hasznájuk inkább EZT a topikot. ezt zártam.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Egykerekezés, bunnyhopp, ugratás >> váz geometria
Indította
Bikemag
, 2001. június 02. 04:06
#1
Írta 2007. április 02. - 07:27
#2
Írta 2007. április 01. - 18:26
húzd ki a nyerget, válts elöl 2-es hátul 3-as ba vagy 1-4 -be és pici fékfröccsöket adj csak neki.
#3
Írta 2007. április 01. - 18:23
Hi all
A bunny-t megtanulni sok idõmbe telt, mondjuk mikor rendesen elkezdtem gyakorolgatni akkor viszonylag hamar meglett. Elõszõr bakkolni (egyszerre a két kerék) tanultam meg ami nem is nehéz. Érdekes hogy haveroknak próbáltam elmagyarázni hogy kell nyuszit de nehéz mert igatából egy komplett mozdulatsor.
Egykerekezéssel már nagyobb a probléma.. kb. egyszerre kezdtem a bunny-val de ez egyáltalán nem megy se telóval se nélküle. Már addig eljutottam hogy bármikor ki tudom tekerni magam alól a kerót, de a súlypontot valagogy nem találom. Lehet nem eleget gyakorlok de lassan 2 éve kerózok és eddig nem sikerült.
Egyszer mentük az erdõ fele (Debrecen, Nagyerdõ) és poénból kiemeltem az elsõ kereket és nyomtam a pedált elõlre és ki is jött rendesen. Gurultam 2m-t és estem is hátra. Szerencsére pont le tudtam lépni. Ezt lehet hamarabb meg tudnám tanulni de félek egy kicsit hogy a hátamra esek és az nem kellemes.
Tudnátok segíteni az utóbbi két dologban? Próbáltam az egykereket fékkel is de ha behúztam az elsõ kerék már lent is volt.
Kösz elõlre is.
A bunny-t megtanulni sok idõmbe telt, mondjuk mikor rendesen elkezdtem gyakorolgatni akkor viszonylag hamar meglett. Elõszõr bakkolni (egyszerre a két kerék) tanultam meg ami nem is nehéz. Érdekes hogy haveroknak próbáltam elmagyarázni hogy kell nyuszit de nehéz mert igatából egy komplett mozdulatsor.
Egykerekezéssel már nagyobb a probléma.. kb. egyszerre kezdtem a bunny-val de ez egyáltalán nem megy se telóval se nélküle. Már addig eljutottam hogy bármikor ki tudom tekerni magam alól a kerót, de a súlypontot valagogy nem találom. Lehet nem eleget gyakorlok de lassan 2 éve kerózok és eddig nem sikerült.
Egyszer mentük az erdõ fele (Debrecen, Nagyerdõ) és poénból kiemeltem az elsõ kereket és nyomtam a pedált elõlre és ki is jött rendesen. Gurultam 2m-t és estem is hátra. Szerencsére pont le tudtam lépni. Ezt lehet hamarabb meg tudnám tanulni de félek egy kicsit hogy a hátamra esek és az nem kellemes.
Tudnátok segíteni az utóbbi két dologban? Próbáltam az egykereket fékkel is de ha behúztam az elsõ kerék már lent is volt.
Kösz elõlre is.
#4
Írta 2003. március 24. - 12:54
Hello! A hétvégén prószáltam a manuált, szép seggrecsücs lett a vége, de kb. egy másodpercig oké volt minden. )))
#5
Írta 2003. március 10. - 10:48
hali, na vegre feleledt a topic ujra! szal, pentek ota nekem is uj vazam van (merida matts UMF), es ezzel a picinke vazzal kb. 10 perc alatt raereztem az 1kerekröl bunnyzasra! mar tudom, hogy a stuff vaz volt a hibas abba, hogy nem ment, mert nagggyon hosszu volt a felsö vazcsö! es most a manualt is gyakorolni fogom, mert ezzel a kis vazzal "2 ujjal" kiemeled az elejet! nagyon bejön! ugy erzem ez a szezon a fejlödese lesz! ;D
penteken mar 1 ora utan az uj vazammal mer ment 3 meter manual!
....ez csak jobb lehet mar!
de köszi mindenkinek a jo tippeket!
penteken mar 1 ora utan az uj vazammal mer ment 3 meter manual!
