Be tudnád linkelni? Műszaki paramétereket, stb.
Mondj jobbat, kíváncsi vagyok.
Sajnos nem, de itt még kapható nálunk. Kicsi, könnyű, vakításmentes optika, talán 30 lux fényerő,meg kerékpározáshoz optimalizált tükör (két téglalap a vetítési képe). Bátyám vett ilyet , elégedett vele.
Biciklire ismét keresek lámpát. A szempontjaim: igazi erős fényű legyen, de le lehessen állítani egész gyengére is. 1 db. 18650-es akkuval működjék, és az akku ne vezetékkel csatlakozzék a lámpatesthez - ez azért kell, ha a bringát lelakatolom, a lámpa könnyen leszedhető és zsebbe tehető legyen.
És az ára ne legyen több 5 ezer forintnál - ezért külföldi rendelésre gondoltam, a kedvező ár érdekében.
Többnyire városi használatra kell, néha közvilágítás nélküli terepen.
Jó volna, ha a lámpát kézilámpaként is tudnám használni máshoz.
(Van erős fényű, szúró (távolra kis terítésű) fényű T6-os fejlámpám, ha szükséges (pl. erdőben) azzal kiegészíthetem.)
Kimondottan bringás lámpákat kerestem, de azok vagy nagyon drágák voltak, vagy elemes működésűek voltak, vagy külön mértes akkupakkjuk volt, vagy ezek kombinációja.
Ez ugyanaz, mint az előbb linkelt, csak egy fokkal sárgásabb fényű.
Alapjában elégedett voltam vele. 3 erősségi fokozata volt, és többnyire a legerősebbet csak ritkán használtam, többnyire a 1-2. fokozaton volt. Országútra is elég volt nekem a 2. Szerintem nem melegedett túl.
Napjában 1-1.5 órát használtam bringán, és arra elég volt 1 feltöltés. Minden alkalommal cseréltem töltéshez az akkut, mert 2 menetet már biztos, hogy kibírt volna.
A vetítési képe szerintem jó volt, bár bizonyára mégsem olyan, mint a profi bringás lámpáké.
De szomorú dolog történt vele: nem volt megfelelő bicikliskonzolom, és a múlt év nyarán a lámpa fényes nappal (működésen kívül volt) bicikliúton nagy zajban kiesett belőle és nem vettem észre. Fémből van, tehát koppant, de azt hittem, egy faágra hajtottam rá. 10 perc múlva visszamentem, de már hűlt helye volt.
Kedves Balu1, köszönöm az eddigi alapos hozzászólásaid és várom a további véleményed.
"Az adaptív, a változó közlekedési körülményekhez alkalmazkodó lámpa mellett a jövő az interaktív lámpatesteké, amely nem csak alkalmazkodik a körülményekhez, a látási viszonyokhoz, hanem a vezető vagy a többi közlekedő számára információt küld.
A lézerfény a jármű szélességét felrajzolja az aszfaltra egy útszűkületnél vagy egy sávszűkítésnél, egy másik figyelmeztető fény pedig a járdáról lelépni készülő gyalogos elé húz egy vörös vonalat stop felirattal. A rendszer lelke egy milliónál is több tükörből álló panel, amely hasonlóan a ma is használatos projektorokhoz (vetítőkhöz) bármilyen információt meg tud jeleníteni, így részben vagy egészben engedve át a lézer fényt."
"Autó hátsó lézeres ködlámpa. Automatikus fékezés és várakozást jelző figyelmeztető lámpa.
Fő funkciója:
Hatékonyan figyelmezteti a mögötte haladó járművet, hogy elkerülje közlekedési baleseteket (esőben, ködben, hóviharban).
Figyeljünk az alábbiakra:
1. Úgy telepítse, hogy ne világíthasson szembe.
2. Ne árnyékolja le.
3. A termék csak autókhoz, teherautókhoz és motorkerékpárokhoz használható, 12V feszültséggel."
(megj, 6 Voltról már működik!)
Közben ha már hivatalosan is árulják itthon és beépítik új autókba is, felteszek róla fotót :
Naplementekor, még világosban is kipróbáltam, mennyire látszik a fénye :
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
Ez a lézer egy egy 1300 mm hosszú, (1 méter 30 centis) vonalat rajzol az útra,
ami 8 mm széles. Ezt el kell osztani a pupilla méretével, ami kitágulva kb 6-8 mm körüli.
Vagyis egyszerre ekkora "ablakon" rekeszen, íriszen keresztül juthat a retinára,
az energiájában nagy felületű vonallá elosztott, így kis felületen gyengévé tett fény kis töredéke a lézerből.
