Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

yasec.hu

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
637 hozzászólás a témában

#341
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás

tegnap lattam egy ilyen sargat, zold csikkal, fekete felnivel... na az nagyon baba volt :D ilyen spec edition kinezete volt


Lehet az az új ethanolos verzió volt! De az már Toyota mocis!
Az enyém már az újabb pofa, de még Roveres.
Azt ami nekem van, csak 1 évig gyártották, 2001-ben.
Onnan lehet megismerni, hogy "long roofed", azaz hosszan hátranyúló ponyvája van, nem olyan mint a Speedsteré. (Úszósapka design:D)

#342
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás

amikor egyszer rákerestem google-ben "yasec"-ra az elsõk közt dobta ki a Lotus szót a yasec szóval egy lapon :)

anno régen volt neki Crankeinstein hajtómûve meg stucnija is asszem
szóbeszéd járta, hogy csinált v-féket is.

az agyairól meg nem is beszélve. nagyon pompás cuccok! :)


Sosem csináltam V-féket.;) Úgyhogy ez szóbeszéd lesz!;)
Stucni csak olyan volt, ami egyben volt a villafejcsõvel, és csak hasított hídba lehetett bekötni.
Néha, kényszerbõl alakítottam át stucnikat, de az sosem volt a program része.

#343
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
tegnap lattam egy ilyen sargat, zold csikkal, fekete felnivel... na az nagyon baba volt :D ilyen spec edition kinezete volt
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#344
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás

idekint minden nap latok legalabb egy elise-t :)


Lehet a fórumtársakat látod!:)
www.seloc.org

#345
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás

csak mert a reynolds szereti azt hangulyozni, hogy ez "air hardened" acel, valami olyasmirol van szo, hogy a hegesztes utan ahogy hul ki az anyag, ugy kemenyedik-erosodik. vagy valami ilyesmi. nem ertek hozza mint mondtam, mindig 2es voltam fizikabol.

nem ez a lenyeg, hanem az, hogy elvileg olyan eros a 853 mint a titan, es majdnem olyan jo a sulya is

megis, ha ranezek egy Rocky Mountain Blizzard vazra, vagy egy Jamis Dragonra, mind a ketto siman 2kilo folott van. egy senkihazi olcso kinai titanvaz meg 1400gramm.


Azért az acél szerintem mindig is erõsebb anyag lesz mint a titán, eddig legalább is így volt.
Az acélt sokszor félreismerik. A nagyon jó acél sajna nagyon drága. Igaz még akkor is acél marad a neve a gyûjtõfogalom miatt, de az egy más anyag.
Neki nem állnék titánvázat készíteni, mert jelenleg nem látom értelmét. Aluból jobbat lehet, ami könnyebb, és nem olyan rugalmas (keresztbe), valamint jóval olcsóbb, és eléggé korrózióálló. (na ebben verhetetlen a titán, ez tény!)
A titánnak van egy jellegzetes karaktere, aki azt szereti, az vegyehn olyat!
Én nem annyira szeretem azt.:)

#346
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
idekint minden nap latok legalabb egy elise-t :)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#347
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás

na jó Thy de a lotus tuningal lett igazán világhires.
BBB: Anno a házfelújítás helyett(kedvese legnagyobb örömére)vett a Károly egy Lotus elise autócskát
mivel mûszakilag tilos a kocsiba nyulni igy a súlyon csökkentett karbon cuccokkal, amiket saját maga tervezett illetve gyártott. Persze a neten hire ment, hogy sokpár tizkilót lehet sporolni és igy másodperceket javulni a pályán. Nagyon sok rendelése van ....
Persze ezeken kivûl gyárt hozzáminden egyebet ahogy thy is irta
asszem ennyi


Ez a pozitív elfogultság, amit az elõbb írtam!;)
Nem lettem semmilyen Lotus alkatrésszel világhíres! A Lotusról mindekinek a 70-es évek F1 sikerei jutnak eszébe, meg esetleg James Bond.:)
Az hogy még most is létezõ márka (maláj tulajdonban...), arról sokan nem tudnak.
Nem tilos a kocsiba nyúlni, én is megtettem. Annyira bizalmatlan voltam az autószerelõk felé, hogy megtanultam motort szerelni.:D Az egy másféle kihívás, de tetszik!:)
Eddig inkább gyártottak nekem karbonalkatrészeket, jómagam csak nagyon egyszerû alkatrészeket készítettem karbonból. De ami késik, nálam nem múlik. Lesznek még mindenféle dologban karbonos dolgok. Persze csak és kizárólag ott, ahol van értelme! A divat nem érdekel, meg designelemként sem alkalmaznám.

