Jelentkezz be Regisztrálj

Látni & látszani!
#5701
Írta 2007. szeptember 03. - 12:31

http://pinterweb.fre...xSSC/index.html
- 6 db SSC P4 (U SV0 H bin emitter). Forrás: Internet (CPF)
- 2 db nFlex áramgenerátoros vezérlõ (http://www.taskled.com), 3-3 ledet hajtanak meg, max 1000mA
- Polymer Optics 7-es cluster optika (<40mm átmérõ a hét ledre). Forrás: ChipCad
- Mezei 5x5cm-es hûtõborda. Forrás: mogyoró
- 3x30 mm alusín. Forrás: valami barkárcsáruház
- Cateye konzol (HL1500-as lámpához sín + konzol). Forrás: Hungarobike
- Akksi: 14,8V/7200mAh LiIon kulacstartós akksi. Forrás: batteryspace.
Fullon 22W. Álló helyzetben eléggé melegszik, de egyrészt majd jön a menetszél, másrészt ekkora fényre azért ritkán van szükség.
A többször módosított Luxeonos (5 x Luxeon III + 2 x LuxeonV) lámpámat váltja le, ami így 2007-re erkölcsi hulla lett :-)
#5702
Írta 2007. szeptember 01. - 13:54

Legfeljebb ha szembe jön valaki akkor kapcsolom le, de ehhez sem kell diploma!

Az akku meg bírja..
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5703
Írta 2007. szeptember 01. - 12:59

-ehhez kell azert a diploma /sebaj megvan/-
aztan amig sikon betonon poroszkalok kb 35-40 tempoban
akkor sincs szuksegem a nagy fenyre mert latok a kicsivel is
-ide sem szuksegeltetik a diploma-
felfele szinten eleg kis feny
-ugye diploma-
aztan elindulok vmi osvenyen lefele olyan felcsattintom a fenyt mert ott barmi johet. es azert nem szeretem amikor 50km/h-val jon szembe a derekam vastagsagu ronk amit nem latok.
igaz en nem olyen veszelyes beton utakon jarok kelek.
ezekhez azert nem kell sok esz!
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#5704
Írta 2007. szeptember 01. - 10:18

elektrotechnikai ismeretek nélkül is lehessen biztongágosan kezelni.
Ezért említettem a Li-ionnál a töltõ automatika megépítését,
ill. a gyári kamera akkut a hozzá való töltõvel.
Azt is lehet úgy használni, hogy rányomom és használom (7,2V-nál két led sorosan).
Azt úgy gondolom, akik itt lámpázunk, mindannyian bevallhatjuk, hogy kicsit fénymániásak is vagyunk.
Lehet látni egy leddel is a töksötét erdõben, vagy hárommal, öttel de 20 led is elég lehet.
A szemünk elég érzékeny ehhez.
DE azért koránt sem mindegy, hogy pislogva nézegetjük mit is látunk,
vagy egyszerüen LÁTUNK mert van elég fény szélétõl a széléig és nem kell keresgélni mi az..
Ezeket sorban mind megtapasztaltam régebben, fõleg 20 ledtõl felfelé
de az ma már megfelel egy korszerü 5 ledesnek.
Azóta már van 3 fokozatu jókora fogyasztásu még jókorább fényem 20W fogyasztás körül.
Eleinte kicsivel fölötte, késõbb alatta.
A fényerõ viszont még a legkisebb fogyasztás mellett is bõven elegendõ.
A lényeg az, hogy azt mindíg meglátom, hogy hol tartok akkuval és
azzal együtt, hogy azt az éjszakát még biztonságosan végig világítom,
a következõnek biztosan nem vágok neki annyi töltéssel.
Ezzel szemben ha egy szinten tartja egy elektronika a fényt akkor valamilyen külön
akku állapot jelzõt, (esetleg egy szabályozatlan ledet) mindenképp érdemes bekötni
akku állapot kontrollként.
..vagy egy erre a célra készült feszültség állapot jelzõ elektronikát célszerü beépíteni.
Az ember többnyire nem "hülye" de fénymániás, feledékeny és felületes bárki lehet.pl ha vki olyan hulye, hogy annak ellenere, hogy tudja 4 orara elegendo a fenye
megis mar egy hete kint koborol a sotetben vele.
osztan egyszer csak votnincs feny.
ne nezzunk mar mindenkit hulyenek!
Ránézünk a fényünkre és még erõsen világít.
Igaz, hogy az elektronika az utolsó elõtti 'cseppjeit' szívja az áramnak, de ez nem látszik olyankor.
De végülis mindent meg lehet oldani különbözõ kijelzõkkel.
Azt ugye nem várhatjuk el, hogy egy bringás minden indulás elõtt rámérjen
az akkura, ha már a li-ion töltéskontrollnál is kizártuk az emberi tényezõt..
Ebben az esetben járhat úgy a "nem hülye" vagyis egyébként nagyon is bölcs de
feledékeny bringás, hogy elindul jó fénnyel és majdnem kimerült akkuval.
A korábban tárgyalt impulzusmentes kimenetü kapcsüzemü szabályzókör jó hatásfoku lehet
de csak akku állapot kijelzõvel biztonságos.
Kis fényerõn lehet takarékos de nagy fényen erõn felül is fogyasztja az akkut.
A fénymániás ember (aki én is lehetnék) biztosan rányomja töksötétben, hadd lássak, addig csak kibírja..
Elektronikával nem feltétlen.
Persze itt nem a saját vagy a Chriss-féle szuper energia pakkokra
és külön szarkszerü technikai felügyeletre gondolok.
Ha valaki komolyan felkészül azt nem érheti meglepetés!
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5705
Írta 2007. szeptember 01. - 09:07

