Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

yasec.hu

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
637 hozzászólás a témában

#301
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.248 hozzászólás
Ha legalább 5 megrendelõ összegyûlne egy-egy crankeinstein hajtómûre? :)
Szerintem hamar meglennének a jelentkezõk.

Hm...egy yasec leftyvel, annál feltünõbb bicaj nem sok lenne :)
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#302
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
kérdés: még mindig tudsz headshock acél vázat hegeszteni? tudom, hogy egy már biztosan elkészült (fityiszé lett) de az már idestova 2 éve lehetett....
akarok egy lefty-t, de a cannondale vázak nem szimpatikusak.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#303
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
OEM: a különféle csúszópapucs kialakítások.
OEM2: amikor nincsen csúszópapucs - de függõlegesen nyitott a papucs - viszont a nyomatéktámasz az elméleti tárcsafékrögzítéshez csatlakozik. Ezt csak fullykhoz használják, de sztem ez csak horstlinkes rendszereknél mûkszik. Itt nem korrigálható a láncnyúlás, és elég suta az egész.

#304
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás

....és végre keresztbe berakhatom a láncvillákat, ahogy mindig is szerettem volna!:) ...


és megkérdezhetném hogy ez miért jó? :chin:

#305
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás

van oem es van oem2
nem mindegy melyikrol van szo


Azmiaz hogy OEM2?
Egyszer lehet csak originalmanufacturingolni!:)

#306
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás

off

igaza van. tényleg nem a legjobb.
van benn két pici titán(?) csavar, amivel állítod a nyereg dõlésszögét, aztán az hajlamos engedni...


Nekem is van 1 ilyen, karboncsöves, de a mechanika ugyanaz. Az a csavar acélból van, nekem nem volt vele gondom, igaz én rossz alkatrésztesztelõ vagyok, nálam sokminden mûködik.:) Ez a nyeregcsõ is hibátlan volt eddig a 76kg-om alatt. Maga a fejkialakítás tényleg nem a legzseniálisabb...

Yasec, vázakon, agyakon kívül csinálsz még valami bringaalkatrészt? Crankeinstein hajtókart láttam MBAH-ban, a vfékrõl pedig még csak mondákat hallottam :)


Egyenlõre csak váz! Az agyakat sem nagyon erõltetem mostanság, kéne találni egy normális árban dolgozó, és PONTOS munkát végzõ forgácsoló bagázst. Ugyanakkor eléggé elterjedtek manapság a komplettkerekek, és meg kell hagyni elég jók azok is. Így az a feeling jön elõ, mint ami a hajtókar esetében is volt anno: minek gyártsak, ha más esetleg a mennyiség mellett tud olyan ár/minõséget elõállítani, hogy nincsen értelme itt erõlködni?

Ez a hazai gazdasági politika kihatása is. Itthon nem éri meg ezzel foglalkozni, mert nem bírod a minõségi árut értelmes áron legyártani. Exporttal meg lehet próbálkozni, de egy idehaza gyártott cuccal nem könnyû konkurrálni a külföldi cég cimkéjével ellátott távolkeleti termékek mellett.
Kipróbáltam már, tudom mirõl beszélek. Akkora árrés mellett belefér a meggyõzõ politikára szánt összeg is, míg egy hazai gyártó kb. utolsókat beleadva esik ki az ottani piacra. Simán leverik, hacsak nem valami forradalmian új, kikerülhetetlen dologgal nem jön ki, na de ilyen nem szokott sûrûn elõfordulni!;)

Van a különbözõ vázakkal is elég tennivalónk, majd ha azok megengedik hogy mással is lehessen foglalkozni, visszatérhetünk a többi dologra is. Elsõsorban az agyak jönnek majd, meg sok speciális dolog, ami szorosan csatlakozik a váz témához!
(Egyik merényletem az lesz most a saját acél országútimra, hogy valahogy beleapplikálom azt a középcsapágyat a Campagnolo hajtómûrõl menet nélkül a vázba, így frankó széles lesz a középcsapiház, és végre keresztbe berakhatom a láncvillákat, ahogy mindig is szerettem volna!:) Na meg ezt a hajtókart valahogy rá kéne applikálni a montira is, mert ugyan elsõ ránézésre horror a tengely közepén az a csavarkötés, de mégis kiválóan mûködik!:))

#307
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
off

ez mekkora...


igaza van. tényleg nem a legjobb.
van benn két pici titán(?) csavar, amivel állítod a nyereg dõlésszögét, aztán az hajlamos engedni...
:(
on

de visszatérve a topic címére, Yasec, vázakon, agyakon kívül csinálsz még valami bringaalkatrészt? Crankeinstein hajtókart láttam MBAH-ban, a vfékrõl pedig még csak mondákat hallottam :)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#308
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.141 hozzászólás

a nyeregcsovem eleg hulladek [use alien] es nem tart mar rendesen


ez mekkora...

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#309
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
van oem es van oem2
nem mindegy melyikrol van szo

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#310
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás
Egy "sima" CC megvan olyan 1,8kg-ból.
Túragép olyan 2kg körül van, kialakítástól, mérettõl függõen.

#311
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Kb mennyi a súlya egy ilyen cromo váznak?


A sebesség mindent megold.

 


#312
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás

Kérdés: Rohloff agy kerülne be a gépbe - már be van fûzve - kell a papucs elkészítéséhez? (Igazából Gábornak elküldtem a Rohloff agyakhoz kialakítható papucsok méretezett rajzait. De abból egy rahedli van.) Ha kell a kerék, küldöm, viszem.


