A Tahitótfalu idõfutam nem jövõ héten, hanem 2 hét mulva lesz!
A Mavic kereket meg a Pro-bike ban holnap megnézik nekem milyen. De a pénz kicsit késõbb lesz rá, ha pedig drága lenne, akkor marad a WHR-540es Shimano kerék.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútisok Bp-n!
Started by
syncro
, 2002. January 31. 11:38
#801
Posted 2004. February 20. - 23:26

#802
Posted 2004. February 20. - 21:55

Ugye?
Papíron, az íróasztal mellett ülve nyerjük meg az outi VB-t ;D
De viccet félretéve: ez az inga-módszer bármelyik keréknél lemérhetõ, és még a vétel elõtt kiderül, mennyi az annyi.
Még csak szõrmentén érintettük a témát.
A Mavicra én is kíváncsi vagyok, majd tájékoztass a fejleményekrõl!
Jövõ héten mi lesz? BÉKÁS I.
Pl. be kellene járni a terepet, hogy mire számítson az ember.
Papíron, az íróasztal mellett ülve nyerjük meg az outi VB-t ;D
De viccet félretéve: ez az inga-módszer bármelyik keréknél lemérhetõ, és még a vétel elõtt kiderül, mennyi az annyi.
Még csak szõrmentén érintettük a témát.
A Mavicra én is kíváncsi vagyok, majd tájékoztass a fejleményekrõl!
Jövõ héten mi lesz? BÉKÁS I.
Pl. be kellene járni a terepet, hogy mire számítson az ember.
#803
Posted 2004. February 20. - 21:40

Huh emberek, ez gyönyörû levezetés volt! Hozzá se tudok szólni. Én most pillanatnyilag a Mavic kereke felé hajlok, már csak a pénzre várok hozzá és... Addig is hajtom ezeket a szutyok 105-ös kereket ;D
Tpresident: szombat 13.00 hotel parkoló tekerés.
vasárnap 10.00 szintén hotel parkoló, ha az idõjárás is engedi persze.
Tpresident: szombat 13.00 hotel parkoló tekerés.
vasárnap 10.00 szintén hotel parkoló, ha az idõjárás is engedi persze.
#804
Posted 2004. February 20. - 21:13

Sajna nem ilyen egyszerû a helyzet:
v/r=szögsebesség
Gördüléskor a gyorsulás, a=v2/r
De fontosabb a tehetetlenségi nyomaték. Függeszd fel a kereked, mint egy ingát, és mérd meg 10 lengés idejét, max. 5fokos kitéréssel. A tömeg, ismeretében megmondom, mennyi a tehetetlenségi nyomatéka. Ez az, ami igazán számít! A mozgási energia, és a perdület is nagyban függ ettõl. Pl. a mozgási energiába nem csak a tengely sebességét (vs), hanem a forgásból adódó energiát is bele kell venni.A gyorsításhoz meg nyomaték, ez is a teh.nyom. fv-e, ráadásul lineárisan.
Szóval minél kevesebb tömeget a kerületre!
v/r=szögsebesség
Gördüléskor a gyorsulás, a=v2/r
De fontosabb a tehetetlenségi nyomaték. Függeszd fel a kereked, mint egy ingát, és mérd meg 10 lengés idejét, max. 5fokos kitéréssel. A tömeg, ismeretében megmondom, mennyi a tehetetlenségi nyomatéka. Ez az, ami igazán számít! A mozgási energia, és a perdület is nagyban függ ettõl. Pl. a mozgási energiába nem csak a tengely sebességét (vs), hanem a forgásból adódó energiát is bele kell venni.A gyorsításhoz meg nyomaték, ez is a teh.nyom. fv-e, ráadásul lineárisan.
Szóval minél kevesebb tömeget a kerületre!
#805
Posted 2004. February 20. - 17:34