A www.GP.hu boltjaiban 2500-3000,-Ft között lehet kapni 1850 mA-es (3-4,2V közötti) Li-ion cellát csupaszon.
Az 6,6W/h Egy 3,8 W-os led kb 2 órán keresztül képes világítani egyetlen celláról nagyobb fényerõvel.
Ezzel csak egy baj van, ha valaki nem ismeri az igényeit töltés terén akkor könnyen tönkremehet.
Igaz, legalább annyira egyszerü kezelni, mint a szalámi helyett nem a kezed szeleteled.
viszont mivel a túltöltés "nem fájdalmas azonnal" mint a kézszeletelés, ezért nem veszik észre idõben.
A kopasz akkuhoz tudomásom szerint nincs töltõ, legfeljebb fejleszteni kellene hozzá ami figyeli a paramétereket.
Egy átlag embernek a töltõ nagyon fontos. Hogy õ csak bedobja a készülékbe a lemerült elemet és kiszedje teljesen töltött állapotban.
Egy átlag ember nem figyel arra, hogy túltöltés, mélykisülés, stb, stb. Egy nem megfelelõen kezelt Li-akku csúnya dolgokat tud mûvelni.
Cellákból kapható erõsebb már itthon is. 2300 mAh, 2100 Ft-ért. Szeretnék is egy rendes pakkot idõvel.
Töltõt eddig csak a CPF-en láttam. 15 USD + posta.
csúcsra töltött akkunál, viszont merülés közben ez csökken, vagyis átlagot kell venni,
nem szabad a szélsõséges értéket mérvadónak feltüntetni.
Ez így mûködik a gyári Cateye lámpáknál is, pedig igazán nem olcsó lámpák ezek.
Nem a szélsõséges értéket tûntettem fel. A karakterisztika alapján a legáltalánosabb ez a 4,8 V.
Vegyük Pinyo új LED-jeit, mint friss mérés.
350 mA, 3,2 V, 1,1 W. Az ellenálláson esik 1,6 V, ez 0,6 W veszteség (az össz teljesítmény 35%-a).
500 mA 3,3 V, 1,65 W. Az ellenálláson esik 1,5 V, ez 0,75 W veszteség (31%).
A multifuse csak az akku merülését kompenzálja egy picit. És akkor már ott vagy, hogy amikor kezd csökkenni a fényerõ, akkor szépen mélykisütöd a cellákat.
#5706
Írta 2007. szeptember 01. - 08:19

