Jelentkezz be Regisztrálj
Látni & látszani!
#6121
Írta 2007. február 17. - 10:22
#6122
Írta 2007. február 17. - 08:53
#6123
Írta 2007. február 17. - 03:28
Sz'tem az alu rúdlámpa tokja elég jól megfelel 7-800mA-ig hûtésnek.Fejlámpa:
Balu, kérnék tõled tanácsot. Összetört a fejlámpám, így kéne valami új. Arra gondoltam, hogy 1 db Cree menne párszáz mA áramon. Csak nem tudom, milyen tokozásban és rögzítéssel rakhatnám rá a sisakomra.
Olyant érdemes venni 5-600,-Ftért a hétvégi piacokon amiben
középen egy db teljesítmény ledhez hasonló gyenge utánzat van.
Az ilyenekben van az a fém korong amit az elemtartó irányából ki lehet ütni és arra lehet tovább építkezni.
Az eredeti ledet panelostól le gyalulom róla az úgysem ér semmit, csak a tiszta fém marad.
Ezek a korongok is hõvezetõ anyaggal vannak rögzítve a vörösréz lemezhez.
Hõvezetõ ragasztóval fogom beragasztani az alu hengerbe a fenti ledeket korongostól.
A cree optika is éppen illeszkedik az alu csõben.
Azt, hogy a ledet milyen mélyre toljam az optika helyére illesztésével oldom meg.
Akkor biztos, hogy sem túl mélyre nem nyomom se ki nem áll.
A képtáramban /Cree-e../ ..ilyesmi néven meg lehet nézni a többi képeket is.
A tartót ilyenre alakítottam a lenti kép tetején látotthoz hasonló lemezbõl.:
A lámpa-pár testén egyik oldalon a három állásu kapcsoló található,
a másik oldalon a tápfeszültséget kapja.
Lehet, hogy kicsit túlbonyolítottam de szerintem ennyi kell,
hogy minden pontosan betöltse a funkcióját.
Kettõ csomag akkuról mûködik majd, amit 4-4 darabonként párhuzamosan kötök.
Elemeket nem célszerü így összekötni de az akkunál nem okoz gondot.
Sõt, láttam már gyári akkut amiben párhuzamosan kötöttek cellákat.
#6124
Írta 2007. február 17. - 03:27
Ennek ellenére a bekötõ huzalt nem árt átfûzni a sisak egyik bordáján, ha a gumi lecsúszna
akkor se menjen lámpástól. Egyébként a gumi egy gyári fejlámpa rögzítésére készült.
#6125
Írta 2007. február 17. - 01:49
Arról a rikító szinü mellényrõl nekem mindíg a kukások jutnak eszembe.:wtf:...megvakul, ha autóba ül.
Na, az ilyen esetben szerintem se ér semmit a mellény.
Inkább fehér visszaverõ csíkokat tudnék elképzelni esztétikusan egy normális bringás ruhán.
Ha kötelezõ lenne akkor ilyenekkel raknám tele magam (két-három vízszintes csík).
Látni azt is látják, szinte vakít a rávetülõ fényben.
Ha nem kerülnek ki az már nem azon múlik, hogy milyen szinü a ruha.
Azért már az ember nézzen is ki valahogy, nem mint az iskolában, egyenköpeny mindenkinek.. :confused:
#6126
Írta 2007. február 16. - 20:02
Elõre is kell. Sõt, én azon vagyok hogy három szintû világítás kell:
- Nagyteljesítményû folyamatos fény (minimum 10-15 LED, lehetõleg minél újabb). A Látni lehet már vele. Határ a csillagos ég (lásd: balu, Pinyo)
- Kisteljesítményû villogó fény (1-3 LED): A legjobb figyelemfelhívó, azaz lehet vele Látszani.
- Passzív: matrica, fényvisszaverõ ruházat. Egyrészt jó kiegészítõ, másrészt végszükség esetén biztosít egy minimális láthatóságot.
