Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Látni & látszani!

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
8736 replies to this topic

#681
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Be tudnád linkelni? Műszaki paramétereket, stb.
Mondj jobbat, kíváncsi vagyok.


Sajnos nem, de itt még kapható nálunk. Kicsi, könnyű, vakításmentes optika, talán 30 lux fényerő,meg kerékpározáshoz optimalizált tükör (két téglalap a vetítési képe). Bátyám vett ilyet , elégedett vele.

#682
energy

energy

    vendég

  • fórumtag
  • 100 posts

Aldiban 4 rugó a rendes lámpa,lithium ionos aksival. Én nem szarakodnek ilyen kézi lámpákkal.

Be tudnád linkelni? Műszaki paramétereket, stb.

Mondj jobbat, kíváncsi vagyok.



#683
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
Aldiban 4 rugó a rendes lámpa,lithium ionos aksival. Én nem szarakodnek ilyen kézi lámpákkal.

#684
energy

energy

    vendég

  • fórumtag
  • 100 posts

Sziasztok!

 

Biciklire ismét keresek lámpát. A szempontjaim: igazi erős fényű legyen, de le lehessen állítani egész gyengére is. 1 db. 18650-es akkuval működjék, és az akku ne vezetékkel csatlakozzék a lámpatesthez - ez azért kell, ha a bringát lelakatolom, a lámpa könnyen leszedhető és zsebbe tehető legyen.

És az ára ne legyen több 5 ezer forintnál - ezért külföldi rendelésre gondoltam, a kedvező ár érdekében.

Többnyire városi használatra kell, néha közvilágítás nélküli terepen.

Jó volna, ha a lámpát kézilámpaként is tudnám használni máshoz.

(Van erős fényű, szúró (távolra kis terítésű) fényű T6-os fejlámpám, ha szükséges (pl. erdőben) azzal kiegészíthetem.)

Kimondottan bringás lámpákat kerestem, de azok vagy nagyon drágák voltak, vagy elemes működésűek voltak, vagy külön mértes akkupakkjuk volt, vagy ezek kombinációja.

 

Tudnátok ajánlani?

Én erre gondoltam: https://www.fasttech...0002364/1840100

Vagy esetleg az ilyesmi lámpák lencsés (állítható fókuszú) változatait ajánlanátok inkább?

 

Szerintetek T5-5B vagy T6-4C-t vagy a T4-7A színhőmérsékletű lenne jobb?

Én a T5-5B-re gondoltam.

 

 

 

Mint azt írtam itt korábban, megrendeltem ezt a lámpát:

https://www.fasttech...roducts/1826900

Ez ugyanaz, mint az előbb linkelt, csak egy fokkal sárgásabb fényű.

Alapjában elégedett voltam vele. 3 erősségi fokozata volt, és többnyire a legerősebbet csak ritkán használtam, többnyire a 1-2. fokozaton volt. Országútra is elég volt nekem a 2. Szerintem nem melegedett túl.

Napjában 1-1.5 órát használtam bringán, és arra elég volt 1 feltöltés. Minden alkalommal cseréltem töltéshez az akkut, mert 2 menetet már biztos, hogy kibírt volna.

A vetítési képe szerintem jó volt, bár bizonyára mégsem olyan, mint a profi bringás lámpáké.

De szomorú dolog történt vele: nem volt megfelelő bicikliskonzolom, és a múlt év nyarán a lámpa fényes nappal (működésen kívül volt) bicikliúton nagy zajban kiesett belőle és nem vettem észre. Fémből van, tehát koppant, de azt hittem, egy faágra hajtottam rá. 10 perc múlva visszamentem, de már hűlt helye volt.

 

Kedves Balu1, köszönöm az eddigi alapos hozzászólásaid és várom a további véleményed.

Az első lámpád milyen színhőmérsékletű?

És hogy van a madarad?



#685
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

A fotonikus hajtóművet biztosan tiltja valami törvény ^_^



#686
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 posts

https://www.youtube....h?v=-vgNh3fLxJc

 

Érdekes project.