....ez csak jobb lehet mar!
de köszi mindenkinek a jo tippeket!
#6
Írta 2003. március 09. - 21:24
#7
Írta 2003. március 09. - 21:19
David007
Türelem az kell, nem is kevés. És persze sok gyakorlás. Amikor 1kerózni tanultam tesómmal, volt, hogy a tenyeremrõl felszakadt a bõr... azóta hozzászokott és jól megvagyok kesztyû nélkül is.
Türelem az kell, nem is kevés. És persze sok gyakorlás. Amikor 1kerózni tanultam tesómmal, volt, hogy a tenyeremrõl felszakadt a bõr... azóta hozzászokott és jól megvagyok kesztyû nélkül is.
#8
Írta 2003. március 09. - 18:13
groover: elsökeréken manuálozni sokkal lkönnyebb,mint hátson egykerekezni,mert akkor csak a fékkel kell játszanod,meg hogy ne dölj el oldalra
de egykerekezésnél kell arra figyelned,hogy se elöre se hátra se oldalra ne dölj és még a fékkel is kell szorakoznod, meg tekerni is kell.
Gabi: ez az amit meg akarok majd tanulni , csak még az egykerekezés sem megy... talán nincs elég türelmem..
de egykerekezésnél kell arra figyelned,hogy se elöre se hátra se oldalra ne dölj és még a fékkel is kell szorakoznod, meg tekerni is kell.
Gabi: ez az amit meg akarok majd tanulni , csak még az egykerekezés sem megy... talán nincs elég türelmem..
#9
Írta 2003. március 09. - 17:43
yanee
"elõször tanulj meg profi módon egykerózni, (400-500méter akármilyen tempóval, kanyarodva) "
Ez megy. És utána? :-D Az akármilyen tempó a kedvencem. Tudsz úgy menni, hogy gyorsítás-lassítás-épp megállás elõtt újraindulás? Tök jó! Nemrég mentem 1kerón egy járdán -ami tök huplis volt, tele gödrökkel, hibákkal, pocsolyákkal-, vagy 100-120 métert lépésben. Most meg körbe körbe próbálgatok menni, minél kisebb átmérõjû körben, ill. ha ez majd megy, akkor kombinálni kéne azzal, hogy balkézzel elengedem a kormányt.
Tud itt valaki "félkezezni", és ha igen, akkor hány métert? Esetleg kanyarodni egykézzel?
"elõször tanulj meg profi módon egykerózni, (400-500méter akármilyen tempóval, kanyarodva) "
Ez megy. És utána? :-D Az akármilyen tempó a kedvencem. Tudsz úgy menni, hogy gyorsítás-lassítás-épp megállás elõtt újraindulás? Tök jó! Nemrég mentem 1kerón egy járdán -ami tök huplis volt, tele gödrökkel, hibákkal, pocsolyákkal-, vagy 100-120 métert lépésben. Most meg körbe körbe próbálgatok menni, minél kisebb átmérõjû körben, ill. ha ez majd megy, akkor kombinálni kéne azzal, hogy balkézzel elengedem a kormányt.
Tud itt valaki "félkezezni", és ha igen, akkor hány métert? Esetleg kanyarodni egykézzel?
#10
Írta 2003. március 09. - 15:52
nanehogy azt mondd, hogy nem tudsz egykerekezni, de manuálozni elsõkeréken az megy?
#11
Írta 2003. március 08. - 22:05
én egyáltalán nem tudok egykerekezni (nem is nagyon probáltam) ma probáltam reggel egy kicsit és egy saroknyit eltekertem elsöre!!! utána meg kb 1 mnél mindig elöre vagy hátra estem. ez a fékes dolog még nem nagyon megy sajna.
amugy a kedvencem amit megis tudok csinálni, az az , amikor elsökeréken manuálozol és a végén megfordulsz és leteszed a hátsokereket.
u.i: vizes betonon ne probáld ki
amugy a kedvencem amit megis tudok csinálni, az az , amikor elsökeréken manuálozol és a végén megfordulsz és leteszed a hátsokereket.
u.i: vizes betonon ne probáld ki
#12
Írta 2003. március 07. - 19:51
Jragabee: az egészet csak a gyakorlás teszi, ha sokat gyakorolsz , egy idõ után ráérzel mennyire kell húzni a féket...
