és építek egy másik pakkot emellé. Érdekes még kisütéskor (lámpával), hogy a védőelektronika meg sem szólalt, amikor az egyik pár már 2.3V-nál járt. Nem tudom milyen elektronika van benne, de adatlapok szerint itt már le kéne kapcsolnia.
Ez a balanceres töltő jól helyre hozta. Egy óra alatt kb belenyomja a nagyját és utána még 2-3 órát elvan a kiegyenlítéssel és a végső töltéssel. Ahogy néztem kb 5-10% töltőáramnál kapcsol le.
Ott tetted tönkre TE az aksikat és nem a kínaiak rontották el !
A li-ion aksiban az anyagot MOZGATNI kell ! Tehát ha nem használod sokáig, leülepszik (nyilván nem ez a szakszerű kifejezés ide) a cucc benne és meghal a belsősége. Ha nem használod, akor is néha illik lemeríteni és feltölteni. Csak így marad életben egy aksi.
Én kb 2 havonta lemerítem-töltöm az aksis cuccaim. Amiknél nem így tettem, azok mind tönkre is mentek.
Köszi a tippet, elgondolkodom rajta. Mondjuk az általam linkelt S2+ nak szerintem tűrhető az eloszlása (OP foncsor), ahhoz képest hogy erős fényű.
Amennyiben forgalomban is fogod használni, mindenképpen a korábban említett Lidl vagy hasonló az útra vetítő tükrös lámpát vegyél. Engem konkrétan ledudáltak az útról amikor egy kínai négy ledes fotonágyúval mentem, pedig lefelé volt irányítva. Lidl lámpa teljesen jó. Vettem egy Osram FX 70 lámpát a Lidl lámpa mellé (12k-ra volt leárazva nemrégen). Nagyobbat világít, de a Lidl is bőven elég. Bringásként és autósként is azt mondom, hogy jobbak az autó tompítottjával megegyező fényt vetítő lámpák. Szembe jövő sem vakul meg és kisugárzott fény nagy hányada az útra kerül. Terepen kell a refi, mert volt hogy majdnem lekapott egy belógó ág a bringaúton tekerve.
más:
A fent említett kínai csodának az akkujával nem vagyok kibékülve. Alig használtam, szerintem van benne kb öt ciklus pár év alatt. Ennek ellenére töltőre felrakva kb 15 perc alatt végez és ennyit is bír teljes fényerőn. Ez volt eddig, mert belenéztem és az jött ki, hogy a 2S2P kapcsolásban lévő cellákból az egyik pár üres volt (kb 3V), míg a másik 3.8V-ig feltöltve. Rendeltem egy Skyrc S60 Balancer töltőt és raktam az akkura balancer csatlakozót. Így az első töltés utáni 1.4Ah kapacitást (1A kisütő árammal mérve) több ciklus után sikerült felvinni 2.5Ah-ra. Ennél nem megy tovább. Kisütéskor az egyik soros pár, ami a negatív oldalon van hamarabb merül. Érdemes lenne bontani és kimérni, hogy melyik lehet a gyengébb vagy hagyjam így? Azon gondolkodom, hogy rendelek Panasonic 18650 3.4Ah akkukat és építek egy másik pakkot emellé. Érdekes még kisütéskor (lámpával), hogy a védőelektronika meg sem szólalt, amikor az egyik pár már 2.3V-nál járt. Nem tudom milyen elektronika van benne, de adatlapok szerint itt már le kéne kapcsolnia.
Ez a balanceres töltő jól helyre hozta. Egy óra alatt kb belenyomja a nagyját és utána még 2-3 órát elvan a kiegyenlítéssel és a végső töltéssel. Ahogy néztem kb 5-10% töltőáramnál kapcsol le.
eddie1978 módosította - 2016. október 10. - 14:05
Attól függ mire akarod használni. Az a "996" Lumen jobb esetben 500, ami már bőven elég terepezésre, meg az egész szembejövő forgalom teljes elvakítására. Az Aldi-s lámpa városba tökéletes, ha nem éjfélkor vadulsz a hármas-határ-hegyen máshova is, de csodákat ne várj tőle. Viszont a szembejövő biciklis meg fogja köszönni.
Lehet vele látni. Nem csak a fényerő számít,hanem az eloszlása is. Ha foltosan vetít,vagy spottosan akkor a szemed a legfényesebb részhez alkalmazkodik.