  • Balu1 likes this

#687
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Kőzben találtam dolgokat:

A legújabb gépjárműveknél is használják a lézeres fény technikát.

http://totalcar.hu/m...audi_led_lezer/

 

"Az adaptív, a változó közlekedési körülményekhez alkalmazkodó lámpa mellett a jövő az interaktív lámpatesteké, amely nem csak alkalmazkodik a körülményekhez, a látási viszonyokhoz, hanem a vezető vagy a többi közlekedő számára információt küld.

A lézerfény a jármű szélességét felrajzolja az aszfaltra egy útszűkületnél vagy egy sávszűkítésnél, egy másik figyelmeztető fény pedig a járdáról lelépni készülő gyalogos elé húz egy vörös vonalat stop felirattal. A rendszer lelke egy milliónál is több tükörből álló panel, amely hasonlóan a ma is használatos projektorokhoz (vetítőkhöz) bármilyen információt meg tud jeleníteni, így részben vagy egészben engedve át a lézer fényt."

https://youtu.be/ylx...xM7MywsZc?t=15 

 

Úgy néz ki, ezt a lézeres biztonsági módszert megfelelően alkalmazva

 már hivatalosan is elfogadták a közlekedés biztonságban.

 

 

Közben nézegettem, mit írnak a lézeres ködlámpák hazai forgalmazásáról.

A műszakibazár.hu, magyar oldalon is lehet kapni, jóval ár fölött.

https://www.muszakib...tab=description

 

Magyar autós fórumon is írnak róla:

http://player.hu/aut...zeres-kodlampa/

http://www.lealkudtu...ampa-1623281658

 

 

A hazai oldalon talált leírás szerint :

"Autó hátsó lézeres ködlámpa. Automatikus fékezés és várakozást jelző figyelmeztető lámpa.

Fő funkciója:
Hatékonyan figyelmezteti a mögötte haladó járművet, hogy elkerülje közlekedési baleseteket (esőben, ködben, hóviharban).
Figyeljünk az alábbiakra:
1. Úgy telepítse, hogy ne világíthasson szembe.
2. Ne árnyékolja le.
3. A termék csak autókhoz, teherautókhoz és motorkerékpárokhoz használható, 12V feszültséggel.
"

 

(megj, 6 Voltról már működik!)

 

Közben ha már hivatalosan is árulják itthon és beépítik új autókba is, felteszek róla fotót :

20160814_201208_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Naplementekor, még világosban is kipróbáltam, mennyire látszik a fénye :

20160814_194327_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#688
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Köszönöm a felvetést, de erre én is gondoltam.

 

Ez a lézer egy egy 1300 mm hosszú, (1 méter 30 centis) vonalat rajzol az útra,

ami 8 mm széles. Ezt el kell osztani a pupilla méretével, ami kitágulva kb 6-8 mm körüli.

Vagyis egyszerre ekkora "ablakon" rekeszen, íriszen keresztül juthat a retinára,

az energiájában nagy felületű vonallá elosztott, így kis felületen gyengévé tett fény kis töredéke a lézerből.

 

Ha pl. eldől a kerékpár, akkor is csak egy kis töredéke juthat a szembe, amit ki tud védeni a szem pislogási reflexe, mivel ez nem pontszerű fény.

 

Ennél erősebb lézer fény nyalábokkal pásztázzák a szórakozó helyeken az ott táncolókat, de az a fény annyira szét van húzva, (mint itt is), hogy az már nem okozhat szem sérülést, pedig szépen látszik a levegőben.

 

 

Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy a 200 mW 1/162-ed része az ami a kerékpár nyereg és talaj távolságából, vagy egy ledöntött kerékpárnál ennél még távolabbról még nagyobb eloszlásban be juthat a retinára.

