Sziasztok!
Hozé féle 1.1-es lámpához műszaki leírást merre található?
A régi 1.0-ás témára mutató linkek már nem élnek.
Segítséget előre is kösz!
Sziasztok!
Hozé féle 1.1-es lámpához műszaki leírást merre található?
A régi 1.0-ás témára mutató linkek már nem élnek.
Segítséget előre is kösz!
Közben megkaptam valakitől.
Rákattintva fel nagyítva is látszik.
Ezen kicsit erősebbek a színek, de
az árnyalatok kb így alakulnak a téglalapkban található szám-betű jelzések szerint.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Igen, de én nem erre gondoltam, hanem a CREE ledeknél használatos
táblázatra gondoltam, amit így néz ki :
Ebben nem csak az adott led színhőmérsékletét lehet meghatározni, hanem azon felül egy más irányú árnyalatot is meg lehet jelölni benne.
A CREE ledek nagyon hosszú jelölésének a végén lévő "kitudjamiaz" számsorban vannak
ezek a ledre jellemző pontos színárnyalat adatok feltüntetve.
A forrása: http://light.rtcs.ru...olor_mixing.pdf
Volt egy ilyen táblázatvalahol ami nagyjából reálisan mutatta a valódi színéhez nagyjából közeli színt is. Azt kerestem volna, de nem találom. Abban minden kis téglalap kicsit más színárnyaltú volt, mint amilyen árnyalatra utal ez a valóságban. Szerintem azért tűnhetett az el a netről, mert csak jó szín beállítású monitornál látszik színhelyesen és inkább színek nélkül teszik közzé. Kár, mert az szerintem ránézésre is többet mondott.
Meg volt az egész színárnyalat tartomány kettő vagy három mezőben.
Edited by Balu1, 2016. October 17. - 13:13.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Az a táblázat, ami nekem volt egy félkörív felületén téglalap formákban volt felosztva egymás mellett létező árnyalat különbségekre, amit szabványba foglaltak. Azt gondoltam, neked az van meg.
A kerékpárra a nagyon meleg fényű lámpa azért sem célszerű, mert az elég nagy fényerő veszteséget okoz.
Másik szempontból meg inkább a nappali fényhez legközelebb álló szín árnyalatú megvilágítás adja a leginkább természet közeli látványt. Ezért ajánlottam a neutrál fehér színt, esetleg ehhez képest kicsit a zöldes felé nem baj ha eltolódik a nagyobb fényerő érzékelés miatt is és a zöld természet is jobban visszaveri azt a fényt. Ami még bele férhet, hogy egy számmal a hidegebb árnyalat felé érdemes még menni, a nagyobb fényerő érdekében. Ezek mind kicsit kompromisszumos dolgok.
Tudod, a hidegebb fény az nagyobb fényerőt jelent azonos fogyasztás mellett, de akkor meg a szín megy el a kékes felé. Ezért kompromisszumos.
Nagyjából valami ehhez hasonló táblázatról volt linkem, amit már nem találok, de hasonló volt, csak ott a szín árnyalatok is látszottak minden négyzetben elég reálisan.
http://www.cree.com/...lor_mixing.pdf
Itt a lap alja felé.
Ezen belül feljebb meg tárgyalja az egész, fénytechnikai, logikai alapját.
Edited by Balu1, 2016. October 14. - 12:31.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
(...)
Egy időben néztem én is ezt a betű-szám színárnylat kód táblázatot, de most nem találom hol is láttam. Ha van nálad link, majd nyomd át légyszi.. Kössz.
Egyébként a kicsit zöldes felé eltolt (nem zöld. de afelé hajló) szín egy kicsivel világosabbnak látszik, mert a szemünk szín érzékenysége ott a sokszorosa a vöröses vagy a kékes színekhez képest és látványra is természetesebb amit megvilágítasz vele.
