Jelentkezz be Regisztrálj

Hírek a nagyvilágból - 2.
#1401
Írta 2003. május 29. - 11:59

Nehogy már ne!
Épp tegnap a Natiéknál néztük az alföldet, vágás szinten szerintem simán nyerne. :-X
#1402
Írta 2003. május 29. - 11:40

a szombat délutánnal?
sajna a nagy film áll... pontosabban ahhoz, hogy állásról beszéljünk, el kellett volna indulnia, de még sajna csak papíron létezik a klipp forgatag(számok, scriptek...)
:-\
#1403
Írta 2003. május 29. - 11:38

#1404
Írta 2003. május 29. - 11:33

CSUKLÓFÓN:
http://www.korridor....kk=100000060836
az ára nem is vészes, ha azt nézem, hogy egy sz**os NOKIA 39900körül van(ami WAP, GPRS, MMS, meg mitomémmégmittud)
#1405
Írta 2003. május 29. - 10:18

#1406
Írta 2003. május 29. - 10:11

#1407
Írta 2003. május 28. - 18:28

#1408
Írta 2003. május 28. - 14:24

- igaz, csak részlegesen. Magyarországról szemlélve a fogyatkozás maximális mértéke 80%-os lesz, azaz a Napból csupán egy vékony sarló marad. A látványosságot fokozza, hogy a jelenség a kora reggeli órákban következik be: a Nap már erõsen fogyatkozott alakban kel, Budapesten 4:52-kor.
A kelõ napsarló lesz a fogyatkozás legszebb mozzanata. Amint a sarló-Nap egyre magasabbra emelkedik a látóhatár fölé, úgy fogy egyre tovább, Budapesten 5:18 perckor éri el legnagyobb mértékét (80%). Utána lassan elvonul a holdkorong a Nap elõl, fokozatosan csökken a kitakarás nagysága. A jelenség 6:16-kor ér véget. A fogyatkozás hazánk teljes területérõl látható.
Fontos figyelmeztetés: a Napba megfelelõ szûrõ vagy védõszemüveg nélkül belenézni tilos! Bár napkeltekor a légkör tompítja a sugárzást, ennek ereje a Nap emelkedésével rohamosan nõ. (Hiába takarja ki Napunk egy jelentõs részét a Hold, a "maradék" részének ereje bõven elegendõ a súlyos szemkárosodás okozásához!) Mindenképp használjunk speciális szûrõszemüveget, vagy ívhegesztéshez használatos hegesztõüveget (13-as fokozatút). Se napszemüveget, se kormozott üveget, se egyéb, házilag barkácsolt eszközt ne használjunk - szemünk épsége érdekében. Huzamosabb ideig még vészõszemüveggel se nézzük a Napot: legfeljebb fél-egy percig figyeljük, majd tartsunk 10 perc szünetet.
A napkeltekor már zajló részleges napfogyatkozás megfigyeléséhez keressünk északkelet felé jó kilátást adó, lehetõleg magasabb helyet (pl. domboldal), annak érdekében, hogy már a kelõ Napot is meg tudjuk figyelni.
Budapesten hajnali 4 órától szeretettel várjuk az érdeklõdõket a Polaris Csillagvizsgálóba (III. ker., Laborc u. 2/C.), ahol távcsöveken keresztül és kivetítéssel is figyelemmel kísérhetõ lesz a jelenség. A különleges alkalmat Kövi Szabolcs meditatív zenei koncertje festi alá. A napfogyatkozás alkalmával avatjuk a csillagvizsgáló új, 20 cm lencseátmérõjû távcsövét.
(MCSE)
#1409
Írta 2003. május 20. - 23:19


de persze valahogy így:
- Szíveskedjen felemelni a kezét!
- Nem.
- Jó-jó, rendben, bocsánat, hogy zavartam, de azért mégsem kéne egybõl ilyen mérgesnek lennie.
Aztán esetlegesen így folytathatná a kiképzõtiszt:
-Nem szomjas? Ne hozzak vmit inni? Vagy enni?

#1410
Írta 2003. május 20. - 17:23

Esetleg a "Sziveskedjen felemelni kezét!" formulát is bevezetik?
#1411
Írta 2003. május 20. - 16:42


#1412
Írta 2003. május 16. - 13:21

A 23 éves sportoló egy lejtõn 80 km/órás sebességgel száguldott, majd a kanyarban kisodródott, s az út melletti árokba zuhant.
A gyorsan kiérkezõ orvosok már nem tudták megmenteni a szerencsétlenül járt Reque életét.
MTI
#1413
Írta 2003. május 15. - 13:29

