Az autó teljesen új konstrukció, amit mi sem mutat jobban, hogy az elõzõ Lancertõl összesen 6000 db alkatrészében különbözik. Igen nagy gondot fordítottak a jó aerodinamikai kialakításra, aminek érdekében a kocsi 3 hetet töltött a pályaversenyekrõl ismert Lola istálló szélcsatornájában.
A felfüggesztés elöl-hátul MacPherson rendszerû, Ohlins csillapítókkal, az Enkei magnéziumfelnik alatt Brembo fékrendszer leselkedik. A motor megegyezik a Lancer EVO VIII jól ismert 4G63 blokkjával, a szériával megegyezõ, ám könnyített fõtengellyel, hajtókarokkal és dugattyúkkal, új turbófeltöltõt valamint modifikált szívó - és kipufogórendszert kapott.
A motormenedzsmentet (a Mitsubishi történetében elõször) a Magneti Marelli szállítja. Meglepõ módon csak ötsebességes váltót használnak majd a pilóták - ezt azzal indokolták a fejlesztõk, hogy annyira jó a motor karakterisztikája, hogy felesleges a bonyolultabb és nehezebb hatgangos váltó.
A Lancer WRC 04 elsõ verseny a szezonnyitó Monte Carlo lesz január 23-án. Az autó Michelin gumikkal fog menni az egész szezonban
Egyéb mûszaki paraméterek:
- 3 tárcsás karbonszálas kuplung
- fékek:
8x18 felnik, 8 dugattyús, 370 mm fékek aszfalton
7x15 felnik, 4 dugattyús, 300 mm fékek murván
5.5x16 felnik, 4 dugattyús, 328 mm fékek havon
- Recaro ülések kompozit anyagból, Sabelt övek
- 90 literes benzintank


hmmmm...