"Arra is oda kell figyelni, hogy amikor minden hideg akkor a multifuse ellenállása néhány tized Volt."
Az helyesen nem Volt hanem Ohm.
..de látom helyesen levetted.

Nem a telepet zárja rövidre hanem a soros körbõl hiányzik az ellenállása.a 4 akku feszültsége 4.8V. a LED-nek olyan 3.4-3.7 kell, és nem szabad közvetlen rákötni az áramforrásra. én azon izgultam, hogy a multifuse azon felül, hogy stabilan tartja az áramerõsséget, vajon ejt-e elég feszültséget ahhoz, hogy a LED ne sokalljon be?
Balu azt mondta, hogy amíg a multifuse nem melegszik fel "üzemi hõérsékletre", addig az ellenállás olyan elenyészõ, hogy gyakorlatilag rövidre zárja a telepet -és mivel más ellenállás nincs a körben- ezért a ledet kiégeti.
De úgy érzem, ez csak elírás volt részedrõl.

Gyakorlatilag úgy mûködik bekapcsoláskor mintha nem lenne ellenállás a körben, amíg fel nem melegszik a mûködési hõmérsékletre.
Ilyenkor, ha a tápfesz. nincs 4,5V felett akkor felszalad az áram
max. 1700mA-re is, majd néhány sec alatt visszacsökken normális értékre.
A multifuse-t célszerü hõszigetelten szerelni, hogy a téli hidegben is fel tudjon melegedni.
Esetleg a led hûtõfelületének alsó oldalával lehetne jó hõkontaktusba hozni,
(minélközelebb a ledhez) hogy amikor a led bizonyos szint fõlé melegszik
akkor a multifuse leszabályozza az áramot.
Így még biztosabb a led túlhevülés elleni védelme.
Viszont 4,5V fölött mindenképp soros ellenállás is kell még hozzá.
Igen, akkor bekapcsolás után, amikor még minden hideg,..De neki 4.5 voltról még simán megfogta hidegen is, tehát ejtett annyi feszültséget, hogy ne égjen szét a led.
Tehát erõsen ajánlott egy sima ellenállást berakni még a multifuse elé, amely a bekapcsoláskor "védi meg" a LEDet az akkuk gyakorlatilag rövidrezárt feszültségétõl.
a led árama felszalad 1600mA környékére, majd onnan másodperceken belül
vissza csökken az üzemi értékre ha mindent jól csináltunk.
A lednek mindenképp jó hûtés kell, különben ezt nem bírja ki.
A hûtés elsõ lépésõrõl, a hõ elvezetõ rézlapról tettem fel képet itt lejjebb.
Az nagyon fontos, hogy nem annyi az összes hûtõfelület, ami ott látszik,
az csak egy kis 1-1,5mm-vastag vörösréz lemez aminek a két végét kifúrva
rá lehet csavarozni a nagy hõvezetõ ill hõleadó felületre.
A két fém találkozásánál (vagyis közé) a hõvezetõ paszta alkalmazásáról nem szabad megfelejtkezni.
IGEN.Magyarul így kell kinézni az áramkörnek: telep-ellenállás-multifuse-led-telep
Itt egy kis tévedés történt mert te huzalkivezetésü leddel számoltál ahol 20-30mA folyhat.Én az USB-s LED lámpámhoz, ami 5 voltról üzemel, egy 47 ohmos ellenállást raktam be, - szerintem ez neked is elég lesz legalább 2 wattos ellenállást vegyél, hogy minél inkább csökkentsük az esetleges melegedéseket.
A teljesítmény ledeknél akár 1000 mA is átfolyik folyamatosan.
Tehát az ellenállás értéke legfeljebb 2-3-4 Ohm körül lehet, ha a multifuse is a körben van.
Ezzel csak annyi a baj, hogy a teljesítményleden is a kicsi huzallábas árama fog folyni és akkor nagyon halványan világít a powerled is...nyugodtan állj neki, de hadd adjak egy tippet: kísérletképp csak egy sima leddel rakd össze az áramkört, hogy ha az ellenállás esetleg kicsi lenne (amit nem hiszek, de hátha), vagy vlami gebasz lenne, akkor ne a drága cree-t füstöld el.
Eltérõ áramigényü ledet a neki megfelelõ áramokhoz kell kalkulálni.
A huzallábast 20mA-hez és a teljesítmény ledet 1000 mA-hez.
Ennek megfelelõen eltérõ soros áramkorlátozó ellenállást igényelnek,
ha az ellenállásos feszültségejtést választjuk.
Ja és korábban elhangzott egy kérdés, hogy melyik a led + kivezetése.
Ha közelrõl, esetleg nagyítóval megnézed akkor valamelyik oldalon a vezetõ csíkban látsz majd egy + jelet a Cree-e -nél.