Fejlámpa:
Balu, kérnék tõled tanácsot. Összetört a fejlámpám, így kéne valami új. Arra gondoltam, hogy 1 db Cree menne párszáz mA áramon. Csak nem tudom, milyen tokozásban és rögzítéssel rakhatnám rá a sisakomra.
#6127
Írta 2007. február 16. - 18:54
ez kamu
ha tenyleg nem adja vissza a jogsijat eu gondokra hivatkozva
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#6128
Írta 2007. február 16. - 18:22
Jól néz ki! 3 led? Ha jól értelmeztem amit írtatok akkor ennek kb akkor fénye van mint egy HID-nek.Az új Cree ledekbõl csinált 1 lámpát NémoZoli
Íme itt az elsõ példány :
http://forum.index.h...22290&t=9006401
Mostmár tényleg kváncsi vagyok! A talira feltétlenül hozzatok ilyet!
Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_
#6129
Írta 2007. február 16. - 15:53
...ez meg egy nagy baromság.
1) Elõre nem létfontosságú a pilács, csak hátulra. (Persze, nem árt...) Aki azt írta h úgyis van világítás, az nyilván erre gondolt.
Elõre is fontos a lámpa. Csak egy egyszerû példa: haladsz a védett úton, jobbról az alsóbbrendû útról érkezik valaki. Szerinted látni fog téged hogy jössz? Nem. Még ha van közvilágítás akkor sem biztos. Tegyük fel hogy meg akarja adni az elsõbbséget, de ha nem lát? akkor ugye bemegy eléd... és amikor észrevesz már nem tud mit csinálni...
A lámpa a Te biztonságodat szolgálná, nem értem miért em lehet feltenni egyet... már lehet egész kicsiket is kapni és arra hogy észrevegyenek tökéletesen megfelelnek.
Ez hasonló mint a "minek sisak, úgysem esek fejre" téma... ha valakinek nem ér ennyit a biztonsága, akkor az kicsit elgondolkodtató.
Persze tökéletes biztonság nincs, de ha mindent megteszel a biztonságod érdekében ami ésszerû, akkor nagyobb az esélyed hogy épségben megúszod.
#6130
Írta 2007. február 16. - 13:30
Íme itt az elsõ példány :
http://forum.index.h...22290&t=9006401
#6131
Írta 2007. február 16. - 11:48
igazabol az en savomban velem szemben senkinek semmi dolga!
amugy nemtom ti hogy latjatok de az autosok valahogy a jogsival a kezukben megvakulnak
olyan alapveto dolgokat nem latnak, hogy az vmi felelmetes!
Ha nem látja hogy ott vagy akkor elkezdhet elõzni, nem? (Az a baj, hogy akkor is elkezd ha látja, hogy ott vagy - busszal is...)
Én mostanában nem rendszeresen bringázok Pesten, és alapvetõen tartok a belvárosi forgalomtól - szal sötétben csak lámpával elõl-hátul villogó üzemmódban (elöl ILYEN), mert ha autóban ültem számomra ez jobban látható volt, szal én így nyomom. És így is, simán rámhúzzák a kormányt pl. taxisok. Sok esetben az az érzésem, hogy nem azért, mert paraszt, hanem mert télleg nem lát.
Ahhogy mondod, megvakul, ha autóba ül.
Na, az ilyen esetben szerintem se ér semmit a mellény.
Tapasztalataim szerint max kisvárosban lehet sunnyogni lámpa nélkül este (jó közvilágítás, kevés autós, sok bringaút és járda - álomtelepülés:o)
#6132
Írta 2007. február 16. - 11:40
bérmunkával nem ér!
Mit csináljak, nem vagyok egy nagy müszaki zseni.
Balu meg elég profinak tünt a témában a hozzászólásai alapján, meg már másnak is csinált lámpát, és ök is meg voltak vele elégedve. Meg van olyan jó és nekem is bevállalta.
Már nagyon várom, hogy a kezeim között foghassam.
#6133
Írta 2007. február 16. - 08:45
"Sose becsüld alá az emberi hülyeség hatalmát!"