Ha pl. eldől a kerékpár, akkor is csak egy kis töredéke juthat a szembe, amit ki tud védeni a szem pislogási reflexe, mivel ez nem pontszerű fény.
Ennél erősebb lézer fény nyalábokkal pásztázzák a szórakozó helyeken az ott táncolókat, de az a fény annyira szét van húzva, (mint itt is), hogy az már nem okozhat szem sérülést, pedig szépen látszik a levegőben.
Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy a 200 mW 1/162-ed része az ami a kerékpár nyereg és talaj távolságából, vagy egy ledöntött kerékpárnál ennél még távolabbról még nagyobb eloszlásban be juthat a retinára.
Vagyis az expozíciós teljesítmény a 200mW 1/162-ed része ami így a szembe jutva,
az 1,2 milliWatt teljesítményű, még biztonságos lézer teljesítményt jelent. Ez kb azonos azzal, amikor az 1-2 mW-os lézer pointer egyetlen kicsi pontszerű fényével valakinek a szemébe világítunk.
Vagyis az 1-2 mW-os pointer pontszerű, egy kis helyre irányuló fényével egyenlő, ami a vonalból a szembe juthat, 1 méter távolságból.
Fél méterről bele nézve már kb 5 mW-os kicsi kulcstartó lézer pontjával azonos teljesítményű a fénye.
Volt régebben egy munkatársam, akinek még a régi viszonylag gyenge kis pár mW-os vörös fényű pointert mutattam, ami 3-5 mW körüli lehetett. kérte, hogy adjam oda, hadd próbálja ő maga. Egy villanásnyi idő alatt a saját szeméhez emelte és bele világított tartósan. El akartam venni tőle, de mondta, már ki ne vegyem a kezéből, mert ő tudja mit csinál (hát kétlem..). Mondtam neki, hogy az mennyire veszélyes "játék", de azt mondta, hogy az ilyen kicsi kulcstartó lézerekkel mindig el szokta "játszani" a saját szemével, ezzel lepi meg az embereket, mert az még eddig nem ártott meg neki.
Azért senkinek nem ajánlom, hogy a saját vagy mások szemével játsszon.
Ezt a kerékpár oldal fény csíkot én is végig gondoltam, de a gyakorlatban nincs kockázata ha figyelmesen használjuk és nem engedünk álló helyzetben senkit bele nézni alulról és közelről. Ha kicsi gyerek van a közelébe álló helyzetben, akkor ki kell kapcsolni, de menet közben nem kerülhet olyan közel, hogy az szembe jusson, mert akkor nagyobb a valószínüséggel inkább, hogy elüthetjük az illetőt.
Persze nyilván gondolhatunk arra, mi van akkor, ha valaki bele kukucskál mint egy távcsőbe. Annyira a fék karral valakinek a szemébe dőlve még komolyabb sérülést okozhatunk.
De ha nem is lézert "csak" egy csak egy 1000 lumenes fejlámpát veszünk alapul, amivel véletlenül ránézünk és bele világítunk közelről a másik arcába, az se veszélytelen dolog, de azt kivédi a szemünk pislogási reflexe, így ösztönös szembecsukással pislogással és félrenézéssel elkerüljük a hosszabb expozíciót kisebbre elosztott felületi fénysűrüség mellett ugyanúgy, mint amikor felpillantunk a déli égboltra és véletlenül a látóterünk közepébe kerül egy villanásnyi időre a nap korong képe. Ez ellen ösztönösen védekezik a szem és becsukjuk, elkapjuk róla..
A LED lámpákra is komolyabb gyártók ráteszik a sárga háromszög figyelmeztető matricát, hogy ne nézzünk bele.
Az nyilvánvaló, hogy pontszerű lézer fénybe nem szabad távolabbról se bele nézni, mert az majdnem ugyanolyan veszélyes távolról is mint közelről, mert távolodva is alig tágul valamennyit.
Viszont ha azt keressük, a környezetünkben mi hordoz veszélyeket, akkor a varrótű is veszélyes, hasonlóan a hegyes kisollóhoz, hogy a nagy ollót vagy a kést már ne is említsem. Sőt a közlekedés még veszélyesebb. Ha valaki nagyon akarja (vagy épp nem akarja de ügyetlenkedik,) akkor is kiszúrhatja saját vagy a másik szemét, vagy a konyhakést is be lehetne tiltani, mert már állt az is bele emberbe véletlenül és szándékosan is.
