Tegnap éppen volt szerencsém akaratlanul is stéherezni egy õsi "dinó" teherkocsi után a Váci úton. Nemigen bírt 45-tõl többet menni így összejött. De: még így is nagyon kellett figyelni, mert a forgalom szerint rángott a tempo. Ahogy turbo pityu mondja a gödrök is probléma, mivel nem látod!, ezt úgy oldottam meg, hogy a sáv közepén mentem, mert az autók nem másztak rám látva a "lassú" tempót. Viszont a kipufogó gázt már nem lehet megoldani, azt szívod, és hová lesz akkor az egészséges sport?!
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútisok Bp-n!
Started by
syncro
, 2002. January 31. 11:38
#1101
Posted 2003. November 07. - 10:54

#1102
Posted 2003. November 06. - 17:37

Stéherezni a fasza magyar aszfalton életveszély!A busz két kereke közt akkora gödrök lehetnek, amekkorában símán fejre állsz! Az öreg pótos IFA még használható, mert ott belátsz a pót alá és ki tudod kerülni a lyukakat, ha nem fulladsz meg a trutymójától!
Üdv:G.Pityu
Üdv:G.Pityu
#1103
Posted 2003. November 05. - 21:52

Rezsõ ! nem tudtad, hogy a peofi úgy csinálják, hogy beállnak a teherautó és a pótkocsi közé ;D ;D az sokkal hatékonyabb ;D ;D
Komolyra fordítva a szót!
Sajna itt pöstön elég nehéz beállni egy autó mögé és ott menni mert már benn a városban sem nagyon közlekedik senki 80 alatt :-(( szóval maradnak a robogók meg a bkv buszok :
Komolyra fordítva a szót!
Sajna itt pöstön elég nehéz beállni egy autó mögé és ott menni mert már benn a városban sem nagyon közlekedik senki 80 alatt :-(( szóval maradnak a robogók meg a bkv buszok :

#1104
Posted 2003. November 05. - 21:33

Tpresident: ez tiszta beszéd!
Stréherezés (most, már hogy tudom miaz ;D), saját tapasztalat: amíg egy ilyen szituban inkább rád húzzák a kormányt, vagy hirtelen fékezni, addig ezt én melegnek tartom. Ma vittem át a biciklimet a szervizbe (saját lábon, (keréken ;D)), és baleset miat lezárták az egész utat, én tudtam kerülni az autókat balról, szembe a maradékot írányította a rendõr és a tökgyerek direkt rámhúzta a kormányt, és a kamion szerelvénye közé kellet mennem! A másik oldalon még 1 autónyi hely volt! Ha nem sietek, utána megyek és kiszedem a volán mögül
.
Stréherezés (most, már hogy tudom miaz ;D), saját tapasztalat: amíg egy ilyen szituban inkább rád húzzák a kormányt, vagy hirtelen fékezni, addig ezt én melegnek tartom. Ma vittem át a biciklimet a szervizbe (saját lábon, (keréken ;D)), és baleset miat lezárták az egész utat, én tudtam kerülni az autókat balról, szembe a maradékot írányította a rendõr és a tökgyerek direkt rámhúzta a kormányt, és a kamion szerelvénye közé kellet mennem! A másik oldalon még 1 autónyi hely volt! Ha nem sietek, utána megyek és kiszedem a volán mögül

#1105
Posted 2003. November 05. - 09:59

Hát nem biztos hogy mindenkinek ennyi kerós ismerõse van, president. Kíváncsi lennék, hogy az igazi amatõrök valóban ötösével tekeregnek-e az utakon. Arra meg ne biztass senkit, hogy be kell lószólni mindenre, mert a sofõrök nagyon különbözõk, meg az aktuális helyzet is. A "mindennek" sokkal jobb a féke, mint egy oútinak és különben sem arra figyel, hogy mögötte egy kerós játszik. Mé egyébként is nagyon kell vigyázni az autósokra, mert minden szabály nélkül mennek és még nekik áll feljebb, pl. balra indexel és hirtelen jobbra lefordul (ha éppen rajta vagy simán elüt, még a fékhez sem tudsz érni!). Azt hiszem így is "elég" biciklist ütnek el.
#1106
Posted 2003. November 04. - 22:09

