
Jelentkezz be Regisztrálj

Bemutatkozás topic
#21
Írta 2011. május 19. - 13:12


#22
Írta 2011. március 27. - 22:58

Nálam a keréktengelyek duplán tömítettek. A monoblokk is

#23
Írta 2011. március 27. - 19:53

vagy melóhely, slag, autómosószivacs, ebédidõ
de ha vmi nagygenerál készül, totál bowdencsere,fullcsapágyak kenése, akkor küldöm neki közelrõl
#24
Írta 2011. március 27. - 17:31

bicajmosásra (panelos lettem és az otthoni mosás így megszûnt)
erkélyen szoktam, két kerék egy-egy vödörben, közötte meg egy húsos láda a kormány pedig támaszkodik a balkonládán hihetetlen stabilan áll

A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.
#25
Írta 2011. március 27. - 15:07

Amúgy aztán a pirosnál megint csak beleléptünk és bamm elõre és akkor már valahol a lámpáknál le is maradt.

#26
Írta 2011. március 27. - 14:25

Ám szerintetek az mûködõképes ötlet, a bicajmosásra (panelos lettem és az otthoni mosás így megszûnt), hogy kimegyek egy kézi mosóhoz, ott lemosom vödör víz+szivaccsal és utána a magasnyomásúval leöblítem messzebb tartva a vízsugarat, hogy ne ártson a csapágyaknak? Jobb ötletem egyelõre nincs.
Én is így mosom a bringám. mondjuk slag jobb lenne mint a magas nyomás.
#27
Írta 2011. március 20. - 19:14

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#28
Írta 2011. március 20. - 19:11

Arra is rá kellett jönnöm, hogy esõben sem olyan rossz dolog a kerekezés.

Ám szerintetek az mûködõképes ötlet, a bicajmosásra (panelos lettem és az otthoni mosás így megszûnt), hogy kimegyek egy kézi mosóhoz, ott lemosom vödör víz+szivaccsal és utána a magasnyomásúval leöblítem messzebb tartva a vízsugarat, hogy ne ártson a csapágyaknak? Jobb ötletem egyelõre nincs.
#29
Írta 2011. március 18. - 17:56




Ahol nem izzadsz meg, az nem sport.
#30
Írta 2011. március 15. - 19:53

Sziasztok!
Én egy 24 éves srác vagyok. Pécsett lakom. Kb 4 év kihagyás után kezdtem el újra tekerni. Régen nagyon sokat bicikliztem. Nem okoztak gondot a hosszabb távok sem. Aztán vettem egy autót és onnantól sajnos parkolópályára került a bringa, ami egy Neuzer Mátrix MX-371. A fékeket és a duplafalú felniket leszámítva minden gyári rajta. Elég öreg már szegény, de jól bírja és egyelõre nem is tervezem lecserélni.
Teltek az évek, közben beköltöztem kis falumból Pécsre. Kb 3 hete gondoltam rá, hogy ugyan én minek autózok a városban. Nincsenek nagy távok és teljesen felesleges.
Elõkotortam a bicajt, letisztogattam, megolajoztam, fékek, küllõk, csapágyak át lettek nézve és elkezdtem használni. Így találtam rá erre az oldalra, ugyanis a karbantartáshoz, lelakatoláshoz kerestem infókat. Megtetszett az oldal és a fórumra is fellátogattam. Gondoltam regisztrálok is. Sok hasznos dolgot tudtam meg. Pl ennek köszönhetõen vettem láncos lakatot az olcsó sodronyos helyett.
Meglepõdtem azon, hogy nagyon tudok örülni újra a tekerésnek. Elõször azt hittem, hogy csak néha fogom használni, aztán most minden nap azon gondolkozom hová kell még mennem ügyeket intézni, hogy végre újra biciklire ülhessek. Kerékpáros oldalakat olvasgatók, videókat nézegetek. Nem gondoltam, hogy ennyire lelkes leszek. Már nézegetem a túrázási lehetõségeket is, csak a barátnõm az aki hallani sem akar a túrázásról biciklivel... sajnos.
Kicsit félek még a városi közlekedéstõl. Szokatlan ez nekem. Kerékpárút/sáv nincs. A forgalmas utakon nem merek tekerni. Próbáltam járdán, de ott nem akarom zavarni a gyalogosokat és az állandó padkára fel-le sem jó dolog. Párhozamos mellékutcákat szoktam keresni, de nem mindig sikerül.
Az autósok nagy részével pozitív a tapasztalat ez alatt a rövid idõ alatt. Meglepõdtem, hogy a tábla nélküli egyenrangú keresztezõdésekben megadják nekem a jobbkéz szabályt.
Sajnos már egy negatív tapasztalatom is volt, amit nem értek. Egy forgalmas és veszélyesnek tûnõ körforgalmat kerültem ki úgy, hogy lejöttem a bejárata elõtt a járdára és a zebrát választottam. Kb gyalogos tempóval átmentem rajta, a többi gyalogossal, amikor a kisteherautó sofõrje kihajolt és "biciklivel nincs elsõbbséged bunkó" felkiáltással jutalmazott. Nem értem, mert nem vágtam be elé, nem mentem gyorsan, nem én voltam csak a zebrán.
Remélem nem ez lesz az általános a városi közlekedésem során.
Bocs, ha hosszú voltam.
Üdv.
Ha a városba közekedsz kicsit pofátlanak kell leni és ahogy stp1 is írta a jobb vájuba kell menni vagy egy 5-10cm el beljebb hogy ne a törmrléken üvegszilánkon stb.. menjél.
körforgalomba meg ha nem jönn semmi akkor be kell rongyolni de nem ugy ahogy én szoktam "pofára esni":D kicsit lassabban
amelyik auto meg nem akkar mögöted menni úgy is kikerül majd.
10-15cm et meg mindig tarts mega törmelékes résztöl tudjál hova menekülni ha gáz van;)
#31
Írta 2011. március 09. - 23:18