Tudom, van az a batár papucs, amit Rohloffék OEM design-nak adnak el, de ne kövessük el ezt a merényletet egy vázzal.:)
Csináltam már ilyet, inkább azt javasolnám, hogy a nyomatékkart rögzítõ tömbböt elõre felforrasztott szemekkel csavarozzuk a vázhoz, ne pedig az univerzális csõbilincsekkel, amit adnak hozzá. (az nagyon gagyin bír kinézni...)
A többi meg kiadja magát!
Amúgy meg jövõ héten szerintem fussunk össze, mert ezt jobb lesz teljesen átbeszélni, kissé komplex téma a túragép!;)

#313
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
Yasec, a Tubus sztem jó választás, én is azt néztem ki a cangára, mivel sokat tekerek csomagos túrán. Egyébként a majd elkészülõ bicóval én is egy hosszú túrát tervezek, ez indított egy spéci bringa építésére.
A papucs.
Kérdés: Rohloff agy kerülne be a gépbe - már be van fûzve - kell a papucs elkészítéséhez? (Igazából Gábornak elküldtem a Rohloff agyakhoz kialakítható papucsok méretezett rajzait. De abból egy rahedli van.) Ha kell a kerék, küldöm, viszem.

#314
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
azert itt se olyan jok az utak... legalabbis nem mindenhol. tegnap pl meloba menet atmentem egy kisebbfajta repedesen, es lekonyult hatra a nyergem a sulyom alatt. mondjuk ez annak is koszonheto hogy a nyeregcsovem eleg hulladek [use alien] es nem tart mar rendesen

bringabolt amugy, igen
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#315
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás
Melóba járás az más, fõleg nálatok...
Az a baj, hogy ahol ezek az emberkék járnak, ott aszfalt is csak mutatóban van, és ha netán mégis valami eltörik, akkor ott vége a dalnak.:(
Melóba járós bicaj ugyan jó tesztalany, de nem olyan rizikós ha valami megadja magát.
Már láttam amcsi bicajosokat Kínában, akiknek a vázról tört le a szem, azt ott volt összekötözgetve az egész csomitartó, ahogy éppen bírták, amilyen anyaggal tudták...
Minden esetre ez a csomitartó is jó megoldás, azaz gyors megoldás erre a problémára. Bicajboltok örülni fognak neki, mert az amit mi csinálunk csak a vázkészítés alkalmával lehet elvégezni, utólag már nem.:(

Te bicajboltban dolgozol amúgy?

#316
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
sok ilyet teszunk fel amugy

van egy srac, kona dr dew bringan van neki ilyen, ket ortlieb taska agyig pakolva, meloba jar vele minden nap. 2 eve, es meg mindig egyben van a csomagtarto. a hatsokereket ketszer ujrafuztem, amikor harmadszorra is szetzuzta, akkor lecsereltem neki egy mavic speedcity-re, az most birja.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#317
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás

azok a tubusok nagyon jok. de a topeak csinal direkt tarcsafek-kompatibilis csomagtartot amugy

Feltöltött kép


Na, ilyet még nem láttam, bár inkább nem szeretnék ilyet látni a bicajon, fõleg nem keményebb túrákra...
Szegény M5-ös alsó csavarnak van elég baja ott, egy ilyen konzollal terhelve még rosszabb a helyzet...
Mi úgy oldottuk meg, hogy a támvilla speciális kiképzése mellett lehetõség nyílt a postmount nyerget betenni a láncvilla-támvilla háromszögbe, és így maradhatott a csomagtartó a normális helyén, rövid csavarral.
Az a baj ezzel a kompatibilitás-hajhászással, hogy ilyenkor keletkeznek azok az alkatrészek, amik tele vannak kompromisszumokkal...
Amúgy alu csomagtartót inkább nem használnék hosszú túrákra. A Tubus meg szerintem nem fog ilyen konzolos cuccost gyártani.
Eddig amúgy az összes csomagtartó csavarunk olyan volt, hogy menetmentes volt az a szakasza, amire támaszkodott a csomagtartó.
Amit most a Lénáék használnak, az szinte csavar nélkül is el bír menni, egy kábelkötegelõvel.:) A Tubus külsõ íve bele van süllyesztve a papucs anyagába, + azon is hosszúcsavar van, menet nélkül a nyaknál.
Hülye mód nem csináltam róla fotót...:(
Na majd a következõrõl!:)

#318
langferi

langferi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 hozzászólás

Hali!
...
A legegyszerûbb módja ha fogsz egy váltóbovden külsõt, elcsiszolod rajta a mûanyag burkolatot, és utána széjjelhullik gyakorlatilag az egész bovdenkülsõ. Így megkaphatod utána a teflon belsõt.
...


Én is ilyen módszert használtam, mûködik! Az elsõváltóhoz menõt nyírta csak szét a bovden kb 3év használat után.
langferi alias SzomjasFeri
Lazán, faszán, igazán!
http://piacter.bikem...500&ppuser=2602

#319
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
azok a tubusok nagyon jok. de a topeak csinal direkt tarcsafek-kompatibilis csomagtartot amugy

Feltöltött kép
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#320
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás
Szia!
Akkor tõled is egy pici türelmet, mert a papucs témában változások mennek éppen.
A korracélt mellõzöm inkább, bár túragépnél lehet még vele dolgozni.
A csõszett ismét rendelkezésre áll, sajna nem volt egyszerû...

Gábortól majd kikérdezem, hogy mik a pontos részletek!
Az egyik kedvenc kombo a csomagtartó-tárcsafék kombo. Nincs még 2 ilyen alkatrész egy bicajon, ami ennyire utálja egymást!:)
A nemrég indult Berta/Léna párosnak is ezt kellett összehozni. Nekik hoztam Tubus (Mannesmann acélból) csomagtartót, az biztosan nem hagy cserben!

Na majd kereslek!

Üdv+köszi!;)
Yas.