Szóval valós a probléma, de mivel itt nagy felületen eloszlik, így a gyakorlati jelentősége inkább elméleti.
Sőt, ha azt nézzük, akkor mindenben lehetnek veszélyek, ha nem tudja valaki hogyan kell és hogy szabad használni.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
Épp nézem a vele kapcsolatos képeket és ott bele tették egy pohár vízbe.
Elég rossz ötlet, mert szétszedtem. Kivettem a kínai módra, benne lötyögő és szabadon elforgolódó lézer modult
a tokjából és alul, ahol a vezetékek csatlakoznak a félvezető lézer led chip kivezetéseire szigetelés nélkül van ráforrasztva a bekötő huzal, ami a kis közbenső műanyag dobozocskában lévő kontroll elektronikán keresztül megy az akkura.
Nem is beszélve arról, hogy a lézer led egy fém lemez darabbal van bele szorítva a tokjába és a víz ott be tudna jutni az optikai rendszer belsejébe is.
Ezeket mind le kell szigetelni házilag, mert ez eredeti "occó" kínai kaki, de amire kell arra azért jó ha a gyermekbetegségeit kikezeljük.
Úgy oldottam meg, hogy a külső fém tokban lötyögő lézer modul oldal palástját vékonyan bekentem gumi pasztával, ami miután már annyira megkötött, hogy nem kenődött és nem ragadt hozzá, bele préseltem a rögzítő füllel ellátott fém burkolatába.
Mivel nem ragasztottam bele fixen ezért még állítgatható ahogy szükséges.
Ezzel még a hő átadását is megoldottam ezzel a lézer modul és a külső burkolat között.
Még a vezérlő panelt kell leszigetelnem, hogy vízálló legyen az is, és mehet a nyereg alá és még az esőben se lehet így már baja.
(Azt az oldalt amit tegnap linkeltem, most nem találom azon a címen.)
Edited by Balu1, 2016. July 30. - 23:03.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
Én a táblázatból a 2000mA-hez tartozó értéket (692lm) olvastam ki, de való igaz, fel tud venni több áramot és ezzel nagyobb fényáramot is generál.
Mindenesetre ez nagyon szépen egybávág azzal, ahonnan indult a dolog, az állításom, hogy a Cree X-ML ledek max 900lm körül tudnak, hiába adnak meg a kínai gyártók irreális értékeket (mint pld az én 2 LED-es lámpámra 5000lm-t írtak )
Kicsit bonyolultan lehet kiolvasni a max értéket.
a ledet 3 Amperrel lehet megtáplálni.
Az értéket úgy lehet jól kiolvasni, hogy...
"Minimum Luminous Flux
___@ 700 mA__
_Group _ Flux (lm)
___T6 ____ 280 az 910 lm
___U2 ____ 300 az 975 lm
Vagyis
a T6-os LED 700 mA mellett 280 lument ad le.
Ezt veszik alapként 100 %-nak, amit a lenti táblázatban így értelmezhetünk.
A táblázatból grafikusan az olvasható ki, hogy különböző áramok melett mennyi fényt ad le a led.
Ez nem lineáris adat, hanem látszik a görbén, hogy a teljesítmény függvényében csökken a hatásfok.
Vagyis a CREE XM-L T6-os LED 3A áramon 910 lumen fényáramot képes lesugározni.
Ezzel a fény mennyiséggel lehet gazdálkodni a különböző optikai fényt irányító rendszerek, tükrök, lencsék használatával.
Mind kb olyan erősen világítja meg az aszfaltot, mint az Aldis - Lidl-ös lámpák, csak sokkal nagyobb területet világítanak meg. Viszont most az egyik este kipróbáltam, hogy a hármat egyszerre használtam.
Majdnem olyan volt az összhatás, mint a régi Opel Omegákon, hogy azért van annyi lámpa rajta, hogy a tulaj éjszaka is napszemüvegben tudjon vezetni Elképesztő. Mondjuk az ára is
Ezek már mind a spéci számítógép tervezésű tükrökkel vannak megépítve, az azért jó mert a led felülről világítja meg a speciális formájú tükröt és így egy bizonyos szint alatt tudják tartani a fényt és felfelé nem vakít, ha jól be van állítva a kormányon.
Egyébként múltkor éjszaka éppen jöttem haza a Pilisből és rám sötétedett.
A Lidles lámpa meg ott volt a kormányon a másik mellett tesztelésre várva.
Ezt a képet fotóztam róla a budakalászi tavaknál a parkban :
Jól világít az de csak a teljes sötétségben látszik jól a fénye, mert az 1 Watt az csak 1 Watt, de nagyon jól van elosztva.