Elõször nekem sem ment mindig túl sokat fékeztem...
de sokat gyakorloltam, amikor kimentem és mentem valahova mindig prübálgattam...
dirtboy
Elõször nekem sem ment mindig túl sokat fékeztem...
de sokat gyakorloltam, amikor kimentem és mentem valahova mindig prübálgattam...
dirtboy
#13
Írta 2003. március 07. - 19:41
az a manual dolog nekem se megy... lehet hogy a 3 kilós telóm nehéz, vagy a seggem könnyû, de átrántani se birom...
az egykerék se az én esetem... a fékezésnél csõrike lessz
az egykerék se az én esetem... a fékezésnél csõrike lessz
#14
Írta 2003. március 07. - 15:44
Turbo: kösz a tippeket, majd kipróbálom.
tamash: a fejlõdésrõl annyit, hogy mindenki máshogy fejlõdik. Lehet, hogy Te, a nyereg használata nélkül jobban fejlõdsz az egykerekezésben. Aztán egyszer rájössz, hogy mégis ülni akarsz, ebben az esetben használhatod a nyereg nélküli egykerekezés közben szerzett tapasztalataidat. Én azért csinálom nyeregben ülve, mert így jobban tudom érzékelni a holtpontot. Ami egy jó tipp: Nem feltétlenül a legkisebb fokozat a legjobb.
tamash: a fejlõdésrõl annyit, hogy mindenki máshogy fejlõdik. Lehet, hogy Te, a nyereg használata nélkül jobban fejlõdsz az egykerekezésben. Aztán egyszer rájössz, hogy mégis ülni akarsz, ebben az esetben használhatod a nyereg nélküli egykerekezés közben szerzett tapasztalataidat. Én azért csinálom nyeregben ülve, mert így jobban tudom érzékelni a holtpontot. Ami egy jó tipp: Nem feltétlenül a legkisebb fokozat a legjobb.
#15
Írta 2003. március 06. - 21:44
na ebben a témában én is kezdõ vagyok
bunny: nekem úgy jön össze a 20-30 cm hogy kiállok a nyeregbõl, majd a kormány fölé hajolok kicsit. hajtókar vízszintes, erõsebb lábbal hátul (nekem a jobb) ezt spiccbe lefeszíted, akció: megrántod az elejét föl a testsújód átteszed egészen mint ha bukfenceznél és hátsó lábaddal mintha kirugnál, vádliból felszeded.... nem nehéz, én fél óra alatt bele jöttem, a lényeg hogy fezsítsd hátra a pedált és mintha bukfencezni akarnál...
bunny: nekem úgy jön össze a 20-30 cm hogy kiállok a nyeregbõl, majd a kormány fölé hajolok kicsit. hajtókar vízszintes, erõsebb lábbal hátul (nekem a jobb) ezt spiccbe lefeszíted, akció: megrántod az elejét föl a testsújód átteszed egészen mint ha bukfenceznél és hátsó lábaddal mintha kirugnál, vádliból felszeded.... nem nehéz, én fél óra alatt bele jöttem, a lényeg hogy fezsítsd hátra a pedált és mintha bukfencezni akarnál...
#16
Írta 2003. március 06. - 21:24
helló! 1kerekezni a vilag legegyszerübb dolga... én saját tapasztalatból mondom, hogy elõször tanulj meg profi módon egykerózni, (400-500méter akármilyen tempóval, kanyarodva) ha ez megvan, utána jön a manual. hosszú vázzal nagyon nehez kikapni (pl. merida dakar 670) de rövid dual vagy trial vazakkal nagyon egyszerû. manualt elöször fékkel kell gyakorolni, majd fék nélkül. de hogyan kell felbánizni, majd tovább gurulni 1 keréken? az nekem nem megy. jeff lenosky jól nyomja...tõle kellene ezeket kérdezni ;D
#17
Írta 2003. március 06. - 20:58
Ez a Manual-dolog nekem se megy túl jól... Úgy próbálom, hogy amikor gurulok, kellõ sebességgel, akkor hátratolom a súlypontomat (vagyis a s*ggem... ;D), és kiemelem az elejét. Namost két eshetõség van: 1. valamelyik oldalra kibillenek, 2. túl felemelem az elejét, de ilyenkorra még nem alakult ki a reflexem, hogy behúzzam a féket => lábletét. Ez kis sebességnél nem baj, de nagyobbnál általában buktához vezet. :-\ Az egykerekezést is fék nélkül tudom csak, és úgy, hogy nem ülök a nyeregben. Így esélyem sincs fejlõdni?
