Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Látni & látszani!

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
8729 replies to this topic

#661
energy

energy

    vendég

  • fórumtag
  • 100 posts

Köszönöm szépen mindegyikőtöknek a választ! Elgondolkodom rajta.

Az Aldis lámpa jól hangzik. Csak ritkán járok az Aldiban, és az Aldi honlapján nem találtam róla semmit.

Az Aldiban csak egy szóbajöhető lámpa van 4 ezer körüli áron? Nem fogom eltéveszteni?

 

Elgondolkodtam a két lámpás megoldáson. Arra gondoltam, hogy talán az általam már linkelt S2+ os lámpa https://www.fasttech...0002364/1840100

jó lenne közelre, lefordítva közepes vagy kisebb fényerőn és az általatok említett  Aldis lámpa meg távolra.

Végül is az autónak is 2 lámpája van: távolsági, tompított ha a ködlámpát nem veszem ide.

 

Nem értem, hogy a nagy okos tervezők miért nem tesznek igazi erős fényű ledet ezekbe a bringalámpákba, és fényerősséget lehetne állítani. Persze nem horror áron.

 

Aldis lámpa beépített akkujáról lehet tudni valamit?  (pl. hogy szabvány ceruza, vagy 18650-es vagy más?

 

Tekergek:

A teljes fényerőt („996 Lumen”) a legritkább esetében használnám, de olyankor nem lenne szemben forgalom.

 

Eddie1978:

kínai négy ledes fotonágyú brutális lehet. Olyat nem vennék, mert hamar merül és forgalomban tényleg nem lehet használni. 12 ezret meg sajnálnék kiadni egy bringalámpáért.

 

Balu1:

Az utolsóként beszúrt képeden a fekete lámpa a Lidl-es lámpa amit ajánlanál?

Nekem vannak bőven minőségi (laptopból bontott) 18650-es celláim. Szóval az akku nem gond.

Kézilámpának+tartalék lámpának megvenném az általam linkelt S2+ -ost.

Színhőmérsékletre lenne ötleted?

Írtad korábban, hogy neutrál színűt javasolsz.

5B színhőmérsékletűt vegyem? (Neutrálból az az egyetlen abban a netes boltban.)

A 4C kissé átmegy hidegbe, és attól félek, a 7A már túl sárgás lenne.

 

Off:

A galambocskád nagyon édes. :) Nagyon jó dolga van. Remélem azért szokott repkedni néha a nagy kényelem mellett.


Edited by energy, 2016. October 12. - 02:00.


#662
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Erre a lámpára gondoltam, a feketére:

10735983320161011_192649_www.kepfeltolte

 

 

Jó múltkor éppen jöttem haza a Pilisből és rám sötétedett.
A Lidles lámpa meg ott volt a kormányon a másik mellett tesztelésre várva.
Ezt a képet fotóztam róla a budakalászi tavaknál a parkban, a fűben:

 

1426543763Lidl-es_Li-ion_akkus_speci_lis

 

Jól világít az de csak a teljes sötétségben látszik jól a fénye,

mert az 1 Watt az csak 1 Watt, de nagyon jól van elosztva.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#663
DöG

DöG

    vendég

  • fórumtag
  • 229 posts

A tiédnek nem ilyen a szórtja? Ez elégnek látszik közelre is...

Én nem fotóztam, csak múltkor éjszaka tekertem haza Agárdról a 7-esen, és amikor egy néhány percre e-mellől lekapcsoltam a sajátomat, akkor nagyon soványnak tűnt a közeli fény (közelre csak 1-1 vékony "bajusz" rémlik jobbra / balra) -picit bizonytalannak éreztem úgy magamat-... De alaposabban nem nézegettem. :wacko:


Edited by DöG, 2016. October 11. - 16:39.


#664
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

A tiédnek nem ilyen a szórtja?

 

1426543763Lidl-es_Li-ion_akkus_speci_lis

 

Ez elégnek látszik közelre is.


Edited by Balu1, 2016. October 11. - 13:57.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#665
DöG

DöG

    vendég

  • fórumtag
  • 229 posts

Én is vettem 4 rugóért egy "Aldis" Bikemate lámpaszettet hasonlóan néz ki.