 

Vagyis az expozíciós teljesítmény a 200mW 1/162-ed része ami így a szembe jutva,

az 1,2 milliWatt teljesítményű, még biztonságos lézer teljesítményt jelent. Ez kb azonos azzal, amikor az 1-2 mW-os lézer pointer egyetlen kicsi pontszerű fényével valakinek a szemébe világítunk.

Vagyis az 1-2 mW-os pointer pontszerű, egy kis helyre irányuló fényével egyenlő, ami a vonalból a szembe juthat, 1 méter távolságból. 

Fél méterről bele nézve már kb 5 mW-os kicsi kulcstartó lézer pontjával azonos teljesítményű a fénye.

 

Volt régebben egy munkatársam, akinek még a régi viszonylag gyenge kis pár mW-os vörös fényű pointert mutattam, ami 3-5 mW körüli lehetett. kérte, hogy adjam oda, hadd próbálja ő maga. Egy villanásnyi idő alatt a saját szeméhez emelte és bele világított tartósan. El akartam venni tőle, de mondta, már ki ne vegyem a kezéből, mert ő tudja mit csinál (hát kétlem..). Mondtam neki, hogy az mennyire veszélyes "játék", de azt mondta, hogy az ilyen kicsi kulcstartó lézerekkel mindig el szokta "játszani" a saját szemével, ezzel lepi meg az embereket, mert az még eddig nem ártott meg neki.  

 

Azért senkinek nem ajánlom, hogy a saját vagy mások szemével játsszon.

 

Ezt a kerékpár oldal fény csíkot én is végig gondoltam, de a gyakorlatban nincs kockázata ha figyelmesen használjuk és nem engedünk álló helyzetben senkit bele nézni alulról és közelről. Ha kicsi gyerek van a közelébe álló helyzetben, akkor ki kell kapcsolni, de menet közben nem kerülhet olyan közel, hogy az szembe jusson, mert akkor nagyobb a valószínüséggel inkább, hogy elüthetjük az illetőt.

 

Persze nyilván gondolhatunk arra, mi van akkor, ha valaki bele kukucskál mint egy távcsőbe. Annyira a fék karral valakinek a szemébe dőlve még komolyabb sérülést okozhatunk.

 

De ha nem is lézert "csak" egy csak egy 1000 lumenes fejlámpát veszünk alapul, amivel véletlenül ránézünk és bele világítunk közelről a másik arcába, az se veszélytelen dolog, de azt kivédi a szemünk pislogási reflexe, így ösztönös szembecsukással pislogással és félrenézéssel elkerüljük a hosszabb expozíciót kisebbre elosztott felületi fénysűrüség mellett ugyanúgy, mint amikor felpillantunk a déli égboltra és véletlenül a látóterünk közepébe kerül egy villanásnyi időre a nap korong képe. Ez ellen ösztönösen védekezik a szem és becsukjuk, elkapjuk róla.. 

A LED lámpákra is komolyabb gyártók ráteszik a sárga háromszög figyelmeztető matricát, hogy ne nézzünk bele.

 

 

Az nyilvánvaló, hogy pontszerű lézer fénybe nem szabad távolabbról se bele nézni, mert az majdnem ugyanolyan veszélyes távolról is mint közelről, mert távolodva is alig tágul valamennyit.

 

Viszont ha azt keressük, a környezetünkben mi hordoz veszélyeket, akkor a varrótű is veszélyes, hasonlóan a hegyes kisollóhoz, hogy a nagy ollót vagy a kést már ne is említsem. Sőt a közlekedés még veszélyesebb. Ha valaki nagyon akarja (vagy épp nem akarja de ügyetlenkedik,) akkor is kiszúrhatja saját vagy a másik szemét, vagy a konyhakést is be lehetne tiltani, mert már állt az is bele emberbe véletlenül és szándékosan is. 

 

Szóval valós a probléma, de mivel itt nagy felületen eloszlik, így a gyakorlati jelentősége inkább elméleti.

Sőt, ha azt nézzük, akkor mindenben lehetnek veszélyek, ha nem tudja valaki hogyan kell és hogy szabad használni. 