Stérherezés: Be kell lószolni "mindenre" gyengébb táv.busz, IFA...stb. aminek lehet. nem kell,h kisérgessen akárki autóval.
Edzõtárs: biztos van mindenkinek 3-4-5 ismerõse, aki hetente 2-5napon edzi magát.
Közülük valakivel szerintem hetente 1-2szer össz lehet hangolni az idõpontokat.
A személyes szabadidõrõl annyit gondolok,h mindeki tudja,h mennyit ér az életvitelében a sport.
Akinek 2-5óra szabadideje van 1 héten, célozza meg, hogy teljesíti pl. az amatõr kupa futamait, vagy telj.túrákat.
Akinek több ideje van annak már reális cél lehet egy tudatosan tervezett edzésmenet, felkészülés a versenyekre...stb.
Az egész lényege, hogy a szabadidõnket saját erõnlétünk fejlesztésére fordítjuk, majd velünk azonos érdeklõdésû emberek társaságában találunk boldogságot, barátokat, örömöt-bánatot...stb.
Az egész errõl szól, mindeki megtalálhatja benne a helyét.
Nekem személy szerint sok idõm van, megértõ családom(még otthon lakom, ill. járok haza hétvégente) a párom is maximálisan támogat, és az anagifeltételeim is elégségesek. mindemellett az összes kitartásomat és akaraterõmet képes vagyok mozgosítani a kerékpársportért.
Reális cél, hogy egyre jobb eredményeket érjek el az amatõr versenyeket, néhány év múlva pedig esetleg egy profi csapatnál kerekezhessek.
Ennyit szerettem volna mondani...
Edzõtárs: biztos van mindenkinek 3-4-5 ismerõse, aki hetente 2-5napon edzi magát.
Közülük valakivel szerintem hetente 1-2szer össz lehet hangolni az idõpontokat.
A személyes szabadidõrõl annyit gondolok,h mindeki tudja,h mennyit ér az életvitelében a sport.
Akinek 2-5óra szabadideje van 1 héten, célozza meg, hogy teljesíti pl. az amatõr kupa futamait, vagy telj.túrákat.
Akinek több ideje van annak már reális cél lehet egy tudatosan tervezett edzésmenet, felkészülés a versenyekre...stb.
Az egész lényege, hogy a szabadidõnket saját erõnlétünk fejlesztésére fordítjuk, majd velünk azonos érdeklõdésû emberek társaságában találunk boldogságot, barátokat, örömöt-bánatot...stb.
Az egész errõl szól, mindeki megtalálhatja benne a helyét.
Nekem személy szerint sok idõm van, megértõ családom(még otthon lakom, ill. járok haza hétvégente) a párom is maximálisan támogat, és az anagifeltételeim is elégségesek. mindemellett az összes kitartásomat és akaraterõmet képes vagyok mozgosítani a kerékpársportért.
Reális cél, hogy egyre jobb eredményeket érjek el az amatõr versenyeket, néhány év múlva pedig esetleg egy profi csapatnál kerekezhessek.
Ennyit szerettem volna mondani...
#1107
Posted 2003. November 04. - 13:17

Hát persze hogy számít, nemcsak erõnlétileg, de technikára is. Aki ritkán megy bolyban, minden versenyen meg kell kicsit szoknia, hogy sokan veszik körül.Ez a honlap például eredetileg azért lett, hogy összeálljon egy pesti amatõr edzõboly, aztán nem lett belõle semmi, pontosabban 2-3 ember egy darabig.
A spontán stéherezés tényleg veszélyes és elég kis idõre szól általában. A kismotorral nem sokra megyünk, az autó veszélyes (persze csak dugóban fordulhat elõ), legjobb a teherautó, mert az nemigen tesz váratlan manõvert, de ilyenkor is nagyon kell figyelni (motorhang!) és a szélén menni min. 2m-re!
A spontán stéherezés tényleg veszélyes és elég kis idõre szól általában. A kismotorral nem sokra megyünk, az autó veszélyes (persze csak dugóban fordulhat elõ), legjobb a teherautó, mert az nemigen tesz váratlan manõvert, de ilyenkor is nagyon kell figyelni (motorhang!) és a szélén menni min. 2m-re!
#1108
Posted 2003. November 04. - 11:38

Ha megengeditek én a stéherezés szempontjából ha adódik és elmegy mellettem egy robogó belószolok és megpróbálok elmenni vele, ha gyors és kiszakadok akkor is csináltam egy jó sprintet. Néha a teherautó mögé is beállok, de ez NAGYON veszélyes. És meg is oldottuk a stéherezés problémáját! A csapatos edzés meg ha nem is jön össze mindig, de ha heti 2-3 alkalommal mégis, már azis baromira sokat számít.
#1109
Posted 2003. November 03. - 10:50