-A hátsó lámpába 4db AAA elem való, 1db powerled van benne, viszonylag széles / magas téglalapban, közepes fényerővel világít, folyamatos fénnyel. A háza nem túl szuper kidolgozású... :(

-Az első lámpa viszont nekem is nagyon tetszik! :) Lámpa adatai szerint CREE Led van benne (1,4W= Úgy nézem, hogy XP-C led lehet). A kis chipméret, és a jó fél-tükör miatt nagyon jó fényerőt / fényeloszlást biztosít távolra (~téglalapot vetít), ugyanakkor egyáltalán nem vakít! B)

Beépített (900mAh-s?) Líthium akksis, és alul van rajta egy szabvány micro USB csatlakozó alj (lehajtható gumi-védőfedéllel), beépített töltőáramkör (feltöltve kigyullad a led).

-Mindkét lámpához jár felerősítő bilincs, és többféle átmérőhöz való gumialátétek; a hátsóhoz 4db AAA elem, az elsőhöz egy rövid normál / micro USB kábel -töltéshez-.

 

Eddigi lámpám elég halvány, szórt fényt csinál. Oldalt, meg előttem 6-8 méterig elfogadható a fénye, és 20+ méterig lehet sejteni vele az utat. Ez a kis lámpa pedig pont jó föléje: együtt kb. 30 méterig egyenletesen világítják meg előttem az utat, és így már 100+ méterig sejtem az utat -még a kisebbik fokozatban is-. Így már nagyobb tempónál, vagy szembe forgalomnál sem kell úgy meresztgetni a szememet. :)

 

A lámpának magában, közelre szerintem nem elég a szórt fénye, ezért én mindenképp javaslok mellé egy  egész közeli lámpát (akár néhány huzallábas, szórtabb fényű ledes akármit), -hogy szembejövő autók fényein keresztül is látható maradjon az útpadka széle-. ;)



#666
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Biciklire ismét keresek lámpát. 

 

Kedves Balu1, köszönöm az eddigi alapos hozzászólásaid és várom a további véleményed.

Az első lámpád milyen színhőmérsékletű?

És hogy van a madarad?

 

Az az aldis lámpa vagy Lidl-es? ..már nem is tudom, lehet mindegyikben azt árulták,

szerintem is jó lenne neked, mert akku van benne. Sőt a felerősítési pont előtt van egy mikro USB csatlakozó a töltéshez és ha ráteszel akár menet közben egy jókora powerbankot, akkor több éjszakán keresztül végig világíthat a folyamatos külső powerbankról, csak egy kis váz táskába kell tenni a tápot, de ha leveszed a lámpát és kikapod a tápot isd akkor egyben mobilizálható a bicajtól függetlenül. Na meg nem kell annak mindig rajta lenni, azért van benne a 4 órás belső akku.

Ha jól emélékszem 4 óra üzemidőt bír azzal teljes fényen. Kisebb fokozaton többet is, de szerintem az igényeknek megfelelően ki lehet tolni a végtelenségig is az üzemidőt ha hosszabb túrára indulsz. 

A beépített tükör számítógép tervezésű és nagyon jó a fény elosztása!

 

Ezen lehet, hogy meg fogsz lepődni, de nekem az erős jól ismert lámpám mellé felszereltem egy ilyen kicsi 1 Wattos lámpát ami maximum 100 lumenes lehet. A távoli fénye még amellett az erős lámpa mellett is jól jön időnként, mert annak a szúró fénye hagy kívánni valót, a nagy inkább 50-100  méteren belül világít jól és szélesen.

 

Tettem én fel erről a kicsi lámpa fényéről egy teszt fotót nemrég. Minden más első fényemet lekapcsoltam. A következő linken megláthatod:

http://forum.bikemag...ani/?p=1223168 

 

Egyébként volt amikor kipróbáltam, hogy ment a kicsi is teljes fényen az 1 Wattjával és látszott a távolban a fénye, még jobban is mint a 30 Wattosé, mert az nem kimondottan szúrófényre készült, inkább csak 50-100 méteren belül széles út megvilágításra. Ez a kicsi viszont közelre csak annyit világít ami éppen közelre szélesen kell és távolabb, sőt egészen távol is van bőven fénye.

 

.

Off.  Kérdezed a galambomat, megvan jól a kis drága, köszöni az érdeklődést, itt pihenget mellettem. :)

 

DSCF2056_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#667
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 posts

Ott tetted tönkre TE az aksikat és nem a kínaiak rontották el !

A li-ion aksiban az anyagot MOZGATNI kell ! Tehát ha nem használod sokáig, leülepszik (nyilván nem ez a szakszerű kifejezés ide) a cucc benne és meghal a belsősége. Ha nem használod, akor is néha illik lemeríteni és feltölteni. Csak így marad életben egy aksi.

Én kb 2 havonta lemerítem-töltöm az aksis cuccaim. Amiknél nem így tettem, azok mind tönkre is mentek.