Egyébként a legnagyobb lument a nagyon hideg fényben tudja egy LED lámpa előállítani, mert a kék led chipből indul ki a többi szín konverziója és azt különböző fényporok keverékével oldják meg, hogy milyen legyen a fehérnek milyen árnyalata. Tehát a legtöbb fényt azonos teljesítményből a minél kevesebb fényporral lehet kihozni, de nem csak a fényerő a lényeg, mert ha megyünk a természetbe, akor az se mindegy milyennek látjuk a környezet. Akkor már legyen egy természetközeli látvány amit megvilágítunk vele.
..."
Köszönöm szépen a választ, majd írok bővebben.
Most csak belinkelem a színtáblázatot, amiről tudok:
http://flashlightwik.../Ansi-white.jpg
És az alábbi elérhetőségen jobb oldalon legördülő menüből lehet kiválasztani a színhőmérsékletet is.
https://www.fasttech...0002364/1827101
Megnéztem, és a lakásomban mindenhol 2700 Kelvin fokosak (meleg fehérek) a kompakt fénycsöveim. Ez nekem ideális. Barátságos, kellemes fény.
Azt gondolom, ha megrendelem az ettől picit hűvösebb színű 3000-3200 Kelvin fokos Led lámpát azaz a T4-7A-t, vagy a T4-7C-t, attól nem kell hűvösebb szín nekem. Nem? Bár vannak akik le akarnak róla beszélni, hogy túl sárgás.
Edited by energy, 2016. October 13. - 14:13.
Igen, az a fekete lámpa az a képen.
Nem mindig lehet kapni az Aldiban sem, de van amikor a Lidlben is árulják, de inkább ősszel és tavasszal szokott lenni ezekben a boltokban is. Ez ahogy mondom, 5 Voltos powerbankról működtethető a bene lévő akku korlátainál is hosszabb ideig és nem érdemes külön bele kötögetni másik akkut, mert ott elég nagy energiák tárolódnak és ha nem biztonságosan kötöd be vagy rövidzárlat keletkezhet, és ha nem használsz valami zárlat védelmet, mint pl a multifuse úgynevezett "öngyógyuló" biztosíték (addig kapcsolja egészen kicsi áramra, amíg a ráírt érték fölött igyekszik rajta átfolyni áram, azután vissza áll a normál vezető képessége.)
Szóval ha nincs legalább egy ilyen a körben, akkor egy véletlen rövidzárlat nagyon könnyen tüzet okozhat egy esetlegesen zárlatossá váló kötés miatt. Ha egyszer ott van a gyári csatlakozó, akkor kár belekötögetni mindenfélét.
Azért ajánlom inkább az üzemidő hosszabbításra a gyári, 5 Voltos kimenetű powerbankot és a gyári USB kábelt a váz táskától a kormányon levő lámpáig.
Az, hogy hány lámpát kombinálsz már egyéni kísérletezés kérdése, hogy neked mi jön be.
Esetleg érdemes használni valami távolabbi keskenyebb, fejre szerelt, a fej forgatásával irányítható fejlámpát. Azzal ahova látni akarsz, oda világít és ha jönnek szembe akkor el tudod venni a fényt mások arcából és nem vakítod el.
Ennél az 1 Wattosnál mindenképp lehetne erősebbet bele tenni, illetve az áramot, hűtést úgy tervezni, hogy legyen több fénye, de az valószínűsítené, hogy midig teljes fényen használják és nem lehet rámondani, hogy egy töltéssel 4 órán keresztül működik.
Na meg a tükör sajnos műanyagból készült és jóval nagyobb teljeítményű led már hőt is többet ad, amitől a műanyag tükör be mattulhat.
Igaz, lehet jóval erősebbre, nagyobb teljesítmányűre tervezni minden részét, vannak is ilyenek, de az már egy másik ár kategória.
Egy időben néztem én is ezt a betű-szám színárnylat kód táblázatot, de most nem találom hol is láttam. Ha van nálad link, majd nyomd át légyszi.. Kössz.
Egyébként a kicsit zöldes felé eltolt (nem zöld. de afelé hajló) szín egy kicsivel világosabbnak látszik, mert a szemünk szín érzékenysége ott a sokszorosa a vöröses vagy a kékes színekhez képest és látványra is természetesebb amit megvilágítasz vele.