Most kicsit meg vagyok fázva, de ez nem dob le a bringáról.

Pécsi topikba meg benézek majd.
#32
Írta 2011. március 09. - 13:35

Pedig egyszerû! Taigetosz pozitív, 21. századi kocsisunk meg van keseredve, mert a majdnem 8 általánosával nem tud érvényesülni anyagiasodott világunkban. Valószínûleg az asszony már elhagyta és nincs pénze szélessávú internetre sem, hogy feszültem napjain kirázza a répáját a redtube-ra. Azért ez így már sok neki, úgyhogy úton útfélen osztja az észt, õsparaszt módjára. Remélem segítettem.Egy forgalmas és veszélyesnek tûnõ körforgalmat kerültem ki úgy, hogy lejöttem a bejárata elõtt a járdára és a zebrát választottam. Kb gyalogos tempóval átmentem rajta, a többi gyalogossal, amikor a kisteherautó sofõrje kihajolt és "biciklivel nincs elsõbbséged bunkó" felkiáltással jutalmazott. Nem értem....

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#33
Írta 2011. március 09. - 13:25

Szegényeknek nincs sok lehetõségük arra, hogy belekössenek a bringásokba, így ez az egyik legjobb alternatíva a boldogságukra. (én autózom és biciklizem is amúgy). Ezt a módszert a gyalogosok is elõszeretettel alkalmazzák.
#34
Írta 2011. március 07. - 23:08

Üdv itt!Remélem nem ez lesz az általános a városi közlekedésem során.
Ha autóval cirkálsz akkor is kb. ugyanakkora az esélye hogy beszól valaki, emiatt ne add fel a tekerést!
Gyorsan lekezeled vérmérséklettõl függõen és már el is van felejtve. Ugyanazok a módszerek alkalmazhatók mint autóval, sõt még nagyobb is a választék:
1. lesz@rod és haladsz tovább
2. visszaszólsz valami keményet
3. lerúgod a tükrét (na jó csak viccelek, ez nem szép dolog

4. megdobálod savanyúcokorral (egy pesti haverom szerint ez a legtutibb, bár õ egy puttonyos iveco szélvédõje mögül szokta osztani, de bringázás közben például tarthatsz a zsebedben)

Jó tekerést!
Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_
#35
Írta 2011. március 07. - 20:52