Köszi a jótanácsot. :) Folyamatosan refreshelem az akkuimat én is évek óta. Ezt kicsit ritkábban sikerült. Ez tény. Ettől még nem dől össze a világ szerencsére. Most pár nap alatt elég jól visszajött 1.4->2.5Ah-ra.

(Szerintem a kínai lumen mellett létezik kínai Ah is. Erre gondoltam. 2S2P 18650 konfigban írnak 8.8Ah-t is némelyikre, míg a legjobb kaphatóak valahol 3.4Ah kapacitásúak)



#668
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

 


más:

 

A fent említett kínai csodának az akkujával nem vagyok kibékülve. Alig használtam, szerintem van benne kb öt ciklus pár év alatt. Ennek ellenére töltőre felrakva kb 15 perc alatt végez és ennyit is bír teljes fényerőn. Ez volt eddig, mert belenéztem és az jött ki, hogy a 2S2P kapcsolásban lévő cellákból az egyik pár üres volt (kb 3V), míg a másik 3.8V-ig feltöltve. Rendeltem egy Skyrc S60 Balancer töltőt és raktam az akkura balancer csatlakozót. Így az első töltés utáni 1.4Ah kapacitást (1A kisütő árammal mérve) több ciklus után sikerült felvinni 2.5Ah-ra. Ennél nem megy tovább. Kisütéskor az egyik soros pár, ami a negatív oldalon van hamarabb merül. Érdemes lenne bontani és kimérni, hogy melyik lehet a gyengébb vagy hagyjam így? Azon gondolkodom, hogy rendelek Panasonic 18650 3.4Ah akkukat és építek egy másik pakkot emellé. Érdekes még kisütéskor (lámpával), hogy a védőelektronika meg sem szólalt, amikor az egyik pár már 2.3V-nál járt. Nem tudom milyen elektronika van benne, de adatlapok szerint itt már le kéne kapcsolnia.

Ez a balanceres töltő jól helyre hozta. Egy óra alatt kb belenyomja a nagyját és utána még 2-3 órát elvan a kiegyenlítéssel és a végső töltéssel. Ahogy néztem kb 5-10% töltőáramnál kapcsol le.

Ott tetted tönkre TE az aksikat és nem a kínaiak rontották el !

A li-ion aksiban az anyagot MOZGATNI kell ! Tehát ha nem használod sokáig, leülepszik (nyilván nem ez a szakszerű kifejezés ide) a cucc benne és meghal a belsősége. Ha nem használod, akor is néha illik lemeríteni és feltölteni. Csak így marad életben egy aksi.

Én kb 2 havonta lemerítem-töltöm az aksis cuccaim. Amiknél nem így tettem, azok mind tönkre is mentek.


Marci

#669
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 posts

Köszi a tippet, elgondolkodom rajta. Mondjuk az általam linkelt S2+ nak  szerintem tűrhető az eloszlása (OP foncsor), ahhoz képest hogy erős fényű.

 

Amennyiben forgalomban is fogod használni, mindenképpen a korábban említett Lidl vagy hasonló az útra vetítő tükrös lámpát vegyél. Engem konkrétan ledudáltak az útról amikor egy kínai négy ledes fotonágyúval mentem, pedig lefelé volt irányítva. Lidl lámpa teljesen jó. Vettem egy Osram FX 70 lámpát a Lidl lámpa mellé (12k-ra volt leárazva nemrégen). Nagyobbat világít, de a Lidl is bőven elég. Bringásként és autósként is azt mondom, hogy jobbak az autó tompítottjával megegyező fényt vetítő lámpák. Szembe jövő sem vakul meg és kisugárzott fény nagy hányada az útra kerül. Terepen kell a refi, mert volt hogy majdnem lekapott egy belógó ág a bringaúton tekerve.

 

más:

 

A fent említett kínai csodának az akkujával nem vagyok kibékülve. Alig használtam, szerintem van benne kb öt ciklus pár év alatt. Ennek ellenére töltőre felrakva kb 15 perc alatt végez és ennyit is bír teljes fényerőn. Ez volt eddig, mert belenéztem és az jött ki, hogy a 2S2P kapcsolásban lévő cellákból az egyik pár üres volt (kb 3V), míg a másik 3.8V-ig feltöltve. Rendeltem egy Skyrc S60 Balancer töltőt és raktam az akkura balancer csatlakozót. Így az első töltés utáni 1.4Ah kapacitást (1A kisütő árammal mérve) több ciklus után sikerült felvinni 2.5Ah-ra. Ennél nem megy tovább. Kisütéskor az egyik soros pár, ami a negatív oldalon van hamarabb merül. Érdemes lenne bontani és kimérni, hogy melyik lehet a gyengébb vagy hagyjam így? Azon gondolkodom, hogy rendelek Panasonic 18650 3.4Ah akkukat és építek egy másik pakkot emellé. Érdekes még kisütéskor (lámpával), hogy a védőelektronika meg sem szólalt, amikor az egyik pár már 2.3V-nál járt. Nem tudom milyen elektronika van benne, de adatlapok szerint itt már le kéne kapcsolnia.