Karbon gyártatása dologban amúgy eddig csak a szívás volt, az egyik önérzetes tag gyakorlatilag elitta az eszét, a másik máig lóg nekem még nemkevés pénzzel, és azon van megsértõdve hogy azt híresztelem, én gyártottam azokat a darabokat, amiket Õ készített.
Úgyhogy most hivatalosan is felkérek mindekit, ne terjesszen ilyet, oks?:)
Bandi, így jó lesz?
Akkor most hozzad a tartozásodat! :mad

#348
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
csak mert a reynolds szereti azt hangulyozni, hogy ez "air hardened" acel, valami olyasmirol van szo, hogy a hegesztes utan ahogy hul ki az anyag, ugy kemenyedik-erosodik. vagy valami ilyesmi. nem ertek hozza mint mondtam, mindig 2es voltam fizikabol.

nem ez a lenyeg, hanem az, hogy elvileg olyan eros a 853 mint a titan, es majdnem olyan jo a sulya is

megis, ha ranezek egy Rocky Mountain Blizzard vazra, vagy egy Jamis Dragonra, mind a ketto siman 2kilo folott van. egy senkihazi olcso kinai titanvaz meg 1400gramm.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#349
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás

nem tudom mi az a T45, nem ertek hozza :)

Reynolds 853 - heat treated
UTS: 81 - 91 Tsi, 180 - 210 Ksi,
1250 - 1450 MPa


Az Angolok egyik szeretett, mostani CrMo ötvözetea T45.
Ha csak a szakítószilárdságot nézzük, akkor a Dedacciainál most a COM12.5 az, amelyik az 1250MPa-t tudja, míg a SAT14.5 az 1450MPa-t.

Az az EOM 16.5 tudja azt az 1650MPa-t. "Imádjuk" megmunkálni, szerszámok terén van némi "elhullás"... Többek közt ez is drágítja a vázakat, fõleg a 16.5-nél igaz ez!

#350
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás

mintha lenne egy Lotusa.
meg sok sok intercoolert hegeszt/ett.
nemtudom hogy jó helyen kapizsgálok-e.


Van, igen.
De nem hegesztettem sok intercoolert. Magát a motornak a hûtõjét csináltam én, és hogy hû maradjak az eddigi munkásságomhoz, az enyém a legkönnyebb a világon a Lotushoz.:)
Ez az autó is errõl szól, a tulajok ugyanúgy faragják lefelé a gépeik tömegét!
Steve Butts Lotusa már 650kg alatt van, és hegyversenyeket nyer vele a szigeten. Na abban is az én hûtõm van.;)
Ez tök jó dolog, de azért ettõl sem lesz világhíres az ember, csak insider körökben, egy kis "õrültek klubjában" tudják azt, hogy ilyeneket is gyártogatok.:)

Ettõl független a bicaj a fõprofil, meg szerintem az is marad!;)

#351
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
nem tudom mi az a T45, nem ertek hozza :)

Reynolds 853 - heat treated
UTS: 81 - 91 Tsi, 180 - 210 Ksi,
1250 - 1450 MPa
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#352
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás

nem a forgathatóságon van a hangsúly, hanem a leszedhetõségen:) így nem csúnyálkodik ott ha nincsen szükség rá...(nemkell flex-mester)

olyan szépen van eldolgozva mintha karbon lenne..:) gyönyörü!


Pedig de, az azért van ott, hogy beálljon irányba, ahogy az átdobó kéri.
Az agyamra ment hogy ebben a témában semmi általános irányelv sem akart kibontakozni, még Shimanon belül is az egyik váltó kérte balról, a másik jobbról a bovdent, aztán ez egyre szarabb lett a kisebb vázak felé haladva.
Na ezért került ez fel, hogy ne érdekeljen többé, ki milyen átdobót tesz fel.
Amúgy ha leszeded, ott fog állni egy csonk korracélból. (Még az aluvázak esetében is acél a csonk) Az sem lenne sokkal szebb, szerintem.;)

Ja, továbbra sem kitteljük el a varratokat. Ez az eljárás amúgy már végtermékként is majdnem ezt a szintet hozza, csak keveset nyúlunk hozzá!