Az egész buliban szerintem a felni, a belsõ és a külsõ tömege lényeges, mert az van a "perdületen".
30km/h sebességnél a felnire ható erõ közel 3G, vagyis a normál gravitáció 3szorosa.
És ez még csak 30km/h. Versenyen a 36-38-40es átlaghoz sokszor kell 40fölött veretni...sõt!!!
Szerintem sokkal töbre megy az ember egy igazán könnyû felnivel, meg egy pár jó külsõvel.
Én véleményem és tapasztalataim szerint 180-280g között lévõ gumik a legideálisabbak.
280g felett már vagy edzésre való, és tényleg 8-10000km-t is használható gumik vannak, olcsón(1500-3000ftl). 180g alatt lévõk pedig már erõsen növelik a defekt kockázatát. Még idõfutmra sem érdemes szerintem játszadozni a 160-180g-os gumikkal, mert ha ledefektelsz, már az egésznek annyi.
Az arany középútnak pl. a Swalbe Stelvio 220g-ja(bár kicsit húzós a 6500Ft) tekithetõ. Semperit vagy Swalble Blizzard gumik vannak 220-250g között, ezeket idõnként el lehet kapni kurva jó akciókban 2500-3000ft körül, és a defektállóság valamint a 4-6000km garantált.
Meg lehet próbálni õket XXlight, vagy latex belsõvel, ami kb. 2*50g-ot farag le a perdületbõl kb. 3000Ft-ért.
XXlight-ot még nem próbáltam, a latexrõl annyit lehet tudni, h 2-5naponta fújni kell bele párat, mert porózus anyag, tehát engedi a levegõt!!!
Ennyit akartam mondani.
Marchello: Ha vasárnap az idõjárás egészséges idõt mond, leviszem a montimat, szerzek rá kopasz vékony gumit, aztán csörtethetünk!
30km/h sebességnél a felnire ható erõ közel 3G, vagyis a normál gravitáció 3szorosa.
És ez még csak 30km/h. Versenyen a 36-38-40es átlaghoz sokszor kell 40fölött veretni...sõt!!!
Szerintem sokkal töbre megy az ember egy igazán könnyû felnivel, meg egy pár jó külsõvel.
Én véleményem és tapasztalataim szerint 180-280g között lévõ gumik a legideálisabbak.
280g felett már vagy edzésre való, és tényleg 8-10000km-t is használható gumik vannak, olcsón(1500-3000ftl). 180g alatt lévõk pedig már erõsen növelik a defekt kockázatát. Még idõfutmra sem érdemes szerintem játszadozni a 160-180g-os gumikkal, mert ha ledefektelsz, már az egésznek annyi.
Az arany középútnak pl. a Swalbe Stelvio 220g-ja(bár kicsit húzós a 6500Ft) tekithetõ. Semperit vagy Swalble Blizzard gumik vannak 220-250g között, ezeket idõnként el lehet kapni kurva jó akciókban 2500-3000ft körül, és a defektállóság valamint a 4-6000km garantált.
Meg lehet próbálni õket XXlight, vagy latex belsõvel, ami kb. 2*50g-ot farag le a perdületbõl kb. 3000Ft-ért.
XXlight-ot még nem próbáltam, a latexrõl annyit lehet tudni, h 2-5naponta fújni kell bele párat, mert porózus anyag, tehát engedi a levegõt!!!
Ennyit akartam mondani.
Marchello: Ha vasárnap az idõjárás egészséges idõt mond, leviszem a montimat, szerzek rá kopasz vékony gumit, aztán csörtethetünk!
#806
Posted 2004. February 20. - 14:19

Nekem nagyon tetszik a Bontrager Race lite kerék amivel a bringám jött, elõl 20 hátul 24 küllõs szett. Eddig egyszer kellett húzni egy picit a hátsó kerék egy küllõjén, se defekt se küllõtörörés és igencsak mutatós darab, jól birja az én 82 kilómat (versenysúly), könnyû és erõs konstrukció. Az elsõ 725g a hátsó 1020g és 450$ az ára az USA-ban.
#807
Posted 2004. February 20. - 10:29

Nagy kérdés ez a versenykerék, mert ugye ez egy plussz dolog és elég költséges. Érdemes-e egyáltalán, stb... Ezért filózok annyit, mert kérdéses, hogy egy 10-30 gr-al könnyebb versenykerékért érdemes-e + 80-100e Ft-t kiadni. Az Amclassic kerék azért csábító, mert már lényeges a tömegelõny: kb. 350gr.-mal könnyebb, és amit itt raknak össze az 32 küllõs (biztonság) és 60e körül van. Amúgy persze lehet, hogy a többi kerékmárka jobb (erõsebb építésû ... ?). Kipróbálni nem tudod, zsákbamacska... :-\
#808
Posted 2004. February 18. - 21:02

Most nézegettem a Mavic-éknél mi a helyzet és tetszetõsnek tûnik a Mavic Ksyrium Equipe 1835g, vagy a Cosmos 1820g -jával. Mindkét kerékszett külföldön 270 euro körül van, elvileg itthon sem lehet több mint 80-90e HUF, ami a Shimano WHR-540 es ára alatt van. Csak kapható-e Magyarországon?
Most engem is érdekel a téma, mert lehet kapok versenykerekekre pénzt és akkor ezek közül választanék. A mostani 105ös kerekem meg edzésre még jó lesz egy darabig...
Most engem is érdekel a téma, mert lehet kapok versenykerekekre pénzt és akkor ezek közül választanék. A mostani 105ös kerekem meg edzésre még jó lesz egy darabig...
#809
Posted 2004. February 18. - 18:17

