Kösz lor estére szétszedem és megnézem mit tehetek.)
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Teló tuning
Started by
Bikemag
, 2001. June 02. 04:00
#701
Posted 2003. August 07. - 07:27
#702
Posted 2003. August 07. - 03:49
nah cipi:
a 12-es cumo puhabbra cserelesevel kapsz egy kicsit puhabb veget a telodnak.
ugyanennek dolognak rovidebre vagasaval kapsz nagyobb telo utat.
persze ekkor lehet, hoyg hoszabb rugo koll bele vagy meg vmit melle kell rakni.
a 11-es dolog hosszabra valo merezesevel meg szinten nagyobb utat kapsz de ez fugg attol, hogy a 14-es alkatresz ezt mennyire fogja engedni!
ha nem fekszik teljesen a becsuszon akkor gaz van.
biztos, hoyg ezen kene rugoutat tuningolni??!!!
a puhabb visszautat meg egy jo zsirzassal is kaphatsz!
de csodat egyik sem fog muvelni!!!
a 12-es cumo puhabbra cserelesevel kapsz egy kicsit puhabb veget a telodnak.
ugyanennek dolognak rovidebre vagasaval kapsz nagyobb telo utat.
persze ekkor lehet, hoyg hoszabb rugo koll bele vagy meg vmit melle kell rakni.
a 11-es dolog hosszabra valo merezesevel meg szinten nagyobb utat kapsz de ez fugg attol, hogy a 14-es alkatresz ezt mennyire fogja engedni!
ha nem fekszik teljesen a becsuszon akkor gaz van.
biztos, hoyg ezen kene rugoutat tuningolni??!!!
a puhabb visszautat meg egy jo zsirzassal is kaphatsz!
de csodat egyik sem fog muvelni!!!
#703
Posted 2003. August 07. - 00:10
#704
Posted 2003. August 07. - 00:04
Sziasztok!
Van egy RST MOZO PRO telóm ami már nem mai gyerek, 63mm rugóúttal.
Az a kérdésem hogy hogyan lehet ezt egy kicsit megtuningolni, mert most nem valami fényes amit produkál, kb. 30mm-ert mozog de azt is elég keménynek érzem. Az állítócsavarok szerintem meg vannak szakadva mert csak körbeforgnak, evvel mit lehet kezdeni hogy ismét jó legyen???
Nekifogjak én a tuningolásnak vagy inkább vigyem szervízbe??? Egyébként hol vannak ilyen szervizek??? Nem tudtok egyet-kettõt ajánlani ahol nem b...k át az embert??? Ha valaki tud segíteni akkor djon egy E-mailt! Elõre is köszönöm!
J.
Van egy RST MOZO PRO telóm ami már nem mai gyerek, 63mm rugóúttal.
Az a kérdésem hogy hogyan lehet ezt egy kicsit megtuningolni, mert most nem valami fényes amit produkál, kb. 30mm-ert mozog de azt is elég keménynek érzem. Az állítócsavarok szerintem meg vannak szakadva mert csak körbeforgnak, evvel mit lehet kezdeni hogy ismét jó legyen???
Nekifogjak én a tuningolásnak vagy inkább vigyem szervízbe??? Egyébként hol vannak ilyen szervizek??? Nem tudtok egyet-kettõt ajánlani ahol nem b...k át az embert??? Ha valaki tud segíteni akkor djon egy E-mailt! Elõre is köszönöm!
J.
#705
Posted 2003. August 06. - 23:40
a fáradt olaj erõs szürkés fekete volt. ez normális?
a csillapitás növelése-csökkentése a gyakorlatban mire való? Úgy értem, hogy pl dh hoz nagyobb csill máshoz kisebb. Hogy van ez?
-A fáradt olaj az olyan, ki kell cserélni a manuál-ban leírtaknak megfelelõen.
-a csillapítás úgy van, hogy:
-Kifelé (ez általában állítható kívülrõl): az én meglátásom szerint! arra a pontra kell beállítani, amikor már nem rúg ki a teló, de még maximálisan gyors marad. Így nem fog pattogni, de mindent lekövet az úton, emiatt az irányíthatóság a legjobb lesz.
-Befelé (ez csak a legkomolyabb cuccokon állítható, akkor is sokszor vagy csak belülrõl vagy olajcserével).
Beállításának célja már sokkal inkább igazodik a felhasználás módjához.
Aki letöréseket ugrál és nem rak erõsebb rugót a telóba, hogy a kis döccenõket is vegye a villa, az lassabra állítja a befelé csilit (vagy sûrûbb olajat rak bele), hogy egy nagy letörésnél ne csapja össze a telót. Így a villa érzékeny is és progresszív is lesz egyszerre. A Boxxerben pl a kis és a nagy sebességû kompresszió is külön állítható a mégjobb testreszabás érdekében.