Ez a balanceres töltő jól helyre hozta. Egy óra alatt kb belenyomja a nagyját és utána még 2-3 órát elvan a kiegyenlítéssel és a végső töltéssel. Ahogy néztem kb 5-10% töltőáramnál kapcsol le.


Edited by eddie1978, 2016. October 10. - 14:05.


#670
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Attól függ mire akarod használni. Az a "996" Lumen jobb esetben 500, ami már bőven elég terepezésre, meg az egész szembejövő forgalom teljes elvakítására. Az Aldi-s lámpa városba tökéletes, ha nem éjfélkor vadulsz a hármas-határ-hegyen máshova is, de csodákat ne várj tőle. Viszont a szembejövő biciklis meg fogja köszönni.



#671
energy

energy

    vendég

  • fórumtag
  • 100 posts

Lehet vele látni. Nem csak a fényerő számít,hanem az eloszlása is. Ha foltosan vetít,vagy spottosan akkor a szemed a legfényesebb részhez alkalmazkodik.

Köszi a tippet, elgondolkodom rajta. Mondjuk az általam linkelt S2+ nak  szerintem tűrhető az eloszlása (OP foncsor), ahhoz képest hogy erős fényű.


Edited by energy, 2016. October 09. - 21:28.


#672
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Aha, és ez a 30 lux vajon hány lumen lehet?


Lehet vele látni. Nem csak a fényerő számít,hanem az eloszlása is. Ha foltosan vetít,vagy spottosan akkor a szemed a legfényesebb részhez alkalmazkodik.

Edited by stellaz, 2016. October 09. - 21:23.


#673
energy

energy

    vendég

  • fórumtag
  • 100 posts

Sajnos nem, de itt még kapható nálunk. Kicsi, könnyű, vakításmentes optika, talán 30 lux fényerő,meg kerékpározáshoz optimalizált tükör (két téglalap a vetítési képe). Bátyám vett ilyet , elégedett vele.

Aha, és ez a 30 lux vajon hány lumen lehet?


Edited by energy, 2016. October 09. - 21:10.


#674
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Be tudnád linkelni? Műszaki paramétereket, stb.
Mondj jobbat, kíváncsi vagyok.


Sajnos nem, de itt még kapható nálunk. Kicsi, könnyű, vakításmentes optika, talán 30 lux fényerő,meg kerékpározáshoz optimalizált tükör (két téglalap a vetítési képe). Bátyám vett ilyet , elégedett vele.

#675
energy

energy

    vendég

  • fórumtag
  • 100 posts

Aldiban 4 rugó a rendes lámpa,lithium ionos aksival. Én nem szarakodnek ilyen kézi lámpákkal.

Be tudnád linkelni? Műszaki paramétereket, stb.

Mondj jobbat, kíváncsi vagyok.



#676
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
Aldiban 4 rugó a rendes lámpa,lithium ionos aksival. Én nem szarakodnek ilyen kézi lámpákkal.

#677
energy

energy

    vendég

  • fórumtag
  • 100 posts

Sziasztok!

 

Biciklire ismét keresek lámpát. A szempontjaim: igazi erős fényű legyen, de le lehessen állítani egész gyengére is. 1 db. 18650-es akkuval működjék, és az akku ne vezetékkel csatlakozzék a lámpatesthez - ez azért kell, ha a bringát lelakatolom, a lámpa könnyen leszedhető és zsebbe tehető legyen.

És az ára ne legyen több 5 ezer forintnál - ezért külföldi rendelésre gondoltam, a kedvező ár érdekében.

Többnyire városi használatra kell, néha közvilágítás nélküli terepen.

Jó volna, ha a lámpát kézilámpaként is tudnám használni máshoz.

(Van erős fényű, szúró (távolra kis terítésű) fényű T6-os fejlámpám, ha szükséges (pl. erdőben) azzal kiegészíthetem.)

Kimondottan bringás lámpákat kerestem, de azok vagy nagyon drágák voltak, vagy elemes működésűek voltak, vagy külön mértes akkupakkjuk volt, vagy ezek kombinációja.