Tpresident:
hát nem tudom, de szerintem az egyetemnek nincsen, de azért megkérdezheted Szentessi Balázst a dologról. Vagy építsél egy occsó bringát.
Én a tegnapi 120 után, ma dobtam egy 130ast a Bakonyban! Élveztem nagyon, bár néhol kissé érdekes kinézetû felhõk jöttek, de a permetezésnél tobább szernecsére egyik sem jutott. Kár nagyon a hétfõi hóért akkor most Te is itt tekernél ebben a viszonylag jó idõben.
hát nem tudom, de szerintem az egyetemnek nincsen, de azért megkérdezheted Szentessi Balázst a dologról. Vagy építsél egy occsó bringát.
Én a tegnapi 120 után, ma dobtam egy 130ast a Bakonyban! Élveztem nagyon, bár néhol kissé érdekes kinézetû felhõk jöttek, de a permetezésnél tobább szernecsére egyik sem jutott. Kár nagyon a hétfõi hóért akkor most Te is itt tekernél ebben a viszonylag jó idõben.
#810
Posted 2004. February 18. - 15:17

Az am.classic cuccok sz.tem jók. Láttam olyat, ami 2003ban ment 8000km-t, és semmi gond vele.
Marchello: szerencséd van, szerdára ugye havazást ígértek! Ehhez képest...engem meg a guta megüt, h nincs itt a biciklim+cuccom!!!!
Az egyetemtõl nem lehet kerékpárt kölcsönözni???
Valami megoldás nincs????? HELP ME!
Marchello: szerencséd van, szerdára ugye havazást ígértek! Ehhez képest...engem meg a guta megüt, h nincs itt a biciklim+cuccom!!!!
Az egyetemtõl nem lehet kerékpárt kölcsönözni???
Valami megoldás nincs????? HELP ME!
#811
Posted 2004. February 18. - 13:42

Benne vagyok a zedzésben, de...
szombaton csak 10 után érek rá, a vasárnap viszont szabad
44-18-ban tudom nyomni az SS-el, ha nem probléma.
Mondjuk kimehetünk Tahitótfalura, pályát bejárni, vagy Pomáz-Dobogókõ is lehet.
Szombaton fél egykor mondjuk nekem megfelel, a Pomáz-Dobogókõ úgyszintén.
#812
Posted 2004. February 18. - 11:19

Akkor ez az Amclassic jó választás lehet, ha bírja, mert a Mavic Ksyrium SSC SL 660+840g a súlya tehát ennek is 1500g!
#813
Posted 2004. February 18. - 10:15

A probléma ezzel a kerékkérdéssel az, hogy nincs választék, nem tudod meg se nézni. Ha akarsz valamit rendeld meg, fizess elõre, aztán meg vagy beszerzik vagy nem. De pl. meg tudnának szerezni Zipp kereket? Ezek a gyári MAvic és Shimano kerekek biztos jók de nehezek, fõleg ahhoz képest mennyibe kerülnek. Az én fûzött Mavic felnis szettem (Ultegra agyak) 1850 gr. körüli és 60e volt, ettõl könnyebb Shim. vagy akár Gipiemme, Mavic 100e fölött van. Akkor már jobban hangzik egy összeállított Amclassic szett 1500gr.-al és 60e Ft. körüli árral.
#814
Posted 2004. February 17. - 21:12

Benne vagyok a zedzésben, de...
szombaton csak 10 után érek rá, a vasárnap viszont szabad
44-18-ban tudom nyomni az SS-el, ha nem probléma.
Mondjuk kimehetünk Tahitótfalura, pályát bejárni, vagy Pomáz-Dobogókõ is lehet.
szombaton csak 10 után érek rá, a vasárnap viszont szabad
44-18-ban tudom nyomni az SS-el, ha nem probléma.
Mondjuk kimehetünk Tahitótfalura, pályát bejárni, vagy Pomáz-Dobogókõ is lehet.
#815
Posted 2004. February 17. - 19:58

Mavic-bõl nem csak Ksyrium van, hanem még vehetsz pl Cosmic (Nagy Robi is ezt használta az idei TdH-n!), Cosmos kerekeket is akár. Akkor ott van a Fradi kerekei Ambrosio FCS28 és X-Carbo. Én szerintem a Shimano WHR-540 sem egy rossz választás és egész jó árban van (E+H kerék kb br 80-90e HUF, 1045g+825g súly jár hozzá).
Én kihasználtam a mai idõt és jó egyetemistához méltóan nem mentem be egy elõadásra, így máris volt idõm tekerni 120km-t. Holnapra elvileg megjön a gané, de ha mégsem akkor megduplázom a tétet! ;D ;D ;D
Én kihasználtam a mai idõt és jó egyetemistához méltóan nem mentem be egy elõadásra, így máris volt idõm tekerni 120km-t. Holnapra elvileg megjön a gané, de ha mégsem akkor megduplázom a tétet! ;D ;D ;D
#816
Posted 2004. February 17. - 14:12