Egyébként a legnagyobb lument a nagyon hideg fényben tudja egy LED lámpa előállítani, mert a kék led chipből indul ki a többi szín konverziója és azt különböző fényporok keverékével oldják meg, hogy milyen legyen a fehérnek milyen árnyalata. Tehát a legtöbb fényt azonos teljesítményből a minél kevesebb fényporral lehet kihozni, de nem csak a fényerő a lényeg, mert ha megyünk a természetbe, akor az se mindegy milyennek látjuk a környezet. Akkor már legyen egy természetközeli látvány amit megvilágítunk vele.
A galambom.. igen szokott repkedni is. Sokszor fél délelőttöket is kint van. Teszi a szépet a galamb lányoknak, ott forog nekik, aztán kihajolok és meglát, máris jön és a vállamra száll és forog nekem is és boldogan mondja a magáét, közben a fülemet megsimítja minden fordulatnál a csőrével és mély búgó hangon mondja amit tőlem tanult turbékolásként,
vagy csak úgy magától jön és kopog, veri az ablakot, ott steppel a párkányon, hogy gyere gyorsan engedj be, már ha épp csukva van. Nálam ez már csak olyan "szobacica" kategória.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Köszönöm szépen mindegyikőtöknek a választ! Elgondolkodom rajta.
Az Aldis lámpa jól hangzik. Csak ritkán járok az Aldiban, és az Aldi honlapján nem találtam róla semmit.
Az Aldiban csak egy szóbajöhető lámpa van 4 ezer körüli áron? Nem fogom eltéveszteni?
Elgondolkodtam a két lámpás megoldáson. Arra gondoltam, hogy talán az általam már linkelt S2+ os lámpa https://www.fasttech...0002364/1840100
jó lenne közelre, lefordítva közepes vagy kisebb fényerőn és az általatok említett Aldis lámpa meg távolra.
Végül is az autónak is 2 lámpája van: távolsági, tompított ha a ködlámpát nem veszem ide.
Nem értem, hogy a nagy okos tervezők miért nem tesznek igazi erős fényű ledet ezekbe a bringalámpákba, és fényerősséget lehetne állítani. Persze nem horror áron.
Aldis lámpa beépített akkujáról lehet tudni valamit? (pl. hogy szabvány ceruza, vagy 18650-es vagy más?
Tekergek:
A teljes fényerőt („996 Lumen”) a legritkább esetében használnám, de olyankor nem lenne szemben forgalom.
Eddie1978:
kínai négy ledes fotonágyú brutális lehet. Olyat nem vennék, mert hamar merül és forgalomban tényleg nem lehet használni. 12 ezret meg sajnálnék kiadni egy bringalámpáért.
Balu1:
Az utolsóként beszúrt képeden a fekete lámpa a Lidl-es lámpa amit ajánlanál?
Nekem vannak bőven minőségi (laptopból bontott) 18650-es celláim. Szóval az akku nem gond.
Kézilámpának+tartalék lámpának megvenném az általam linkelt S2+ -ost.
Színhőmérsékletre lenne ötleted?
Írtad korábban, hogy neutrál színűt javasolsz.
5B színhőmérsékletűt vegyem? (Neutrálból az az egyetlen abban a netes boltban.)
A 4C kissé átmegy hidegbe, és attól félek, a 7A már túl sárgás lenne.
Off:
A galambocskád nagyon édes. Nagyon jó dolga van. Remélem azért szokott repkedni néha a nagy kényelem mellett.
Edited by energy, 2016. October 12. - 02:00.
Erre a lámpára gondoltam, a feketére:
Jó múltkor éppen jöttem haza a Pilisből és rám sötétedett.
A Lidles lámpa meg ott volt a kormányon a másik mellett tesztelésre várva.
Ezt a képet fotóztam róla a budakalászi tavaknál a parkban, a fűben:
Jól világít az de csak a teljes sötétségben látszik jól a fénye,
mert az 1 Watt az csak 1 Watt, de nagyon jól van elosztva.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
A tiédnek nem ilyen a szórtja? Ez elégnek látszik közelre is...