Versenyzõi pályafutásának eddigi legfontosabb bejelentését tette Baumgartner Zsolt , a Nemzetközi Forma-3000-es bajnokságban szereplõ magyar pilóta. Az idei harmadik versenyen gyõztes Jordan istálló tesztversenyzõként alkalmazza Baumgartnert, aki a tavalyi Magyar Nagydíj hétvégéjén három kör erejéig már kipróbálhatott EJ12-es Jordan versenyautót. A tesztpilótai állás az utolsó lépcsõfok ahhoz, hogy valaki Forma-1-es versenyzõ lehessen. Lapértesülések szerint a fiatal pilóta a nagydíjak péntek délelõtti kétórás tesztjén bizonyíthatná tehetségét.
A Világgazdaság mai cikkében azt találgatja Baumgartnber szerzõdtetése kapcsán, hogy melyik hazai nagyvállalat adta össze a Gyermek- és Ifjúsági és Sportminisztériummal karölteve a versenyeztetéshez szükséges több százmillió forintot. A lapnak Felkai György, a Mol Rt. kommunikációs igazgatója elmondta, hogy megítélése szerint nincs olyan hazai nagyvállalat, amely ezen a szinten piacképes ajánlatot tudna tenni, ráadásul a befektetés meglehetõsen kockázatos. A Mol korábban tízmilliós nagyságrendû összeggel támogatta Zsoltot. A lap értesülései szerint a minisztérium nem anyagi támogatást nyújt a magyar versenyzõnek. Az F1-es tesztpilóta kiérdemléséhez nemcsak tehetségre, hanem évi mintegy 1-3 millió dolláros pénzügyi támogatásra szükség van. Ez az összes Németországban vagy Nagy-Britanniában a piac méretei miatt viszonylag könnyen elõteremthetõek.
HAJRÁ! 8) alig várom már amikor nem csak a sumigyerek bunkózásával telik meg a levegõ amikor efegyet nézek, hanem végre magyar nevet kiabálhatnék! 8)
#1414
Írta 2003. május 14. - 13:45

#1415
Írta 2003. május 14. - 13:32

#1416
Írta 2003. május 14. - 12:25

#1417
Írta 2003. május 14. - 08:48

3. BICIKLISEKNEK FIZETNEK BENZIN-(AVAGY KILOMÉTER) PÉNZT - NORVÉGIÁBAN
A skandináv államban - a munkába bringázást népszerûsítõ kampánynyitányt
követõen - az állam már fizet azért, hogy az emberek kerékpárral tegyenek
meg rövidebb szolgálati utakat. A cél az autóhasználat általános
csökkentése és a lakosság erõnlétének javítása.
Az ország egyes vidékein, például a délnyugat-norvégiai Sandnes városban e
hónap elejétõl már 3,05 koronával (0,4 Euro) honorálnak minden egyes
kilométert, amelyet kerékpáron tesznek meg a szolgálati úton lévõ
önkormányzati alkalmazottak. Legfeljebb azonban 5 kilométerig díjazzák a
pedálozást, és a fizetett biciklizésbe nem számít bele a munkahelyre való
bejárás sem.
A városatyák úgy tudják, hogy sehol másutt a világon nincs ehhez fogható
biciklizésösztönzõ program - jelentette a Reuters. Norvégia nagyvárosaiban
egyébként május 3-án mintegy 75 ezren mentek kerékpárral a munkahelyükre a
"Biciklivel a munkába" nevû szokásos éves kampány keretében. Az esemény
részeként a kerékpárutak mentén ingyenes reggelit osztottak azoknak, akik
otthon hagyták az autójukat.
(Bring@Info/ BG; forrás: MTI/NOL 03-05-05, H: www.nol.hu )
4. DÉL-ALFÖLDI HÍREK: SZEGEDEN A BICIKLISEK INKÁBB FIZETNÉNEK A
PARKOLÁSÉRT, HA....
Egy márciusi felmérésbõl az derült ki, hogy a csongrád megyeszékhelyen a
megkérdezettek több mint fele akár 70 forintot is fizetne óránként azért,
ha biciklijét biztonságosan õrzött tárolóba rakhatná. A nagyvárosban lévõ
40 km-es kerékpárút-hálózatot nemsokára a Bertalan-hídi is bõviti.
Ez az információ a szegedi Webrádió és a Rádió88 közös élõ fórumán hangzott
el (III.27.), amelyre ANTAL JÁNOS és SZÉKELY ZSOLT kerékpáros aktivistákat
hívták meg szakértõként. Kiderült az is, hogy a város kerékpárút-hálózata
igenscsak szakadozott, és az eddig nagyon hiányzó, de hamarosan használatba
vehetõ Bertalan-hídi kerékpárút sem csatlakozhat közvetlenül a közeli
kerékpárutakhoz.
(Bring@Info/ ANTAL JÁNOS & SZÉKELY LÁSZLÓ; E: antaljanos@mail.tiszanet.hu,
H: http://bicikliut.freeweb.hu )
kicsit eltérõ a hozzáállás >





hozzátenném, hogy a reggeli/délutáni forgalmi dugók milliárdos károkat okoznak pl. Budapesten (környezetszennyezés, többlet üzemanyag fogyasztás, kiesett idõ=pénz, csak hogy a legfontosabbakat említsem)
#1418
Írta 2003. május 12. - 11:54

#1419
Írta 2003. május 12. - 11:48

#1420
Írta 2003. május 12. - 09:38

"Marco Pantani, az országúti kerékpározás botrányairól is elhíresült sztárja ellenzi, hogy kötelezõ legyen viselni a fejvédõt. Ha súlyos baleset történik, akkor a fejvédõ sem menti meg a versenyzõk életét, sõt, sokszor kifejezetten zavaró a viselése - mondta az 1998-as Giro d'Italia és Tour de France olasz gyõztese.
A kalóznak becézett klasszis hozzátette: akkor támogatná a fejvédõ kötelezõ használatát, ha egy olyan típust fejlesztenének ki, amely legalább olyan védettséget nyújt, mint a motorosoknak a bukósisak.
A nemzetközi szövetség (UCI) az olasz körverseny szombati kezdetétõl tette kötelezõvé a fejvédõ viselését, miután a kazah Andrej Kiviljev az idei Párizs-Nizza március 11-i szakaszán bukott, s késõbb belehalt koponyasérülésébe.
A június 1-ig tartó Giro d'Italia szervezõi viszont azonnal engedményt tettek a versenyzõknek: hegyi befutók esetén az utolsó öt kilométeren levehetik a fejvédõt. "