Saint!
Utánanéztem:
Követési távolság: A jármûvek egymást csak olyan távolságban követhetik, ami elegendõ ahhoz, hogy az elöl haladó jármû mögött - annak hirtelen fékezése esetén is - MEG LEHESSEN ÁLLNI! A jármû sebességét azonban hirtelen fékezéssel csak abban az esetben szabad csökkenteni, ha ezt a személy- vagy vagyonbiztonság megóvása szükségessé teszi.
Abból amit leírtál, úgy gondolom, nem volt hirtelen fékezés, szóval, ha mögötted ment szerencsétlen, elmehet a p*-ba. Nem tudom, hogy állt volna le vitatkozni, ha mondjuk az úton megy neki egy vascsöveket szállító IFA-nak fejjel, mert nem figyel eléggé.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
MAGYAR "KERÉKPÁRUTAK"
Indította
Bikemag
, 2001. június 02. 04:13
#21
Írta 2001. október 13. - 02:18
#22
Írta 2001. október 12. - 23:52
Bocs, ha kicsit offtopik vagyok, de nem akartam újat nyitni...
Szóval a bringauton a lámpánál ácsorogtam. Melletem egy másik bringás. A bringaút mellett ment a zebra is. A gyalogos lámpa zöldre váltott, erre elindultam (fontos, hogy az úttest 3 részbõl állt: 2*2 forgalmi sáv + 1 villamospálya a két irány között. Mindhárom részhez külön-külön lámpa tartozik) A villamossineken átérve megláttam, hogy az utolsó lámpa még piros + mellettem jött egy autó (ez is akkor tünt csak fel) ekkor én fantasztikus kombinációs tehetséggel azt hittem, hogy élém akar (elsõbbségének érvényt szerezve) bevágni. Erre hirtelen megálltam (mentem vagy 10-el szóval nem volt egy vészfékezés)
A következõ ami feltünt, hogy valami nekemjön, majd egy ember meg egy bringa repül el melletem, félig rólam lepattanva.
(az autós persze nem elém jött, szóval, ha nem állok meg sem üt el, csak túl hirtelen láttam meg a piros lámpát, azért hittem azt)
Eredmény: Egy bringa iszonyatos 8-asal a kerekében.
Szerintetek itt ki volt a hibás? Szerinte én, szerintem meg õ. Nem tudtunk düllõre jutni... (mondjuk õ is volt az idegessebb, mert eldobhatja a felnijét nekem meg csak ki kell vakernom egy foltot a bringásgatyóm Merida-feliratáról... ;D
Mondjuk bárki is volt hibás szar érzés volt egy másik brinyósal vitatkozni. :-/ Az OK hogy a bringauton elémszédelgõ gyalogost elcsapom, majd leoldítom, hogy mi a FA**T csinál itt, meg az is, hogy bevágok az autós elé aki nem fogta föl mit is jelent a Piros háromszög, még úgy sem, hogy alárakták azt a kis fekete bringást... (biztos azt hiszi valami féle céltábla akar lenni : EZT ÜSD EL) de a bringásoknak azért egymásra is vigyázniuk kellene a bringauton, és rossz érzét hogy talán én is hibás voltam...
Szóval a bringauton a lámpánál ácsorogtam. Melletem egy másik bringás. A bringaút mellett ment a zebra is. A gyalogos lámpa zöldre váltott, erre elindultam (fontos, hogy az úttest 3 részbõl állt: 2*2 forgalmi sáv + 1 villamospálya a két irány között. Mindhárom részhez külön-külön lámpa tartozik) A villamossineken átérve megláttam, hogy az utolsó lámpa még piros + mellettem jött egy autó (ez is akkor tünt csak fel) ekkor én fantasztikus kombinációs tehetséggel azt hittem, hogy élém akar (elsõbbségének érvényt szerezve) bevágni. Erre hirtelen megálltam (mentem vagy 10-el szóval nem volt egy vészfékezés)
A következõ ami feltünt, hogy valami nekemjön, majd egy ember meg egy bringa repül el melletem, félig rólam lepattanva.
(az autós persze nem elém jött, szóval, ha nem állok meg sem üt el, csak túl hirtelen láttam meg a piros lámpát, azért hittem azt)
Eredmény: Egy bringa iszonyatos 8-asal a kerekében.
Szerintetek itt ki volt a hibás? Szerinte én, szerintem meg õ. Nem tudtunk düllõre jutni... (mondjuk õ is volt az idegessebb, mert eldobhatja a felnijét nekem meg csak ki kell vakernom egy foltot a bringásgatyóm Merida-feliratáról... ;D
Mondjuk bárki is volt hibás szar érzés volt egy másik brinyósal vitatkozni. :-/ Az OK hogy a bringauton elémszédelgõ gyalogost elcsapom, majd leoldítom, hogy mi a FA**T csinál itt, meg az is, hogy bevágok az autós elé aki nem fogta föl mit is jelent a Piros háromszög, még úgy sem, hogy alárakták azt a kis fekete bringást... (biztos azt hiszi valami féle céltábla akar lenni : EZT ÜSD EL) de a bringásoknak azért egymásra is vigyázniuk kellene a bringauton, és rossz érzét hogy talán én is hibás voltam...
