Jelentkezz be Regisztrálj
Karbon váz építés
#21
Posted 2012. January 25. - 15:57
Alvin-Plast Fórum
Ennél a cégnél vannak hozzáértõ, segítõkész emberek, szerintem meg tudják mondani melyik gyanta a legjobb. Én látatlanban eporaiddal, vagy uverapiddal (barkácsboltokban kapható) próbálkoznék, de elõtte kérdezd meg a szakembert.
#22
Posted 2012. January 24. - 10:41
Ismerõsöm karbon össztelósán elengedte magát a ragasztás az egyik csapágynál,így a csapágy elfordul a karbonban,mivel lehetne ezt az alu-karbon-t megragasztani?
Üdv,Péter
#23
Posted 2012. January 22. - 18:05
#24
Posted 2011. May 29. - 13:03
#25
Posted 2011. March 17. - 02:58
Geri: szerintem hagyd úgy, amíg nincs nagy hiba jobb nem bántani.
Lehet az lesz. Csak gondoltam, a fekete lakkot pótolom valamivel. Nem tudom van-e valami javító cucc.
Létezik vázvédõ cucc, valami masszív anyagból. Legalább szállítás közben óvni tudjam
#26
Posted 2011. March 16. - 20:50
#27
Posted 2011. March 16. - 11:07
#28
Posted 2011. January 29. - 21:15
Az lenne kérdésem, h. a 3k szövés az mennyire erõs/tartós váz és villa esetében?
Elõre is köszi a válasz(oka)t
#29
Posted 2010. November 28. - 19:14
nem vázépítés, de karbontéma....
van nekem egy x.0 trigger váltókarom, és a karbon fedõlap kicsit eláll az egyik saroknál, ezen lehet valahogy alakítani kicsit? a belsõ rész natúr, a külsõ lakkozott...
Keresd az országútis topicban Kipage-t, õ alakított a Sram RED fékváltókarjának a carbon karján egy picit, biztos tud neked segíteni.
#30
Posted 2010. November 28. - 15:01
van nekem egy x.0 trigger váltókarom, és a karbon fedõlap kicsit eláll az egyik saroknál, ezen lehet valahogy alakítani kicsit? a belsõ rész natúr, a külsõ lakkozott...
#31
Posted 2010. November 16. - 23:25
#32
Posted 2010. September 13. - 08:44
#33
Posted 2010. September 10. - 07:25
Sziasztok!
Igazából nekem pár véleményre lenne szükségem!
Most egy Cube AMS 125 bringám van full xtr- el szerelve!
Lenne most egy lehetõségem, hogy hozzá tudnék jutni egy Specialized Fsr Carbon vázhoz jó áron!!
Eljátszottam a gondolattal, hogy érdemes e le cserélnem a Cubeot!
Ha esetleg akad bárki akinek van tapasztalata a kérdésemmel kapcsolatban az elõre is meg köszönném!
Üdv zOLI
Szia Zoli!
Csak 2 gondolat.
1. Nem vagy megelégedve a cube-al?
Ezalatt azt értem, hogy kényelmetlen a bicajozás vele? (kicsi a váz, nagy a váz, zsibbadsz itt-ott, nem tetszik a szine…)
2. Ha lecseréled a bicót akkor specializedes zoli-ra kell a nevedet változtatnod.
(bakker, hívj fel és beszéljük meg a dolgot. Nem kell mindenbe egybõl beleugrani!)
NorbRT
#34
Posted 2010. September 09. - 21:11
#35
Posted 2010. September 09. - 20:50
Igazából nekem pár véleményre lenne szükségem!
Most egy Cube AMS 125 bringám van full xtr- el szerelve!
Lenne most egy lehetõségem, hogy hozzá tudnék jutni egy Specialized Fsr Carbon vázhoz jó áron!!
Eljátszottam a gondolattal, hogy érdemes e le cserélnem a Cubeot!
Ha esetleg akad bárki akinek van tapasztalata a kérdésemmel kapcsolatban az elõre is meg köszönném!
Üdv zOLI
#36
Posted 2009. September 08. - 19:53
Jó régi ez a topik. Azért itt van néhány karbon, meg bambusz váz:
http://www.instructa...home-and-a-bam/
ebben a srác épített egy kalodát, ami a fém alkatrészeket fixen tartja amíg a habbal egerészik. Amúgy itthon lehet kapni sztirolhabot ( kék vagy rózsaszín, épületek szigetelésére használják) ami jó lehet habmagnak.
itt egy karbon reku: http://www.manytrack.../Reynoldson.HTM
jócskán van irodalma a neten
Üdv,
Igen, ilyesmire gondoltam. Köszi a linket, volt ott új infó.
#37
Posted 2009. June 29. - 22:44
#38
Posted 2009. May 31. - 22:35
;694702']Én is gondolkodok karbon váz építésén. Úgy oldanám meg a dolgot, hogy a vázat kifaragnám kemény poliuretán habból, és erre dolgoznám rá a mûanyagot. Szerintetek életképes a dolog? 1-2 hozzászóásból azt vettem ki, hogy nagyrészt külön szálakból, és nem szövetbõl kell építkezni. Ha ez így van, akkor milyen irányúak legyenek a szálak? Aki csinált már ilyet, az hogyan méretezte a vázat?
Jó régi ez a topik. Azért itt van néhány karbon, meg bambusz váz:
http://www.instructa...home-and-a-bam/
ebben a srác épített egy kalodát, ami a fém alkatrészeket fixen tartja amíg a habbal egerészik. Amúgy itthon lehet kapni sztirolhabot ( kék vagy rózsaszín, épületek szigetelésére használják) ami jó lehet habmagnak.
itt egy karbon reku: http://www.manytrack.../Reynoldson.HTM
jócskán van irodalma a neten
Üdv,
#39
Posted 2008. February 28. - 16:55
#40
Posted 2007. June 22. - 10:58
A vázforma kialakításánál szigorúan az erõhatások irányai szerint szabad méretezni, úgy az alak, mint a szálelrendezés szempontjából.
Az, hogy az alu korrodálna a karbon-szerkezetben, az baromság. Az epoxigyanta is, meg a vázanyag (karbon, kevlár, üveg, stb.) is kémiailag semleges. Ha oxidálódik az alu, akkor attól, hogy rossz a kapcsolat az anyagok között, és bemegy-kijön a víz, téli só, stb. Egyébiránt a vitorlás-építésben a bekötõpontokat titánium-ötvözetbõl építjük be. Nem mintha emellé nem menne be a trutyi, ha sz. a kapcsolat kialakítása, hanem mert a hõtágulása közelebb van a laminátuméhoz, ezért nem feszegeti szét a szerkezet önnmagát.
Nem tudom, él-e még a vágy az összejövésre, tapasztalatszerzésre? Bennem mindenesetre ez kellemesen megpengette a régi emlékeket (újmagyar politikacsinálók leköphetnek, fújjolhatnak, de akkor is leírom), amikor a víziúttörõ csapatok vezetõinek egykori szeretett tanárommal hajóépítõ tanfolyamokat tartottunk. Szegény világ volt, de a gyerekeket akkor is, azért is elvittük vízitúrázni a saját építésû hajókkal!