Tpresident: maradjunk a realitásoknál, nálunk, a mi viszonyaink között, ahol dolgozni (vagy tanulni) kell, mint güzü pakisztáni bérekért (/-értékû diplomáért), kevés a valószínûsége, hogy akár két ember is hosszabb távon össze tudja hangolni az edzéseket (saját tapasztalat), ráadásul az sem mindegy mikor (pl nem lehet igazán jó edzést tartani sötétben, esõben, hóban és 8-10C alatt). Ezek után kétséges beszélni igazi edzéstervekrõl pláne stéherezésrõl (ki fog neked csak ezért 2-3 órát adni autójával együtt? és mit szól az amúgy is túltengõ, frusztrált forgalom többi résztvevõje ha 40-el kell mennie?), vagy amikor örülsz hogy ma sem tudtak elütni pl. a fóti úton.
#1110
Posted 2003. November 02. - 15:24

Ebben igazatok van. Sajnos kevés ember ûzi felénk ezt a sportot és még kevesebb akivel este 8-9 kor tudok elindulni. (hétvégén megy a du is). Mindegy, végül is a magam szórakozására csinálom, az a néhány verseny meg jó felmérõ, ezért NEM értem azokat akik csalnak egy versenyen. MINEK JÖN >
!

#1111
Posted 2003. November 02. - 14:40

Nagyon is igazad van, de. Eddig senkivel nem tudtam együtt edzeni, mert nem volt kivel. A spinning még viszonylag jó, ha van edzõ/oktató, mert diktálja a tempót, adja a feladatokat, és sokkal érdekesebb, mint egyedül.
Már nincs, és valószínûleg nem is lesz jó idõ, a kinti tekeréseknek vége. A jó idõvel viszont elõbújnak az outisok is. Pölö a Teleholdas túrákon is ott van a hangulat.
Már nincs, és valószínûleg nem is lesz jó idõ, a kinti tekeréseknek vége. A jó idõvel viszont elõbújnak az outisok is. Pölö a Teleholdas túrákon is ott van a hangulat.
#1112
Posted 2003. November 02. - 11:38

Komoly edzéseket már nem lehet egyedül végezni.
Kell edzõtárs, esetleg többen mentek tekeregni...az se baj, ha gyengébb-erõsebb kerül össze.
Én sokszor megyek tekerni 1-2-3-4 társsal, sokkal többet ér.
Lehet lószolni a hegytetõkért, településtáblákért.
Nagyon sokat ér, higyétek el. Akkor is "megyünk" a tel.táblákért, ha nálam erõsebb emberekkel edzek, hiába gyõz le 10bõl 9szer, de mindketten mind a 10szer maximumra kihajtottuk magunkat.
Ha elmész 1edül edzeni, monjuk mész 60km-t, és a végén kijön 29-31km/h átlag. Elmentek hárman, beszélgettek kicsit, ahol lehet, itt-ott összeálltok, forogtok, sprint a táblákért, és mire hazaértek 32-35km/h átlag hamar megvan.
Mentális hatása van a dolognak. Mikor egyedül mész sokkal hamarabb visszaveszed a tempót, mintha ott lihegsz v.ki nyakába, és vicsorogsz, hogy: Azért se szakadok le!!!!
Ha összálltok forogni, abból is hasznod lesz a versenyen: Ha leszakadsz az élbolyról, össze tudsz állni más leszakadókkal. Ha szökésben vagy(mert bármikor lehetsz) pár erõs emberrel, szintén össze tudtok állni.
Jó, ha nem egyedül mész tekerni...sokkal többet kihozol magadból!!!
Kell edzõtárs, esetleg többen mentek tekeregni...az se baj, ha gyengébb-erõsebb kerül össze.
Én sokszor megyek tekerni 1-2-3-4 társsal, sokkal többet ér.
Lehet lószolni a hegytetõkért, településtáblákért.
Nagyon sokat ér, higyétek el. Akkor is "megyünk" a tel.táblákért, ha nálam erõsebb emberekkel edzek, hiába gyõz le 10bõl 9szer, de mindketten mind a 10szer maximumra kihajtottuk magunkat.
Ha elmész 1edül edzeni, monjuk mész 60km-t, és a végén kijön 29-31km/h átlag. Elmentek hárman, beszélgettek kicsit, ahol lehet, itt-ott összeálltok, forogtok, sprint a táblákért, és mire hazaértek 32-35km/h átlag hamar megvan.
Mentális hatása van a dolognak. Mikor egyedül mész sokkal hamarabb visszaveszed a tempót, mintha ott lihegsz v.ki nyakába, és vicsorogsz, hogy: Azért se szakadok le!!!!
Ha összálltok forogni, abból is hasznod lesz a versenyen: Ha leszakadsz az élbolyról, össze tudsz állni más leszakadókkal. Ha szökésben vagy(mert bármikor lehetsz) pár erõs emberrel, szintén össze tudtok állni.
Jó, ha nem egyedül mész tekerni...sokkal többet kihozol magadból!!!
#1113
Posted 2003. November 01. - 21:14