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#689
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

a probléma a lézerrel, hogy veszélyes a szemre.

ezek a kínai lézerek nem véletlenül nem használhatóak sehol (airsoft, paintball, stb)

 

látványos, de biztonsági okokból talán nem kellene erőltetni.

és nem a saját, hanem mások biztonsága okán.


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#690
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Épp nézem a vele kapcsolatos képeket és ott bele tették egy pohár vízbe.

 

FICBOX-12V-Universal-Car-and-Motorcycle-

 

Elég rossz ötlet, mert szétszedtem. Kivettem a kínai módra, benne lötyögő és szabadon elforgolódó lézer modult

a tokjából és alul, ahol a vezetékek csatlakoznak a félvezető lézer led chip kivezetéseire szigetelés nélkül van ráforrasztva a bekötő huzal, ami a kis közbenső műanyag dobozocskában lévő kontroll elektronikán keresztül megy az akkura.

Nem is beszélve arról, hogy a lézer led egy fém lemez darabbal van bele szorítva a tokjába és a víz ott be tudna jutni az optikai rendszer belsejébe is.

Ezeket mind le kell szigetelni házilag, mert ez eredeti "occó" kínai kaki, de amire kell arra azért jó ha a gyermekbetegségeit kikezeljük.   :) 

 

Úgy oldottam meg, hogy a külső fém tokban lötyögő lézer modul oldal palástját vékonyan bekentem gumi pasztával, ami miután már annyira megkötött, hogy nem kenődött és nem ragadt hozzá, bele préseltem a rögzítő füllel ellátott fém burkolatába.

 

Mivel nem ragasztottam bele fixen ezért még állítgatható ahogy szükséges. 

Ezzel még a hő átadását is megoldottam ezzel a lézer modul és a külső burkolat között.

Még a vezérlő panelt kell leszigetelnem, hogy vízálló legyen az is, és mehet a nyereg alá és még az esőben se lehet így már baja. 

 

(Azt az oldalt amit tegnap linkeltem, most nem találom azon a címen.)


Edited by Balu1, 2016. July 30. - 23:03.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#691
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Nemrég vettem 200 mW-os vonal lézert a kínai piacon egy autó kellékesnél. 

Ez az amit az autók hátuljára szerelnek fel egyes országokban (ahol lehet) és ködben egy vörös hátsó függönyt és vonalat vetít maga mögé az aszfaltra.

 

A bringán a gyári biciklire készült 5 mW-oshoz hasonlóan szerelem majd fel, de mivel ez kettő darabból áll ezért két oldalra teszem a nyereg alá.

A biciklire gyárilag készítettnek a fényét alig lehet látni, de ez annál 40X erősebb fényű. Ez már látszik majd normálisan. 

Az akkuról 270 mA-t vesz fel darabonként szóval fogyaszt is. 

 

A képet nem én készítettem, hanem néztem hasonló köd, vonal lézeres  képeket és

közben ott akadtam rá, hogy már megcsinálta valaki ezzel az erős fényű lézerrel bringára.

Arról az akkuról próbáltam, amiről a lámpa is működik, 7,2 V

(az kettő db sorosan kötött Lítum-ion akku csoport) .

 

mbnoacbjjtm17vfoipej.jpg

 

Eredeti oldal ahonnan a kép származik: http://gizmodo.com/a...s-i-1684182755 

 

Nem akarom állandóan használni esténként, legfeljebb kipróbálom mit szólnak út közben. :)

Télen este ködben amikor rám sötétedik akkor jól jöhet majd. 

A két vörös vonal és a kétoldalt lefelé világító köd függöny akkor lesz majd a leginkább látható és hasznos.


Edited by Balu1, 2016. July 30. - 02:22.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#692
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Igen, az egy led/2500 lm-t.. csak a reklám kedvéért írják mellé.

A LED-re ítt írja a határ értékeket, 3A a max. áram:

 

XM-L_adatok_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Írja még a különböző üzemi áramokhoz tartozó nyitófeszültséget.