#353
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás

mit gondolsz a reynolds 853/953 -rol? ha lenne ra lehetoseged, dolgoznal vele?


Reynoldsot mint céget ismerem, de sosem dolgoztam a csöveikkel, nem ismerem õket. Mibõl van? T45?
(Amúgy érthetetlen a dolog, mindig volt egy angol termékekhez vonzódásom...)

#354
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás

Akkor úgy fogalmazok, hogy megérdemelnéd..


Mi járna vele?:D

Neem, nem kell nekem ettõl több, de komolyan!
Már így is eléggé polarizálom az embereket!
Vannak akik kedvelnek, meg vannak akik útálnak.
Ez utóbbival voltak problémák az elején, mert komoly lelkiztem rajta. Aztán átestem egy ponton, és rájöttem, hogy mindenkinek úgysem lehetek jó.
Az elfogultság az, ami nem tesz jót. Sem a pozitív, sem a negatív. Az elsõ azért nem, mert attól egy gyártó nagyon el tud kényelmesedni: mindegy milyen szart gyártok, a név kötelez, úgyis megveszik!
A második meg azért szar, mert akkor akárhogy töröd magad, sosem vesznek tõled azok semmit, mert úgyis minden szar amit csinálsz!

A középút lenne a legjobb!:)
Mindenki mérlegelje hogy hol mit kap, mivel mi jár.
Azért írtam, hogy tudom hogy van még dolog bõven!:)

#355
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
mit gondolsz a reynolds 853/953 -rol? ha lenne ra lehetoseged, dolgoznal vele?
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#356
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás

a láncvilla aljára már nem tett láncfelkapás ellen egy ilyen kis alumínium kütyüt?
97es acél vázon ha jól tudom van felcsavarozva egy ilyen kis okosság.
majd csinálok róla egyszer képet...


A kép nem jelent meg nálam.
Aluvázról van szó?
Kérésre van!

#357
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás

Köszi!
Neem, ez nem világmárka, de nem is vágyom rá.
Nem hiszek az ilyen dolgokban. Van még min javítani, úgyhogy inkább azzal kell foglakozni, nem a terjedéssel!;)


Akkor úgy fogalmazok, hogy megérdemelnéd..
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#358
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás

Yasec hatására mentem abba a fõsuliba, ahová Õ is járt :) olvastam az MBAH ban anno :)


Remélem nem bántad meg!;)
Mindig minden suliban meg kell keresni a legjobb tanárokat!
Sokszor azok azok, akik elsõre lehet nem is tûnnek szimpatikusnak!
Nagyon sok "nehéz eset" tanárral voltam jóban, akiknél nem kellett (meg nem is lehetett) rizsázni.;)

Szívesen elmennék még tanulni, de ahoz már túl öreg vagyok. Inkább a gyerkõceimmel próbálom a reál tantárgyakat megszerettetni!:)

#359
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás

kezdem megérteni miért is ennyi az ára.
gyönyörû.. gondolom élõben még szebb, finomabb.

Kivánom Yasecnak, hogy megérjem azt, hogy világmárka legyen.
(mer ott most még nem tart, vagy tévedek?)


Köszi!
Neem, ez nem világmárka, de nem is vágyom rá.
Nem hiszek az ilyen dolgokban. Van még min javítani, úgyhogy inkább azzal kell foglakozni, nem a terjedéssel!;)

#360
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás
Hohóó, Németh Tanár Úr!:) Gépi forgácsolást tanított! Nekünk sajna kevésszer, de szerettük!;) (Bár sok jó tanár volt abban a suliban, szerencsére!)
Utána még sokszor összefutottam vele. Azon kevesek közé tartozott a faterod, aki nem csak tanítani, de csinálni is tudta azt! Szegény ott progizta azt a nyomorult Hunor NC gépet! Az egy rettenet, ha valamit elrontottál, sokszor már csak a munkadarabon láthattad meg az eredményét, mert a kétsoros kijelzõn erre nem lehetett rájönni!:(
Üdv. az öregnek is!;)