#18
Írta 2003. március 06. - 20:36
HELLO Mindenkinek!Szeretnék hozzászólni,és megosztani veletek az én tapasztalataimat.Én 2 évig triáloztam és hát arra jutottam,hogy még a holtidõkeleszámolva is elég sokra haladhat az ember.Lehet hogy néhány profi arc nem fog velem egyet érteni dolgokban,de hát õk tapasztaltabbak,és biztos úgy is van!Egykerekezés:szerintem könnyen tanulható,nincs tehetséghez kötve,persze emberenként eltérõ az idõtartam ami alatt egy szintre eljutsz.Vannak akik fék nélkül próbálkoznak,több kevesebb sikerrel,de mivel az egész egykerekezés egy szabályzás ezért kihagyhatatlan,ugyanis ha túllépsz az egyensúlyi állapotodon és nem húzol háts féket akkor vagy lábletét,vagy bukta.Ezért hát egy finoman adagolható könnyû húzású hátsófék szinte elengedhetlen.Ezek után a többi csak rajtad múlik:például próbáld ki azt hogy egy héten át amikor gurulsz és nem sietsz egykerózol,próbálod,próbálod,és igy tovább... El sem hiszed milyen hamar fejlõdsz!Mégvalami!:Nemtudom manaoság ki hány ujjal húzza a fékkart,de én elég sok montist látok aki 2-vel,amivel nincs is addig gond mig nem akarsz:egykerórzni,vagy pedálból ugrani.Az elmélet tök egyszerû az emlitett trükköknél,de fõleg a pedálugrásnál a lábaddal tolod el magadtól a kerót,és hát 3 ujjal könnyebb megtartani magad mint 2-vel.Ráadásul még meg kell tanulnod hogy minden helyzettõl függetlenül tudd adagolni a fékerõt.Ez az elõbi szisztéma elengedhetetlen a pedálugráshoz,és az egész TRIÁL-hoz.Az én javaslatom a pedugr-hoz,hogy elõször csak a hátsókeréken próbálkozz.Természetesen csak hátra fogsz tudni ezzel a technológiával.Ez mindenesetre elég lesz ahhoz,hogy a súlypontemelkedésed a keróval együtt fejlödjön.Ha már megy hátrafele egy jó pár ugri,meg persze egyhelyben is akor jön az ami sokak szerint hihetetlenül nehéz.Ha az elõbbi dolgokat már nagyon tudod akkor max 2.nap és tuti hogy menni fog:Miután fent van az eleje a kerónak és egyensúlyi állapotban vagy,egy kicsit lentebb kell engedni és ekkor jön a mûvelet leg összehangoltabb része!!!A lábaddal::ez nálam jobb::még mielõtt kiengednéd a féket kicsit rá kell fezsiteni,hogy amikor kiengeded a féket ne essen le a keród eleje.Ezután egy kicsit ráhajtasz,és a már megtanult hátrafelé ugrálásból át kell mentened magát a bicaj emelését.Ezzel együtt létre is jött a pedálugrás hihetetlen,de MEGCSINÁLTAD!!!A leérkezés eggyszerübb:a levegõben behúzod a féket,és próbálsz a holtponttól egy kicsit hátrébb érkezni,ez a hátrány a leérkezésnéz mozgássá alakul igy meg tudod tartani magad hátsó keréken!Hát ennyi szerintem,természetesen ha belejössz az egészbe ezeket a dolgokat teljesen elfelejted majd,és csak ugrálsz,ugrálsz...Remélem hozzá tudtam járulni egy-két montis egyensúlyának fejlõdéséhez!HALI!TURBO!
#19
Írta 2003. március 06. - 19:34
El tudna nekem valaki magyarazni a hatso kereken pattogas/ugralas fortelyat?
#20
Írta 2003. február 05. - 09:07
es a manualt, azt allva, vagy ülve nyomja!?
es hogy tanulgatta? csak gurulasbol feltepte az elsökereket (ami szerintem rohadt nehez), vagy elöször wheelizett, majd abbahagyta a tekerest!?
es hogy tanulgatta? csak gurulasbol feltepte az elsökereket (ami szerintem rohadt nehez), vagy elöször wheelizett, majd abbahagyta a tekerest!?