A CC-hez nem nagyon értek, de elméletben!! ott is azt tartom bölcsebb megoldásnak, amit pl az ETA-s marzo-k vagy az U-TURN-os RS-ok tudnak: mászásnál beültetheted vagy kimerevíted a villát, alig mozog, így nem bólogat, lefelénél viszont kioldod és kapsz egy nagyon érzékeny finom mozgású, jól csillapított, "nagy" rugóútú telót.
:-[Kicsit elkalandoztam
#706
Posted 2003. August 06. - 22:14
Na, kihúztam, 100mm, minden király, mégse teccik, mert nagyon elõrevitte az elsõ kerekemet. Persze majd még meg kell próbálni, ha megszárad+olajat is rakok bele, de ránézésre eléggé igénybeveszi majd szegény vázat.
Egy szinyó rugó millen hosszú? és millen kemény?
T
Egy szinyó rugó millen hosszú? és millen kemény?
T
#707
Posted 2003. August 06. - 21:00
lor nem akarlak siettetni de hétvégére meg szeretném csinálni a tuningot pliz írj valalmit ha lehet egyáltalán tuningolni.
#708
Posted 2003. August 06. - 19:53
Köszi, de már túl is vagyok rajta, nem birtam várni.
Inkább hosszabb levegõ kéne bele. :-))
kis csövek ki, gondolom, most 100 mm lesz, de még szárad a külsõ. Igy viszont már a 100 mm es mxr rugósnak a rugói kellenek bele majd. Nem?
most már tényleg kis prinyó szerkezet az egész, hogy ezt a leütõs részét is megtapasztaltam.
a fáradt olaj erõs szürkés fekete volt. ez normális?
a csillapitás növelése-csökkentése a gyakorlatban mire való? Úgy értem, hogy pl dh hoz nagyobb csill máshoz kisebb. Hogy van ez?
Hála neked az észosztásért Lóri!
T
Inkább hosszabb levegõ kéne bele. :-))
kis csövek ki, gondolom, most 100 mm lesz, de még szárad a külsõ. Igy viszont már a 100 mm es mxr rugósnak a rugói kellenek bele majd. Nem?
most már tényleg kis prinyó szerkezet az egész, hogy ezt a leütõs részét is megtapasztaltam.
a fáradt olaj erõs szürkés fekete volt. ez normális?
a csillapitás növelése-csökkentése a gyakorlatban mire való? Úgy értem, hogy pl dh hoz nagyobb csill máshoz kisebb. Hogy van ez?
Hála neked az észosztásért Lóri!
T
#709
Posted 2003. August 06. - 18:56
elvileg ah kikapod a kis tavtarto csovet akko 100mm
de lehet hosszabb rugo kell bele!
bar nem latok bele!
de probalkozz az a legjobb!
hagyd ki rakd ossze oalj nelkul ha ok akkor szedd szet nezd at minden szep-e es ossze olajjal.
ha nem valtoztass vmit.
de lehet hosszabb rugo kell bele!
bar nem latok bele!
de probalkozz az a legjobb!
hagyd ki rakd ossze oalj nelkul ha ok akkor szedd szet nezd at minden szep-e es ossze olajjal.
ha nem valtoztass vmit.
#710
Posted 2003. August 06. - 18:18
A telóm izekre szedve, kipucolva, valaki legyen olyan gáláns, hogy az úthosszabitós kérdésemre válaszol.
Bár a külsõ szár még úgy is kiván egy réteg festéket, de már igy is le kell engem fogni, hogy ne rakjam össze iziben.
Köszi
T
Bár a külsõ szár még úgy is kiván egy réteg festéket, de már igy is le kell engem fogni, hogy ne rakjam össze iziben.
Köszi
T
#711
Posted 2003. August 05. - 22:04
Köszi lor elõre is a helpet.
Igazábol elsõnek azt szeretném megoldani mikor kiemelem az elejet ne koppanjon akkorát.
Aztán még a rugóutat is növelném ha lehet és van értelme.
Igazábol elsõnek azt szeretném megoldani mikor kiemelem az elejet ne koppanjon akkorát.
Aztán még a rugóutat is növelném ha lehet és van értelme.
#712
Posted 2003. August 05. - 21:34
Úgy gondoltam, hogy pl. egy-egy simson rugó, na meg azér' ott van az ájerikus rugózás is.
eric: Szólok, ok.
T
eric: Szólok, ok.
T
#713
Posted 2003. August 05. - 20:56
#714
Posted 2003. August 05. - 20:37
Nekem egy MXC Air-em van.
Ami van levegõnyomás a táblázatban az én 85 kilómhoz az a 3,3bar az iszonyú kemény. Szal kicsit habos sztem, én kb 2,7bar-on használom a kicsikét, így mozog már rendesen, de közelsem a 100mm-t.
Majd ha sikerült rugót tenni bele szójjá milyen lett!
Ami van levegõnyomás a táblázatban az én 85 kilómhoz az a 3,3bar az iszonyú kemény. Szal kicsit habos sztem, én kb 2,7bar-on használom a kicsikét, így mozog már rendesen, de közelsem a 100mm-t.