Köszi a tippet, elgondolkodom rajta. Mondjuk az általam linkelt S2+ nak szerintem tűrhető az eloszlása (OP foncsor), ahhoz képest hogy erős fényű.
energy módosította - 2016. október 09. - 21:28
Aha, és ez a 30 lux vajon hány lumen lehet?
stellaz módosította - 2016. október 09. - 21:23
Sajnos nem, de itt még kapható nálunk. Kicsi, könnyű, vakításmentes optika, talán 30 lux fényerő,meg kerékpározáshoz optimalizált tükör (két téglalap a vetítési képe). Bátyám vett ilyet , elégedett vele.
Aha, és ez a 30 lux vajon hány lumen lehet?
energy módosította - 2016. október 09. - 21:10
Be tudnád linkelni? Műszaki paramétereket, stb.
Mondj jobbat, kíváncsi vagyok.
Aldiban 4 rugó a rendes lámpa,lithium ionos aksival. Én nem szarakodnek ilyen kézi lámpákkal.
Be tudnád linkelni? Műszaki paramétereket, stb.
Mondj jobbat, kíváncsi vagyok.
Sziasztok!
Biciklire ismét keresek lámpát. A szempontjaim: igazi erős fényű legyen, de le lehessen állítani egész gyengére is. 1 db. 18650-es akkuval működjék, és az akku ne vezetékkel csatlakozzék a lámpatesthez - ez azért kell, ha a bringát lelakatolom, a lámpa könnyen leszedhető és zsebbe tehető legyen.
És az ára ne legyen több 5 ezer forintnál - ezért külföldi rendelésre gondoltam, a kedvező ár érdekében.
Többnyire városi használatra kell, néha közvilágítás nélküli terepen.
Jó volna, ha a lámpát kézilámpaként is tudnám használni máshoz.
(Van erős fényű, szúró (távolra kis terítésű) fényű T6-os fejlámpám, ha szükséges (pl. erdőben) azzal kiegészíthetem.)
Kimondottan bringás lámpákat kerestem, de azok vagy nagyon drágák voltak, vagy elemes működésűek voltak, vagy külön mértes akkupakkjuk volt, vagy ezek kombinációja.
Tudnátok ajánlani?
Én erre gondoltam: https://www.fasttech...0002364/1840100
Vagy esetleg az ilyesmi lámpák lencsés (állítható fókuszú) változatait ajánlanátok inkább?
Szerintetek T5-5B vagy T6-4C-t vagy a T4-7A színhőmérsékletű lenne jobb?
Én a T5-5B-re gondoltam.
Mint azt írtam itt korábban, megrendeltem ezt a lámpát:
https://www.fasttech...roducts/1826900
Ez ugyanaz, mint az előbb linkelt, csak egy fokkal sárgásabb fényű.
Alapjában elégedett voltam vele. 3 erősségi fokozata volt, és többnyire a legerősebbet csak ritkán használtam, többnyire a 1-2. fokozaton volt. Országútra is elég volt nekem a 2. Szerintem nem melegedett túl.
Napjában 1-1.5 órát használtam bringán, és arra elég volt 1 feltöltés. Minden alkalommal cseréltem töltéshez az akkut, mert 2 menetet már biztos, hogy kibírt volna.
A vetítési képe szerintem jó volt, bár bizonyára mégsem olyan, mint a profi bringás lámpáké.
De szomorú dolog történt vele: nem volt megfelelő bicikliskonzolom, és a múlt év nyarán a lámpa fényes nappal (működésen kívül volt) bicikliúton nagy zajban kiesett belőle és nem vettem észre. Fémből van, tehát koppant, de azt hittem, egy faágra hajtottam rá. 10 perc múlva visszamentem, de már hűlt helye volt.
Kedves Balu1, köszönöm az eddigi alapos hozzászólásaid és várom a további véleményed.
Az első lámpád milyen színhőmérsékletű?
És hogy van a madarad?
A fotonikus hajtóművet biztosan tiltja valami törvény ![]()
Kőzben találtam dolgokat:
A legújabb gépjárműveknél is használják a lézeres fény technikát.
http://totalcar.hu/m...audi_led_lezer/
"Az adaptív, a változó közlekedési körülményekhez alkalmazkodó lámpa mellett a jövő az interaktív lámpatesteké, amely nem csak alkalmazkodik a körülményekhez, a látási viszonyokhoz, hanem a vezető vagy a többi közlekedő számára információt küld.
