Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútisok Bp-n!

- - - - -

  • Please log in to reply
2065 replies to this topic

#221
tpresident

tpresident

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 898 posts
Embere válogatja,h ki mikor miért szól be.
Én nemrég városi brinágval tekertem haza(városban) a járdán és kinnt álltak a 3lábúval. a járdán gurultam 10-15el, és mikor melléjük értem, beszólt az 1ik,h "fõ kéne rakni lámpát!" mondom neki,h: "azért megyek a járdán, mert nincs!" Erre: "De ott is kell, éjszaka van!" Aztán a kollegája(idõsebb) csitította le, nekem emg mondta,h eredjek az utamra nyugodtan. Tuskó fajta volt....
De ez így megy a közúton is. Tekertem már a 8ason Veszpérmbõl Szfvár felé(autóút, 110km/h!), elment mellettem a rendõrautó, egyenruhások ültek benne(nem nyomozók, vagy ilyesmi), és rá se hederítettek. Máskor meg a város legkivilágítottabb 4sávos utján tekertem haza hétköznap hajnak 3kor(semmi autó sehol), és megállítottak, de kimagyaráztam a dolgot.
De a valódi problámára visszatérve: Én ah elyedben valami békésebb útvonalat választanék...sok köcsög ukrán-bolgár-török kamionos nem nagyon törõdik a kerékpárosokkal.
A legjob megoldás az lenne, mint a Franciáknál: kb. 1.5 éve bevezették,h a kamionoknak a fõutakon is kötelezõ a matrica(sokan nem vették meg és ellepték a fõutakat). Kötelezõvé tették, meg kell venni, mind megy a pályára, és le van a gond, újra tehermentesek a falvak, nem kell lassítani a forgalamat, gyalogátkelõt építeni, utat javítani.
Ennyire 1szerû...csak nálunk f@szfejek ülnek minden fontos bársonyszékben!!!!
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése

#222
Marchello

Marchello

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 345 posts
én ahogy az 1esen jöttem ott igazoltattak a rend éber õrei, de énrám csak néztek de ennyi volt. A 3mason jópárszor jártam de ott sem volt nekem semmi gondom.

#223
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,179 posts
Sziasztok!
Ha már arról van szó, hogy melyik utat érdemes választani segítsetek nekem is pls, mert fél éve kezdtem újra tekerni és nem sok tapasztalatom van! Érvényben van még az a kresz szabály, hogy egyszámjegyû úton nem lehet kerékpározni? Ha igen akkor ezzel mennyire foglalkoznak a rend derék õrei? Azért kérdezem mert a Dunakanyarba szoktam feljárni, és útálom a Dunakeszi-Göd-Vác kerékpárutat (montisoknak lehet hogy jó a földút is kerékpárútnak), ehelyett mindig a 2-esen szoktam járni. Ezzel nem is volt eddig semmi bajom, de mostanában magasan van a Duna és Nagymarosnál víz alatt van a bringaút, ezért ott is a fõúton megyek és végig kinnt van a keróval behajtani tilos. A múlt héten valamit kiabáltak a szembejövõ rendõrautóból nekem, de szerencsére nem álltak meg, én meg haladtam rendesen mert jó hátszelem volt. Azért is kérdezném mert júniusban lenne egy utam Mezõkövesdre és arra gondoltam, hogy nem autóval mennék, de nekem a 3-as út lenne a szimpatikus mert jó széles.

#224
SuB

SuB

    vendég

  • fórumtag
  • 29 posts
Hello zsola_!!