Egyöntetû jó vélemények a MAvic-ról, most már csak az a 200e hiányzik a Ksyrium Elite-hez, ami nincs. A MAvic Reflex felni nagyon jó volt régen és nagyon könnyû, de már két éve sem akarták beszerezni (a Peugeot-s eladó mondta: azt már régen nem gyártják!!).
Mostánában láttam Cannondale CAAD7-es (!) vázon Shim Ultegra szettel szerélt oútit (Mavic gyári kerék) a Bécsi úti Bev.közpomtban lévõ Malinál, 580e körül volt. Ahhoz képest egész jó ár. :-\ (ugyanezt Dura-ace-val 1m fölé saccolom)
Mostánában láttam Cannondale CAAD7-es (!) vázon Shim Ultegra szettel szerélt oútit (Mavic gyári kerék) a Bécsi úti Bev.közpomtban lévõ Malinál, 580e körül volt. Ahhoz képest egész jó ár. :-\ (ugyanezt Dura-ace-val 1m fölé saccolom)
#817
Posted 2004. February 17. - 13:02

Mavic Crossmax-ról tudok nyilatkozni:
Ez ugye monti, de egy jóbarátom 4.éve hajtja, évi kb. 7000-9000km-t. Többnapos, csomagos túráktól az edzéseken át a CC, Maraton versenyeken is ezzel megy.
80-82kg a srác, épp a múlt héten kérdeztem a kerékrõl, és csak dícsérni tudta. Évente 1szer(tavasz elején) szétszedi, átkeni, és egész évben szuper.
Annak idején, mikor vette, kapott hozzá 10db "tartalék" küllõt, abból 3db kellett használni.
Igaz, ez ugye 24/28küllõs rendszer!!!!
Mavicról annyi saját tapasztalatom van, h mindkét biciklimen ilyen kerekek vannak:
Monti: X517
O.úti: Régi peremes Reflex.
Ütöm vágom õket idõnként, de centirozni 1-2szer kellett csak...akkor is csak az esztétika, miatt, egyébként nem lehetett érezni, csak látni.
Más:
Tegnap 5cm hóra ébredtem Tb-án, most itt Veszprémben 7ágról süt a nap, és +5fok van. A biciklim persze otthon figyel...
Szomorú dolgok ezek!!!!! ;D ;D ;D ;D
Ez ugye monti, de egy jóbarátom 4.éve hajtja, évi kb. 7000-9000km-t. Többnapos, csomagos túráktól az edzéseken át a CC, Maraton versenyeken is ezzel megy.
80-82kg a srác, épp a múlt héten kérdeztem a kerékrõl, és csak dícsérni tudta. Évente 1szer(tavasz elején) szétszedi, átkeni, és egész évben szuper.
Annak idején, mikor vette, kapott hozzá 10db "tartalék" küllõt, abból 3db kellett használni.
Igaz, ez ugye 24/28küllõs rendszer!!!!
Mavicról annyi saját tapasztalatom van, h mindkét biciklimen ilyen kerekek vannak:
Monti: X517
O.úti: Régi peremes Reflex.
Ütöm vágom õket idõnként, de centirozni 1-2szer kellett csak...akkor is csak az esztétika, miatt, egyébként nem lehetett érezni, csak látni.
Más:
Tegnap 5cm hóra ébredtem Tb-án, most itt Veszprémben 7ágról süt a nap, és +5fok van. A biciklim persze otthon figyel...
Szomorú dolgok ezek!!!!! ;D ;D ;D ;D
#818
Posted 2004. February 17. - 11:03

Hallottam rossz véleményeket a MAvic agyakról, strapabíró lehet a MAvic gyári kerék, vagy csak szép?
#819
Posted 2004. February 16. - 15:57

Nekem könnyû dolgom van, mert tesómnak kerékpárboltja van. Így az árubeszerzés és a szervíz sem okoz nagy fennakadást. A centírozás nagyon pepecselõs munka, de nekem évente elég egyszer, nem könnyû nyolcast belevinni a rendszerbe. Mondjuk ha lenne rá pénzem inkább Mavic kereket vennék (pl Ksyrium)
#820
Posted 2004. February 16. - 14:19

Kösz a gyors válaszokat, MArchello! Két küllõtörés 3 év alatt tényleg nem rossz, és még pót-kerék is van. Honnan tudtok ilyen küllõt szerezni, mert égen-földön nincs, becentrírozni sem lehet egyszerû...
Van valakinek valami tapasztalata az AmClassic mélyperemes gyárilag fûzött kerékszettrõl?
Van valakinek valami tapasztalata az AmClassic mélyperemes gyárilag fûzött kerékszettrõl?