Alatta a félvezető átmeneti réteg hőmérsékletét lehet olvasni.

Az a led talpán már csak majdnem a fele, 85 Celziusz fok lehet tartósan üzem közben. (Azt itt nem írja)


Edited by Balu1, 2016. July 10. - 23:08.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#693
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 posts
  • LocationBudapest

 Köszi a pontosítást!

 

Én a táblázatból a 2000mA-hez tartozó értéket (692lm) olvastam ki, de való igaz, fel tud venni több áramot és ezzel nagyobb fényáramot is generál.

Mindenesetre ez nagyon szépen egybávág azzal, ahonnan indult a dolog, az állításom, hogy a Cree X-ML ledek max 900lm körül tudnak, hiába adnak meg a kínai gyártók irreális értékeket (mint pld az én 2 LED-es lámpámra 5000lm-t írtak :) )

Kicsit bonyolultan lehet kiolvasni a max értéket.

 a ledet 3 Amperrel lehet megtáplálni. 

Az értéket úgy lehet jól kiolvasni, hogy... 

 

"Minimum Luminous Flux 

___@ 700 mA__

_Group _  Flux (lm)

___T6 ____ 280 az 910 lm

___U2 ____ 300 az 975 lm

 

Vagyis 

 

a T6-os LED 700 mA mellett 280 lument ad le.

Ezt veszik alapként 100 %-nak, amit a lenti táblázatban így értelmezhetünk.

A táblázatból grafikusan az olvasható ki, hogy különböző áramok melett mennyi fényt ad le a led.

Ez nem lineáris adat, hanem látszik a görbén, hogy a teljesítmény függvényében csökken a hatásfok.

 

CREE_XM-L_lumen_grafikon_www.kepfeltolte

 

Vagyis a CREE XM-L T6-os LED 3A áramon 910 lumen fényáramot képes lesugározni.

Ezzel a fény mennyiséggel lehet gazdálkodni a különböző optikai fényt irányító rendszerek, tükrök, lencsék használatával.


  • Balu1 likes this

#694
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

És ezért nem akarnak megverni az autósok? :D Mert az rendben van, hogy jó erős a fénye, de ilyen lámpába messziről sem szeretek belenézni.

 

Balu1

Mivel a lusta disznó üzemmódból még nem tudtam kilépni, ezért vettem egy-két Bush & Müller lámpát:

Ceruzaelemes

Akkumulátoros

Utóbbihoz segédfény

Mind kb olyan erősen világítja meg az aszfaltot, mint az  Aldis - Lidl-ös lámpák, csak sokkal nagyobb területet világítanak meg. Viszont most az egyik este kipróbáltam, hogy a hármat egyszerre használtam. :o

Majdnem olyan volt az összhatás, mint a régi Opel Omegákon, hogy azért van annyi lámpa rajta, hogy a tulaj éjszaka is napszemüvegben tudjon vezetni :) Elképesztő. Mondjuk az ára is <_<

 

Ezek már mind a spéci számítógép tervezésű tükrökkel vannak megépítve, az azért jó mert a led felülről világítja meg a speciális formájú tükröt és így egy bizonyos szint alatt tudják tartani a fényt és felfelé nem vakít, ha jól be van állítva a kormányon. 

 

 

Egyébként múltkor éjszaka éppen jöttem haza a Pilisből és rám sötétedett.

A Lidles lámpa meg ott volt a kormányon a másik mellett tesztelésre várva.

Ezt a képet fotóztam róla a budakalászi tavaknál a parkban :

1426543763Lidl-es_Li-ion_akkus_speci_lis

 

Jól világít az de csak a teljes sötétségben látszik jól a fénye, mert az 1 Watt az csak 1 Watt, de nagyon jól van elosztva. 