Az üzem ideje meg korlátlan, ha menet közben rácsatlakoztatunk egy powerbankot. Akkor belső akku töltöttsége nem csökken, amíg a powerbank csomagban van töltés. A csatlakozó a felerősítés előtt található meg az alján és menet közben is elérhető, nem úgy mint a Blacburn-Flea-nál. Így nincs "beépítve" a csatlakozó a felerősítés alá, vagyis nincs beépítve üzemidőben korlátozó tényező.
--- KATT a képre a nagyobb nézethez! ---
Edited by Balu1, 2016. July 10. - 14:39.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
Már sokan megrágták ezt a témát, de én se bringásként, se autósként nem kedvelem ezeket a sugárágyúkat. Persze mindenki beletapos a fékbe, mert vakít. De azért az úton tényleg társak vagyunk, fölösleges kellemetlenséget ne okozzunk már a másiknak. Bringaúton majdnem lefordultam az útról, mikor már fél km-ről villogott pont az arcomba egy ilyen baráti 500 lumen. Én már inkább downgradelek első lámpából, inkább a foncsorokra gyúrhatnának, mint a lumenekre. Hátsót inkább fontosabbnak tartom, mert az onnan közelítőt nem tudom elkerülni, de egy 5 dolláros DX-es ott is untig elég.
Bár én feltűnően előzékeny vagyok autósként a bringások felé, szóval lehet, hogy csak jobban figyelem őket, de egy alkalmat kivéve még soha nem volt olyan, hogy nem vettem észre sávon belül bringást. Akkor valami brutálisan elvakított szemből a nap, az aszfalt nedves volt, gondolom vágjátok ezt a fényviszonyt. De akkor is ki tudtam kerülni. A perifériát meg zebráról lelépők, kikanyarodók stb. miatt meg mindig nézem.
És ezért nem akarnak megverni az autósok? Mert az rendben van, hogy jó erős a fénye, de ilyen lámpába messziről sem szeretek belenézni.
Amikor éjszaka főúton autózom én sem szeretek belenézni a a sufni-xeonok fényébe mégis bele kell. Autós mércével mérve annyira azért nem fényesek ezek,
hogy folyamatosra állítva (vagy akár villogón hagyva) különösen zavaró tudna lenni (szerintem).
Ha villogósra raktam, akkor a kanyarodó autók mind nagyon előzékenyek voltak (szépen rá lehet a közlekedő partnerre irányítani, hogy biztosan észrevegyen).
Mivel szoktam autózni, ezért van elképzelésem róla, hogy az autósok mit látnak éjszaka/szürkületben a kerékpárosokból. Én gyakran semmit.
Néha a barátnőm szól, hogy láttam-e azt a bicajost, akit éppen sávon belül leelőztem. Nagyon gyakran nem. És itt ráadásul nem csak a világításról van szó,
hanem arról is, hogy a tipikus autós a többi autóst, lámpát és a középen semmiből felbukkanó járdaszigetet figyeli. Az út széle nekem (is) csak periféria.
Ennek megfelelően én nem tartom túl okos dolognak, amikor bicajosok azon aggódnak, hogy vajon nem fogja-e az autós szemét zavarni a (modern autós
viszonylatban még mindig) szánalmasan gyenge lámpájuk.
A konkrét modellekre visszatérve:
Ami nekem volt korábban (fent a linken) az a kínai gyártó szerint 1200lm-t tudott. A mostanira 5000lm van megadva, de nem érzem azt, hogy hűde fényesebb lenne.
Egyébként egy Cree LED legjobb tudomásom szerint max árom hajtva ca 900lm-t tud (az is, amire 1200-at írnak). Ebből az optika levesz mondjuk 40%-ot
(veszteség) és marad kicsit több mint 500lm-ed. Ha két Cree LED lenne (ha egyáltalán az van az újban), akkor lennél mondjuk 1000lm-nél, ami még mindig
messze van 5000-től mint Makó vitéz Jeruzsálemtől. ettől persze még mindig nagyon fényes és alkalmas éjszakai montizásra is...
Mind kb olya erősen világítja meg az aszfaltot, mint az Aldis - Lidl-ös lámpák, csak sokkal nagyobb területet világítanak meg. Viszont most az egyik este kipróbáltam, hogy a hármat egyszerre használtam.
Majdnem olyan volt az összhatás, mint a régi Opel Omegákon, hogy azért van annyi lámpa rajta, hogy a tulaj éjszaka is napszemüvegben tudjon vezetni Elképesztő. Mondjuk az ára is