Mikor tekertél Vasvárra? Mert tegnap délután Sopronból Zeg felé Vasvár felé jöttem és mindössze egy oútissal találkoztam a Egerszeg határban Saeco-s mezben! nem te voltál az??
Üdv: SuB

#225
Marchello

Marchello

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 345 posts
Húú nagyon örülök hogy felépül!!! Még annak idején amikor kezdtem a montizást akkor õ volt az egyike az elit felnõttben az élvonalnak! (Eisenkrammer Karcsi, Ottó Józsi, Nagy Laci, Dezsõ Sanyi vhogy így nézett ki az eleje - a teljesség igénye nélkül) Õ biztos nem emlékszik rám, de a tesómmal még küzdött rendesen :P
Ez sajnos nem az új Ultegra, hanem még volt raktáron egy "régi" kb 1 hónapot használt 909-es Magnézium gép és azt vihettem el cserébe az enyémért. A szett miatt megérte mert a Dura-Ace -t teljesen lehasznánltam, a karbon vázat viszont nagyon sajnálom, mert tényleg szuper volt és nem utolsósorban még csak fél éves :(
Az útvonalat jegyeztem és ha legközelebb úgy tekerek fel/le akkor biztos vmelyik északi elkerülõn megyek, az 1est pedig jó mélyen elásom magamban hogy arra soha.

#226
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts
Zsola!

http://ttt.tr.hu/nap...tura.php?id=603

Ott sztem rossz helyen van, mert az egy teljesítménytúra honlap... Mindegy, legalább fent van vhol.

Még a www.zoldpont.hu-t is megpróbálhatod.

#227
tpresident

tpresident

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 898 posts
Zsola_: Pétfürdön lesz, 3szög alakú a pálya "képe", végülis 1 kört kell megtenni. Ha jól tudom, õk 11:00tól rajtoltatnak, de nem 100%. Jó kis versen, szinte végig sík, ebbõl adódóan biztos,h kapsz szelet. Nem is kicsit. tavaly sokat lehetett menni 50-55el, aztán vicsorogni 30al....
Marchello: Új, 2005ös bringát kaptál??? Netán 10es Ult.-val???
A Bicske-Budaörs tényleg elég szar...meg nagy a forgalom is...nem szeretem, ritkán járok aara. Amit Pcylce mondott az aaz egyik megoldás, a másik,h Kerülsz. Szép a Gerecse(Tb-Tarján,Gyermely-Zsámbék-Perbál...stb.) vagy dél felé is lehet menni, akkor Érd felõl érkezel a fõvárosba, de ott meg a vége szar, Érdtõl végig trágya városi, igazi Budapesti utak, keresztezõdés-keresztezõdés hátán, sok-sok autó...kész rémálom.
Valójában sehonnan nem jó megközelíteni Bp-et, mert elõtti kb. 10-12km-el már szaok az utak, és egyre több és több az autó, az ember, a lámpa...stb.
Vidéken szép az élet!!!!!!!!!!!
Igen, Laci a "kollega"....egyre jobban van, mostanában mindig megy vele valaki tekrni, mert balra nem tud hátranézni(el-elveszti az egyensúlyát), így segíteni kell neki(balra kanyarodás, kikerülés...stb.)...de javul ez is, kb. 1 hónapja még jobbra sem ment neki, mára ez teljesen elmúlt.
Ez volt az elsõ 100km-nél nagyobb túrája a baleset óta. Jól vette az akadályt, de nagyon elfáradt a végére. De ez nem baj...ettõl lesz meg az erõ....ahogy a csapatunk vezetõje mondani szokta: " Gyerekek a szívnek meg kell szakadni...". Van benne valami(...persze nem a szó szoros értelemben).
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése

#228
zsola_

zsola_

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts
Gratula!
Nekem 230 km volt a legtöbb 1 nap alatt.
Szólj ha legközelebb vasban jársz

Én tegnap a rekordomat megdöntve 1ó36p-alatt értem haza Sárvárra Zeg.-rõl.
Ez elég bíztató pedig még csak a szezon eleje van.

24-ei Péti nagydíjról tudtok infókat?

#229
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
Van alternatíva: a régi százas, 10-100m-re megy az 1-estõl és Bicskétõl Biatorbágy végéig tart, a Biatorbágyi körforgalomtól már becsatlakozik az 1-esbe, de innen már elfogadható az út. Ez a régi út jobb minõségû is, nincs annyira kikopva, mint az 1-es, forgalom alig rajta. Bicske végén van egy leágazó kis út, ez a 100-as, aztán keresztezi egyszer az 1-est, bemegy Biatorbágyra is.