#6134
Írta 2007. február 16. - 08:34
#6135
Írta 2007. február 16. - 02:37
Hat ez nagyon dicséretes! kiváncsi vagyok!Majd a bmft-n lehet látni ezeket élesben is sisak tetején világítani.
Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_
#6136
Írta 2007. február 16. - 01:33
rögzítem a ledeket a nagyobb hûtõfelületen, mert túl nagy lenne a felfûtendõ tömeg a forrasztáshoz.
Mielõtt tovább lépek még bekenem az elektromos bekötési pontokat és
a bekötõ huzal szigetelésének a végét gumiszerü ragasztóval (más lakk is jó),
így ha a nedvesség bejut az optika mögé akkor sem árt neki.
Azóta ezek a képen látható ledek már egy-egy alu. rúdlámpa fémkorongján ülnek,
hõvezetõ ragasztóval a "talpukon". Majd a bmft-n lehet látni ezeket élesben is sisak tetején világítani.
http://img3.tar.hu/balu-1/size2/28270756.jpg ..valami hasonló.
Ha valaki jól és precízen akarja megépíteni akkor van vele munka bõven.
#6137
Írta 2007. február 16. - 00:56
ha sotet akkor min a petzl fejlampa
varosban kocsmazni egyetemre nem minidg viszem
de ha eleve sotetben indulok akkor mar ugy indulok
a diszkoban is jol mutatok fejlampaval a nyakamban
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#6138
Írta 2007. február 15. - 21:49
Viszont áthaladsz keresztirányu forgalomban...igazabol az en savomban velem szemben senkinek semmi dolga!
Szembõl eléd fordul index nélkül az autó mert semmi kivilágított jármûvet nem lát, sötétet méginkább nem!
Lejtõn beérsz egy teherautót és simán rádhúzza a kormányt mert sötétben oldalra nem lát, világosban is nehezen.
..hacsak nincs elöl lámpád ami már a tükörbõl "vakítja"..
Kanyarodni is szeretnél, de csak akkor veszi észre a suhanó árnyat amikor elõtte jársz.
"...mi volt ez, szarvas?? ..ja nem, kerékpáros! ..na de lámpa nélkül...:chin: "
Nagyobb sebességeknél jóval kevesebb idõ marad egy sötét tárgyat megfigyelni, elkülöníteni a környezettõl.amugy nemtom ti hogy latjatok de az autosok valahogy a jogsival a kezukben megvakulnak
olyan alapveto dolgokat nem latnak, hogy az vmi felelmetes!
Viszont ha ki van világítva akkor már a fény láttán messzirõl is tudjuk, hogy ember van az úton
akinek esetleg meg kellene adni az elsõbbséget vagy legalább nem kéne letolni az útról, habár bringával ilyenbe nem mindíg lehet bízni, fõleg sötétben lámpa nélkül.
Olyan sebességgel? 50+al, 80-al 120-al.. na meg nyomjuk neki, aztán jön a sziluett.
Végülis megláttuk.. rossz esetben késõn.
#6139
Írta 2007. február 15. - 20:43
...ez meg egy nagy baromság.
1) Elõre nem létfontosságú a pilács, csak hátulra. (Persze, nem árt...) Aki azt írta h úgyis van világítás, az nyilván erre gondolt.
Hmm en mondjuk szegyelltem magam, amikor nem volt rendes vilagitasom a munkabajaros gepen, mert az edzesre szantra volt felpakolva. es csak akkor nyugodott meg a lelkem, amikor vegre felszereltem ezt is.
A kressz alapjan elvileg ugy tudom amugy is kell lampa elore. es nem villogo narancssarga szinu, hanem rendes feher fennyel vilagito. szal hulyesegnek nem hulyeseg az elso lampa..
a kijelentes amit a pali a cikkben irt.. sajnos valosagalapu lehet... teny hulyen fogalmazott.
#6140
Írta 2007. február 15. - 19:45
/utána vagy fél percig a fejem fogva gurultam le. kb 10 mp mulva esett le h ha az elcsap én repülök lefele az árokba!