#23
Írta 2001. október 02. - 17:05
Ez nem is olcsó. Itthon még ezt is milliókból hozzák ki idõnként városvezetõ "nagyjaink".
#24
Írta 2001. október 01. - 15:54
Nem tudom mit fikázzátok annyit a hazai krékpárutakat, amikor itthon találták fel a leggyorsabb, leggazdaságosabb, leghatékonyabb kerékpárút-építést.
Csak egy vödör sárga festék, meg egy ecset kell hozzá.
Csak egy vödör sárga festék, meg egy ecset kell hozzá.
#25
Írta 2001. október 01. - 00:41
Egy kis infó: szombat este az Andrássy úti bringaút (Deák tér-Hõsök tere) teljességgel járhatatlan. A Hõsöktõl az Oktogonig "csupán" egymásbaragadt párocskák, öreg nénik apró kutyákkal, fényképezõ japók, stb, ám az Oktogontól reccs. Parkoló autók a biciklisávon, ideiglenes taxisdroszt a lámpa után, Operából kiandalgó burzsoázia ténfergése a binyóúton, plusz mindenfelé részeg, ill. részegedõ igazságkeresõk, tarisznyával az olcsó klubok irányába. Ezek után felüdülés volt a vaksötét sikátorok hívogató némasága...
#26
Írta 2001. szeptember 30. - 03:03
Ezt most találtam a www.index.hu-n:
Motoros halála a kerékpárúton
szeptember 29. 15:47
[MTI]
Soltvadkert egyik kerékpárútján egy motorkerékpáros helybéli fiatalember vesztette életét pénteken este negyed nyolc tájban - tájékoztatta a távirati irodát szombaton a Bács-Kiskun Megyei Rendõr-fõkapitányság szóvivõje. Kozák Tibor rendõrségi fõtanácsos közölte: D. Krisztián 25 éves soltvadkerti lakos bukósisak nélkül haladt szabálytalanul a kerékpárúton. A biciklisek számára épült úttesten utolért egy kerékpárost, s hogy az ütközést elkerülje, hirtelen fékezett. A motorkerékpár felbukott, vezetõje olyan szerencsétlenül esett le róla, hogy a helyszínen életét vesztette.
No comment
Motoros halála a kerékpárúton
szeptember 29. 15:47
[MTI]
Soltvadkert egyik kerékpárútján egy motorkerékpáros helybéli fiatalember vesztette életét pénteken este negyed nyolc tájban - tájékoztatta a távirati irodát szombaton a Bács-Kiskun Megyei Rendõr-fõkapitányság szóvivõje. Kozák Tibor rendõrségi fõtanácsos közölte: D. Krisztián 25 éves soltvadkerti lakos bukósisak nélkül haladt szabálytalanul a kerékpárúton. A biciklisek számára épült úttesten utolért egy kerékpárost, s hogy az ütközést elkerülje, hirtelen fékezett. A motorkerékpár felbukott, vezetõje olyan szerencsétlenül esett le róla, hogy a helyszínen életét vesztette.
No comment
#27
Írta 2001. szeptember 30. - 02:56
Ez utobbit sajnos én is meg tudom erõsíteni. Pl. A Fradi pályával szemben is felbontották a kerékpárutat, vezettek vmi. kábelt, aztán visszatemették, de úgy, hogy max. montival lehet rajta "átrázódni".
#28
Írta 2001. szeptember 29. - 20:56
Nem teljesen idevágó téma, de azért bizonyos szinten a toipcot is érinti. Szóval: Ezen a hétvégén rendezték volna a szokásos Citadella versenyt a Gellért-hegyen, ám a szervezõk nem kis meglepetésére a héten gázcsõfektetés céljából felbontották az utat, így a verseny is elmarad, ill. áttelepedik Csepelre, ami azért biztos jó, de mégsem a Gellért-hegy...
Mi a véleményetek errõl, és arról, hogy ha van valamilyen fõvárosi vagy egyéb beruházás (víz, gáz, UPC, stb.), akkor mindig a bringautakat bontják fel. Engem nem az háborít fel igazán, hogy a vadiúj, milliókba kerülõ utat bontják, mert biztosan szükség van rá, de eddig egy helyen sem láttam, hogy az eredetivel azonos minõségûvé építették volna újjá. Sajnos elég messze vagyunk még az EU-tól, ugyanis Németországban az autóklub beperli az útépítõt még azért is, ha az aszfalt nincs megfelelõen érdesítve!!!
Mi a véleményetek errõl, és arról, hogy ha van valamilyen fõvárosi vagy egyéb beruházás (víz, gáz, UPC, stb.), akkor mindig a bringautakat bontják fel. Engem nem az háborít fel igazán, hogy a vadiúj, milliókba kerülõ utat bontják, mert biztosan szükség van rá, de eddig egy helyen sem láttam, hogy az eredetivel azonos minõségûvé építették volna újjá. Sajnos elég messze vagyunk még az EU-tól, ugyanis Németországban az autóklub beperli az útépítõt még azért is, ha az aszfalt nincs megfelelõen érdesítve!!!