Én nem fotóztam, csak múltkor éjszaka tekertem haza Agárdról a 7-esen, és amikor egy néhány percre e-mellől lekapcsoltam a sajátomat, akkor nagyon soványnak tűnt a közeli fény (közelre csak 1-1 vékony "bajusz" rémlik jobbra / balra) -picit bizonytalannak éreztem úgy magamat-... De alaposabban nem nézegettem.
Edited by DöG, 2016. October 11. - 16:39.
A tiédnek nem ilyen a szórtja?
Ez elégnek látszik közelre is.
Edited by Balu1, 2016. October 11. - 13:57.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Én is vettem 4 rugóért egy "Aldis" Bikemate lámpaszettet hasonlóan néz ki.
-A hátsó lámpába 4db AAA elem való, 1db powerled van benne, viszonylag széles / magas téglalapban, közepes fényerővel világít, folyamatos fénnyel. A háza nem túl szuper kidolgozású...
-Az első lámpa viszont nekem is nagyon tetszik! Lámpa adatai szerint CREE Led van benne (1,4W= Úgy nézem, hogy XP-C led lehet). A kis chipméret, és a jó fél-tükör miatt nagyon jó fényerőt / fényeloszlást biztosít távolra (~téglalapot vetít), ugyanakkor egyáltalán nem vakít!
Beépített (900mAh-s?) Líthium akksis, és alul van rajta egy szabvány micro USB csatlakozó alj (lehajtható gumi-védőfedéllel), beépített töltőáramkör (feltöltve kigyullad a led).
-Mindkét lámpához jár felerősítő bilincs, és többféle átmérőhöz való gumialátétek; a hátsóhoz 4db AAA elem, az elsőhöz egy rövid normál / micro USB kábel -töltéshez-.
Eddigi lámpám elég halvány, szórt fényt csinál. Oldalt, meg előttem 6-8 méterig elfogadható a fénye, és 20+ méterig lehet sejteni vele az utat. Ez a kis lámpa pedig pont jó föléje: együtt kb. 30 méterig egyenletesen világítják meg előttem az utat, és így már 100+ méterig sejtem az utat -még a kisebbik fokozatban is-. Így már nagyobb tempónál, vagy szembe forgalomnál sem kell úgy meresztgetni a szememet.
A lámpának magában, közelre szerintem nem elég a szórt fénye, ezért én mindenképp javaslok mellé egy egész közeli lámpát (akár néhány huzallábas, szórtabb fényű ledes akármit), -hogy szembejövő autók fényein keresztül is látható maradjon az útpadka széle-.
Biciklire ismét keresek lámpát.
Kedves Balu1, köszönöm az eddigi alapos hozzászólásaid és várom a további véleményed.
Az első lámpád milyen színhőmérsékletű?
És hogy van a madarad?
Az az aldis lámpa vagy Lidl-es? ..már nem is tudom, lehet mindegyikben azt árulták,
szerintem is jó lenne neked, mert akku van benne. Sőt a felerősítési pont előtt van egy mikro USB csatlakozó a töltéshez és ha ráteszel akár menet közben egy jókora powerbankot, akkor több éjszakán keresztül végig világíthat a folyamatos külső powerbankról, csak egy kis váz táskába kell tenni a tápot, de ha leveszed a lámpát és kikapod a tápot isd akkor egyben mobilizálható a bicajtól függetlenül. Na meg nem kell annak mindig rajta lenni, azért van benne a 4 órás belső akku.
Ha jól emélékszem 4 óra üzemidőt bír azzal teljes fényen. Kisebb fokozaton többet is, de szerintem az igényeknek megfelelően ki lehet tolni a végtelenségig is az üzemidőt ha hosszabb túrára indulsz.
A beépített tükör számítógép tervezésű és nagyon jó a fény elosztása!
Ezen lehet, hogy meg fogsz lepődni, de nekem az erős jól ismert lámpám mellé felszereltem egy ilyen kicsi 1 Wattos lámpát ami maximum 100 lumenes lehet. A távoli fénye még amellett az erős lámpa mellett is jól jön időnként, mert annak a szúró fénye hagy kívánni valót, a nagy inkább 50-100 méteren belül világít jól és szélesen.