#36
Írta 2011. március 04. - 16:28


forgalomtól ne félj, bele lehet rázódni. a mellékutcák hasznosak ha tényleg valós alternatívát találsz.
a körforgalomban szerintem a legrosszabbat tetted. ott fokozottan érvényes, hogy kiharcold a helyedet. érdemes sávközépen menni (elõtte egy "leszarom" tabletta az idegeskedõkre, aki ennyi miatt már dudál azt nem kell komolyan venni), így nem fognak megkerülni, majd egy bal horoggal kivágódni a körforgalomból. járdáról érkezve senki nem számít rád, még ha lassan is mész akkor se.
úton érdemes a jobb keréknyomon haladni, hogy legyen még épp elég helyed menekülni a padka felé ha tényleg kell, és így még épp ne a széttört, szemetes útszélen haladsz.
#37
Írta 2011. március 04. - 16:16

Én egy 24 éves srác vagyok. Pécsett lakom. Kb 4 év kihagyás után kezdtem el újra tekerni. Régen nagyon sokat bicikliztem. Nem okoztak gondot a hosszabb távok sem. Aztán vettem egy autót és onnantól sajnos parkolópályára került a bringa, ami egy Neuzer Mátrix MX-371. A fékeket és a duplafalú felniket leszámítva minden gyári rajta. Elég öreg már szegény, de jól bírja és egyelõre nem is tervezem lecserélni.
Teltek az évek, közben beköltöztem kis falumból Pécsre. Kb 3 hete gondoltam rá, hogy ugyan én minek autózok a városban. Nincsenek nagy távok és teljesen felesleges.
Elõkotortam a bicajt, letisztogattam, megolajoztam, fékek, küllõk, csapágyak át lettek nézve és elkezdtem használni. Így találtam rá erre az oldalra, ugyanis a karbantartáshoz, lelakatoláshoz kerestem infókat. Megtetszett az oldal és a fórumra is fellátogattam. Gondoltam regisztrálok is. Sok hasznos dolgot tudtam meg. Pl ennek köszönhetõen vettem láncos lakatot az olcsó sodronyos helyett.

Meglepõdtem azon, hogy nagyon tudok örülni újra a tekerésnek. Elõször azt hittem, hogy csak néha fogom használni, aztán most minden nap azon gondolkozom hová kell még mennem ügyeket intézni, hogy végre újra biciklire ülhessek. Kerékpáros oldalakat olvasgatók, videókat nézegetek. Nem gondoltam, hogy ennyire lelkes leszek. Már nézegetem a túrázási lehetõségeket is, csak a barátnõm az aki hallani sem akar a túrázásról biciklivel... sajnos.
Kicsit félek még a városi közlekedéstõl. Szokatlan ez nekem. Kerékpárút/sáv nincs. A forgalmas utakon nem merek tekerni. Próbáltam járdán, de ott nem akarom zavarni a gyalogosokat és az állandó padkára fel-le sem jó dolog. Párhozamos mellékutcákat szoktam keresni, de nem mindig sikerül.
Az autósok nagy részével pozitív a tapasztalat ez alatt a rövid idõ alatt. Meglepõdtem, hogy a tábla nélküli egyenrangú keresztezõdésekben megadják nekem a jobbkéz szabályt.
Sajnos már egy negatív tapasztalatom is volt, amit nem értek. Egy forgalmas és veszélyesnek tûnõ körforgalmat kerültem ki úgy, hogy lejöttem a bejárata elõtt a járdára és a zebrát választottam. Kb gyalogos tempóval átmentem rajta, a többi gyalogossal, amikor a kisteherautó sofõrje kihajolt és "biciklivel nincs elsõbbséged bunkó" felkiáltással jutalmazott. Nem értem, mert nem vágtam be elé, nem mentem gyorsan, nem én voltam csak a zebrán.
Remélem nem ez lesz az általános a városi közlekedésem során.
Bocs, ha hosszú voltam.
Üdv.
#38
Írta 2010. november 28. - 20:37

#39
Írta 2010. november 28. - 20:33

#40
Írta 2010. november 28. - 20:30

üdv itt.
ugye van megfelelõ lakatod ha közlekedsz is vele? (U vagy vastag láncos)
Igen, egy Abus Bordo 6000-est használok.