A www.GP.hu boltjaiban 2500-3000,-Ft között lehet kapni 1850 mA-es (3-4,2V közötti) Li-ion cellát csupaszon.Egyelõre itthon nincs olyan jó ellátottság, hogy mindenki Li cellákat használjon.
Az 6,6W/h Egy 3,8 W-os led kb 2 órán keresztül képes világítani egyetlen celláról nagyobb fényerõvel.
Ezzel csak egy baj van, ha valaki nem ismeri az igényeit töltés terén akkor könnyen tönkremehet.
Igaz, legalább annyira egyszerü kezelni, mint a szalámi helyett nem a kezed szeleteled.
viszont mivel a túltöltés "nem fájdalmas azonnal" mint a kézszeletelés, ezért nem veszik észre idõben.
A kopasz akkuhoz tudomásom szerint nincs töltõ, legfeljebb fejleszteni kellene hozzá ami figyeli a paramétereket.
Ha valaki ismeri és nem felejti feszültségen, nem engedi cellánként 4,1-4,2V fölé,
valamint a töltés vége felé csökkenti a töltõáramot
ezen kívül idõben lekapcsolja akkor tökéletesen kezelhetõ tölthetõ
egy közönséges 4,5V-os táppal és néhány Ohmos huzalpotival mindent be lehet állítani.
Viszont a Li-ion akku manuális töltésnél nagyon sok figyelmet igényel.
Vagy egy automata töltõt, amit tudomásom szerint csak elektronikával ellátott akkukhoz árulnak.
Túlságosa mélyen sem szabad kisütni, de azzal úgysem lehet nagyobb gond mert
a ledek fogyasztása az akku szempontjából kritikus érték környékén kezd igazán
záró irányba csökkenni, vagyis elõbb kapcsoljuk töltésre mint annyira lemerülhetne.
A sajátomnál legkésõbb 3,3-3,4V környékén már feltöltöm mert utána ugyan még jól látok mellette
de a fényerõ ott már legalább felére csökken, amivel még hosszasan láthanák,
akár egy éjszakán át ha szükséges, mert ott már annyira keveset fogyaszt.
Egyébként többnyire töltésre kapcsolom minden használat után.
csúcsra töltött akkunál, viszont merülés közben ez csökken, vagyis átlagot kell venni,Alap eset a 4*NiMH, azaz 4,8 V.
Akkor ott van az átlag 1,6-1,0 V, ami "fölösleges feszültség".
Minél kisebb az áram, annál nagyobb ez a feszültségesés. És egy picit nõ a veszteséged is. Számolj utána! Meglepõen nagy a veszteséged (akár 30-40% !!!)
nem szabad a szélsõséges értéket mérvadónak feltüntetni.
Ez így mûködik a gyári Cateye lámpáknál is, pedig igazán nem olcsó lámpák ezek.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5707
Írta 2007. szeptember 01. - 03:03

szal az ott egy maximalis kapacitas ami alatt van mind.
AA meretben 2700 most kb korrekt
AAA 1100
modellezo korokben szokas meg valogatott cellakbol epiteni a pakkot
ezt vagy keszen veszed
vagy te valogatod
vagy a gyar tamogat amivel olyan elonyre teszel szert, hogy csoda.
ottani jo markak gp lrp orion kb ennyi remlik hirtelen
de pl a gp-n kivul a sub-c mereten kivul tan nem is csinalnak mast.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#5708
Írta 2007. augusztus 31. - 23:55

-2750mA-es AA akksi 350-Ft-ért
-1750mA-es??? AAA akksi 350-Ft-ért (eddig max 1000mAh-ásról tudtam,ebben a méretben)
Ezeket ismeri valaki, vajon tényleg jók?:chin:
Jók, jók, de mire?

Pár éve 1500-as AAA Bluebaby csodát vettem nagyon olcsón. Számítottam kb. az 1/3-ára, végül 330-350-et tudnak.