A lézerfény a jármű szélességét felrajzolja az aszfaltra egy útszűkületnél vagy egy sávszűkítésnél, egy másik figyelmeztető fény pedig a járdáról lelépni készülő gyalogos elé húz egy vörös vonalat stop felirattal. A rendszer lelke egy milliónál is több tükörből álló panel, amely hasonlóan a ma is használatos projektorokhoz (vetítőkhöz) bármilyen információt meg tud jeleníteni, így részben vagy egészben engedve át a lézer fényt."
https://youtu.be/ylx...xM7MywsZc?t=15
Úgy néz ki, ezt a lézeres biztonsági módszert megfelelően alkalmazva
már hivatalosan is elfogadták a közlekedés biztonságban.
Közben nézegettem, mit írnak a lézeres ködlámpák hazai forgalmazásáról.
A műszakibazár.hu, magyar oldalon is lehet kapni, jóval ár fölött.
https://www.muszakib...tab=description
Magyar autós fórumon is írnak róla:
http://player.hu/aut...zeres-kodlampa/
http://www.lealkudtu...ampa-1623281658
A hazai oldalon talált leírás szerint :
"Autó hátsó lézeres ködlámpa. Automatikus fékezés és várakozást jelző figyelmeztető lámpa.
Fő funkciója:
Hatékonyan figyelmezteti a mögötte haladó járművet, hogy elkerülje közlekedési baleseteket (esőben, ködben, hóviharban).
Figyeljünk az alábbiakra:
1. Úgy telepítse, hogy ne világíthasson szembe.
2. Ne árnyékolja le.
3. A termék csak autókhoz, teherautókhoz és motorkerékpárokhoz használható, 12V feszültséggel."
(megj, 6 Voltról már működik!)
Közben ha már hivatalosan is árulják itthon és beépítik új autókba is, felteszek róla fotót :

Naplementekor, még világosban is kipróbáltam, mennyire látszik a fénye :

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Köszönöm a felvetést, de erre én is gondoltam.
Ez a lézer egy egy 1300 mm hosszú, (1 méter 30 centis) vonalat rajzol az útra,
ami 8 mm széles. Ezt el kell osztani a pupilla méretével, ami kitágulva kb 6-8 mm körüli.
Vagyis egyszerre ekkora "ablakon" rekeszen, íriszen keresztül juthat a retinára,
az energiájában nagy felületű vonallá elosztott, így kis felületen gyengévé tett fény kis töredéke a lézerből.
Ha pl. eldől a kerékpár, akkor is csak egy kis töredéke juthat a szembe, amit ki tud védeni a szem pislogási reflexe, mivel ez nem pontszerű fény.
Ennél erősebb lézer fény nyalábokkal pásztázzák a szórakozó helyeken az ott táncolókat, de az a fény annyira szét van húzva, (mint itt is), hogy az már nem okozhat szem sérülést, pedig szépen látszik a levegőben.
Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy a 200 mW 1/162-ed része az ami a kerékpár nyereg és talaj távolságából, vagy egy ledöntött kerékpárnál ennél még távolabbról még nagyobb eloszlásban be juthat a retinára.
Vagyis az expozíciós teljesítmény a 200mW 1/162-ed része ami így a szembe jutva,
az 1,2 milliWatt teljesítményű, még biztonságos lézer teljesítményt jelent. Ez kb azonos azzal, amikor az 1-2 mW-os lézer pointer egyetlen kicsi pontszerű fényével valakinek a szemébe világítunk.
Vagyis az 1-2 mW-os pointer pontszerű, egy kis helyre irányuló fényével egyenlő, ami a vonalból a szembe juthat, 1 méter távolságból.
Fél méterről bele nézve már kb 5 mW-os kicsi kulcstartó lézer pontjával azonos teljesítményű a fénye.
Volt régebben egy munkatársam, akinek még a régi viszonylag gyenge kis pár mW-os vörös fényű pointert mutattam, ami 3-5 mW körüli lehetett. kérte, hogy adjam oda, hadd próbálja ő maga. Egy villanásnyi idő alatt a saját szeméhez emelte és bele világított tartósan. El akartam venni tőle, de mondta, már ki ne vegyem a kezéből, mert ő tudja mit csinál (hát kétlem..). Mondtam neki, hogy az mennyire veszélyes "játék", de azt mondta, hogy az ilyen kicsi kulcstartó lézerekkel mindig el szokta "játszani" a saját szemével, ezzel lepi meg az embereket, mert az még eddig nem ártott meg neki.
Azért senkinek nem ajánlom, hogy a saját vagy mások szemével játsszon.