#29
Írta 2001. szeptember 29. - 04:54
#30
Írta 2001. szeptember 28. - 17:46
Engem a DunaTV filmezett a Bem rakparton lévõ bicikliúton, a Margit-hídnál, elmondtam, hogy nem igazán szeretem a bicikliutakat, mert sokan mennek rajta össze-vissza és a gyalogosok is ott kóvályognak állandóan csatárláncban és szívesebben megyek az úton, mert gyorsabban lehet haladni. Azért mondtam, hogy jó lenne, ha lenne többb bicikliút, de valahogy jobban kéne megoldaniuk a leválasztását a többi közekedõtõl. Én személy szerint jobban rettegek egy-egy hétvégi bringástól, mint az autósoktól.
#31
Írta 2001. szeptember 25. - 05:20
#32
Írta 2001. szeptember 19. - 22:54
chelydra:
Azt hiszem az m1-en láttam vasárnap délelõtt, ha jól tévedek.
Luki
Azt hiszem az m1-en láttam vasárnap délelõtt, ha jól tévedek.
Luki
#33
Írta 2001. szeptember 19. - 04:03
Luki! Ez melyik TV-ben volt és mikor? Azért kérdem, mert én is szerepeltem egy ilyenben, de nem tudom, hogy mikor került adásba...
#34
Írta 2001. szeptember 17. - 09:33
Most láttam a TV-be egy mûsort az európai kerékpárutakról. Bár ott tartanánk ahol õk! Angliába pl már több mint 8000 Km. kerékpárút van. Belgiumba, meg Spanyolba régi elhagyott sineket szednek fel és helyükbe keróutakat építenek. Erre itthon is lenne lehetõség, csakhát ez is pént + hozzáálás kérdése.
Luki
Luki
#35
Írta 2001. szeptember 16. - 01:38
Aki volt a Bükk Maratonon az láthatta a Felsõtárkányi kerékpárutat. Az volna jó ha sok ilyen lenne az országban, csak az a kár, hogy nem vezet egészen Egerig.
Luki
Luki
#36
Írta 2001. szeptember 15. - 20:14
Bicikliút Bp-i feldolgozásban (lásd budai rakpart): Húzzunk a járdán egy sárga csíkot és az egyik felére biciklit rajzolunk, a másikra pedig gyalogost. Ahol meg nem így van (pl. Andrássy út) ott ideális parkolási lehetõségként kezelik. Aztán szólj rá a hiénára, ha mersz! >
Nem illene az ilyen utakat szintben is elkülöníteni az egyéb utaktól? Én ugyanis hiszek a járókelõk ártatlanságában. Észre se veszik, hogy a kerékpárúton ténferegnek. Ha mondjuk egy lépcsõfoknyit mászniuk kellene érte, akkor nem hiszem, hogy ott bóklásznának. Bár kituggya...
Nem illene az ilyen utakat szintben is elkülöníteni az egyéb utaktól? Én ugyanis hiszek a járókelõk ártatlanságában. Észre se veszik, hogy a kerékpárúton ténferegnek. Ha mondjuk egy lépcsõfoknyit mászniuk kellene érte, akkor nem hiszem, hogy ott bóklásznának. Bár kituggya...
#37
Írta 2001. július 13. - 20:09
Múltkor olyan rossz bicikliúton mentem , hogy egy idõ után erõs kisértésbe estem, hogy felmenjek az autóútra.
Egyébként ez érdekes: mikor egy utat felújítanak, a hozzá való/mellette menõ bicikliutat ott hagyják rohadni, töredezni, aztán meg ne csodálkozzunk, ha egy idõ után a bringaúton felváltva érezzük a Sziklás-hegység és a burjánzó dzsungel feelinget...lásd feltöredezett, kátyús, kaszálatlan szélû bringautakat.
Magyar Aszfalt, mi? psszhhhh...
Mongoose
Egyébként ez érdekes: mikor egy utat felújítanak, a hozzá való/mellette menõ bicikliutat ott hagyják rohadni, töredezni, aztán meg ne csodálkozzunk, ha egy idõ után a bringaúton felváltva érezzük a Sziklás-hegység és a burjánzó dzsungel feelinget...lásd feltöredezett, kátyús, kaszálatlan szélû bringautakat.
Magyar Aszfalt, mi? psszhhhh...
Mongoose
#38
Írta 2001. június 19. - 23:11
heh, ez nem rossz... tényleg nem, már azt hittem, én írtam rosszul.. ;D ;D ;D
#39
Írta 2001. június 19. - 23:10
#40
Írta 2001. június 19. - 13:18
Észrevettétek, hogy nem lehet beírni azt, hogy "fagy"?
Hehe. Biztos Bill Gates keze van benne. ;D
Hehe. Biztos Bill Gates keze van benne. ;D