 

Tudnátok ajánlani?

Én erre gondoltam: https://www.fasttech...0002364/1840100

Vagy esetleg az ilyesmi lámpák lencsés (állítható fókuszú) változatait ajánlanátok inkább?

 

Szerintetek T5-5B vagy T6-4C-t vagy a T4-7A színhőmérsékletű lenne jobb?

Én a T5-5B-re gondoltam.

 

 

 

Mint azt írtam itt korábban, megrendeltem ezt a lámpát:

https://www.fasttech...roducts/1826900

Ez ugyanaz, mint az előbb linkelt, csak egy fokkal sárgásabb fényű.

Alapjában elégedett voltam vele. 3 erősségi fokozata volt, és többnyire a legerősebbet csak ritkán használtam, többnyire a 1-2. fokozaton volt. Országútra is elég volt nekem a 2. Szerintem nem melegedett túl.

Napjában 1-1.5 órát használtam bringán, és arra elég volt 1 feltöltés. Minden alkalommal cseréltem töltéshez az akkut, mert 2 menetet már biztos, hogy kibírt volna.

A vetítési képe szerintem jó volt, bár bizonyára mégsem olyan, mint a profi bringás lámpáké.

De szomorú dolog történt vele: nem volt megfelelő bicikliskonzolom, és a múlt év nyarán a lámpa fényes nappal (működésen kívül volt) bicikliúton nagy zajban kiesett belőle és nem vettem észre. Fémből van, tehát koppant, de azt hittem, egy faágra hajtottam rá. 10 perc múlva visszamentem, de már hűlt helye volt.

 

Kedves Balu1, köszönöm az eddigi alapos hozzászólásaid és várom a további véleményed.

Az első lámpád milyen színhőmérsékletű?

És hogy van a madarad?



#678
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

A fotonikus hajtóművet biztosan tiltja valami törvény ^_^



#679
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 posts

https://www.youtube....h?v=-vgNh3fLxJc

 

Érdekes project.


  • Balu1 likes this

#680
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Kőzben találtam dolgokat:

A legújabb gépjárműveknél is használják a lézeres fény technikát.

http://totalcar.hu/m...audi_led_lezer/

 

"Az adaptív, a változó közlekedési körülményekhez alkalmazkodó lámpa mellett a jövő az interaktív lámpatesteké, amely nem csak alkalmazkodik a körülményekhez, a látási viszonyokhoz, hanem a vezető vagy a többi közlekedő számára információt küld.

A lézerfény a jármű szélességét felrajzolja az aszfaltra egy útszűkületnél vagy egy sávszűkítésnél, egy másik figyelmeztető fény pedig a járdáról lelépni készülő gyalogos elé húz egy vörös vonalat stop felirattal. A rendszer lelke egy milliónál is több tükörből álló panel, amely hasonlóan a ma is használatos projektorokhoz (vetítőkhöz) bármilyen információt meg tud jeleníteni, így részben vagy egészben engedve át a lézer fényt."

https://youtu.be/ylx...xM7MywsZc?t=15 

 

Úgy néz ki, ezt a lézeres biztonsági módszert megfelelően alkalmazva

 már hivatalosan is elfogadták a közlekedés biztonságban.

 

 

Közben nézegettem, mit írnak a lézeres ködlámpák hazai forgalmazásáról.

A műszakibazár.hu, magyar oldalon is lehet kapni, jóval ár fölött.

https://www.muszakib...tab=description

 

Magyar autós fórumon is írnak róla:

http://player.hu/aut...zeres-kodlampa/

http://www.lealkudtu...ampa-1623281658

 

 

A hazai oldalon talált leírás szerint :

"Autó hátsó lézeres ködlámpa. Automatikus fékezés és várakozást jelző figyelmeztető lámpa.

Fő funkciója:
Hatékonyan figyelmezteti a mögötte haladó járművet, hogy elkerülje közlekedési baleseteket (esőben, ködben, hóviharban).
Figyeljünk az alábbiakra:
1. Úgy telepítse, hogy ne világíthasson szembe.
2. Ne árnyékolja le.
3. A termék csak autókhoz, teherautókhoz és motorkerékpárokhoz használható, 12V feszültséggel.
"

 

(megj, 6 Voltról már működik!)

 

Közben ha már hivatalosan is árulják itthon és beépítik új autókba is, felteszek róla fotót :

20160814_201208_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Naplementekor, még világosban is kipróbáltam, mennyire látszik a fénye :

20160814_194327_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..