Majd ha sikerült rugót tenni bele szójjá milyen lett!
#715
Posted 2003. August 05. - 20:30
#716
Posted 2003. August 05. - 20:23
Hali!
Széjjel kapkodtam darabokra, de nem találtam benne ezt a fránya levegõt, amirõl itten irsz.. :-)
Azt "gyanitottam", hogy levegõs, azért is irtam, hogy Air, de én tunnyingolós okosságot akarok elkövetni rajta. A manualokat már átnyálaztam, a táblázat szerint meg 187 mm hosszú zõd rugó van a Coil tesóban.
A nyomórúdon az ellenrugó és az alátét közötti fekete mûanyag csõ szerû 20mm es ojjektum az, amit ha eltávolitok, akkor 100mm utat kapok?
És ezt hogy kéne megtenni?
A felemás témáról valaki irta régebben, hogy törhet a hid. Igy?
T
Ja, 75 kg körül mocorgom.
Köszi a tippeket
ja, és hogy is mondják? az ész nem tûri meg a hajat.
Ha a kis kép igazi, akkor nem is lehetsz nagytudású...
:-))
Széjjel kapkodtam darabokra, de nem találtam benne ezt a fránya levegõt, amirõl itten irsz.. :-)
Azt "gyanitottam", hogy levegõs, azért is irtam, hogy Air, de én tunnyingolós okosságot akarok elkövetni rajta. A manualokat már átnyálaztam, a táblázat szerint meg 187 mm hosszú zõd rugó van a Coil tesóban.
A nyomórúdon az ellenrugó és az alátét közötti fekete mûanyag csõ szerû 20mm es ojjektum az, amit ha eltávolitok, akkor 100mm utat kapok?
És ezt hogy kéne megtenni?
A felemás témáról valaki irta régebben, hogy törhet a hid. Igy?
T
Ja, 75 kg körül mocorgom.
Köszi a tippeket
ja, és hogy is mondják? az ész nem tûri meg a hajat.
Ha a kis kép igazi, akkor nem is lehetsz nagytudású...
:-))
#717
Posted 2003. August 05. - 03:37
@redli: nagytudasuak alszanak csak en vagyok!
:-)))
hehehehe
hany kilo vagy ~?
ez nem levegos?
http://www.marzocchi...ndrd_900721.pdf
itten van olvasni valo
meg itten
http://www.marzocchi...2/pressione.asp
http://www.marzocchi.../2002/molle.asp
hogy levegos vagy nem az konnyen eldontheto!
van szelep fent akko gonodolom levegos ha nincs akkor meg rugdancsos.
egyebkent nem nagy gond ha csak egy oldalon van rugo vagy levego.
@cipi:kudd
cim olvashato.
:-)))
hehehehe
hany kilo vagy ~?
ez nem levegos?
http://www.marzocchi...ndrd_900721.pdf
itten van olvasni valo
meg itten
http://www.marzocchi...2/pressione.asp
http://www.marzocchi.../2002/molle.asp
hogy levegos vagy nem az konnyen eldontheto!
van szelep fent akko gonodolom levegos ha nincs akkor meg rugdancsos.
egyebkent nem nagy gond ha csak egy oldalon van rugo vagy levego.
@cipi:kudd
cim olvashato.
#718
Posted 2003. August 04. - 23:44
Hi all!
Kellene egy kis help. XC-60 tudom, hogy nem egy nagy durranás de azért kezdésnek megteszi nameg persze tuningolni szeretném és elsõnek nem 50e forintos telót akarok hazavagni ha valamit elcsesznék.
Megköszönném nagyon ha valakinek elküldhetném a robbantott rajzot a telomról és megmutatná mivel mit csináltjak, hogy jobb legyen.
Elõre is kösz. ;D
Kellene egy kis help. XC-60 tudom, hogy nem egy nagy durranás de azért kezdésnek megteszi nameg persze tuningolni szeretném és elsõnek nem 50e forintos telót akarok hazavagni ha valamit elcsesznék.
Megköszönném nagyon ha valakinek elküldhetném a robbantott rajzot a telomról és megmutatná mivel mit csináltjak, hogy jobb legyen.
Elõre is kösz. ;D
#719
Posted 2003. August 04. - 20:20
Sziasztok nagytudásúak!
Idáig read-only voltam, de mostantól...
Beszereztem egy MXR air 2002 telót. Miféle rugót keressek bele, hogy könnyebben induljon stb. ?
Mindkét szárba kell?
T
Idáig read-only voltam, de mostantól...
Beszereztem egy MXR air 2002 telót. Miféle rugót keressek bele, hogy könnyebben induljon stb. ?
Mindkét szárba kell?
T
#720
Posted 2003. July 29. - 22:41
nem tudja valki hogy hpgy lehet egy mozo r500-ast tuningolni otthon?mennyit lehet max kihozni belõle?