Tettem én fel erről a kicsi lámpa fényéről egy teszt fotót nemrég. Minden más első fényemet lekapcsoltam. A következő linken megláthatod:
http://forum.bikemag...ani/?p=1223168
Egyébként volt amikor kipróbáltam, hogy ment a kicsi is teljes fényen az 1 Wattjával és látszott a távolban a fénye, még jobban is mint a 30 Wattosé, mert az nem kimondottan szúrófényre készült, inkább csak 50-100 méteren belül széles út megvilágításra. Ez a kicsi viszont közelre csak annyit világít ami éppen közelre szélesen kell és távolabb, sőt egészen távol is van bőven fénye.
.
Off. Kérdezed a galambomat, megvan jól a kis drága, köszöni az érdeklődést, itt pihenget mellettem.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Ott tetted tönkre TE az aksikat és nem a kínaiak rontották el !
A li-ion aksiban az anyagot MOZGATNI kell ! Tehát ha nem használod sokáig, leülepszik (nyilván nem ez a szakszerű kifejezés ide) a cucc benne és meghal a belsősége. Ha nem használod, akor is néha illik lemeríteni és feltölteni. Csak így marad életben egy aksi.
Én kb 2 havonta lemerítem-töltöm az aksis cuccaim. Amiknél nem így tettem, azok mind tönkre is mentek.
Köszi a jótanácsot. Folyamatosan refreshelem az akkuimat én is évek óta. Ezt kicsit ritkábban sikerült. Ez tény. Ettől még nem dől össze a világ szerencsére. Most pár nap alatt elég jól visszajött 1.4->2.5Ah-ra.
(Szerintem a kínai lumen mellett létezik kínai Ah is. Erre gondoltam. 2S2P 18650 konfigban írnak 8.8Ah-t is némelyikre, míg a legjobb kaphatóak valahol 3.4Ah kapacitásúak)
más:
A fent említett kínai csodának az akkujával nem vagyok kibékülve. Alig használtam, szerintem van benne kb öt ciklus pár év alatt. Ennek ellenére töltőre felrakva kb 15 perc alatt végez és ennyit is bír teljes fényerőn. Ez volt eddig, mert belenéztem és az jött ki, hogy a 2S2P kapcsolásban lévő cellákból az egyik pár üres volt (kb 3V), míg a másik 3.8V-ig feltöltve. Rendeltem egy Skyrc S60 Balancer töltőt és raktam az akkura balancer csatlakozót. Így az első töltés utáni 1.4Ah kapacitást (1A kisütő árammal mérve) több ciklus után sikerült felvinni 2.5Ah-ra. Ennél nem megy tovább. Kisütéskor az egyik soros pár, ami a negatív oldalon van hamarabb merül. Érdemes lenne bontani és kimérni, hogy melyik lehet a gyengébb vagy hagyjam így? Azon gondolkodom, hogy rendelek Panasonic 18650 3.4Ah akkukat és építek egy másik pakkot emellé. Érdekes még kisütéskor (lámpával), hogy a védőelektronika meg sem szólalt, amikor az egyik pár már 2.3V-nál járt. Nem tudom milyen elektronika van benne, de adatlapok szerint itt már le kéne kapcsolnia.
Ez a balanceres töltő jól helyre hozta. Egy óra alatt kb belenyomja a nagyját és utána még 2-3 órát elvan a kiegyenlítéssel és a végső töltéssel. Ahogy néztem kb 5-10% töltőáramnál kapcsol le.
Ott tetted tönkre TE az aksikat és nem a kínaiak rontották el !
A li-ion aksiban az anyagot MOZGATNI kell ! Tehát ha nem használod sokáig, leülepszik (nyilván nem ez a szakszerű kifejezés ide) a cucc benne és meghal a belsősége. Ha nem használod, akor is néha illik lemeríteni és feltölteni. Csak így marad életben egy aksi.
Én kb 2 havonta lemerítem-töltöm az aksis cuccaim. Amiknél nem így tettem, azok mind tönkre is mentek.