Még az sem kizárt, hogy NiCd... Villogóba elmegy...
#5709
Írta 2007. augusztus 31. - 23:35

Valszeg hamisítványok. A 2750-esnek látatlanban megszavazok mondjuk 1800mA valós értéket.-2750mA-es AA akksi 350-Ft-ért
-1750mA-es??? AAA akksi 350-Ft-ért (eddig max 1000mAh-ásról tudtam,ebben a méretben)
Ezeket ismeri valaki, vajon tényleg jók?:chin:
#5710
Írta 2007. augusztus 31. - 22:49

Nekem vannak 2300mAh - s GP aksijaim, és Energizerek is és sztem egyértelmûen jobbak az Energizer akkumlátorok. ;-)Kicsit utánaolvastam ezeknek a Gomko akksiknak. Egy modellezõ oldalon is panaszkodnak többek között ezekre is. GP-t kell venni.
#5711
Írta 2007. augusztus 31. - 21:17

Tahát ha korlátozom az áramot akkor "még egy kicsit" többet is fogyaszt a lámpa..
Szerintem vagy te akkora tudásu ember, hogy ezt direkt szándékosan félreértelmezed.
(Kezdõnek azt válaszoltam volna, hogy bocs, de ez így hülyeség!)
Egyelõre itthon nincs olyan jó ellátottság, hogy mindenki Li cellákat használjon. Alap eset a 4*NiMH, azaz 4,8 V.
Akkor ott van az átlag 1,6-1,0 V, ami "fölösleges feszültség".
Minél kisebb az áram, annál nagyobb ez a feszültségesés. És egy picit nõ a veszteséged is. Számolj utána! Meglepõen nagy a veszteséged (akár 30-40% !!!)
Egy áramgenerátor esetén viszon akár 5-10% veszteségig lemehetsz.
#5712
Írta 2007. augusztus 31. - 19:52

Nekem is ilyen (hasonló) ledem van aminek darabonként 1A-en 240 lumen fénye van.
Lupine
Természetesen a legnagyob név a szakmában a legnagyobb fényerõt, a legjobb minõséget és persze a legnagyobb árat jelenti :-) Két "új" lámpájuk van:
- Wilma: 4 LED, 830 lumen,
Vagyis 4 db ~960 lm-t ad le.
Azt még hozzá kell tennem a pontosság kedvéért,
hogy 1 led 1A-en 240lm, de 3 led össz 1 Amperen már ~300 Lument tud.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5713
Írta 2007. augusztus 31. - 19:34

Többnyire a piacokon szoktak ilyeneket árulni aminek ennyire hihettlen a kapacitása.-2750mA-es AA akksi 350-Ft-ért
-1750mA-es??? AAA akksi 350-Ft-ért (eddig max 1000mAh-ásról tudtam,ebben a méretben)
Ezeket ismeri valaki, vajon tényleg jók?:chin:
Az óvatosabb árus hozzá is szokta tenni, ez azért ilyen olcsó mert "valamivel" kisebb kapacitásu
mint amit ráírtak és rendes üzletben ezért nem adhatják el.
Jó szöveg, ha pl eléri a felét akkot nem reklamálhatsz mert az árus megmondta..
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5714
Írta 2007. augusztus 31. - 16:47

#5715
Írta 2007. augusztus 31. - 16:26

Az AA-s az simán jó lehet. Sok gyártó csinál ilyen kapacitású akksit.-2750mA-es AA akksi 350-Ft-ért
-1750mA-es??? AAA akksi 350-Ft-ért (eddig max 1000mAh-ásról tudtam,ebben a méretben)
Ezeket ismeri valaki, vajon tényleg jók?:chin:
De az AAA-sból ekkorát még nem láttam én se. Az ebay.com-on csak max 1100mAh-st találtam. Mondjuk a gyártó oldalán egyik akksi sincs fennt. A magyar oldalak viszont tele vannak ezzel az 1750mAh-s akksival. Érdekes.
Most látom, hogy magyar a fólia rajta. Akkor tuti csak elírás

A csomagolás hátoldalán is van egy pici elírás...
Azért ez annyira jó akksi, hogy tök mindegy mekkora árammal töltöd, másfél óra alatt feltöltõdik

#5716
Írta 2007. augusztus 31. - 16:13

mivel folosleges
vagy csak nekem jo a szemem?
tulkepp 2 gyarto van aki kis teljesitmenyu hid-et csinal
1 wallamp research keress ra kik is ok tulkepp
2 vmi kinai tan
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#5717
Írta 2007. augusztus 31. - 16:06