#1114
Posted 2003. November 01. - 14:33

Jövõre, minden versenyre el szeretnék menni, ha lehetséges. Mezõnyben nem látok sok esélyt, mert néhányan elszöknek, és csak a végén látjuk õket viszont. Az egyéni idõfutam pont arról szól, hogy te vagy, meg az óra. Ez verseny. Nem fügsz mástól. Ráadásul sok mezõnyversenyen sprintbefutó van. Ez megint nem szimpatikus.
Eddig csak egyedül tekertem- nem mondanám edzésnek-, és ehhez szoktam hozzá.
Eddig csak egyedül tekertem- nem mondanám edzésnek-, és ehhez szoktam hozzá.
#1115
Posted 2003. October 31. - 22:11

tudod autó mögött vagy motor mögött... De inkább nem ajánlgatok ilyet mert ezt azért nem árt megtanulni... ha nem akarsz az auto/motorra felkerülni matricának ;D ;D
#1116
Posted 2003. October 31. - 21:40

#1117
Posted 2003. October 31. - 18:40

Szóval az intevall edzés egy fajtája 8) igyen már értem köszi ... Ja egyébként ha valaki idõfutamra készül akkor a mezõnyversenyeken való indulás kiváltható stéheres edzéssel szerintem.
#1118
Posted 2003. October 31. - 17:29

Erõsebb könnyebb tempó váltogatása. Pl futásnál futsz erõsen 200 m-t, aztán kocogsz 100-at és igy tovább elõtte bemelegités utána levezetés dukál. Igy is lehet javitani a sebességet. Nem annyira durva mint a résztáv de már egy keményebb edzésfajta.
#1119
Posted 2003. October 31. - 15:39

#1120
Posted 2003. October 31. - 10:08

Az egyénileg készített karbon holmik olcsóbbak, de a biztonság kérdéses ilyenkor... Talán ha lehet tesztelni vásárlás elõtt.
A dolgok összefüggnek: a te szempontodból egy kis túlzással idõfutam sincs mezõnyverseny nélkül, utóbbival tudsz "fejlõdni" elõbbire is. Ha el tudsz menni az élbollyal (minél tovább) rááll a lábad a nagy áttétel pörgetésére, aztán az idõfutamon kisebb távon van esélyed a ritmus "ismétlésére", emlékszik rá a szervezet (magad nem fogsz olyan tempót erõltetni edzésen). Ha mentél 10e km, az már jó állóképességre, nem kell fokozni, ezután a tempóerõsítés és fartlek jön. Sõt a mentális felkészülés sem hülyeség! Persze az egész csak akkor érdekes, ha rendszeresen versenyezni akarsz, egyébként nem sok értelme van.
A dolgok összefüggnek: a te szempontodból egy kis túlzással idõfutam sincs mezõnyverseny nélkül, utóbbival tudsz "fejlõdni" elõbbire is. Ha el tudsz menni az élbollyal (minél tovább) rááll a lábad a nagy áttétel pörgetésére, aztán az idõfutamon kisebb távon van esélyed a ritmus "ismétlésére", emlékszik rá a szervezet (magad nem fogsz olyan tempót erõltetni edzésen). Ha mentél 10e km, az már jó állóképességre, nem kell fokozni, ezután a tempóerõsítés és fartlek jön. Sõt a mentális felkészülés sem hülyeség! Persze az egész csak akkor érdekes, ha rendszeresen versenyezni akarsz, egyébként nem sok értelme van.