Köszi a tippet, elgondolkodom rajta. Mondjuk az általam linkelt S2+ nak szerintem tűrhető az eloszlása (OP foncsor), ahhoz képest hogy erős fényű.
Amennyiben forgalomban is fogod használni, mindenképpen a korábban említett Lidl vagy hasonló az útra vetítő tükrös lámpát vegyél. Engem konkrétan ledudáltak az útról amikor egy kínai négy ledes fotonágyúval mentem, pedig lefelé volt irányítva. Lidl lámpa teljesen jó. Vettem egy Osram FX 70 lámpát a Lidl lámpa mellé (12k-ra volt leárazva nemrégen). Nagyobbat világít, de a Lidl is bőven elég. Bringásként és autósként is azt mondom, hogy jobbak az autó tompítottjával megegyező fényt vetítő lámpák. Szembe jövő sem vakul meg és kisugárzott fény nagy hányada az útra kerül. Terepen kell a refi, mert volt hogy majdnem lekapott egy belógó ág a bringaúton tekerve.
más:
A fent említett kínai csodának az akkujával nem vagyok kibékülve. Alig használtam, szerintem van benne kb öt ciklus pár év alatt. Ennek ellenére töltőre felrakva kb 15 perc alatt végez és ennyit is bír teljes fényerőn. Ez volt eddig, mert belenéztem és az jött ki, hogy a 2S2P kapcsolásban lévő cellákból az egyik pár üres volt (kb 3V), míg a másik 3.8V-ig feltöltve. Rendeltem egy Skyrc S60 Balancer töltőt és raktam az akkura balancer csatlakozót. Így az első töltés utáni 1.4Ah kapacitást (1A kisütő árammal mérve) több ciklus után sikerült felvinni 2.5Ah-ra. Ennél nem megy tovább. Kisütéskor az egyik soros pár, ami a negatív oldalon van hamarabb merül. Érdemes lenne bontani és kimérni, hogy melyik lehet a gyengébb vagy hagyjam így? Azon gondolkodom, hogy rendelek Panasonic 18650 3.4Ah akkukat és építek egy másik pakkot emellé. Érdekes még kisütéskor (lámpával), hogy a védőelektronika meg sem szólalt, amikor az egyik pár már 2.3V-nál járt. Nem tudom milyen elektronika van benne, de adatlapok szerint itt már le kéne kapcsolnia.
Ez a balanceres töltő jól helyre hozta. Egy óra alatt kb belenyomja a nagyját és utána még 2-3 órát elvan a kiegyenlítéssel és a végső töltéssel. Ahogy néztem kb 5-10% töltőáramnál kapcsol le.
Edited by eddie1978, 2016. October 10. - 14:05.
Attól függ mire akarod használni. Az a "996" Lumen jobb esetben 500, ami már bőven elég terepezésre, meg az egész szembejövő forgalom teljes elvakítására. Az Aldi-s lámpa városba tökéletes, ha nem éjfélkor vadulsz a hármas-határ-hegyen máshova is, de csodákat ne várj tőle. Viszont a szembejövő biciklis meg fogja köszönni.
Lehet vele látni. Nem csak a fényerő számít,hanem az eloszlása is. Ha foltosan vetít,vagy spottosan akkor a szemed a legfényesebb részhez alkalmazkodik.
Köszi a tippet, elgondolkodom rajta. Mondjuk az általam linkelt S2+ nak szerintem tűrhető az eloszlása (OP foncsor), ahhoz képest hogy erős fényű.
Edited by energy, 2016. October 09. - 21:28.
Aha, és ez a 30 lux vajon hány lumen lehet?
Edited by stellaz, 2016. October 09. - 21:23.
Sajnos nem, de itt még kapható nálunk. Kicsi, könnyű, vakításmentes optika, talán 30 lux fényerő,meg kerékpározáshoz optimalizált tükör (két téglalap a vetítési képe). Bátyám vett ilyet , elégedett vele.
Aha, és ez a 30 lux vajon hány lumen lehet?
Edited by energy, 2016. October 09. - 21:10.