Az üzem ideje meg korlátlan, ha menet közben rácsatlakoztatunk egy powerbankot. Akkor belső akku töltöttsége nem csökken, amíg a powerbank csomagban van töltés. A csatlakozó a felerősítés előtt található meg az alján és menet közben is elérhető, nem úgy mint a Blacburn-Flea-nál. Így nincs "beépítve" a csatlakozó a felerősítés alá, vagyis nincs beépítve üzemidőben korlátozó tényező. 

 

 

--- KATT a képre a nagyobb nézethez! ---


Edited by Balu1, 2016. July 10. - 14:39.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#695
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Itt van például ez a Cree XM-L T6 led, megtaláltam az adatlapját:

http://www.cree.com/...ng/XLampXML.pdf

 

A Cree erre 700lm-t ad meg...

 

Kicsit bonyolultan lehet kiolvasni a max értéket.

 a ledet 3 Amperrel lehet megtáplálni. 

Az értéket úgy lehet jól kiolvasni, hogy... 

 

"Minimum Luminous Flux 

___@ 700 mA__

_Group _  Flux (lm)

___T6 ____ 280 az 910 lm

___U2 ____ 300 az 975 lm

 

Vagyis 

 

a T6-os LED 700 mA mellett 280 lument ad le.

Ezt veszik alapként 100 %-nak, amit a lenti táblázatban így értelmezhetünk.

A táblázatból grafikusan az olvasható ki, hogy különböző áramok melett mennyi fényt ad le a led.

Ez nem lineáris adat, hanem látszik a görbén, hogy a teljesítmény függvényében csökken a hatásfok.

 

CREE_XM-L_lumen_grafikon_www.kepfeltolte

 

Vagyis a CREE XM-L T6-os LED 3A áramon 910 lumen fényáramot képes lesugározni.

Ezzel a fény mennyiséggel lehet gazdálkodni a különböző optikai fényt irányító rendszerek, tükrök, lencsék használatával.


Edited by Balu1, 2016. July 10. - 14:16.

  • j4ni likes this

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#696
P3000

P3000

    fórumtag

  • fórumtag
  • 71 posts
Már sokan megrágták ezt a témát, de én se bringásként, se autósként nem kedvelem ezeket a sugárágyúkat. Persze mindenki beletapos a fékbe, mert vakít. De azért az úton tényleg társak vagyunk, fölösleges kellemetlenséget ne okozzunk már a másiknak. Bringaúton majdnem lefordultam az útról, mikor már fél km-ről villogott pont az arcomba egy ilyen baráti 500 lumen. Én már inkább downgradelek első lámpából, inkább a foncsorokra gyúrhatnának, mint a lumenekre. Hátsót inkább fontosabbnak tartom, mert az onnan közelítőt nem tudom elkerülni, de egy 5 dolláros DX-es ott is untig elég.

Bár én feltűnően előzékeny vagyok autósként a bringások felé, szóval lehet, hogy csak jobban figyelem őket, de egy alkalmat kivéve még soha nem volt olyan, hogy nem vettem észre sávon belül bringást. Akkor valami brutálisan elvakított szemből a nap, az aszfalt nedves volt, gondolom vágjátok ezt a fényviszonyt. De akkor is ki tudtam kerülni. A perifériát meg zebráról lelépők, kikanyarodók stb. miatt meg mindig nézem.

#697
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 posts
  • LocationBudapest

Attól függ, melyik Cree LED-ről beszélünk. Van pár tucat különböző :)

 

Itt van például ez a Cree XM-L T6 led, megtaláltam az adatlapját:

http://www.cree.com/...ng/XLampXML.pdf

 

A Cree erre 700lm-t ad meg...


Edited by j4ni, 2016. July 07. - 18:50.


#698
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts
Egyébként egy Cree LED legjobb tudomásom szerint max árom hajtva ca 900lm-t tud (az is, amire 1200-at írnak). Ebből az optika levesz mondjuk 40%-ot

(veszteség) és marad kicsit több mint 500lm-ed. Ha két Cree LED lenne (ha egyáltalán az van az újban), akkor lennél mondjuk 1000lm-nél, ami még mindig

messze van 5000-től mint Makó vitéz Jeruzsálemtől. ettől persze még mindig nagyon fényes és alkalmas éjszakai montizásra is...