#230
Marchello

Marchello

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 345 posts
Ez elég komolyan hangzik! Gratula a túlélésért, meg persze a kitartásod dícséretes! Nem semmi...
Nagy Laci a titokzatos kolléga? Már úgyis akartam kérdezni hogy felépült-e a balesetbõl, meg hogy van - ezek szerint már egész jól.
Én ma tekertem fel Pestre hogy lecseréljem"a bringámat egy másikra - így most újra magnézium géppel róhatom az utakat, Ultegra szettel. Össze is gyûjtöttem 165 kilit - a végén az 1es úton mentem Bicskétõl Budaörsre és hogy milyen ratyi azaz út... az a 30km alatt totál kirázta belõlem a maradék erõmet! Szoktál arra menni Tpresident? vagy van vmi alternatív megoldás is, mert azon az úton nem szeretnék menni többet...

#231
tpresident

tpresident

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 898 posts
Végül volt valaki hétvégén a versenyen.

Én tegnap(hétfõn) egész nap kerékpáron ültem.
Tatabánya-Pápa-Sárvár útvonalon elkísértem egy barátomat, aki kb. 1 évvel ezelõtt súlyos kerékpáros balesetet szenvedet, és most kezd teljesen felépülni. Ez volt az elsõ 100km-nél hosszabb túrája. Reggel 7kor, csípõs hidegben indultunk, a Tb-Sárvár 155km-es távot, szinte végig ellenszélben végül ~6óra alatt tettük meg(23.5km/h átl.). Megérkeztünk a szállásukra(pár napra kivettek 1 apartmant)Ez után én kb. 1 órát pihentem(töltöttem 1 kis energy-t).
Majd kb. kb. 17:00kor indultam tovább(Székesfehérvár úticéllal), immáron hátizsákkal(kb. 3-4kg) Sárvárról-Celldömölk-Pápa felé. Pápáig 28km/h átlagot hajtottam, majd Pápán követtem el a végzetes hibát. Nem szálltam vonatra. 19ó elõtt pár perccel mentem tovább Zirc felé(Bakonybélen át). Ekkora már közel 200km volt a lábamban, a tempó egyre csak csökkent, úgy terveztem,h 20:15re érek Zircre, ahonnan vonattal tudok menni Szfvárra. Lámpa volt nálam, de a fénye nem országúti cirkálásra való(3LED-es Cateye). Este 9kor vaksötétben értem Zircre, a vonat elment, így kénytelen voltam továbmenni. És itt újra hibát követtem el. Nem az ismert és forgalmasabb(éjszaka biztonságosabb a forgalmas út, mert folyamatosan van a közeledben 1 autó, ami ad annyi fényt,h láss éppen eleget) úton haladtam tovább Veszprém felé(vasútáll.), hanem elmentem Olaszfalu-Tés-Várpalota felé. A sötétben rossz irányba haladtam az egyik keresztezõdésben(alsóbbrendû út elágazása), így Bakonynána után Dudarra lyukadtam ki. Itt adtam fel, kb. 22:15kor. Telefon Szfvárra, szobatársaim szerencsére jó barátok, és önzetlenül segítõkészek, autóvel elindultak értem.
Dudari kocsma 10kor bezárt, még éreztem magamban annyit,h továbbmentem Szápár-Bakonycsernye(a világ leghosszabb faluja, kb. 6km...áldás,mert van közvilágítás) útvonalon Mór felé. Itt találkoztunk este 11 óra elõtt pár perccel.
A nap végé 279km lett.
Nem mondom,h nem voltam fáradt, a lábaim meglepõen jól bírták(korábban is mentem már sokszor 200km felett egy nap, de az többnyire csoportosan(5-6an, vagy bolyban) zajlott, 7-10órát tekrtünk. Most, ~12órára jött ki a nettó kerékpáron töltött idõ, végig "magamnak" mentem(hiszen én vezettem a még gyenge formában lévõ barátomnak Sárvárig).
Minden összegezve, ajánlom mindenkinek,h ne becsülje le az éjszakát!!!!! Félelmetes érzés a Bakonyban teljes éjszakai sötétségben tekerni, úgy,h semmiféle civilizáviót(fények, falvak, autók) nem látsz magad körül, a lámpád pedig egy 20m hosszú, 3m széles sávot világít meg. A lejtõkön 18-20km/h-val mertem menni, nem láttam be magam elõtt elég utat. a kóbor kutyák "támadásától"(a pusztában is kóborol egy csomó dög) csak a jóisten mentett meg!
A sötétben való tekerés közben(kb. 3óra ) 100szor jobban elfáradtam szellemileg, mint az egész napi tekeréstõl fizikálisan. egyetlen másodpercre nem nézhetsz félre, folyamatosan az utat kell figyelned. Ha elestem volna, semmi segítség(volt,h fél óráig nem láttam autót, civilizációt), a vadakkal sem tudtam volna nagyon mit kezdeni ha elémugrik(buta állat az õz,szarvas, vaddisznó).
Valaki vigyáz rám odafennt!!!!
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése

#232
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts
Hali!

Ha még nem késõ:
A Gruppettosok 8-kor indulnak az Örs vezér terérõl, megérkezés remélhetõleg a rajtkapu zárása elõtt. :)

A K30 Teljesítménytúra, nem verseny! A célban kaptok kitûzõt, emléklapot, enni- innivalót. Én tavaly voltam, és nagyon tetszett. Hazabiciklizéssel egész jó edzés.

#233
transzporter

transzporter

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 363 posts
Akkor megbeszélhetnénk néhányan hogy megyünk-e vagy sem és máris nagyobb az indulók száma. Állítólag a táv közepén van egy pecsételõs ellenõrzõ pont, ami az elmenéseket és a pontos idõmérést megkérdõjelezi. Mi innen 3-4en biztosan lennénk, ha nem tudtok jobb eseményt vasárnapra akkor rajta!

#234
vendég_hasosz_*

vendég_hasosz_*
  • vendég
Alábbiakban olvashatjátok a velo.hu és a Gödöllõ K30 szervezõinek levélváltását, mely azt gondolom választ ad a kérdéseitekre.Üdv.

Tisztelt szervezõk,

Mivel még nem vettünk részt rajta korábban , ezért szeretnénk érdeklõdni
a Gödöllõ K 30 országúti teljesítménytúra sajátosságairól,
tapasztalataik alapján.
_Kérdéseink:_
Mekkora mezõny szokott rajthoz állni?
Eljönnek e az amatõr versenyzõk erre az eseményre vagy tényleg "csak"
túrások vesznek részt?
Válaszaikat, melyek a túra/verseny további, a honlapunkon való
megjelenítésével kapcsolatosan merültek fel (eredménylista, fotók..stb.)
- elõre is köszönjük.
Üdvözlettel:

*Velo.hu szerkesztõség*
/
u.i. Túrájuk részletes kiírása hetek óta megtalálható a www.velo.hu
kerékpáros portál versenynaptárában és hazai vonatkozású hírei között is./

Tisztelt "VELO:HU Szerkesztõség" !
A rendezvényünk teljesítménytúra, tehát elsõsorban túrázók indulnak. Mindig indulnak amatör versenyzõk is akik megmérkõznek egymással. Az útvonal csúcsot 52 percel tartják. Idõjárástól függõen kb 150- 250- en szoktak indulni.
Egyesületünk ápr. 1. indít a rádióban szabadidõsport ajánlót. Ha van valamilyen szabadidös vagy amatör sportprogramotok e-mailen értesítsetek és díjtalanul közzé tesszük.
A honlapotokon a megjelenítést köszönjük.
A mi honlapunk www.margita.fw.hu
Üdv.: Pálffy Tibor

#235
tpresident

tpresident

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 898 posts
jaja, én is gondolkodtam rajta, de kevés az info és az sem 1értelmû. Ez most TT, vagy verseny(vagy mindkettõ).
?????????????????????????