-1750mA-es??? AAA akksi 350-Ft-ért (eddig max 1000mAh-ásról tudtam,ebben a méretben)
Ezeket ismeri valaki, vajon tényleg jók?:chin:
#5718
Írta 2007. augusztus 31. - 16:03

http://www.batterysp...ROD&ProdID=3353
amire 1850 lument írnak, ez azért durva, autóreflektorokat simán lenyomja :-)
És a vicc az ára: 300 dolcsi (igaz, NiMh akksival).
Persze egy ilyen erõs HID több problémát is felvet: melegedés, akksi üzemideje, szembejövõ autók-kerékpárosok inzultálása....
#5719
Írta 2007. augusztus 31. - 16:02

Ez csak az izzóra igaz, hogy ilyen gyorsasn meríti.Ez a másik oldalra is igaz. Amikor érzed, hogy csökken a fényerõ, sietsz haza, de egyre kevesebbet látsz. Az utolsó pár kilométeren meg már sötétben botorkálsz.
Ezt kipróbáltam hullára kimerült elemmel (alig volt benne valami) és még napokig ment róla a led.
Amikor már ledenként 2mA volt a fogyasztás akkor is lehetett látnui a fényévél.
Ja és ez nem km-ek alatt és órákon belül merül ennyire, hanem a gyenge elemeknél is napok kellettek hozzá.
Ez egy direkt ilyen teszt volt!
Természetesen arra való és jó dolog ha valaki nem használja ki a nagy fényerõ adta lehetõséget a korlátain is túl.A kapcs üzemû táp pont arra jó, hogy minél kevesebb energiát fûtsél el fölöslegesen (ellenálláson, elektronikán).
Jobb ha tudom hol tartok a rendelkezésre álló energiával.
Tahát ha korlátozom az áramot akkor "még egy kicsit" többet is fogyaszt a lámpa..Az a baj, hogy te a LED-et hiába fojtod le egy nagyobb ellenállással, összességében még egy picit többet is fogyaszt a lámpa, mint ha hagyod nagyobb áramon.

Szerintem vagy te akkora tudásu ember, hogy ezt direkt szándékosan félreértelmezed.
(Kezdõnek azt válaszoltam volna, hogy bocs, de ez így hülyeség!)
Egyébként a Li-ion akkus lámpánál az összes korlátozó ellenállás az a vörösréz kábel köteg
ami az akkut a kapcsolókon a lámpára köti. Szóval nem sok.
Na de elég ha felhozom példának a Cateye 3 ledes lámpáját amiben 15 Ohm a soros ellenállás.
Vagy nézzünk másikat, hány Ohm van benne?
Na persze azon van némi veszteség de azzal együtt volt errõl jó vélemény, idézem:
"Hotmaat fórumfüggõ
Nem tudom meddig bírta volna az elem, de kb 2,5 órát világítottam vele, aztán beraktam a fényképezömbe és löttem vele vagy 100 képet. Ugyhogy azért bírják sokáig. A második elemtartora nm is kellett átkapcsolnom."
Forrás: http://forum.bikemag.hu/showpost.php?p=551577&postcount=2655
4) vagy világítson ledekkel.Aki meg bringázni megy este az készüljön úgy, hogy:
1) biztosan visszaérjen, ameddig bírja a világítása
2) ha van rá lehetõsége, akkor ne világítson fölöslegesen
3) vigyen magával tartalék áramforrást
A ledekkel ez nem leht gond.
Éppen ez az elõnye az izzóhoz képest, mert annak egészen eltérõ az áramfelvétel és fény leadás karakterisztikája.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#5720
Írta 2007. augusztus 31. - 15:56

Ráadásul, ha egy 12W-os lámpát pl. 3W-on üzemeltetsz, akkor még mindig igen jó fényt kapsz (egy 10W-os halogénnel összemérhetõt - ez azért elég gyakran elég), és így gyakorlatilag egész éjszaka világít...
Most olcsóbb HID-et (pl. Trailtech a Batteryspace-en) 200 dolcsi plusz postaköltségért vágnak hozzád LiIon akksival és töltõvel, ez már egész jó ár, bár a LED lassan ezt is sarokba szorítja.