 

Attól függ, melyik Cree LED-ről beszélünk. Van pár tucat különböző :)



#699
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 posts
  • LocationBudapest

És ezért nem akarnak megverni az autósok? :D Mert az rendben van, hogy jó erős a fénye, de ilyen lámpába messziről sem szeretek belenézni.

 

 

Amikor éjszaka főúton autózom én sem szeretek belenézni a a sufni-xeonok fényébe mégis bele kell. Autós mércével mérve annyira azért nem fényesek ezek,

hogy folyamatosra állítva (vagy akár villogón hagyva) különösen zavaró tudna lenni (szerintem).

 

Régebben városban (pontosan) ilyennel mentem: http://www.dx.com/p/...-4x18650-190388

Ha villogósra raktam, akkor a kanyarodó autók mind nagyon előzékenyek voltak (szépen rá lehet a közlekedő partnerre irányítani, hogy biztosan észrevegyen).

 

Mivel szoktam autózni, ezért van elképzelésem róla, hogy az autósok mit látnak éjszaka/szürkületben a kerékpárosokból. Én gyakran semmit.

Néha a barátnőm szól, hogy láttam-e azt a bicajost, akit éppen sávon belül leelőztem. Nagyon gyakran nem. És itt ráadásul nem csak a világításról van szó,

hanem arról is, hogy a tipikus autós a többi autóst, lámpát és a középen semmiből felbukkanó járdaszigetet figyeli. Az út széle nekem  (is) csak periféria.

 

Ennek megfelelően én nem tartom túl okos dolognak, amikor bicajosok azon aggódnak, hogy vajon nem fogja-e az autós szemét zavarni a (modern autós

viszonylatban még mindig) szánalmasan gyenge lámpájuk.

 

A konkrét modellekre visszatérve:

Ami nekem volt korábban (fent a linken) az a kínai gyártó szerint 1200lm-t tudott. A mostanira 5000lm van megadva, de nem érzem azt, hogy hűde fényesebb lenne.

 

Egyébként egy Cree LED legjobb tudomásom szerint max árom hajtva ca 900lm-t tud (az is, amire 1200-at írnak). Ebből az optika levesz mondjuk 40%-ot

(veszteség) és marad kicsit több mint 500lm-ed. Ha két Cree LED lenne (ha egyáltalán az van az újban), akkor lennél mondjuk 1000lm-nél, ami még mindig

messze van 5000-től mint Makó vitéz Jeruzsálemtől. ettől persze még mindig nagyon fényes és alkalmas éjszakai montizásra is...


Edited by j4ni, 2016. July 07. - 18:10.


#700
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

Késő :)

 

Már vettem itt BP-en helyileg egy seftertől valami ilyesmit:

http://www.geekbuyin...Red-346254.html

 

tegnap éjszaka, kevéssel éjfél után ki is próbáltam az Árpád kilátónál.

És ezért nem akarnak megverni az autósok? :D Mert az rendben van, hogy jó erős a fénye, de ilyen lámpába messziről sem szeretek belenézni.

 

Balu1

Mivel a lusta disznó üzemmódból még nem tudtam kilépni, ezért vettem egy-két Bush & Müller lámpát:

Ceruzaelemes

Akkumulátoros

Utóbbihoz segédfény

Mind kb olya erősen világítja meg az aszfaltot, mint az  Aldis - Lidl-ös lámpák, csak sokkal nagyobb területet világítanak meg. Viszont most az egyik este kipróbáltam, hogy a hármat egyszerre használtam. :o

Majdnem olyan volt az összhatás, mint a régi Opel Omegákon, hogy azért van annyi lámpa rajta, hogy a tulaj éjszaka is napszemüvegben tudjon vezetni :) Elképesztő. Mondjuk az ára is <_<