#236
transzporter

transzporter

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 363 posts
Sziasztok!
Tud valamelyikõtök hasznos infót a hétvégi Gödöllõ K30 eseményrõl? Nagyon túristás (teljesítménytúra) vagy van egy kis versengés? Innen Salgótarjánból hamar megközelíthetõ és egynek jó lenne ha van pl. idõmérés meg rangsorolás. Köszi.

#237
tpresident

tpresident

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 898 posts
Mindenki meg kell találni a maga beállítását.
Szerintem a nyereg fokozatosan való emelgetése a legjobb módszer, mert ott érzi az ember,h mi a sok. Ha csak találomra megnézi,h éppen be legyen hajlítva a térde...ez szubjektív, a "kicsit" mindenkinek mást jelent. Ha viszont emeli-emeli-emeli az ember, megismeri mindkét végletet.
Egyébként minden beállításra igaz,h mindkét végeletet meg kell ismerni(tapasztalni), akkor tudja az ember az ideálíisat megtalálni.
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése

#238
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
VAn még egy szenzoros tesztelés: a lábnak egy kicsit hajlítottnak kell lennie térdben, amikor a hajtókar alsó állásban van (olyan 4-5 óra állás), de csak egy kicsit, viszont a teljes nyújtott sem jó. Ugyanilyen beállítottságnál kilépve a pedálból a cipõ hegyével kb. el kell érni a talajt. Az alacsonyra v. túl magasra állított nyeregcsõ a hajtáshatékonyságot is nagyon rontja.
Ha a nyerget túl elõre v. hátra kell állítani, akkor meg v. a stucni v. a váz nem megfelelõ méretû. Stucnival ca. 90mm alá nem jó menni. A váznál pedig a felsõcsõ és a betétes nadrág között min. 1cm lennie kell a talajon állva -- márcsak az érzékeny pontokat féltve is.
ÉS tényleg elég sokat kell próbálgatni menet közben minden egyes fázist.

#239
petee

petee

    vendég

  • fórumtag
  • 16 posts
Kipróbáltam, hogy feljebb emeltem a nyerget, egy kicsit állítottam a stoplin, és talán így jó lesz, úgy néz ki, elmult a térdfájás. Remélem soha többet nem jön vissza. Kösz mindenkinek a segítséget!!
Üdv:
Peti

#240
tpresident

tpresident

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 898 posts
sokan(nagyon sokan) túl alacsonyan ülnek...ez isl ehet gond.
Elõször: Allítsd be a nyereg dõlésszögét és vízszintes elhelyezkedésést(csúsztasd elõre-hátra) amíg meg nem találod a kényelmest. Figyelj arra,h ne érezzd a ynereg csõrét, de nem is kelljen "csipõbõl" tartanod magad,h elõre ne csússz. (ez votl a dõlésszög). A lényeg,h ha a nyereg hátsó rászén ülj, ne a csõrén. ez egyén kérédése,h ki mennyire szeret hátra ülni. van aki egészen a nyereg legszélesebb részén érzi kényelmesnek, míg aki kicsit combosabb, inkább a kiszélesedõ részen érzi magát jól. Próbálgatni kell. 1 imbuszkészlet tekerés közben elfér a mezben, kicsit állítani kell, aztán 5-6km elég ahhoz(vagy ha még roszz a beállítás, pár száz méter is elég) hogy megvizsgáld jó-e vagy nem. Érdemes mindkét irányba túlmenni, így találod meg az aray középutat.
nyeregmagasság:
A lényeg: emeled addig a nyeremagasságot, kb. 1 cm-enként, amíg azt nem érzed,h forgatod a csipõd a nyergen. ez már sok. 1-1.5cm-t vissza és kész is a jó. Ha ennél sokkal alacsonyabban ültél korábban, lehet 2-3lépcsõben eljutni az ideális magassághoz, hiszen szokatlan lehet,h hirtelen nagyon más pozícióban ülsz.
Ami tanácsos: Ceteris-Paribus elv szerint érdemes vizsgálni a dolgokat(közgázosok elõnyben :-)))...vagyis egyszerre csak 1 beállítást módosítani, minden más változatlanul hagyni, és a hatásokat megvizsgálni.

Remélem tudtam segíteni.
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése