idõfutam téma: nemrég olvastam egy cikket arról, hogy idén LA is áttért arra a pozícióra, amilyet JU (is) használt 2003-ban. pedig Brynell-ék nagyon fikázták ezt tavaly. a változtatás lényege: a könyöklõ nem vízszintesen fekszik a kormányon, hanem elõre döntött
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútisok Bp-n!
Indította
syncro
, 2002. január 31. 11:38
#621
Írta 2004. április 27. - 08:50

#622
Írta 2004. április 26. - 19:14

Pcycle: éppen azt a Bükkszentkereszti mászást terveztem volna, ha nem esik az esõ, a térképen is szépen nézett ki. Majd vmkor máskor újra megpróbálom
A Balaton200 május utolsó szombatán szokott lenni és nincs bent a hivatalos versenynaptárban, mert túrának van meghírdetve. A Pelsón meg az elsõ bolynak volt kísérõautója és onnan lehetett kérni. És egyszer amikor laza volt a tempó én megálltam pislantani, csak jókor kell megállni mert ha akkor mennek 50 felett akkor szivás van.
Vito:
Most már azért is nehézkes a mostani menõket rávenni egy ilyen egyórás kísérletre, mert a hivatalos csúcs beállításához "hagyományos" kerékpárt kell használni és semmi extra. Boardman is utána alig tudott lábraállni, annyira kényelmetlen volt és teljesen elkészült a bringától. Szóval a profik nem szivesen nyírják ki magukat egy ilyen géppel.

Vito:
Most már azért is nehézkes a mostani menõket rávenni egy ilyen egyórás kísérletre, mert a hivatalos csúcs beállításához "hagyományos" kerékpárt kell használni és semmi extra. Boardman is utána alig tudott lábraállni, annyira kényelmetlen volt és teljesen elkészült a bringától. Szóval a profik nem szivesen nyírják ki magukat egy ilyen géppel.
#623
Írta 2004. április 26. - 15:27

ha már gigaáttételekrõl esett szó: nagy kedvencem Miguel Isten Indurain 59-13-as áttétellel ment amikor megdöntötte az egyórás kerékpározás csúcsát. ez ugyan elméletileg kevesebb fordulat mint mondjuk az 55-11, de gondolom - mivel pályán ment és ez nem országúti idõfutam - nagyobb volt a hátsókereke az országúton megszokottnál.
érdekes, hogy a mostani menõk - LA, JU,Millar - meg se próbálkoznak az egyórással.
érdekes, hogy a mostani menõk - LA, JU,Millar - meg se próbálkoznak az egyórással.
#624
Írta 2004. április 26. - 13:04

Szilvásváradnál felmentem még a fennsíkra, nekem is baromira tetszik az út, gyönyörû kilátás... Csak lefelé volt fagyos az esõben.
A Pelson ha jól emlékszem tavaly nem volt frissitõ, de van egy másik verseny is akkortájt. A Balaton200 ami Almádiból indul és Keszthelyen van kaja+pia.
A Pelson ha jól emlékszem tavaly nem volt frissitõ, de van egy másik verseny is akkortájt. A Balaton200 ami Almádiból indul és Keszthelyen van kaja+pia.
#625
Írta 2004. április 26. - 11:43

#626
Írta 2004. április 26. - 10:02

Ha jól számolom a 80-85ös tempóhoz kb 150ig kellett felpörgetnem, utána már "csak" néha belerugni párat a pedálba. Szoktam gyorsító munkát végezni, ami nálam 15x300m, 160-170es fordulaton. És Cippo azt a 80as tempót huzamosan csinálta, ami TELJESEN más. Huzamosan szelezni mikro mögött a 70-80 reális, fölötte hosszabb távon nem lehet tekerni ezzel az áttétellel.
Szombaton én 9 után indultam Mátraderecskérõl és 11 után értem Szilvásváradra, az esõvel együtt... Egyébként Miskolcra akartam menni, de miután átáztam már a hegy elõtt, már ott felmentem a Bükkbe, de így is szarrá áztam mire hazaértem. 90km volt még hátra esõben...
Szombaton én 9 után indultam Mátraderecskérõl és 11 után értem Szilvásváradra, az esõvel együtt... Egyébként Miskolcra akartam menni, de miután átáztam már a hegy elõtt, már ott felmentem a Bükkbe, de így is szarrá áztam mire hazaértem. 90km volt még hátra esõben...
#627
Írta 2004. április 25. - 23:55

Ted, vasárnapra én is terveztem végre egy Kékes-túrát.
Nem brutál tempóban, síkon 30-31-es átlagot tudok.
Még a BM-tõl függ, mennyit vállalok be, lehet, hogy 1 kör után irány haza.
Nekem a V10-re kellene gyúrnom...
Nem brutál tempóban, síkon 30-31-es átlagot tudok.
Még a BM-tõl függ, mennyit vállalok be, lehet, hogy 1 kör után irány haza.
Nekem a V10-re kellene gyúrnom...
#628
Írta 2004. április 25. - 19:48

Susnyás_Ted: elismerésem ha azt meg tudod csinálni! Már magában nem rossz a 272km, nem azokon az emelkedõkön... Egyébként szerintem hogy ne legyen olyan monoton csinálhatnád az én kedvencemet: Gyöngyös - Kékes - Parád - Galya - Pásztó - Galya - (Kékes) - Gyöngyös és persze hogy meglegyen a kili ebbõl 2 kör ;D ;D
Mikor lesz a Salzkammergut Radmaraton? Már én is tervezem hogy egyszer el kellene indulnom egy ilyenen, nagyon mozgatja a fantáziámat.
Mikor lesz a Salzkammergut Radmaraton? Már én is tervezem hogy egyszer el kellene indulnom egy ilyenen, nagyon mozgatja a fantáziámat.
#629
Írta 2004. április 25. - 19:42

Hali! (újra Veszprémbõl)
Nem gondoltam hogy ennyire megmozgatja a fantáziátokat az a 92.5 km/h. Az áttétel hozzá 53/12 volt és kb 80-85ig kellett tekernem, utána már csak párszor belepörgetni hogy ott bírjak maradni (persze pattogtam a nyeregbe ami baromira veszélyes és nem ajánlom). Akkor szakadtam ki, amikor felfelé is 90 felett akart menni, amikor már folyamatosan kellett volna pörgetnem, ami nem ment
Egyébként az én rekordom (nem szélárnyékban) 96.4km/h Ausztriában egy tök egyenes jó 10%os lejtõn (kátyumentes persze).
Jó volt ez a 3 nap a Mátrában, gyakorolgattam egy kicsit a hegymenetet, de szombat a Bükkben olyan esõ elkapott, hogy még úgy nem fáztam. 180at terveztem, de már az 50. km-nél el kezdett esni az esõ ami felfelé nem volt gáz, de leereszkedni az idõközben elkopott hátsófékbetéttel eléggé kemény volt. Rövidben voltam és látszott a lehellet: eredmény úgy vacogtam hogy izomláz lett az álkapcsomban :
Azért így esõben is összejött egy 140es, de nem ajánlom senkinek egy etap volt...
Nem gondoltam hogy ennyire megmozgatja a fantáziátokat az a 92.5 km/h. Az áttétel hozzá 53/12 volt és kb 80-85ig kellett tekernem, utána már csak párszor belepörgetni hogy ott bírjak maradni (persze pattogtam a nyeregbe ami baromira veszélyes és nem ajánlom). Akkor szakadtam ki, amikor felfelé is 90 felett akart menni, amikor már folyamatosan kellett volna pörgetnem, ami nem ment

Jó volt ez a 3 nap a Mátrában, gyakorolgattam egy kicsit a hegymenetet, de szombat a Bükkben olyan esõ elkapott, hogy még úgy nem fáztam. 180at terveztem, de már az 50. km-nél el kezdett esni az esõ ami felfelé nem volt gáz, de leereszkedni az idõközben elkopott hátsófékbetéttel eléggé kemény volt. Rövidben voltam és látszott a lehellet: eredmény úgy vacogtam hogy izomláz lett az álkapcsomban :

Azért így esõben is összejött egy 140es, de nem ajánlom senkinek egy etap volt...
#630
Írta 2004. április 24. - 21:29

Hát a 200 elmaradt
....közbejött pár dolog...így csak 107 lett belõle. És már megint roggyá áztam. >
Na de majd holnap! Útvonal marad. Húzós lesz...
Jövõ hét végén ha minden jól megy Kékest (Gyöngyösrõl) fogok mászni....terveim szerint 8-szor.
8*17*2=272km+kb.6400m szint Hmmm....soknak tûnik de a Salzkammergut-ra ez kell.
Én még eddig max. 71km/h -val mentem, de az is lejtõn és közben tekertem mint az állat. Ennyivel jobban gurulna egy országúti....lehet h. egyszer már ki kéne próbálnom...


Na de majd holnap! Útvonal marad. Húzós lesz...
Jövõ hét végén ha minden jól megy Kékest (Gyöngyösrõl) fogok mászni....terveim szerint 8-szor.
8*17*2=272km+kb.6400m szint Hmmm....soknak tûnik de a Salzkammergut-ra ez kell.
Én még eddig max. 71km/h -val mentem, de az is lejtõn és közben tekertem mint az állat. Ennyivel jobban gurulna egy országúti....lehet h. egyszer már ki kéne próbálnom...
#631
Írta 2004. április 24. - 08:38

Hali Sebességmániások!Tavaly összel hallottam, hogy Super Mariot megbüntették a rendõrök mert 90-nel ment az autó-pályán! Természetesen kerékpárral, és Olaszországban.
Üdv:G.Pityu
Üdv:G.Pityu
#632
Írta 2004. április 23. - 17:07

ENYÉM A 100.OLDAL ELSÕ HOZZÁSZÓLÁSA!!!!!
juhééé!!!!
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
juhééé!!!!
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
#633
Írta 2004. április 23. - 17:03

Szerintem is lehet 90körül menni teljes szélárnyékban.
Szoktam stéherezni busz mögött(Tatabánya-Tata között). És 65-70km/h-s tempónál 52-12vel is tudok játszani,hogy leszakadok(5-6métert) és visszaállok-leszakadok-visszaállok...2-3hete mentem 7.5es teherautó mögött 70-80km/h val tartósan(10km), a max. 84km/h volt. 52-12 a legnagyobb áttételem.
Csak alátámasztani tudom...lehet menni szélárnyékban 90km/h-t.
A Vanik 103km/h-ja kicsit túlzás, nekem 93km/h sikerült egyszer, Olaszországban 12-15%os lejtõn, hosszú egyenes végén tükörsima aszfalton, száraz idõben, természetesen ráfeküdve a vázra. Lejtõn lefelé kb. 55-60km/h-ig érdemes tekerni, én pl. versenyen 50-55km/h tól már rá szoktam feküdni a vázra...Békás 2.n is ezt csináltam, és 82km/h volt a legnagyobb seb. amit mentem...50km/h alatt szoktam elkezdeni újra tekerni.
Vasárnapra remélem szép idõ lesz!!!!
Szoktam stéherezni busz mögött(Tatabánya-Tata között). És 65-70km/h-s tempónál 52-12vel is tudok játszani,hogy leszakadok(5-6métert) és visszaállok-leszakadok-visszaállok...2-3hete mentem 7.5es teherautó mögött 70-80km/h val tartósan(10km), a max. 84km/h volt. 52-12 a legnagyobb áttételem.
Csak alátámasztani tudom...lehet menni szélárnyékban 90km/h-t.
A Vanik 103km/h-ja kicsit túlzás, nekem 93km/h sikerült egyszer, Olaszországban 12-15%os lejtõn, hosszú egyenes végén tükörsima aszfalton, száraz idõben, természetesen ráfeküdve a vázra. Lejtõn lefelé kb. 55-60km/h-ig érdemes tekerni, én pl. versenyen 50-55km/h tól már rá szoktam feküdni a vázra...Békás 2.n is ezt csináltam, és 82km/h volt a legnagyobb seb. amit mentem...50km/h alatt szoktam elkezdeni újra tekerni.
Vasárnapra remélem szép idõ lesz!!!!
#634
Írta 2004. április 23. - 12:40

Itt az ideje az öszinte, feltáró jellegû vallomásoknak!!
Én egyszer azt hazudtam, hogy 40-es átlagot mentem egy órán keresztül, sík terepen, szélcsendben (trekking kerékpárral)
Én egyszer azt hazudtam, hogy 40-es átlagot mentem egy órán keresztül, sík terepen, szélcsendben (trekking kerékpárral)

#635
Írta 2004. április 23. - 10:55

Változott a hétvége, nagyon necces lesz a lejutásom.
Azért még reménykedek.
Készüljünk, erõs északi szél lesz!
Azért még reménykedek.
Készüljünk, erõs északi szél lesz!
#636
Írta 2004. április 23. - 10:21

Meg lehet nyugodni, azt a sebességet ki lehet tekerni! Egy autó mögött, rövid ideig. Marchello sem azt mondta, hogy az volt az utazósebessége.
Bp-Pécel-Isaszeg helyett alternativ útvonal a Bp-Tarcsa-Isaszeg. És akkor van egy plusz emelkedõd, 250m-es szinttel. Lehet, hogy a hetvegen megyek arra (csak ha nem esik!).
Megy valaki az idõfutamra, akihez betársulhatnék?
Sok kilómétert mindenkinek!
Bp-Pécel-Isaszeg helyett alternativ útvonal a Bp-Tarcsa-Isaszeg. És akkor van egy plusz emelkedõd, 250m-es szinttel. Lehet, hogy a hetvegen megyek arra (csak ha nem esik!).
Megy valaki az idõfutamra, akihez betársulhatnék?
Sok kilómétert mindenkinek!
#637
Írta 2004. április 23. - 09:50

Az a 92,5km/ó 53-11 áttétellel csak 152-es pedálfordulat (2,10m kerékkerülettel).
csapásszám=seb_km_per_h*1000*Hátsófogszám/Elölfogszám/kerékkerület_méterben/60
csapásszám=seb_km_per_h*1000*Hátsófogszám/Elölfogszám/kerékkerület_méterben/60
#638
Írta 2004. április 22. - 21:21

Ha jól látom van itt néhány kemény arc!
Milyen tempót szoktatok menni? (egyedül, szélcsendben, sík terepen)
Szombaton tervezett útvonalam nagyvonalakban:
a. BP-Pécel-Isaszeg-Gödöllõ-Veresegyház-Vácrátót-Váchartyán-Galgamácsa-Aszód-Hatvan-Jászárokszállás-Jászberény-Nagykáta-Sülysáp-BP (kb. 200km)
b. BP-Pécel-Isaszeg-Dány-Zsámbok-Tura-Valkó-Gödöllõ-Isaszeg-Nagytarcsa-BP (kb. 100km)
Edzés lesz, nem nagyon akarok pihenni közben. Ha valakinek van kedve, csatlakozhat...(ne tekerjek má egyedül).
Ja és nem országútival vagyok, így a tempó szerényebb. (27-30km/h)
Milyen tempót szoktatok menni? (egyedül, szélcsendben, sík terepen)
Szombaton tervezett útvonalam nagyvonalakban:
a. BP-Pécel-Isaszeg-Gödöllõ-Veresegyház-Vácrátót-Váchartyán-Galgamácsa-Aszód-Hatvan-Jászárokszállás-Jászberény-Nagykáta-Sülysáp-BP (kb. 200km)
b. BP-Pécel-Isaszeg-Dány-Zsámbok-Tura-Valkó-Gödöllõ-Isaszeg-Nagytarcsa-BP (kb. 100km)
Edzés lesz, nem nagyon akarok pihenni közben. Ha valakinek van kedve, csatlakozhat...(ne tekerjek má egyedül).
Ja és nem országútival vagyok, így a tempó szerényebb. (27-30km/h)
#639
Írta 2004. április 22. - 12:25

Én elõször nagyon meglepõdtem hogy mennyit számít egy könyöklõ... iszonyat különbség van. Így könnyebben lehet egyenletes tempót menni, összehasonlíthatatlan.
A héten egyébként mentem már síkon 92.5km/h-val is ;D ;D igaz kisbusz mögött, de akkor is.
A Mátrában meg most egy mini 3 napos edzõtábor lesz, kb 400-450km-rel. Aztán MKSZSZ 3 napos verseny, majd utána vissza egy 5 napos edzõtáborba Galyatetõre.... Remélem meglesz a hatása
másnap jól meghalok ;D ;D
Föld napja van! Tekerjetek sokat!!!
A héten egyébként mentem már síkon 92.5km/h-val is ;D ;D igaz kisbusz mögött, de akkor is.
A Mátrában meg most egy mini 3 napos edzõtábor lesz, kb 400-450km-rel. Aztán MKSZSZ 3 napos verseny, majd utána vissza egy 5 napos edzõtáborba Galyatetõre.... Remélem meglesz a hatása

Föld napja van! Tekerjetek sokat!!!
#640
Írta 2004. április 22. - 11:06

Szerintem is érdemes a könyöklõ...tavaly például elég durva szél volt, Berhida után végig szembõl fújt.
Ilyenkor könyöklõvel akár 10-15%-al nagyobb sebességre is képes lehetsz. (pl. 30 helyett 33-35km/h). Ha hátulról fúj, akkor meg lehet nyomni a nagyáttételt 70el. ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Igaz Marchello????
Sok sikert a Mátrához...edzõtábor-edzõtábor???
Béke mindenkinek.
Ilyenkor könyöklõvel akár 10-15%-al nagyobb sebességre is képes lehetsz. (pl. 30 helyett 33-35km/h). Ha hátulról fúj, akkor meg lehet nyomni a nagyáttételt 70el. ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Igaz Marchello????
Sok sikert a Mátrához...edzõtábor-edzõtábor???
Béke mindenkinek.