Ezt a kerékpár oldal fény csíkot én is végig gondoltam, de a gyakorlatban nincs kockázata ha figyelmesen használjuk és nem engedünk álló helyzetben senkit bele nézni alulról és közelről. Ha kicsi gyerek van a közelébe álló helyzetben, akkor ki kell kapcsolni, de menet közben nem kerülhet olyan közel, hogy az szembe jusson, mert akkor nagyobb a valószínüséggel inkább, hogy elüthetjük az illetőt.
Persze nyilván gondolhatunk arra, mi van akkor, ha valaki bele kukucskál mint egy távcsőbe. Annyira a fék karral valakinek a szemébe dőlve még komolyabb sérülést okozhatunk.
De ha nem is lézert "csak" egy csak egy 1000 lumenes fejlámpát veszünk alapul, amivel véletlenül ránézünk és bele világítunk közelről a másik arcába, az se veszélytelen dolog, de azt kivédi a szemünk pislogási reflexe, így ösztönös szembecsukással pislogással és félrenézéssel elkerüljük a hosszabb expozíciót kisebbre elosztott felületi fénysűrüség mellett ugyanúgy, mint amikor felpillantunk a déli égboltra és véletlenül a látóterünk közepébe kerül egy villanásnyi időre a nap korong képe. Ez ellen ösztönösen védekezik a szem és becsukjuk, elkapjuk róla..
A LED lámpákra is komolyabb gyártók ráteszik a sárga háromszög figyelmeztető matricát, hogy ne nézzünk bele.
Az nyilvánvaló, hogy pontszerű lézer fénybe nem szabad távolabbról se bele nézni, mert az majdnem ugyanolyan veszélyes távolról is mint közelről, mert távolodva is alig tágul valamennyit.
Viszont ha azt keressük, a környezetünkben mi hordoz veszélyeket, akkor a varrótű is veszélyes, hasonlóan a hegyes kisollóhoz, hogy a nagy ollót vagy a kést már ne is említsem. Sőt a közlekedés még veszélyesebb. Ha valaki nagyon akarja (vagy épp nem akarja de ügyetlenkedik,) akkor is kiszúrhatja saját vagy a másik szemét, vagy a konyhakést is be lehetne tiltani, mert már állt az is bele emberbe véletlenül és szándékosan is.
Szóval valós a probléma, de mivel itt nagy felületen eloszlik, így a gyakorlati jelentősége inkább elméleti.
Sőt, ha azt nézzük, akkor mindenben lehetnek veszélyek, ha nem tudja valaki hogyan kell és hogy szabad használni.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
a probléma a lézerrel, hogy veszélyes a szemre.
ezek a kínai lézerek nem véletlenül nem használhatóak sehol (airsoft, paintball, stb)
látványos, de biztonsági okokból talán nem kellene erőltetni.
és nem a saját, hanem mások biztonsága okán.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
Épp nézem a vele kapcsolatos képeket és ott bele tették egy pohár vízbe.

Elég rossz ötlet, mert szétszedtem. Kivettem a kínai módra, benne lötyögő és szabadon elforgolódó lézer modult
a tokjából és alul, ahol a vezetékek csatlakoznak a félvezető lézer led chip kivezetéseire szigetelés nélkül van ráforrasztva a bekötő huzal, ami a kis közbenső műanyag dobozocskában lévő kontroll elektronikán keresztül megy az akkura.
Nem is beszélve arról, hogy a lézer led egy fém lemez darabbal van bele szorítva a tokjába és a víz ott be tudna jutni az optikai rendszer belsejébe is.
Ezeket mind le kell szigetelni házilag, mert ez eredeti "occó" kínai kaki, de amire kell arra azért jó ha a gyermekbetegségeit kikezeljük.
Úgy oldottam meg, hogy a külső fém tokban lötyögő lézer modul oldal palástját vékonyan bekentem gumi pasztával, ami miután már annyira megkötött, hogy nem kenődött és nem ragadt hozzá, bele préseltem a rögzítő füllel ellátott fém burkolatába.
Mivel nem ragasztottam bele fixen ezért még állítgatható ahogy szükséges.
Ezzel még a hő átadását is megoldottam ezzel a lézer modul és a külső burkolat között.
Még a vezérlő panelt kell leszigetelnem, hogy vízálló legyen az is, és mehet a nyereg alá és még az esőben se lehet így már baja.
(Azt az oldalt amit tegnap linkeltem, most nem találom azon a címen.)
Balu1 módosította - 2016. július 30. - 23:03
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..